Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut vihata Facebookia

Vierailija
25.12.2014 |

Niin, otsikossa se jo tulikin. Koko Facebook on muuttunut narsistien temmellyskentäksi. Milloin siitä tuli sellainen? Ärsyttää ihmiset, jotka postailevat KOKO AJAN kuvia täydellisestä elämästään, lapsistaan, kodeistaan, matkoistaan, bilettämisestään, kaikesta, mitä ovat käsillään tehneet jne. Ettekö oikeasti voi elää ilman, että jatkuvasti esittelette erilaisia saavutuksianne julkisesti ja kerjäätte niillä huomiota? Mikä helvetti teihin kaikkiin on mennyt? Joo, sun vauva on söpö, mutta pitääkö siitä postata kuva joka toinen päivä? Miksi? Eikö sitä ole olemassa muuten? Joskus vain tekisi niin mieli sulkea koko tili. Pätekää jollekulle muulle.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vituttaa nuo päivittäiset naamaselfiet monilla aikuisilla naisilla. Onko kenties itsetunto huonona ? Harvoin tosin kukaan kehtaa asiasta heille sanoa 

Vierailija
42/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:58"]Kyllä on kateellista ja katkeraa väkeä taas. Miksiköhän minua ei ärsytä mikään? Olenkim silti empaattinen ihminen. Osaan iloita toisen onnesta. Ja te ette voi tietää, mitä vastoinkäymisiä ihmisellä on ollut, kun sanoitte että tiedätte onko jollakin ollut syöpä. Minulla on ollut syöpä ja sitä ei tiedä kukaan fb-kavereistani. Postailen mukavaa ja iloista. Iloitsen muiden iloista ja olen onnellinen. Jos ette pysty iloitsemaan toisen onnesta ja KAIKKI vituttaa niin lähtekää sieltä facebookista. Minusta on kuvottavaa että haluatte kieli pitkällä lukea surullisia päivityksiä. [/quote] Kuka on sanonut, että haluan lukea surullisia päivityksiä? Ihan tyhmä väite. Sanoin, että olen väsynyt siihen jatkuvaan itsensä korostamiseen ja kehumiseen. Monelle FB on vain keino kiillottaa omaa kuvaansa ja esitellä omia saavutuksiaan tai ulkonäköään. Minusta se on narsistista ja jollain tavalla häiriintynyttä. Kuvaavaa oli, että täällä AV:ssakin oli aloitus siitä, miksi joku ei saanut tarpeeksi tykkäyksiä Facessa. Ei vittu, aikuiset ihmiset! Koko sosiaalinen media on mennyt täysin epäsosiaaliseksi minä-minä-pelleilyksi. Ja tämä on vielä useimpien mielestä normaalia. AP [/quote] Pitäisikö ihmisten sitten hokea olen paska ja ruma ja köyhä ja laittaa kuva itsestään krapulassa? Ettei sua vaan ahdista.

[/quote]

Ei kukaan tuota ole väittänyt. Ap puhui ihmisten itsekeskeisyydestä ja epäaitoudesta Facebookissa, ei päivitysten teemasta. Ymmärrätkö tahallasi väärin, vai oletko jotenkin viallinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook tuntuu myöskin olevan tärkein ja pakollisin päiväkirja nykyään liian monille jonne on pakko kirjottaa  aina kaikki kissanristiäiset ja ravintolassa syömiset ja jopa päivittäiset suunitelmat. Eri juttu tietty jos on reissussa tai muuten vain erikoinen tavallista eroava päivä

Vierailija
44/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:36"]Sosiaalista "sosiaalisessa" mediassa olisi osoittaa aitoa kiinnostusta muihin ihmisiin eikä koko ajan vain promota omaa elämäänsä. Voisi vaikka ajatella, millainen päivitys oikeasti ilahduttaisi tai hyödyttäisi muita ihmisiä. Tällaisia ovat esim. kirja- tai leffasuositukset, vapaa-ajan vinkit, linkit hauskoihin sarjakuvastrippeihin tai ajatuksia herättäviin kolumneihin tai artikkeleihin. Toistuvat lähikuvat omasta naamasta eivät hyödytä tai ilahduta ketään. Samoin sosiaalista olisi virittää keskusteluja erilaisista aiheista. Tuntuu, että nykyään tällainen ei tule edes kenellekään mieleen. Sen sijaan postataan vaan kilvan kuvia, joista kaikki varmasti ymmärtävät, miten helvetin varakkaita, onnellisia ja ainutlaatuisia ME olemme.
[/quote]

Minä teen somessa pääasiassa juuri mitä tuossa kerroit kerron hyvistä leffoista,kirjoista, keikoista jne jos olen ollut keikalla kaverien kanssa niin heidän kanssa jaetaan näteimmät näpäytykset keikalta. Jos tehdään yhdessä safkaa niin siitä otetaan kuvat jos ilta on onnistunut se näkyy naamakirjassa resepti esittelynä. Löydän jonkun hyvän artikkelin netistä niin jaan sen. Joku hauska eläin kuva jaan sen. Oivaltava sarjisstrippi jakoon. Omia käsitöitäni esittelen myös mulla on muutama seuraaja niille rakentamallani sivustolla. Jne... Missään vaiheessa en ajattelee hekuttavani elmääni mutta jos siltä tuntuu poista toki minut kavereistasi.

