Eka kännykkäsi, vuosi, merkki ja hinta
1996, Nokia (muistaakseni malli 1610), hinta oli reilut 1800 markkaa.
Puhelin otti vastaan tekstareita, mutta sillä ei voinut lähettää niitä.
Kommentit (87)
Ringo minulle ja veljelle yhteiseksi. Tais olla Nokian. Ostettiin Helsingin keskustan Stockalta. Olin yläasteella (kasilla tai ysillä) eli vuosi oli 1995 tai 1996. Hinnasta ei hajua, mutta sama puhelinnumero on toisella meistä yhä :D
Sitten tuli banaani (edelleen voittaa muut kännyni näppäryydessä, mukautui mukavasti taskuun :D), 3210, 3310, simpukka, C5-03 (Nokioita kaikki) ja Joulupukki toi iPhone 5:n. Joka känny ollut ainakin muutaman vuoden käytössä ennen vaihtoa, pari pidempäänkin.
Ja vanhemmilla oli noi tiiliskivet, isän vanha toimi NMT-verkossa. Hämmästelin, kun lueskelin kännyköiden historiaa valaisevasta teoksesta, että noi oli aikoinaan jopa kymmeniä tuhansia markkoja maksaneet.
Siemes S6, 1997, eli olin itse tuolloin 26 vuotias, juuri valmistunut työtön työnhakija. Hintaa en muista, mutta oli markkinoiden halvimpia uusia malleja ja ihan ok puhelin. Tuo oli poikkeuksellisen ohut puhelin, mutta muuten mitoiltaan aika suuri.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 07:00"]
Siemes S6, 1997, eli olin itse tuolloin 26 vuotias, juuri valmistunut työtön työnhakija. Hintaa en muista, mutta oli markkinoiden halvimpia uusia malleja ja ihan ok puhelin. Tuo oli poikkeuksellisen ohut puhelin, mutta muuten mitoiltaan aika suuri.
[/quote]
Ai niin, kuvat tuosta S6 puhelimesta.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/29/Siemens_S6.jpg/640px-Siemens_S6.jpg
Eka puhelin Nokia, 1995 tai 1996. Mallia en musta, mutta ei voinut laittaa viestiä eikä vastaanotta myöskään. Meillä on ekamatkapuhelin ollut jo 1980-luvun alkupuolella, lapsuudenkodissani. Se maksoi psrikymmentätuhatta markkaa. Piti soittaa keskukseen, josta yhdistettiin vastaanottajalle. Jouluna keskus oli kiinni.
Myyjä sanoi että voi lähettää tekstareita. Ei voinut kuin vastaanottaa. Ericsson, vuosi 1995 3500mk. Ekoja taskuun mahtuvia oli.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 04:33"]
Nokia 101 NMT, vuosi 1994. Sain sen lahjaksi.
[/quote]
Sama minulla ja sama vuosi, mutta ostin itse. Hinta oli 4000mk korvilla, mulla vieläkin se puhelin kaapissa.
1998, joku Nokia banaani. Oli joululahja, olin ikionnellinen :)
-99, Nokia 3210 ja hintaa oli joku 1600mk jos oikein muistan.
Nokia 1611 vuonna 1998 kai..? Piti äidille selittää että kun ostat sen ja liittymän Radiolinjalta niin siinä liittymässä pitää olla se tekstiviesti ominaisuus mukana... Se oli vaikeeta sillon.
Eka autopuhelin oli ARP verkossa toimiva kiinteästi asennettava Mobira. Sitten tuli Mobira MD50 NMT450 verkkoon (salkkumalli) ja eka kännykkä oli Benefon Beta NMT900 verkkoon. Hintoja en muista kivikaudelta. Saatanan kalliita ne kuitenkin oli :D
Eka puhelin oli Nokian 3110 vuonna 1998, veljeltä sain kun aloitin lukion :) hinnasta en tiedä, mutta numero on edelleen sama.
Motorola micro tac vuonna 95. Ostin veljeltäni 900 markalla silloisen tyttöystäväni syntymäpäivänä ja olin niin tohkeissani puhelimesta, että unohdin hänen synttärit...
1994, nokia 2110, n.2000mk. Paras känny
M40
Ericsson GH388 1997 (muistaakseni) ja hinta oli 2800 mk
1997 jokin sen kevään Nokia, hintaa ja mallia en muista.
Muista vain sen, että juuri valmistuneella yh:lla ei olisi ollut sellaiseen varaa olleenkaan, mutta ostin puhelimen ollakseni tavoitettavissa työtarjousten suhteen. Saatoin silti olla laten kanssa puistoissa ja pois kotoa. Kannatti.
Nokian 5510! Vaakamallinen, qwerty-näppäimistöllä varustettu luuri, missä oli sille ajalle edistykselliset musiikkiominaisuudet. Ai vitsit että oli hieno! :D ja parasta, ettei kellään muulla ollut samanlaista, 3310 oli just siihen aikaan massapuhelin. Puhelin on näköjään julkaistu loppuvuodesta 2001, oisinkohan sitten seuraavan vuoden alussa saanut synttärilahjaksi, en tarkkaan muista. Hintaakaan en tiedä.
Nokia en muista numeroa, vuosi oli 1996 ja hintaa oli 1600 markkaa. Oli se hienoa. Tekstiviestejä ei voinut lähettää, mutta pystyi ottamaan vastaan.
Nokia 3210, vuosi oli luultavimmin 2000. Hinta oli noin 800 mk, ostettiin samaan aikaan miehen kanssa samanlaiset.