Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peukutusgallup: oletko keskimääräistä älykkäämpi?

Vierailija
25.12.2014 |

Jos kyllä -> peukku ylös, jos et ole -> peukku alas. Perusteluja voi kirjoitella ketjuun myös.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:15"] Luultavasti olen koska olen ylioppilas ja opiskelen yliopistossa. Olenko keskimääräistä älykkäämpi yliopistolla, se onkin toinen juttu se... [/quote]   Av-klassikko. Suorittanut lukion, opiskelee yliopistossa ja päättelee siitä että lienee keskimääräistä älykkäämpi. 3 peukkua, 13 alapeukkua... [/quote] Hyvä ulkoaoppimistaito.

[/quote]

Itse voisin vastata sanoin kuin 4, opiskelen myös yliopistossa mutta en todellakaan lähtisi keulimaan sillä, että olen keskimääräistä älykkäämpi. Saatan toki olla, sain tuosta mensan nettitestistä hyvän tuloksen, tosin en loistavaa. Yliopistolla on kuitenkin aina fiksuja tyyppejä ja monia älykkäämpiä ja lukeneempia kuin minä, joten olen hyvin varovainen sen suhteen, että väittäisin itsestäni mitään.

[/quote]

Eihän vasta se mensan raja kerro, että on keskimääräistä älykkäämpi! Tajutkaa se nyt jo! Keskimääräistä älykkäämmän raja on paaaljon alempana. Siihen riittää, ettei ole aivan saapas.
[/quote]

Eli puolet on aivan saappaita...

Vierailija
62/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 15:29"]

Jos oikeasti olisitte älykkäitä, olisitte tunnettuja ja menestyneitä. Tehneet maailmasta askeleen paremman paikan. Luoneet jotain uutta ja mullistavaa. Jääneet historian kirjoihin. (en tarkoita asiantuntijoita pyörittelemässä papeteitaan päivästä toiseen)

[/quote]

Aloittaja kysyi oletko keskimääräistä älykkäämpi. Se on tainnut mennä nyt aika monelta ohi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:03"]

Olen vissiin. Kun sain yhdellä lauseellani koko eniten alapeukkuja-ketjun kaatumaan välittömästi, kun painoin lähetä-painiketta.

[/quote]

Voitit ainakin kirkkaasti.

Vierailija
64/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 22:48"]Mitattu äo 138, kirjoitin kaikista kuudesta aineesta lukiossa ällät, pääsin ensiyrittämällä halutulle alalle yliopistoon ja pärjään hyvin älyllisesti keskimääräistä vaativammassa työssä. Joten en ainakaan voi olla keskivertoa tyhmempi. [/quote] Saako kysyä, saatteko nautintoa tai kasvaako egonne kertoessanne älykkyydestänne ja testituloksesta koulutusta unohtamatta? En välttämättä tarkoita juuri sinua. Tällä palstalla oli keskustelu mikä tahansa, joku käy kommentoimassa AINA "ja olen erittäin menestynyt hyvätuloinen akateeminen maisteri" vaikka kyse olisi lempiruuasta. Jotenkin käsittämätöntä?

[/quote]

Öhhöm, tässä nimenomaan kysyttiin perusteluja sille, miksi uskoo olevansa keskimääräistä älykkäämpi ja nuo ovat ihan ok perusteluja...

Vierailija
65/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:15"] Luultavasti olen koska olen ylioppilas ja opiskelen yliopistossa. Olenko keskimääräistä älykkäämpi yliopistolla, se onkin toinen juttu se... [/quote]   Av-klassikko. Suorittanut lukion, opiskelee yliopistossa ja päättelee siitä että lienee keskimääräistä älykkäämpi. 3 peukkua, 13 alapeukkua... [/quote] Hyvä ulkoaoppimistaito.

[/quote]

Itse voisin vastata sanoin kuin 4, opiskelen myös yliopistossa mutta en todellakaan lähtisi keulimaan sillä, että olen keskimääräistä älykkäämpi. Saatan toki olla, sain tuosta mensan nettitestistä hyvän tuloksen, tosin en loistavaa. Yliopistolla on kuitenkin aina fiksuja tyyppejä ja monia älykkäämpiä ja lukeneempia kuin minä, joten olen hyvin varovainen sen suhteen, että väittäisin itsestäni mitään.

