Teini itki kun ei saanut 1000 € laukkua
Että sillai. Sai samalla rahalla kaikkee muuta. Pari kk sitten tämä 17 v sai uusimman iphonen ja kullanvärisen ipadin. Samantyyppinen laukku hänellä jo on, vuosi sitten hankittu. Lisäksi lukematon määrä vähän halvempia kasseja.
Että voikin olla kasvatus mennyt pieleen. Todellakin otan opikseni oman pienen tyttäreni suhteen.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 15:46"]En ymmärrä tuota mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, miksi pari kk ennen joulua saa kalleimmat mahdolliset puhelimet ja iPadit. Kun joulu on tulossa. Wtf?
[/quote]  
Jos teinillä oli pari kuukautta sitten synttärit?
En minäkään olisi ostanut teinille tuota laukkua, jos hänellä kerran jo ennestään oli laukku ja vasta vuoden vanha. Mutta olisin kyllä tehnyt jo ennen joulua selväksi, että uutta kallista laukkua ei tipu kun sellainen on jo ennestään.
Tuntuisi kyllä ihan kauhealta, jos oma lapsi kehtaisi edes esittää tuollaista lahjatoivetta. Tähän asti lapsi/nuori on osannut toivoa aika fiksusti ja/tai edullisia lahjoja. Hän sai vuosi sitten yhden sellaisen syntymäpäivälahjan, joka oli niin kallis, ettei hän ollut sitä edes toivonut. Minulle tuli yllätyksenä, että lahja oli hänelle niin mieluinen, kun en tiennyt että hän salaa sisimmässään oli sellaisesta haaveillut. Mutta samalla oli hyvä mieli siitä, että hän ymmärsi, ettei sellaista lahjaa ole sopivaa toivoa, koska on niin kallis.
Toivottavasti tuo ap:n tarinan teini saisi jotain parempaa sisältöä elämäänsä.
voi jumal..ta teidän kanssanne! se nyt vaan elämässä on niin, ettei aina saa eikä voikkaan saada sitä mitä haluaa! pettymykset opittava hyväksymään, kun ei siinä muukaan auta. maailma on julma paikka! vanhemmat jotka aina antavat lapsilleen mitä he haluavat, tekevät lapsilleen todellisen karhunpalveluksen! ap.n aloituksesta päätellen kyllä tietää mistä tämän teinin itku johtuu. amen ja piste!
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 15:51"]
Itken nuoren puolesta täällä. :'( Tuntuu tosi pahalta, jos oli toivonut yhtä laukkua ja sitten ei saakaan sitä. Hyvitä tämä hänelle ja käykää ostamassa laukku joulun jälkeen kaupasta.
[/quote] ei herran jestas ! toivottavasti et ole tosissasi, vaan tämä oli vitsi. kuivaa kyyneleet ja ajattele asiaa järjelläsi.
No huhhuh, miten se kehtas ees semmosta toivoa :DDD Mulla varakkaat vanhemmat mutten TODELLAKAAN voisi mitään vaatimuksia esittää lahjoista IKINÄ, jos kysyvät vihjaan jotain pientä ja edullista. Eiköhän jo 17v voisi hankkia sitä omaa rahaa ja ostaa itse laukkunsa, ei käytöstapoja tytöllä.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:01"]
Ja paskat, jokainen köyhä teinityttö ottaisi riemusta kiljuen 1000 euron laukun vaikka kuukaudeksi lainaan.
[/quote]
Itse en ainakaan olisi ottanut ollessani teini vielä pari vuotta sitten. Olen aina inhonnut kalliiden vaatteiden ja laukkujen perässä juoksijoita, jotka eivät ymmärrä ettei joku Louis Vitun laukku ole yhtään sen parempi kun jokin halpiskassi.
[quote author="Hormonihirviö" time="25.12.2014 klo 16:57"]
Itse en ainakaan olisi ottanut ollessani teini vielä pari vuotta sitten. Olen aina inhonnut kalliiden vaatteiden ja laukkujen perässä juoksijoita, jotka eivät ymmärrä ettei joku Louis Vitun laukku ole yhtään sen parempi kun jokin halpiskassi.
[/quote]
No kyllähän se nyt vaan on laadultaan ja materiaaleiltaan parempi. Ulkonäöstä voi sitten kiistellä.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:47"]
Minäkin kyllä ihmettelen että jos kerran sai samalla rahalla kuitenkin lahjoja niin miksi ei voinut saada sitä mitä haluaa? Ei kai nyt jouluna tarvitse opettaa säästämistä ja rahan arvoa, vaan on tarkoitus saada jotain kivaa ja ehkä turhaakin (varsinkin kun ei selvästikään mitään köyhiä olla että joululahjojen pitäisi olla jotain perushyödykkeitä mitkä jäisi muuten ostamatta).
[/quote] Samaa ihmettelee. Meillä teinit sai 3 lahjaa siinä kun leikki-ikäinen 15. Teinien lahjat oli silti arvokkaammat ja toivotut.
Tuollaiselle teinille pitäisi antaa menolippu Kalkuttaan.
Mikset voi vain ostaa mitä lapsi haluaa?
Ihme vanhemmat kun ei haluta satsata lapseen.
Miksi haluat hallita teiniä hankkimalla epämieluisia lahjoja?
Mwilläkin teini haaveili 900e laukusta. Teki sitten kesä ja iltatöitä ja osti sen. Itse tienatuilla rahoilla saa tehdä mitä haluaa
Meidän teini lähti aikoinaan Pariisiin hakemaan Chanelin mummolaukun, tämän tikkauslaukun.
Aloitti tienaamisen myymällä tarpeetonta ja osti Kalevala korun.
Tämän jälkeen osti Vuittonin tämän ison kassin, jota on kaikilla ja viimeiseksi lähti parhaan ystävänsä ja hänen äitinsä kanssa Pariisiin kummatkin ostivat samanlaiset.
Rahoja kerättiin 2 vuotta. Teini itse meni isännöitsijälle kysymään voisiko perustaa kierrätyshyllyn.
Myi lahjoituksia kaikissa kierrätysryhmissä ja kävi monta krt Hietsussa myymässä.
Käyttää kaikkia näitä edelleen.
Itse tajusi paljonko teki töitä Chanelin eteen. Ehkä tällä hetkellä ei sijoittaisi rahoja näin. Tai sitten tekisi saman uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kyllä ihmettelen että jos kerran sai samalla rahalla kuitenkin lahjoja niin miksi ei voinut saada sitä mitä haluaa? Ei kai nyt jouluna tarvitse opettaa säästämistä ja rahan arvoa, vaan on tarkoitus saada jotain kivaa ja ehkä turhaakin (varsinkin kun ei selvästikään mitään köyhiä olla että joululahjojen pitäisi olla jotain perushyödykkeitä mitkä jäisi muuten ostamatta).
Luulet, ettei se olisi kohta kinuamassa kuitenkin uutta kännykkää ja tablettia?
Itse tällä hetkellä säästän uusiin talvikenkiin.
Ollaan kerätty tarpeetonta ja mennään vkonloppuna kirppikselle myymään.
2