Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini itki kun ei saanut 1000 € laukkua

Vierailija
25.12.2014 |

Että sillai. Sai samalla rahalla kaikkee muuta. Pari kk sitten tämä 17 v sai uusimman iphonen ja kullanvärisen ipadin. Samantyyppinen laukku hänellä jo on, vuosi sitten hankittu. Lisäksi lukematon määrä vähän halvempia kasseja. 

Että voikin olla kasvatus mennyt pieleen. Todellakin otan opikseni oman pienen tyttäreni suhteen.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs nyt on kirpputoreja avoinna, siis muita kuin itsepalvelukirppiksiä?

Vierailija
62/75 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan rikkaita ja niiden kersoja, ovat juuri tuollaisia. Esimerkkinä tämä Ranta-ahon huumepoika, sitä saa mitä tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tässä ei ole kyse pelkästään kotikasvatuksesta. Teineillä omanarvontunne riippuu paljon materiasta, eikä rahan arvoa samalla tavalla ymmärrä kun ei ole itse joutunut vielä kokopäivätöillä elättämään itseään.

Vierailija
64/75 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojille ostetaan mopoja ja moottoripyöriä sekä autoja tosta vain. Jos tyttärelle ostetaan tonnin laukku, se on hirveää. Haloo!

Esim. opintojen/tutkinnon suorittamisesta olemme ostaneet tyttärellemme laukkuja, matkoja tms. ja harkittuja ostoja ovat olleet. Mieluista laadukasta laukkua voi pitää kymmenen vuotta ja myydäkin vielä ehjän laukun. Laukku määräytyy sen sosio-ekonomisen ryhmän "vaatimusten" mukaan, missä elää koulutuksensa ja perhetaustansa pohjalta. 

Jos laukun haluaa, saattaahan siihen nuori kuukauden lasten pyllyjäkin päikkärissä pestä. Rahaa tulee, kun tekee työtä. 

Vierailija
65/75 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin laukku on vielä kevyttä kamaa sen rinnalla, mitä nuo rahaa naineet tai busineksella/elokuvauralla tai kotirouvuudella rikastuneet naiset ostelevat: Hermesin laukkuja 50.000 eurolla tms. 

Vierailija
66/75 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin järjetöntä.

DEGENERAATIO on totta

Vierailija
67/75 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut teinille rahaa lahjaksi ( ennalta sovittu summa), ja rahaa saa myös sukulaisilta lahjaksi. Ostaa sitten niillä mitä haluaa. Jos säästää laukkuun, niin sitten vaan siihen. Oppii samalla mitä eri asiat maksavat.

Vierailija
68/75 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kännyköiden ja laukkujen haluaminen kohtuullisessa määrin kertoo siitä, että nuori on vielä aika lapsellinen ja siis vanhempien hellässä huomassa. Barbie-leikkien jälkeen on kiva leikkiä aikuista.  

Oma tyttäreni oli pikkutyttönä mielellään prinsessamekoissa, mutta viimeistään murrosiässä pukeutui melkein aina verkkareihin ja tennareihin monta monta vuotta. Olin huolissani, ja nyt olen kyllä tyytyväinen, että naisellisempi tytär kaivautui esiin. Mielelläni joskus jonkin laukun lahjaksi ostan. Käydään jopa yhdessä shoppailumatkoilla Euroopassa. Kertakäyttöistä tavaraa yritämme kuitenkin välttää.

Nykyisin aikuisella tyttärelläni on vieläkin laukkusäästötili ja matkasäästötili erikseen, jonne sujautetaan rahaa muiden menojen jälkeen. Asuntolainat, opintolainat, bensat ja sähkölaskut maksetaan aina ensin ja sitten loput säästöön. Ei laukun haluaminen ihmisestä hirviötä tee. 

Vierailija
69/75 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17 v Käy sukulaisellaan töissä. Palkka 1/2 h hommasta on 50€. Ei pysty käsittään..... 

Olen hänen kaukaisempi sukulainen.

AP

Kaukaisempi sukulainen = iskän nyxä. Jolle ei miehen rahankäyttö tyttäreensä kuulu ei sitten pätkääkään.

Vierailija
70/75 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin laukun.

Vierailija
71/75 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Onko teinillä joku käsitys laukun rahoituksesta. Jos ei ole, laita miettimään asiaa.

Vierailija
72/75 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän juuri tuommoiset nuoret on tulevaisuuden MT-potilaita ja juoksevat terapiassa loppuiän kun vähän itkuinen olo ja traumoja kun ei saanut laukkua.

Vierailija
73/75 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kristilliseen opistoon, niin loppuu narina ja pinnallisuudet.

Vierailija
74/75 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä on kavereita, jotka saavat kymppitonnilla krääsää joka vuosi. Et ole välttämättä kasvattanut huonosti, tuo on vaan teinin reaktio jos ei pysy kaveripiirin tahdissa.

Vierailija
75/75 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitä aiot tehdä?