Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Siis Kokeen lopuksi
? kirjoitti:
Koen lopuksi tuli tieto, että olen vastannut 98/123. Eli en ehtinyt vastata kaikkiin. Laitoin epävarmoihin sen jätän vastaamatta, jotta ei mene miinuspisteitä. Lasketaanko ne mukaan noihin vastattuihin 98 vai ei? Itse ajattelin, että ei, mutta nyt iski pelko persuuksiin, että jos ne sittenkin lasketaan mukaan vastattuihin, kun kerran olen täpän laittanut johonkin vastausvaihtoehtoon.
Mulla ainakin oli 123/123 ja olin nimenomaan laittanut sen jätän vastaamatta useampaan kohtaan. Mitkäköhän sulla jäi siellä nyt tyhjäksi?
Koe oli tosiaan vaikea ajallisesti, käsitekartta oli kamala, olin pelännytkin että se tulee, olin ostanut valmennuksen ja siinä oli myös käsitekartta, jätin vastaamatta, lisäksi mulla jäi 20 kysymystä vastaamatta ja todella moneen vastasin jätän vastaamatta kun huomasin että aika alkaa loppumaan.
Mulla oli myös keskittyminen vaikeaa tällä kertaa, jotenki häiritsi kun toiset ravasi vessaan suoraan vierestä. No ehkä ensi vuonna paremmin. Käydään hei kaikki jättämässä palautetta vakava kokeen pituudesta, niin ehkä ensi vuonna sitten aika riittää paremmin.
e53522q kirjoitti:
No ainakin tuolla verkkovalmennuksen valmennuskurssilla "opetettiin" lukemaan tieteellisiä artikkeleja, neuvottiin miten taulukoita tulee tulkita, kerrottii ajanhallintavinkkejä miten säästää kokeessa aikaa ja vastaustrategiaan liittyen oli juttua että miten pystyy maksimoimaan pisteet. Ja oli siel paljo muutaki enkä ees ehtiny käydä kaikkii matskuja läpi, koska ostin sen nii myöhää viime vuonna. Ja jos lompakosta on kii nii noiden valmennukset on 20e jos alotat nyt ja kallistuu kohti kevättä tyylii 200e, mikä on tosi hyvä koska sit jos haluu oikeesti sisää ja valmistautuu kunnolla nii niiltä voi ostaa valmennuksen vaikka heti. Et jos ei oo 20e heittää valmennuskurssii (mikä on iha pilkkahinta sisältöö nähde) nii sit en tiiä onko edes kouluunpääsy sulla etusijalla
Painu nyt jo V I T T U U N mainostamasta paskakurssejasi!
Valmistautukaa työkkärin tädin haastatteluun. Prisman hyllyttäjiä tarvitaan.
Minusta se käsitekarttakin oli kohtuullisen helppo. Yleensähän koe on penkin alle jos se on tuntunut helpolle :D tuloksia odotellessa:D hain oulun oppimistieteet-linjalle. Veikkaan että pisteraja voi olla korkeampi kuin vakassa tai luokanopessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se käsitekarttakin oli kohtuullisen helppo. Yleensähän koe on penkin alle jos se on tuntunut helpolle :D tuloksia odotellessa:D hain oulun oppimistieteet-linjalle. Veikkaan että pisteraja voi olla korkeampi kuin vakassa tai luokanopessa.
Niin tulee olemaan, sillä LO:ksi ja Vakaan valitaan soveltuvuuskokeiden vuoksi niin paljon enemmän väkeä.
Kyllä oli vaikea koe. Ihan älytön määrä tehtäviä joihin vastaaminen vaatisi hieman paneutumista mutta aikaa ei ole yhtään sitä varten 😫 Nyt pelottaa että olen laittanut liikaa vääriä vastauksia ja miinuksia ropisee :(
Viime vuoden koe oli paljon helpompi. Ketuttaa, että jäin sovarissa pisteen päähän paikasta kun se viime vuoden vakava meni mulla aivan heittämällä läpi. Tän vuoden kokeesta en voi olla varma, koska oli niin vaikea aineiston laajuuden ja ajan vähyyden takia. Ei oikeasti ollut aikaa jäädä miettimään yhtään mitään vaan piti vain paahtaa eteenpäin niin ihan varmasti tuli paljon virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden koe oli paljon helpompi. Ketuttaa, että jäin sovarissa pisteen päähän paikasta kun se viime vuoden vakava meni mulla aivan heittämällä läpi. Tän vuoden kokeesta en voi olla varma, koska oli niin vaikea aineiston laajuuden ja ajan vähyyden takia. Ei oikeasti ollut aikaa jäädä miettimään yhtään mitään vaan piti vain paahtaa eteenpäin niin ihan varmasti tuli paljon virheitä.
Sama tilanne ajan suhteen on ollut melkein kaikilla.
Tänä vuonna oli kyllä haastava koe. Itselläni on jo paikka, mutta halusin toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Tiedän siirtohaun olevan mahdollinen, mutta ajattelin että kokeella olisi silti helpompi saada paikka. Viime vuoden koe oli helpompi samoin sovarit olivat todella helpot, jos osasi käyttää päätään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne taulukon tulkinnat tuntui liiankin helpoilta, siksipä pohdinkin että luinkohan niitä väärin. Esim se efektikoko tehtävä oli naurettavan helppo, samoin se missä piti verrata sitä itsenäistä opiskelua niihin muihin työtila ym opintoihin.
Eli joko ne oli helppoja tai vetelin mutkia liikaa suoriksi.
Ja sama fiilis, että tää efektikoko-tehtävä oli jotenkin todella helpon oloinen. Suoraa yhdistelyä 😁
Minusta tuntui jotenkin helpommalla kuin aikaisemmin. Sain kaikki tehtävät tehtyä
Joko olette saaneet kutsun soveltuvuuskokeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulevat tällä viikolla. Viime vuonna tulivat 7.6.
Mitäs ne niitä tuloksia panttaa, kun digitaalinen tarkistus ja nehän ovat jo selvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulevat tällä viikolla. Viime vuonna tulivat 7.6.
Mikä oli viime vuonna ennakkoon ilmoitettu päivämäärä tuloksille? Tuliko siis juuri sinä päivänä vai pari päivää aikaisemmin? Nyt on ilmoitettu 9.6.
Julkaistaanko vakavan oikeat vastaukset ennen tuloksia?
Viime vuonna tulokset tuli 7.6 aamulla ja 8.6 mennessä oli ilmoitettu että tulee. Eli vielä saa odotella..
Koen lopuksi tuli tieto, että olen vastannut 98/123. Eli en ehtinyt vastata kaikkiin. Laitoin epävarmoihin sen jätän vastaamatta, jotta ei mene miinuspisteitä. Lasketaanko ne mukaan noihin vastattuihin 98 vai ei? Itse ajattelin, että ei, mutta nyt iski pelko persuuksiin, että jos ne sittenkin lasketaan mukaan vastattuihin, kun kerran olen täpän laittanut johonkin vastausvaihtoehtoon.