Miksi mies ei halua seksiä, vaikka sanoo suhteen olevan kunnossa?
Olemme olleet yhdessä noin 10 vuotta ja meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta. Alkuvuosina seksiä oli aika säännöllisesti, mutta lasten ollessa vauva- ja taaperovaiheessa minä en jaksanut ajatellakaan mitään seksuaalista. Seksin määrä putosi huomattavasti, ja minä olin selkeästi se haluton osapuoli.
Tuolloin mies kertoi torjutuksi tulemisen tunteista ja oli tilanteeseen pettynyt. Minä oli haluttomuudesta pahoillani, mutta en vain jaksanut haluta. Kun lapset hieman kasvoivat ja palasin työelämään, niin heräsin jotenkin uudelleen eloon ja aloin taas haluta seksiäkin. Mutta nyt haluttomuus olikin siirtynyt mieheen. Eli homma oli kääntynyt täysin päälaelleen. Tätä on nyt jatkunut jo pari vuotta, ja alan olla aivan turhautunut. Mies ns. suostuu kyllä seksiin jos minä teen aloitteen, mutta itse hän ei tee aloitteita juuri koskaan. Nyt minä vuorostani en tunne itseäni halutuksi. Huolehdin itsestäni ja ulkonäöstäni nykyään paljon enemmän kuin kotiäitivuosina, mutta siinäkään ei näytä olevan ongelman ydin. Olen yrittänyt kysyä mikä kiikastaa ja olen myös suoraan kysynyt, onko kyse kostosta. Sitä mies ei myönnä, mutta ei myöskään anna mitään muita syitä haluttomuudelleen kuin arjen kiireet.
Mitä ihmettä seksielämällemme oikein on tapahtunut? Kostaako mies minulle, vaikka ei myönnä sitä? Onko hänellä toinen nainen? Masennus? Veikatkaa!
Kommentit (30)
Mies ei halua seksiä! Minä olen kohta aikunen, enkä tuota tiennytkään.
Mikä vittu näitä miehiä vaivaa kun ei seksi kiinnosta..? :P tuntuu olevan ihan muotia tällainen. Kysy suoraan ja sano että sua kyllä kiinnostaisi harrastaa enemmän seksiä. Jossei siitä tajua niin on vähä-älyinen tai homo.
Jos nainen jatkuvasti torjuu niin eipä siinä enää mieli tee ehdotella. Siitä jää sellainen tunne ettei kelpaa. Eli oma on syysi.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 09:17"]Mikä vittu näitä miehiä vaivaa kun ei seksi kiinnosta..? :P tuntuu olevan ihan muotia tällainen. Kysy suoraan ja sano että sua kyllä kiinnostaisi harrastaa enemmän seksiä. Jossei siitä tajua niin on vähä-älyinen tai homo.
[/quote]
Niin tai naisia, ap se haluton oli.
Mitä ihmeen teinejä alkupään vastaavat ovat? Ihan omituisia vastauksia... Veikkaanpa, että syynä on ihan vain matala testosteroniarvo. Se on niin normaalia tuon ikäisillä miehillä, että et uskokaan. Googlaa tietoa, sitä löytyy paljon. Kyse ei ole todennäköisesti mistään kostamisista tai muista typeryyksistä mitä alkupään teinit ehdottelivat. Testosteronitasoa saa muutettua helposti, normaali lääkäri tietää kyllä mitä tehdä. Tätä on ollut niin minun miehelläni kuin myös monella muulla.
Ihan normaalia ettei pikkulapsiaikana ole samassa määrin seksiä. Tietysti riippuu siitä omasta suhtautumisesta se miten loukkaavana toinen osapuoli voi tilanteen kokea. Jos ei ole kiinnostunut tekemään mitään asian eteen, antaa ymmärtää ettei asia joka on toiselle tärkeä, ole edes tavoittelemisen arvoinen. Ehkä asia on niin kun täällä on sanottukin, että mies vaan tottui olemaan ilman? Mun on hirveen vaikea uskoa että joku kostamisen ilo menisi seksin edelle, jos on oikeesti halukas. Mä en edes pystyis kostamaan pihtailulla :-D
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 09:17"]Mikä vittu näitä miehiä vaivaa kun ei seksi kiinnosta..? :P tuntuu olevan ihan muotia tällainen. Kysy suoraan ja sano että sua kyllä kiinnostaisi harrastaa enemmän seksiä. Jossei siitä tajua niin on vähä-älyinen tai homo.
[/quote]
Niin tai naisia, ap se haluton oli.
