Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Tulos opettajankoulutusten valintamenettelyn ensimmäisestä vaiheesta todistusvalinnan pohjalta sähköpostissa lukee että lopulliset tulokset tulee 8.6
Viime vuonnakin luki että tulisi 8.6 ja tuli silti 7.6 ennen puoltapäivää sähköposti. Eli voi hyvin tulla jo tänään.
"Tiedot todistusvalinnan perusteella soveltuvuuskokeeseen kutsumisesta lähetetään 25.5.2022 ja tiedot VAKAVA-koevalinnan perusteella soveltuvuuskokeeseen kutsumisesta lähetetään 9.6.2022" Tämä Helsingin yliopiston sivuilta. Sähköpostissa luki tosin 8.6
Tampereen yliopiston sivuilla lukee sivuilla, että 8.6.
Mitä veikkaatte tuleeko tänään tulokset ??
Mun veikkaukset:
Sovarikutsut tulee joko huomenna tai ylihuomenna. Toivon että oikeat vastaukset tulisi tänään.
Tulokset tulee vasta juhannuksen jälkeisellä viikolla.
Kuinka paljon ne suurin piirtein karsii pois porukkaa tossa vakava-koe vaiheessa? Et kuinka monta prosenttia pääsee lopulta soveltuvuuskokeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon ne suurin piirtein karsii pois porukkaa tossa vakava-koe vaiheessa? Et kuinka monta prosenttia pääsee lopulta soveltuvuuskokeeseen?
Vähintään kaksinkertainen määrä aloituspaikkoihin nähden.
Kuinka moni uskoo saavansa kutsun soveltuvuuskokeeseen?
Mua harmittaa hieman , että hain vain vaan vakaan, kun ylinen kasvatustiede olisikin voinut olla ihan kiinnostava vaihtoehto.
Näkyykö vielä mistään, että kuinka paljon hakijoita on ollut? Itse hain Oulun yliopistoon.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni uskoo saavansa kutsun soveltuvuuskokeeseen?
Mua harmittaa hieman , että hain vain vaan vakaan, kun ylinen kasvatustiede olisikin voinut olla ihan kiinnostava vaihtoehto.
Mene vakaan, jos pääset, ja hae maisterissa yleiseen! :)
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008862714.html
Näkee hakijamäärät. Ilmeisesti kuitenki kaikki hakijat, ei esim. ensisijaisia hakijoita
Vipusesta näkee kaikilta sijoilta.
Nyt tuli viesti tuloksista sähköpostiin. Lukevatko muilla kokeesta saadut pisteet? Omalla kohdalla tulos on en saanut paikkaa ja pistemäärää ei lue Vakavasta.
Mulla ei myöskään lue kokeesta saatua pistemäärää!
Mulla lukee samalla tavalla. En ymmärrä. Tuntuu, että koe meni hyvin, joten luulisi edes muutaman pisteen tulevan.
Kummastunut kirjoitti:
Nyt tuli viesti tuloksista sähköpostiin. Lukevatko muilla kokeesta saadut pisteet? Omalla kohdalla tulos on en saanut paikkaa ja pistemäärää ei lue Vakavasta.
En ole vielä saanut s-postia. Näkyskö ne pisteet opintopolussa?
Samalla tavalla mulla. Siinä luki mun todistus valinnan tulokset, mutta ei vakava-kokeen pistemäärää. Eikä siinä ollut kuin vain yksi hakukohteeni myöskään mainittuna. En tajua😁
Itseasiassa sama homma, yksi puuttuu. Olisikohan ennenaikaisesti lähetetty? Yritin soittaa hakijapalveluun mutta tänään aukeaa vasta klo 12 chatti tai sitten pitää sähköpostia laittaa.
Juu. Ongelma onkin siinä, että siinä on kolme eri päivää ja annettua aikaa ei voi vaihtaa.
Minulla olisi se reissu siten, että alkaisi huomenna (voi siirtää myös ke aamuun) ja takaisin pääsee aikaisintaan juurikin 15.6. illasta.
Minulle on siis eri juttu, pitääkö kokeissa olla paikalla ke 15.6. vai pe 17.6.