Kasvatusalan VAKAVA-koe 2022
Pistetäänpäs ryhmää tulille, minnes porukka aikoo hakea tänä vuonna VAKAVA-kokeella?
Onko kellään tietoa millon pääsykoetiedot yleensä päivittyvät nettiin?
Onko valmennuskurssi suosituksia?
Kommentteja vaan tulemaan!
Kommentit (1080)
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksen opettajaksi hakenut kirjoitti:
Mites kun kuullut että monet hakee vakaan, kotitalouteen tai käsityöhön opettajaksi jotta olisi helpompi päästä sisään ja vaihtaa myöhemmin luokanopeksi. Niin viekö nämä "vaihtajat " sitten ensisijaisesti näihin esim vakaan hakeneilta mahdollisuuksia?
Ei. Heille on oma siirto- tai täydennyshakunsa. Se on paljon vaikeampi reitti kuin Vakava.
Vie ne paikan siinä vaiheessa joltakin toiselta kun vakaan pääsevät ensin sisälle.
Miksi en löydä mitään tulosjuttuja Oulun sivuilta. Helsingistä ja Turusta löytyy helposti, samoin Joensuusta.
Missä ne Oulun tulokset on? Linkkiä kiitos.
Mistähän johtuu et rovaniemen tulokset ei vielä tuu mut muihin on jo tullu
Hensk kirjoitti:
Mistähän johtuu et rovaniemen tulokset ei vielä tuu mut muihin on jo tullu
Kun ne tulevat oppilaitoksista, eivät keskitetysti mistään.
Onko tuo valintakoejono kaikille hakijoille siis sellainen että siellä on kaikki hakijat? Eli jos itse olen toiskertalaisena sijalla 5 niin mun edellä voi olla 4 ensikertalaisten? Ja vaikka ne lähtis siitä pois niin silti jonottaisin epätoivoisesti sitä yhtä-kolmea paikkaa mikä toiskertalaisille on varattu? Eli toisinsanoen, sijoitukseksella varasijajonossa ei sinällään ole väliä, koska on tuurista kiinni jos joku toiskertalainen ei ota sitä paikkaa vastaan... niitä toiskertalaisen paikkoja tuskin hirveesti vapautuu? Vai onko yleinen joku varakohde esim opeksi hakevilla tms?
Turkuun itse jonotan
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo valintakoejono kaikille hakijoille siis sellainen että siellä on kaikki hakijat? Eli jos itse olen toiskertalaisena sijalla 5 niin mun edellä voi olla 4 ensikertalaisten? Ja vaikka ne lähtis siitä pois niin silti jonottaisin epätoivoisesti sitä yhtä-kolmea paikkaa mikä toiskertalaisille on varattu? Eli toisinsanoen, sijoitukseksella varasijajonossa ei sinällään ole väliä, koska on tuurista kiinni jos joku toiskertalainen ei ota sitä paikkaa vastaan... niitä toiskertalaisen paikkoja tuskin hirveesti vapautuu? Vai onko yleinen joku varakohde esim opeksi hakevilla tms?
Turkuun itse jonotan
On kaikki mukana. Siitä otetaan pääasiassa jonojärjestyksessä, joskus joku ensikertalainen voi päästä ensikertalaisten jonon kautta ja kadota myös kaikkien jonosta.
Kasvatustieteissä on yleensä isommat pisterajat kaikkien jonossa, jolloin siinä ei kärjessä ole edellä ensikertalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Turkuun itse jonotan
Ne ensikertalaiset jonottaa myös niitä kaikkien paikkoja. Jos ensikertalainen ei pääse ensikertalaisten jonossa sisälle, mutta on sua parempi kokeessa, niin on jonossa ennen sua kaikille varatulle paikalle.
Kyllö mulls edelleen Joensuun kohdalla lukee Opintopolussa, että opiskelijavalinta kesken.