Vierailija
45/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas inhoan facessa niitä, jotka eivät itse päivitä mitään ja sitten haukkuu muiden päivityksiä.

Vierailija
46/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, jos toisten juttuja kokee hehkutuksena, itsetunto-ongelmia? Itse jaan paljon kuvia omista käsitöistäni, syynä on inspiraation ja ideoiden jakaminen kavereilleni, joiden käsitöistä ja joskus ikkunanpesuhehkutuksista olen saanut inspiksen.

Esimerkiksi hehkutus pulkkamäestä ja hienosta kakusta saa itseni lähtemään kans ja ylittämäään rajojaan. Matkakuviakin katselen mielellään, koska voi sitten miettiä onko kyseinen kohde itselleen mieluinen. En pidä noita hehkutuksia vaan ideoiden jakamisesta samanmielisten kesken.

Vierailija
47/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:36"]Sosiaalista "sosiaalisessa" mediassa olisi osoittaa aitoa kiinnostusta muihin ihmisiin eikä koko ajan vain promota omaa elämäänsä. Voisi vaikka ajatella, millainen päivitys oikeasti ilahduttaisi tai hyödyttäisi muita ihmisiä. Tällaisia ovat esim. kirja- tai leffasuositukset, vapaa-ajan vinkit, linkit hauskoihin sarjakuvastrippeihin tai ajatuksia herättäviin kolumneihin tai artikkeleihin. Toistuvat lähikuvat omasta naamasta eivät hyödytä tai ilahduta ketään. Samoin sosiaalista olisi virittää keskusteluja erilaisista aiheista. Tuntuu, että nykyään tällainen ei tule edes kenellekään mieleen. Sen sijaan postataan vaan kilvan kuvia, joista kaikki varmasti ymmärtävät, miten helvetin varakkaita, onnellisia ja ainutlaatuisia ME olemme.
[/quote]

No toivottasti joku köyhä postaa kuvia kun asuu sillan alla, jotta sinä saat hyvän mielen. Miten muiden rikkaus vituttaa sua noin paljon? Terveisin ruma ja köyhä, mutta empaattinen
[/quote]

Oikeasti varakkaat ihmiset eivät pröystäile omaisuudellaan sosiaalisessa mediassa. Minulla on yksi rikas kaveri, jolla on niin paljon rahaa, ettei hänen ole tarvinnut tehdä töitä enää vuosiin. FB:ssä hän kertoo harrastavansa kierrätystä ja mainostaa lähinnä sitä, ettei osta mitään. Kun taas joku pienituloinen kaveri ostaa vähän kalliimman mööpelin vuokrakämppäänsä, siitä on kyllä heti kuvia Facessa. Ei tämä nyt mitenkään erityisesti ärsytä, huvittaa lähinnä.

Vierailija
48/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 13:33"]Mä toimin niin, että laitan vaan näkymättömiin kaikkien niiden päivitykset, jotka postaa jatkuvasti kuvia itsestään, ne on niin ärsyttäviä ettei mikään. Tosiaan ei kiinnosta kun aikuiset ihmiset esittelee puolipaljaita tissejään ja meikattuja naamojaan. Miten ihmiset kehtaa, eikö yhtään tunnu kummalliselta? Ja sitten toiset kommentoi: Kaunis! Nätti! Sexyyy! Mikä kissa! Tai muuta naurettavaa. Itse laitoin uusimmaksi profiilikuvaksi koiramme kuvan, ettei tule näitä hölmöjä kommentteja. Tää nykyaika on vaan niin omituista ja huvittavinta on se, ettei nää tyhjäpäät edes ymmärrä omaa naurettavuuttaan.

Ja muuten, jos laittaa faceen jotain vaikka kirjasuosituksia, ei niihin kukaan mitään kommentoi eikä niistä juuri kukaan tykkää. Ei ne ketään kiinnosta. Ei ihmisiä enää kiinnosta normaali, oikea elämä, vaan kaikenlainen mukaelämä, jossa hehkutetaan lähinnä omaa itseään.
[/quote]

Juuri näin! Olen täysin samaa mieltä.

