Oi että tuosta Alexa Dagmarin kodista tulee upea!!
Mä haluaisin kanssa samaa tyyliä seuraavaan asuntoon. Tietääkö kukaan mistä noi keittiön kaapit on hankittu?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:10"]Eiköhän sitä persoonallisuutta saa sisustustavaroilla ja tekstiileillä tuotua. Fiksua laittaa muuten neutraalit pinnat.
[/quote] av-mammaa harmittaa, kun ei tullut pinkkiä seinää :(
Tyylikäs mummola Kelly Hoppenin maun mukaan.
Uteliaisuudesta menin kattomaan tota blogia. Mikä tää tytteli on, 22-vuotias, matkustelee paljon kalliissakin paikoissa, huonakaluja hankitaan tosi kalliista paikoista ja sit toi uusi kämppä. Jossain Helsingin keskustassa, eli taatusti tosi kalliit neliöt. Onks tää jonkun sikarikkaan kakara, jolle vanhemmat maksaa kaiken? Joka tapauksessa hyvin poikkeavaa elämää verrattuna lähes kenen tahansa muuhun samanikäiseen.
Vinkatkaa mulle joku sisutusblogi, jota pitää joku omillaan elävä keskivertokansalainen.
Mua ei kiinnosta toisten rahajutut, remppaa on kiva seurata ja tyyli on kiva, plussaa siitä ettei kaikki ole hankittu Ikeasta vaan kunnon designia mukana.
Lueskelin kommentteja. Ei meinaa mitään ammattia hankkia itselleen, kun vanhemmatkaan ei ole kouluttautuneet. Oiskohan sitten kannattanut käydä ammattikoulu eikä lukioa? Pelkillä lukion papereilla kun ei mitään tee.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:41"]Lueskelin kommentteja. Ei meinaa mitään ammattia hankkia itselleen, kun vanhemmatkaan ei ole kouluttautuneet. Oiskohan sitten kannattanut käydä ammattikoulu eikä lukioa? Pelkillä lukion papereilla kun ei mitään tee.
[/quote]
"Ilman kouluttautumistakin voi menestyä" onko se menestystä, jos meet äidin liikkeeseen töihin. Äitihän sen menestyksen on tehnyt eikä tytär:D
Kaunis koti heillä kyllä on!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:41"]Lueskelin kommentteja. Ei meinaa mitään ammattia hankkia itselleen, kun vanhemmatkaan ei ole kouluttautuneet. Oiskohan sitten kannattanut käydä ammattikoulu eikä lukioa? Pelkillä lukion papereilla kun ei mitään tee.
[/quote]
] vielä kehtaa sanoa että ihan itse on rahansa työllään hankkinu.hohhoijaa ilman koulutusta ei tollasia rahoja olis säästetty/lainaa saatu, jos ei mamma/pappa vähän" avita ja pääsee vielä mutsin firmaan töihin. Aina ei mene nallekarkit tasan.
Joku oli kommentoinut, että vessan pelilin olisi laittanut katkaisimien kanssa samalle korkeudelle. A:n poikaystävä ei olisi nähnyt laittaa hiuksiaan, nyt peili on tosiaan sentin korkeammalla kuin katkaisijat. Jotenkin nauratti toi selitys.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:04"]
Onko millaisella alueella.
[/quote]
Taitaapa olla ihan Helsingin ydinkeskustassa. En tiedä millaisena alueena itse pidät sitä, mutta ainakin se on kallis :D
Mun mielestä tota remppaa on ollut kiva seurata. En mä tiedä olisinko itse ihan samoja valinnut, ainakin marmorin määrää olisin vähän hillinnyt. Mutta aika harvoin loppujen lopuksi pääsee kurkkaamaan noiden arvoasuntojen remontointiin ja sisustukseen. Ihan vilpittömästi ollut kiinnostavaa seurata. Luen mielelläni noi kämppäpostaukset aina. Pääpiirteittään kyllä näyttää ihan hienolta asunnolta. Toi iso kalanruotoparketti on kieltämättä tosi makea!
No eihän ole kallis kun sanoi että meni päikseen sen edellisen puolet pienemmän kanssa.
Aika törkeitä kommentteja ketjussa jossa keskustellaan sisustuksesta. Mun mielestä Alexa on hyvin toimibut niillä eväillä jotka hänelle on annettu. Ihan turhaa moralisoida siitä kuinka rikkaaseen perheeseen on syntynyt. Ei niistä rikkaiden lapsista aina tule rikkaita tai edes hyvin toimeentulevia ja joistain siivojien lapsista tulee miljonäärejä. Mun miehen äiti oli siivoja ja kaikenlisäksi vielä siivos pimeesti.
