Olen alkanut vihata Facebookia
Niin, otsikossa se jo tulikin. Koko Facebook on muuttunut narsistien temmellyskentäksi. Milloin siitä tuli sellainen? Ärsyttää ihmiset, jotka postailevat KOKO AJAN kuvia täydellisestä elämästään, lapsistaan, kodeistaan, matkoistaan, bilettämisestään, kaikesta, mitä ovat käsillään tehneet jne. Ettekö oikeasti voi elää ilman, että jatkuvasti esittelette erilaisia saavutuksianne julkisesti ja kerjäätte niillä huomiota? Mikä helvetti teihin kaikkiin on mennyt? Joo, sun vauva on söpö, mutta pitääkö siitä postata kuva joka toinen päivä? Miksi? Eikö sitä ole olemassa muuten? Joskus vain tekisi niin mieli sulkea koko tili. Pätekää jollekulle muulle.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
FB:ssa on hyviä ryhmiä. Joitakin kiinnostaa vain Minä-Itse ja nuo muut.
Joitakin kiinnostaa pelkät asiat, ei ihmiset. Todellinen elämä eletään livenä. Minua kiinnostaa pelkät asiat. Ahdistun, jos joku alkaa kyselemään kuulumisia somessa. Pohjattoman tylsää, kuolen tylsyyteen. Olen äärimmäisen introvertti, mutta itseäni ei haittaa jos minua pidetään omituisena.
Usein postaan kiireesti jonkun uutisen ja häivyn saman tien. Kavereissa on sellaisia jotka koko ajan kyyläävät milloin tulen ja alkavat pommittaa viesteillä. Usein jätän vastaamatta ja häivyn. Olen kyllä aivan kauhea tyyppi, mutta en välitä.
Livenä sen sijaan käyttäydyn hyvin.
Mikä omituisinta, sivuani seuraa monta sataa ihmistä :O
-sama
Meidän kaupunginosafacessa ei ole enää muuta kuin naisten kauneudenhoitovinkkejä.
Tämä kampaamo! tämä ripsari!
Vierailija kirjoitti:
FaceBook?Mikä se on ???
Naama Kirja
Naamakirja. Et ole menettänyt juurikaan mitään. Paitsi että sieltä voit saada tietoa mitä kaikkea maailmalla tapahtuu. Twitter, nykyinen X on paikka missä saa olla enemmän rauhassa ja sieltäkin saa paljon tietoa. Netti on hyvä keksintö niille jotka ovat tiedonhaluisia ja haluavat oppia uutta. Ja jos kiinnostaa ottaa itsestään valokuvia ja kertoa elämästään, nekin saa tarvittaessa leviämään ympäri maailmaa. Kaikille kaikkea. Valitse omasi.
Pieni kiusaajapiiri siellä pyörii ja sieltä se ujuttautuu lonkeroineen sinne ja tänne. HAH!
Jos FB olisi foorumi missä pitäisi esitellä itseään, kertoa kuulumisiaan, laittaa valokuvia itsestään ja länkyttää itsestään, en olisi ollut siellä päivääkään. Kannattaa ottaa kavereiksi niitä jotka ovat introvertteja. Sosiaalisille henkilöille se on myös ok itsensä esittelyyn ja kuulumisten vaihtamiseen. Minua ei ärsytä kukaan. Ei kannata ottaa Facebookia vakavasti.
Sitten siellä kyllä tapaa ihmisiä joka maailmankolkasta. Olen usein jutellut koko yön kaikkea syvällistä ihan tuntemattomien ihmisten kanssa yksityisesti.
Näin yksinäisenä kaikki "ihanaa illanviettoa ystävien seurassa"/"laatuaikaa perheenkanssa" postaukset on kuin hierottaisiin sitä yksinäisyyttäni vielä enemmän päin naamaa. Kyllä sitä monesti tulee surullinen olo, kun toisilla on kaikkea ja mulla ei mitään. Paitsi kissa, jolle höpötän.
Jätä Facebook. Lähde sieltä. Voin kokemuksesta sanoa että on parempaakin tekemistä.