Vierailija
49/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaakin olla nykyajan trendi että vali vali....joka asiasta, niinkuin nyt tämäkin ketjun aloitus.

Mitä haittaa siitä on jos ihmiset kukin omalla tavallaan päivittävät facebook sivuaan. 

Ei kannata tuhlata omia voimavaroja turhanpäiväiseen negatiivisuuteen. Ihan vaan vinkiksi.

Vierailija
50/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sinne facebookiin pitäisi päivittää? :o Itse päivitän iloiset ja onnelliset tapahtumat, lapsestani muutamia kuvia tms. Kaverit olen tarkkaan rajannut, ei turhia hyvänpäiväntuttuja vaan oikeasti läheisiä ystäviä ja sukulaisia.

Vierailija
51/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole facessa. Narsistinen kulttuuri ja itsekeskeisyys on sen syytä osittain. Ei ennenkään tarvittu pullisteluareenaa aidoissa ihmissuhteissa. Jokainen on mitä on. Jyvät erottuu akanoista todellisessa elämässä.

Vierailija
52/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:29"]

Minua ahdistaa kun siskoni peukuttavat kaiken sivullani, myös kavereitteni kommentit. Ja ruinaavat myös kavereitani omiksi kavereikseen vaikkeivät tunne oikeasti eivätkä pelaa samoja pelejä. En voi heitä oikein estääkään enkä tiedä miten vihjaisin asiasta, että voitteko elää sitä elämäänne siellä omilla seinillänne kiitos. 

[/quote]

Alapeukuista päätellen enemmistön mielestä on tosi kivaa kun kaikkea ja jokaista kommenttia peukutetaan ja jaetaan facebookkaverit sisarusten kesten. 

Vierailija
53/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap suhtaudut faceen niin vakavasti? Jokaisen elämästä löytyy jotain pieniä positiivisia hetkiä, jos vain osaa etsiä niitä. Jos joku hehkuttaa mukavaa tyttöjen viikonloppua, ei se sitä tarkoita, etteikö hänellä voisi olla samaan aikaan vaikka parisuhdekriisi tai työttömyyttä. Facessa ihmiset vain usein haluavat kuulla ne elämän pienet positiiviset asiat ja siksi ikävät jutut jätetään kertomatta.

Vierailija
54/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranjestas, pistä piiloon sellaiset ihmiset jotka vituttaa tai poista kokonaan kavereista! FB:ssä on paljon hyvääkin, esim. kirppis- ja muut ryhmät.

Vierailija
55/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai ihmisillä on päänsärkyä, väsymystä ja huonoja päiviä, mutta eivät halua niitä faceen laittaa. Haluat jakaa vain iloisia juttuja. Tai no yksi fb-kaverini rutkuttaa joka päivä. Ei sekään ole kiva lukea. Jos tosiaan ahdistaa lukea toisten iloisia asioita, niin poista se tili. Minä saann hyvän mielen kun luen muiden iloisia juttuja

Vierailija
56/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just sellainen.

Vierailija
57/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joka olen syövästä selvinnyt iloitsen joka ainoa päivä elämästä ja annan sen näkyä. Hehkutan onnea ja elämää ja iloa. Olen sen ansainnut. Miksi ilo ja onni kiukuttaa sinua ap? Haluaisitko lukea itkua ja surua? Siitäkö sinä nauttisit?

Vierailija
58/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde hiiteen sieltä. Itse tein näin vuosi takaperin ja en ikinä paluuta tee. Hauskinta tässä on se, että kun kerron häipyneeni facebookista tulee siellä oleville kamala tarve kertoa minulle syitä miksi he siellä ovat. Ihan kun kiinnostaisi. Ja se sama toistuu jokaisen kohdalla. Tietty olen myös kuollut heille, kun ei ole profiilia mitä vakoilla.

Vierailija
59/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on vaan joku outo tarve jakaa omia asioitaan, kuvista mielipiteisiin ja kokemuksiin. Samahan tietenkin pitää tämän palstan elossa. Facebookissa kun joku ilmottaa, että lähtee vaikka reissuun ni suurin osa kommenteista sellasta niiiii mäki, olin just siel jee, minä minä. Tosiaan huomionhakuisten temmellyskenttä.

Vierailija
60/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä on ihan kivaa katsella kuvia ja lukea juttuja ihmisten harrastuksista, matkoista, käsitöistä, harrastuksista jne. Mutta kun pari kaveria postaa kuvia itsestään harva se päivä, milloin biksuissa milloin on hiukset värjätty tms. idioottia. Kyse kuitenkin aikuisista parikymppisistä ihmisistä! Milloin aikuisista tuli näin idiootteja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme