Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Nyt oli tullu oikeat vastaukset vakavan sivuille
Mulla kans lukee, ettei hyväksytty ja ei näy mitään pisteitä. Täytyy olla virhe kun kaikilla sama! Vielä toivo elää..
Tai siis tottakai virhe, kun tuloksia ei näy, mutta että voi olla siis hyväksyttykin sovareihin vaikka ekaks tuli hylsy?
Onko muita kelle ei oo tullu mitää sähöpostia ainakaa viel?
Mun opintopolussa lukee, että opiskelijavalinta kesken, enkä mitään sähköpostia ole saanut.
Mulle tuli sähköposti, että en pääse soveltavuuskokeisiin. Kokeen pisteitä ei näy ollenkaan. Harmittaa, sillä jotenkin luulin, että koe olis mennyt ihan kivasti.
Ei ole mitään tullut vielä! Jännitys jatkuu...
Mulla lukee, että opiskelijavalinta kesken. Jos muilla on tullu jo hylkyjä niin tarkottaiskohan se, että kun mulle ei oo tullu mitään niin pääsin sovareihin.
Vierailija kirjoitti:
Tai siis tottakai virhe, kun tuloksia ei näy, mutta että voi olla siis hyväksyttykin sovareihin vaikka ekaks tuli hylsy?
Ei. Ainoa tapaus missä hylky voisi muuttua kutsuksi sovareihin on se, jos jäätävä määrä sovarikutsun saaneita ilmottaiski, että ei tule sovareihin. Ne ei laita vahingossa hylkyjä kuin erittäin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Kummastunut kirjoitti:
Nyt tuli viesti tuloksista sähköpostiin. Lukevatko muilla kokeesta saadut pisteet? Omalla kohdalla tulos on en saanut paikkaa ja pistemäärää ei lue Vakavasta.
En ole vielä saanut s-postia. Näkyskö ne pisteet opintopolussa?
Ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukee, että opiskelijavalinta kesken. Jos muilla on tullu jo hylkyjä niin tarkottaiskohan se, että kun mulle ei oo tullu mitään niin pääsin sovareihin.
Ei tarkoita. Hylyt tulevat vasta silloin, kun paikkoja aletaan tarjota sovarit läpäisseille.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla mulla. Siinä luki mun todistus valinnan tulokset, mutta ei vakava-kokeen pistemäärää. Eikä siinä ollut kuin vain yksi hakukohteeni myöskään mainittuna. En tajua😁
Jokaiselle kohteelle on omat pisterajansa. Pääset sovariin vain niihin kohteisiin, joiden pisterajan ylität. Eli jos hait Helsinkiin ja Joensuuhun, saat kutsun vain Joensuuhun. Helsinkiin et voi enää päästä.
Voisiko olla siitä kyse?
Tuleeko yleisen kasvatustieteen tulokset nyt samalla
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko yleisen kasvatustieteen tulokset nyt samalla
Ei tule. Sovarikutsut eivät tule Opintopolun kautta, eikä sinne ole vielä lisätty yleisenkään tuloksia. Kaikki lisätään kerralla sitten, kun nää opevalinnat on saatu tehtyä.
Mä olin hakenut yhteen kandi+maisteri-tutkintoon ja muut oli maisteri pelkästään. Vain tuo kandi+maisteri näkyi, etten päässyt sinne. Mietin vaan, et tuleeko maisterista jotkut omat hylkäykset vielä😁
Miksi joku haluaa vaka-alalle?
Vierailija kirjoitti:
On siinä luokanopettaja ja erityisopettajakin mukana.
Jotkut vielä haluavat, ja hyvä niin. Ei ole opettajien vika, että työ ei ole enää samanlaista kuin 10 v sitten.
Vierailija kirjoitti:
No kun ne luulee, että tilanne heidän kohdallaan ei tule olemaan se, mikä se muiden kohdalla on. Ehkä joku kuvittelee, että menee pelastamaan alan ja lapset, kun alalta ovat lähteneet niin monet pois.
Lukiko jollain, että hyväksyttiin sovelluskokeeseen vakava-kokeen kautta?