Mitä tulee tuohon "hyvä ulkoaoppismistaito" -kommenttiin, niin kyllä, kyky oppia nopeasti ja myös ulkoa kuitenkin auttaa asioiden omaksumista. Yliopisto-opiskelu ei tee automaattisesti kenestäkään älykästä, mutta se tarjoaa toki työkaluja älyllisen ajattelun kehittämiseen. Toisekseen, jos haluat alallasi tehdä muutakin, kuin vain keksiä pyörää uudelleen, on sitkeästi jaksettava tutustua siihen, mitä muut ovat ennen sinua tehneet. Se vaatii tuota pitkäjänteistä oppimiskykyä, jossa vain toistetaan sitä, mitä muut ovat tehneet. Olisi nimittäin hölmöä esittää omina ajatuksinaan sitä, mitä jotkut ovat jo sanoneet tai kuvitella voivansa keksiä jotakin uutta ilman, että tutustuu siihen, mitä on jo tehty.
[/quote]

Elätvyliopistokuplassa eli et taida tuntea yhtään toista koulutusasteen ihmistä. Suhteuta tyttö, suhteuta

Vierailija
66/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:11"] [quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:15"] Luultavasti olen koska olen ylioppilas ja opiskelen yliopistossa. Olenko keskimääräistä älykkäämpi yliopistolla, se onkin toinen juttu se... [/quote]   Av-klassikko. Suorittanut lukion, opiskelee yliopistossa ja päättelee siitä että lienee keskimääräistä älykkäämpi. 3 peukkua, 13 alapeukkua... [/quote] Hyvä ulkoaoppimistaito. [/quote] Itse voisin vastata sanoin kuin 4, opiskelen myös yliopistossa mutta en todellakaan lähtisi keulimaan sillä, että olen keskimääräistä älykkäämpi. Saatan toki olla, sain tuosta mensan nettitestistä hyvän tuloksen, tosin en loistavaa. Yliopistolla on kuitenkin aina fiksuja tyyppejä ja monia älykkäämpiä ja lukeneempia kuin minä, joten olen hyvin varovainen sen suhteen, että väittäisin itsestäni mitään. [/quote] Eihän vasta se mensan raja kerro, että on keskimääräistä älykkäämpi! Tajutkaa se nyt jo! Keskimääräistä älykkäämmän raja on paaaljon alempana. Siihen riittää, ettei ole aivan saapas. [/quote] Eli puolet on aivan saappaita...

[/quote]

No joo :D Ehkä ne on omissa porukoissaan, kun tuntuu, ettei kovinkaan moni kuitenkaan ole niin saapas. Kierrän muutenkin just sellaiset iltapäivälehtien kommenttipalstoilla pyörivät jorisija-Jollet kaukaa. Sitä uhoa ja kaikkitietämistä olemattomilla ajattelutaidoilla ei vaan jaksa...

Vierailija
67/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:08"]

Mensan nettitestistä nyt kaikki normaalit ihmiset saavat yli 120, se ei kerro mitään. Pitäisi käydä ihan oikeissa testeissä. Minäkin sain muistaakseni nettitestistä 126, mutta en usko tietäväni älykkyysosamäärääni. Harva omansa oikeasti tietää.

[/quote]

Toisaalta mansetestin tuloskin riippuu vaikkapa vireystilasta.

Vierailija
68/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärtänyt kysymystä, mutta laitetaan vaikka peukku ylös.

Vierailija
69/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:03"]Olen vissiin. Kun sain yhdellä lauseellani koko eniten alapeukkuja-ketjun kaatumaan välittömästi, kun painoin lähetä-painiketta.
[/quote]

Taidan olla saapas, en saanut selkoa kommentistasi.

Vierailija
70/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:03"]Olen vissiin. Kun sain yhdellä lauseellani koko eniten alapeukkuja-ketjun kaatumaan välittömästi, kun painoin lähetä-painiketta. [/quote] Taidan olla saapas, en saanut selkoa kommentistasi.

[/quote]

Ai? En mäkään saanut ja minusta sen kirjoittaja vaikuttaa ihan saappaalta.

Vierailija
71/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:08"]

Mensan nettitestistä nyt kaikki normaalit ihmiset saavat yli 120, se ei kerro mitään. Pitäisi käydä ihan oikeissa testeissä. Minäkin sain muistaakseni nettitestistä 126, mutta en usko tietäväni älykkyysosamäärääni. Harva omansa oikeasti tietää.

[/quote]

Toisaalta mansetestin tuloskin riippuu vaikkapa vireystilasta.

[/quote]

Mansetesti :D

Vierailija
72/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 22:48"]Mitattu äo 138, kirjoitin kaikista kuudesta aineesta lukiossa ällät, pääsin ensiyrittämällä halutulle alalle yliopistoon ja pärjään hyvin älyllisesti keskimääräistä vaativammassa työssä. Joten en ainakaan voi olla keskivertoa tyhmempi. [/quote] Saako kysyä, saatteko nautintoa tai kasvaako egonne kertoessanne älykkyydestänne ja testituloksesta koulutusta unohtamatta? En välttämättä tarkoita juuri sinua. Tällä palstalla oli keskustelu mikä tahansa, joku käy kommentoimassa AINA "ja olen erittäin menestynyt hyvätuloinen akateeminen maisteri" vaikka kyse olisi lempiruuasta. Jotenkin käsittämätöntä?