Oon Oulun oppimistieteisiin varasijalla 22 valintakoejonossa. Oiskohan mitään mahiksia? siel on 32 alotuspaikkaa. tää on nyt täys ylläri luulin et oisin jollai varasijal 100 :D
ryy kirjoitti:
Oon Oulun oppimistieteisiin varasijalla 22 valintakoejonossa. Oiskohan mitään mahiksia? siel on 32 alotuspaikkaa. tää on nyt täys ylläri luulin et oisin jollai varasijal 100 :D
Tjaa-a. Ei ole kauhean suosittu ensisijainen hakukohde. Jos ylempänä on opettajahakuja, voit hyvinkin päästä, mutta jos se on vaikka psykan varavaihtoehtona, paljon harvempi tulee saamaan toista paikkaa.
Vielä odotan Tampereen tuloksia, onkohan siellä alempi pisteraja yleiselle kuin Hkiin? Hkiin jäin muutamien varasijojen päähän, mutta tällä hetkellä varma paikka Oulun oppimistieteistä mikä oli mun lemppari pääaineen kannalta! Todella pähkinöissäni varsinkin näin toiskertalaisena :) Ajattelin sisäänpääsemisen olleen todella kaukainen haave, mutta ilmeisesti kaikki on mahdollista. Toivottavasti siellä mahdollisimman monella muullakin napsahtaa iloisia uutisia ja jossei tänä vuonna, niin ensi vuonna sitten kokemusta rikkaampana ja lähempänä uutta koulupaikkaa! Mäkin oon shoppaillu 3 koulupaikkaa 8 vuoden aikana niin nyt alkais riittämään toi vakava-koe et aika monta kertaa käyty tekee se kun on aina halunnut vaihtaa johonkin toisaalle😆 Eli hyvät ystävät, se on tuurista kiinni mikä aihe siellä mikäkin vuonna tulee että putoaako omaan vahvuuskategorian eikä missään nimessä kannata luovuttaa jos tänä vuonna ei ollut tuttua kauraa!
Tarkoittaako tää sitä, kun tuloksia alkaa tulla, että vois tulla myös opettajan koulutuksen valinnat ennen tota määräaikaa? En tiennyt et osa tuloksista tulee jo näin aikaisin
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tää sitä, kun tuloksia alkaa tulla, että vois tulla myös opettajan koulutuksen valinnat ennen tota määräaikaa? En tiennyt et osa tuloksista tulee jo näin aikaisin
Joo, voi ensi viikolla tulla. Tänään ei kannata odottaa, kun ei näitä pelkästään sähköiseen kokeeseen (ei siis mitään tietojen siirtämistä paperilta koneelle) perustuvia tuloksiakaan ole vielä tullut muuta kuin toi yleinen kasvatustiede.
Oikeestiko jo ensi viikolla. Olisi kyllä tosi paljon aiemmin.
Kun päiväksi annettu kuitenkin 8.7.
Tuo 8.7 on annettu takarajaksi kaikille korkeakoulujen tuloksille ja suurin osa yliopistoista ja AMK on jo tullut, niin toivon että nääkin tulokset tulis jo mahdollisimman pian.
Kuinkahan todennäköistä on päästä sisään kun tällä hetkellä rovaniemen yleiselle varasija 4?
Apuako kirjoitti:
Kuinkahan todennäköistä on päästä sisään kun tällä hetkellä rovaniemen yleiselle varasija 4?
Hyvät varmasti! 😊
Kyllä sais tulokset jo tulla, niin malttamattomana joka päivä seuraa s-postia jos tieto ois jo tullut! Onko joku hakenut Raumalle? Itse hain maisteriopintoihin (luokanopen puolelle).
Vierailija kirjoitti:
Oikeestiko jo ensi viikolla. Olisi kyllä tosi paljon aiemmin.
Kun päiväksi annettu kuitenkin 8.7.
Viime vuonna oli sama takaraja ja tuli 5.7.
Ei. Heille on oma siirto- tai täydennyshakunsa. Se on paljon vaikeampi reitti kuin Vakava.