Vaikka meillä on nyt rahaa niin meidän lasten on kuiitenkin tehtävä hommia omiensa eteen. Ei oo häpee tehdä töitä oman perheen bisneksessä. EIKÄ SEKÄÄN OLE HÄPEÄ JOS VANHEMMILLA ON VARAA AUTTAA.
Se on häpeä jos odottaa ilman muuta että muut auttavat ja yhteiskunta maksaa. Sillä ja katkeralla marmatuksella ei pääse minnekään.
Myös minua ihmetyttää se ainainen persoonallisuuden vaatimus. Itse olen ainakin ihan tietoisesti luonut juuri sellaisen selkeän, harmonisen, hotellimaisen ja jopa vähän ylellisenkin sisustuksen ainakin materiaalien osalta. Rakastan kotiani todella paljon ja viihdyn siellä erittäin hyvin. Toki meiltä löytyy mm. omia valokuvia ja taidetta seiniltä, sekä muutamia harkittuja juttuja esim. isoisän käsityönä tekemiä asioita. Mutta persoonatonta varmasti monen mielestä, eikä se minua haittaa.
Ei minulle anna mitään lisäarvoa tai iloa se että esineillä on joku tarina, enkä ole mitenkään kiintynyt materiaan ylipäätään. Rakastan vain kauneutta minkä värien, muotojen ja materiaalien harmonia muodostaa. Toki hyvä muotoilu kiinnostaa ja laadukkaat materiaalit.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:05"]
Myös minua ihmetyttää se ainainen persoonallisuuden vaatimus. Itse olen ainakin ihan tietoisesti luonut juuri sellaisen selkeän, harmonisen, hotellimaisen ja jopa vähän ylellisenkin sisustuksen ainakin materiaalien osalta. Rakastan kotiani todella paljon ja viihdyn siellä erittäin hyvin. Toki meiltä löytyy mm. omia valokuvia ja taidetta seiniltä, sekä muutamia harkittuja juttuja esim. isoisän käsityönä tekemiä asioita. Mutta persoonatonta varmasti monen mielestä, eikä se minua haittaa.
Ei minulle anna mitään lisäarvoa tai iloa se että esineillä on joku tarina, enkä ole mitenkään kiintynyt materiaan ylipäätään. Rakastan vain kauneutta minkä värien, muotojen ja materiaalien harmonia muodostaa. Toki hyvä muotoilu kiinnostaa ja laadukkaat materiaalit.
[/quote]
Mä olen ihan samaa mieltä ja mullakin on tuollainen koti.
En sinänsä välitä sisustamisesta yhtään, haluan vain harmonisen ja kauniin kodin.
Luulen, että joillekin tavarat, esineet, huonekalut yms. on jotenkin tärkeitä, niillä on tarinoita ja niihin on joku henkilökohtainen suhde, itse en taasen ymmärrä tuollaista, koska en välitä materiasta henk. kohtaisella tasolla. Mutta tuollaiset materiaan tunnetasolla kiintyvät vaativat muilta sitä "persoonallisuutta" jne. eivätkä ymmärrä, että koteja ja ihmisiä on erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:34"]
Itse mietin, että käyköhän tuolla siivooja tai onkohan nää tosi siisteysfriikkejä. Valkoisessa kun näkyy heti jäljet. Entä miten koskaan ei ole mitään sälää tai likaisia sukkia lattialla.. tai ehkä on, mut ei kuvissa heh. Että sopiiko kaikki tavarat noihin kaappeihin.
[/quote]
Mä perussiistinä vaaleassa asunnossa asujana en ymmärrä tätä kysymystä. Monet tota tosiaan ihmettelevät aina. Mulla ei ole juuri koskaan sottaista, eikä sukkia ja roinaa ole lattialla. Se on vaan mulle luontainen tila. En mä osaa jättää sukkia tai roskia lojumaan. Samalla vaivalla ne laittaa takaisin paikalleen. En vaan osaa jättää mitään sotkua jälkeeni. Samaten jos jotain kaatuu tms, niin kyllä mä sen heti pyyhin pois. En vaan tajua missä se ongelma on. Mä ymmärrän, ettei kaikille ole luontaista ylläpitää siisteyttä ja järjestystä. Mutta mulle tosiaan on, enkä näe mitään erikoista siinä että jollain on aina siistiä ja harmonista. Mä en ylipäänsä vaan sotke, joten ei mun mielestä ole mitenkään erityishankalaa pitää tuollaista siivoa yllä.