[/quote]

Öhhöm, tässä nimenomaan kysyttiin perusteluja sille, miksi uskoo olevansa keskimääräistä älykkäämpi ja nuo ovat ihan ok perusteluja...
[/quote]

Toki, mutta en tarkoittanut juuri tätä ketjua ja tätä vastausta. Vain tätä yleistä käytösmallia mikä akateemisilla on käytössä internetin ihmeellisessä maailmassa. Ehkä älykkyys on myös jotakin muutakin kuin kirjoista opittua? Tilannetajua, käytöstapoja, näkökulmat, sympatiat, ajatukset, vilpittömyys...

Vierailija
73/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:03"]Olen vissiin. Kun sain yhdellä lauseellani koko eniten alapeukkuja-ketjun kaatumaan välittömästi, kun painoin lähetä-painiketta. [/quote] Taidan olla saapas, en saanut selkoa kommentistasi.

[/quote]

Ai? En mäkään saanut ja minusta sen kirjoittaja vaikuttaa ihan saappaalta.
[/quote]

Joku älykkäämpi voisi ratkaista tämän.

Vierailija
74/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:15"]Luultavasti olen koska olen ylioppilas ja opiskelen yliopistossa. Olenko keskimääräistä älykkäämpi yliopistolla, se onkin toinen juttu se...
[/quote]

Pelkkä yliopistossa opiskelu ei vielä kerro älykkyydestä mitään. Pitäisi lisäksi tietää, missä yliopistossa ja mitä ainetta.

Vierailija
75/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiluokan ka oli 9.8. Opiskelin ib- lukiossa, jonka jälkeen jatkoin opiskelua ja toimin nykyään lakimiehenä. Tämän lisäksi omistan tutkinnot biologiasta ja fysiikasta. Uskaltaisin kutsua itseäni melko älykkääksi, vaikka en mikään Einstein olekkaan :D

Vierailija
76/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:15"]

Luultavasti olen koska olen ylioppilas ja opiskelen yliopistossa. Olenko keskimääräistä älykkäämpi yliopistolla, se onkin toinen juttu se...

[/quote]

Av-klassikko. Suorittanut lukion, opiskelee yliopistossa ja päättelee siitä että lienee keskimääräistä älykkäämpi. 3 peukkua, 13 alapeukkua...

[/quote]

Ei se kerro älykkyydestä mitään, vain kunnianhimosta. Olen itse kirjoittanut E:n paperit enkä mennyt yliopistoon. Monta tyhmempää pänttääjää sinne on kyllä mennyt. Ihmisen todellista aivokapasiteettia ei pysty mittaamaan mitenkään, ja vain pieni osa siitä on käytössä. Testit ovat enimmäkseen pseudotiedettä nekin, mutta ihan viimeinen osoitus älykkyydestä on kyllä yliopistoon pääsy, joka on lähinnä pääsykoepänttäämisen tulos. 

Vierailija
77/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:17"]

Mensan testit, koulunumerot/arvosanat ei kerro sitä kuinka yleismaallisesti on paljon älliä päässä

[/quote]

Älykkyyttä ne kyllä mittaavat, mutta eivät fiksuutta, viisautta, arvostelukykyä, aikaansaavuutta ja käytännöllisyyttä.

Vierailija
78/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:33"]

Ysiluokan ka oli 9.8. Opiskelin ib- lukiossa, jonka jälkeen jatkoin opiskelua ja toimin nykyään lakimiehenä. Tämän lisäksi omistan tutkinnot biologiasta ja fysiikasta. Uskaltaisin kutsua itseäni melko älykkääksi, vaikka en mikään Einstein olekkaan :D

[/quote]

ihan "omistat tutkinnot".. no et ainakaan äidinkielestä..

Vierailija
79/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:37"]

Mensan testit, koulunumerot/arvosanat ei kerro sitä kuinka yleismaallisesti on paljon älliä päässä

[/quote]

Älykkyyttä ne kyllä mittaavat, mutta eivät fiksuutta, viisautta, arvostelukykyä, aikaansaavuutta ja käytännöllisyyttä.

[/quote]

Niinpä. Älykkyyttä on niin monenlaista. Minulla esimerkiksi on sitä ns maalaisjärkeä mutta tosi huonosti sosiaalista älykkyyttä.  Sitäpaitsi minusta oikeasti fiksu ihminen ei hehkuta netissä tai missään olevansa muita älykkäämpi. Siihen ei ole mitään tarvetta ja tuollainen käytös on todella tökeröä.

Vierailija
80/101 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:37"]

[/quote]

[/quote]

Ei älykkyyttä pysty mittaamaan niin kuin jotain verenpainetta. Ns älykkyystestit ovat hömppää ja pseudotiedettä, ha mensatesitit ei edes pyri mittaamaan älyn eri isa-alueita kuten kielellinen ym, vaan pelkästään matemaattis-loogista puolta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän