Eka kännykkäsi, vuosi, merkki ja hinta
1996, Nokia (muistaakseni malli 1610), hinta oli reilut 1800 markkaa.
Puhelin otti vastaan tekstareita, mutta sillä ei voinut lähettää niitä.
Kommentit (87)
Vuonna -92 ostin ensimmäisen kännykkäni, Motorolan, joka maksoi käytettynä 2800 markkaa. Työnantajani rahoitti sen ja vähensi summan sitten muutamasta tilistä, firma maksoi myös kännykkälaskuni. Kauppaan sisältyi tehoakku ja tavallinen, jotka molemmat piti ottaa töihin mukaan, ettei olisi virta loppunut kesken päivän jos joutui enemmän puhumaan.
Nokia 3110, vuosi 1998. Maksoi 300 markkaa käytettynä.
Nokia 2210, vuosi 94 tai 95, hinta 2500 mk, tekstarit kulki molempiin suuntiin.
1999 nokia 3110, voitto Mäkkärin ja Soneran kilpailusta. Muuten en kännyä olisi tuolloin hankkinut
Nokia 3210, vuosi 2000, hintaa n. 1000mk.
Siemensin s jotain. Vuosi oli 95 ja hintaakaan en muista, mutta enemmän kuin kuukauden opintotuki ainakin. Pystyi vastaanottamaan viestejä muttei lähettämään. Viestejä pystyi lähettämään soittamalla johonkin palvelunumeroon. :-D Vieläkin nurmii se soittoääni 'tiluliluli-tiluliluli-tiluliluli'
Nokia 3310, vuosi ollut muistaakseni 2001 joululahjaksi sain 8- vuotiaaana :D
Ekan kännykkäni (nokia1610)matopeli oli kyllä mahtava, niin yksinkertainen ja koukuttava, olen yrittänyt etsiä saisiko sitä vielä puhelimeen ladattua, mutta ei ole löytynyt, jos joku tietää niin vinkatkaa!!
Se oli joku halon kokoinen Ericsson, olisiko ollut jotain 2001. Hintaa en tiedä.
Ericsson Nh 97 vuosi oli 1998 ja hintaa puhelimella oli yksi kruunu.
Nokia 2110... V.97. Ostin kaveriltani käytettynä, oli ollut demoluurina tms. Telellä ( ei tainnut olla Sonera vielä tuolloin ) pari viikkoa eli ihan uuden veroinen. Maksoin vissiin 1500mk ja sain tehoakunkin mukaan. Olipahan melkoinen mötikkä tehoakulla :)mutta oli se hieno.... Ja siinä oli iso näyttö, kolmen rivin tekstarit :)
Panasonic, mallia en muista.hyvä puhelin, pystyi lähettämään ja vastaanottamaan tekstiviestejä. 4 rivin näyttö.
Vuosi oli 1995, sen kesän ensimmäisestä kesätyöpalkasta ostin puhelimen, maksoi 3300 markkaa. Halusin mahdollsimman pienen puhelimen. Ja pieni se olikin.
1997, Nokian 1611, saattoi lähettää tekstareita ja vastaanottaa. En muista hintaa.
Olen vastannut niin monta kertaa näihin kyselyihin, että kohta minut jo tunnistaa :). Minulla on siis yhä käytössä ensimmäinen kännykkäni, vuonna 1999 ostamani Siemen M 35. Kuittia en jaksa esille kaivaa, mutten muista hinnan olleen mitenkään erikoinen. Saattoi olla halvimmasta päästä tuolloin.
Akku ei enää ole kovin hyvä, mutta koska puhun/tekstaan harvoin, niin kyllä se viikon kestää. Jos puhuisin yhtä paljon kuin useimmat muut, niin oletettavasti joutuisin lataamaan päivittäin.
Mitään vikaa puhelimessa ei ole ollut, joten aion käyttää sitä kunnes lakkaa toimimasta.
Nokia 2160, vuosi 1999, hintaa en tiedä, kun sain siskon vanhan.
1993 Ericsson, en tiedä munkä hintainen oli. Mutta mulla on edelleen sama numero!
2006 joku Samsungin simpukkamalli. Hinta tais olla 170 euroa? Ostin itse 12-vuotiaana.
Ringo 1995. Hintaa en tiedä, isä osti sen minulle, kun muutin pois kotoa.
Ringo vuonna -97. Vapaus, ei tarvinnut kuulostella enää lankapuhelimessa juorutessaan, olikohan pikkuveli salakuuntelemassa kakkosluurissa yläkerrassa.
Nokia 5110, vuosi oli 1998 ja hinta 1590 mk. Sain kaupan päälle vaihtokuoret, eli hyvät kaupat oli :D Vähän kännykän hankkimisen jälkeen tapasin ensirakkauteni joten sillä oli sitten kätevää pitää häneen yhteyttä. Ei tarvinnut soittaa hänen perheen lankapuhelimeen. Minä pystyin lähettämään tekstiviestejä, hän ei heti. Oo niitä aikoja. Terveisiä R:lle. Ensirakkaus on aina ensirakkaus :)