[/quote]
Siivoatko sinä muidenkin jäljet sitten?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:58"]
Tyylikäs valko-kulta koti. Mutta jos pitäisi arvuutella asukasta, niin sanoisin, että asukas on keski-iän ylittänyt arvonsa tunteva yksinäinen. Ei tulisi nuori nainen mieleen eikä pariskuntakaan. Harva mies tuntisi olonsa kotoisaksi tuossa asunnossa.
[/quote]
Koska mies ei missään nimessä voisi tykätä myös tuosta tyylistä :D :D :D Yksinkertaisia ihmisiä vaan löytyy ja löytyy.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:58"]
Tyylikäs valko-kulta koti. Mutta jos pitäisi arvuutella asukasta, niin sanoisin, että asukas on keski-iän ylittänyt arvonsa tunteva yksinäinen. Ei tulisi nuori nainen mieleen eikä pariskuntakaan. Harva mies tuntisi olonsa kotoisaksi tuossa asunnossa.
[/quote]
Koska mies ei missään nimessä voisi tykätä myös tuosta tyylistä :D :D :D Yksinkertaisia ihmisiä vaan löytyy ja löytyy.
[/quote]
Joo, olen samaa mieltä kanssasi. Yksinkertaisten ihmisten yksinkertainen tyyli. Valkoista, valkoista, valkoista ja yllätys, yllätys kultaa. Onneksi meitä on moneksi eikä kaikki olla noin yksinkertaisia.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:34"]
Itse mietin, että käyköhän tuolla siivooja tai onkohan nää tosi siisteysfriikkejä. Valkoisessa kun näkyy heti jäljet. Entä miten koskaan ei ole mitään sälää tai likaisia sukkia lattialla.. tai ehkä on, mut ei kuvissa heh. Että sopiiko kaikki tavarat noihin kaappeihin.
[/quote]
Mä perussiistinä vaaleassa asunnossa asujana en ymmärrä tätä kysymystä. Monet tota tosiaan ihmettelevät aina. Mulla ei ole juuri koskaan sottaista, eikä sukkia ja roinaa ole lattialla. Se on vaan mulle luontainen tila. En mä osaa jättää sukkia tai roskia lojumaan. Samalla vaivalla ne laittaa takaisin paikalleen. En vaan osaa jättää mitään sotkua jälkeeni. Samaten jos jotain kaatuu tms, niin kyllä mä sen heti pyyhin pois. En vaan tajua missä se ongelma on. Mä ymmärrän, ettei kaikille ole luontaista ylläpitää siisteyttä ja järjestystä. Mutta mulle tosiaan on, enkä näe mitään erikoista siinä että jollain on aina siistiä ja harmonista. Mä en ylipäänsä vaan sotke, joten ei mun mielestä ole mitenkään erityishankalaa pitää tuollaista siivoa yllä.
[/quote]
Siivoatko sinä muidenkin jäljet sitten?
[/quote]
Asun yksin ;) Ja joo, tiedostan että esim lasten ilmaantuminen voisi pakottaa erilaiseen elämään. Mutta en tajua miksi tuossa bloggarin kämpässä välttämättä olisi ikinä erityisen sekaista. Jos kumpikaan ei vaan ole sellainen hujan hajan tyyppi. Olen nuorempana asunut esim kämppisten kanssa ja todennut, että kaikilla on jotenkin erilailla rakentunut sisäisesti toi siisteysajattelu. Mä en osaa itse sotkea, ja olen huomannut että kyllä meitä muitakin on. Ja en tosiaan ikinä nipota kylässä, eikä mua muiden kotien sotkuisuus häiritse. Mutta olipahan pakko vaan kommentoida, kun joku tuota siisteyttä kummasteli. Ei se kaikilta ota mitään hirveää raatamista kun se tulee luonteesta.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:39"]Joo, jengi kopioi sisustuslehtiä siksi, ku eivät ite osaa...eikä oo mielikuvitusta...kopioiminen on niin helppoa
[/quote] mun mielestä sisustuslehdissä just on enemmän erilaisia ja persoonallisempia koteja kuin näitä "hotellikoteja"