[/quote]
No se on selvä juttu! Nainen voi tätä nykyä itse päättää pitkälle haluaako raskautua! On ehkäisyä jos jonkinmoista ja seksistä ei tarvitse kieltäytyä :)
No meillä kävi juuri noin, että toisen haluttomuus tarttui toiseenkin. Meillä mies oli se joka ei halunnut seksiä, ja mitä kauemmin koin itseni torjutuksi ja itsetuntoni aleni, niin lopulta en halunnut enää minäkään. Kostoa tämä ei ole. Yksinkertaisesti en vain pidä itse itseäni enää haluttavana, joten seksiäkään ei tee mieli. Pieniä lapsia meillä on kaksi. Ilman heitä oltaisiin varmaan jo erottu.
Miehesi on passivoitunut. Jos ei saa vuosiin seksiä ei sitä varmaan jää kaipaamaan, ainakaan yli 30-vuotiaana. Oma mokasi.
Kyse ei ole kostosta, enemmänkin siitä ettet haluta miestäsi. Ehkä hän oppi olemaan haluamatta sinua, kun teillä ei ollut seksiä moneen vuoteen. Ihminen on sopeutuva eläin.
Hyi saakeli. Tämän takia en aio mennä naimisiin. M20
Minulla kävi yhdessä suhteessa niin, että seksistä tuli vallankäytön väline ja kostettiin puolin ja toisin. Se meni sellaiseksi liian torjumisen jälkeen, rupesin kostoksi tekemään samaa. Loppujen lopuksi otin eron naisesta. Ikävää kun se menee tuollaiseksi, mutta näin voi myös käydä.
Ei se kauhean hyvältä meistä miehistäkään tunnu kun jatkuvasti hyljitään. Lapsellista on kuitenkin kostaa, myönnän sen.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:28"]Minulla kävi yhdessä suhteessa niin, että seksistä tuli vallankäytön väline ja kostettiin puolin ja toisin. Se meni sellaiseksi liian torjumisen jälkeen, rupesin kostoksi tekemään samaa. Loppujen lopuksi otin eron naisesta. Ikävää kun se menee tuollaiseksi, mutta näin voi myös käydä.
Ei se kauhean hyvältä meistä miehistäkään tunnu kun jatkuvasti hyljitään. Lapsellista on kuitenkin kostaa, myönnän sen.
[/quote]
Kostaminen antaa tuntuvan opetuksen koston kohteelle.
Kysymys kuuluu: onko kadonnutta halua vielä mahdollista löytää? Miten "unohtaa" koettu torjunta puolin ja toisin? Vai onko se nyt tässä?
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:40"]
Kysymys kuuluu: onko kadonnutta halua vielä mahdollista löytää? Miten "unohtaa" koettu torjunta puolin ja toisin? Vai onko se nyt tässä?
[/quote]
Minä en ainakaan löytänyt sitä, näin naisen vain kaverina loppujen lopuksi. Niinpä me sitten erosimme, vuosia jatkuva vähäinen seksi ja hyljeksiminen jätti pysyvät jäljet. Oikeasti rupesi vituttamaan nähdä koko naisen naamaa, joka oli itsensä ja pillunsa ylentänyt minun yläpuolelle.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 09:22"]
Jos nainen jatkuvasti torjuu niin eipä siinä enää mieli tee ehdotella. Siitä jää sellainen tunne ettei kelpaa. Eli oma on syysi.
[/quote]
Toi on aina mua ihmetyttänyt "jää sellainen tunne, että mä en kelpaa". Kuulepas. Mietipäs nyt kaksi kertaa, kummalle se on hirveämpää, sille, joka ei osaa tai pysty haluta seksiä vai sille, joka kyllä siinä tilanteessa pystyisi? Selitä mulle, millä mekanismilla se, että mä en halua seksiä tarkoittaa, että sä et kelpaa? Selitä, kun musta ei ole ikinä tuntunut sille, että jos mulla on halut kunnossa, niin se ois toisen vika, jos se ei pysty olemaan mun kanssa.
Voin sanoa, että taustallani on massiivinen haluttomuus, mutta jos jotain, niin ainakin se on opettanut sen, että mun haluni tai niiden puute eivät aiheudu toisesta.
Parisuhteessa on tärkeämpiäkin arvoja kuin seksi. Revi siitä.
Kun mamma ei halua, niin Jepen tulee mukautua.
Kun mamma haluaa, niin Jepen tulee mukautua.
Ei Jeppe kone ole. Nyt korjataan sitä satoa, mitä kylvettiin pihtausaikoina. Jos on joutunut halunsa ja tunteensa kuolettamaan, niin se on rankkaa puuhaa ja jättää jälkensä. Nyt sitten pitäisi nappia painamalla on olla halukas mahtisonni.
Mikä tuossa ap on ongelmana, jos mies ei varsinaisesti pihtaa vaan suostuu antamaan kun pyydät?
Pihtaaminen (suora kieltäytyminen) olisi parempi kuin epämääräinen seksin "unohtaminen".
Entäs toisinpäin? Vaimo sanoo että suhde on rakastava ja aivan ihana - vain seksin on jättänyt pois. Mies on samaa mieltä kumppanuudesta mutta onneton fyysisen kontaktin puutteesta.