Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut vihata Facebookia

Vierailija
25.12.2014 |

Niin, otsikossa se jo tulikin. Koko Facebook on muuttunut narsistien temmellyskentäksi. Milloin siitä tuli sellainen? Ärsyttää ihmiset, jotka postailevat KOKO AJAN kuvia täydellisestä elämästään, lapsistaan, kodeistaan, matkoistaan, bilettämisestään, kaikesta, mitä ovat käsillään tehneet jne. Ettekö oikeasti voi elää ilman, että jatkuvasti esittelette erilaisia saavutuksianne julkisesti ja kerjäätte niillä huomiota? Mikä helvetti teihin kaikkiin on mennyt? Joo, sun vauva on söpö, mutta pitääkö siitä postata kuva joka toinen päivä? Miksi? Eikö sitä ole olemassa muuten? Joskus vain tekisi niin mieli sulkea koko tili. Pätekää jollekulle muulle.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
22/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu. Jos vihaat Facea, lopeta tilisi. Itseä ei siellä ärsytä yhtään mikään.

Vierailija
24/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook suohon

Vierailija
25/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
27/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toimin niin, että laitan vaan näkymättömiin kaikkien niiden päivitykset, jotka postaa jatkuvasti kuvia itsestään, ne on niin ärsyttäviä ettei mikään. Tosiaan ei kiinnosta kun aikuiset ihmiset esittelee puolipaljaita tissejään ja meikattuja naamojaan. Miten ihmiset kehtaa, eikö yhtään tunnu kummalliselta? Ja sitten toiset kommentoi: Kaunis! Nätti! Sexyyy! Mikä kissa! Tai muuta naurettavaa. Itse laitoin uusimmaksi profiilikuvaksi koiramme kuvan, ettei tule näitä hölmöjä kommentteja. Tää nykyaika on vaan niin omituista ja huvittavinta on se, ettei nää tyhjäpäät edes ymmärrä omaa naurettavuuttaan.

Ja muuten, jos laittaa faceen jotain vaikka kirjasuosituksia, ei niihin kukaan mitään kommentoi eikä niistä juuri kukaan tykkää. Ei ne ketään kiinnosta. Ei ihmisiä enää kiinnosta normaali, oikea elämä, vaan kaikenlainen mukaelämä, jossa hehkutetaan lähinnä omaa itseään.

Vierailija
28/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en todellakaan minäkään halua enää olla facessa. Ja enpä olekaan. Turhaa ajanvietettä se, siihen meni liikaa aikaa ja tykkään enemmän oikeasta todellisuudesta :)

Vierailija
29/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä jutut olen havainnut pikkaisen omituisiksi facebookissa:

-ystävä nro 1: postaa joka viikko useita kuvia kouluikäisistään lapsistaan, se tekee sitä, ja se tätä. Hänellä on about 400 ystävää ympäri maailmaa, oletan että jos ei kaikki ainakin osa näkee nämä kuvat. Onko hän kysynyt lupaa lapsiltaan, HALUAVATKO HE ETTÄ KOKO MAAILMA NÄKEE HEIDÄN HENKILÖKOHTAISEN ELÄMÄNSÄ JOKA IKISEN TAPAHTUMAN? uimapukukuvat, koulutodistukset, jne.Ja nehän pysyy fb:n hallinnassa koko loppuelämän.??

-kaveri noro2: ei kerro yhtään mitän, ei näytä kaverilistaansakaan edes muille kavereille, ei onnittele merkkipäivänä...miksi edes otti mut kaveriksi?

-kaveri noro3: 20 postausta joka päivä, MYÖS työaikaan. Tuskin ketään kiinnostaa, hänellä ei ole edes perhettä, turhaakin turhempia juttuaja, muta kai se tuo hänelle itselleen sisältöä elämäänsä.

kai joku keskitie olisi paras.

Vierailija
31/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt näitä facen haukkujia. Eikö sen koko homman idea ole jakaa muille omia juttuja? Ja mikä parasta, facessa voi itse vielä päättää, ketä pyytää kavereikseen. Jos oma kaveripiiri koostuu "tissivakokuvien" lähettäjistä ja sellaisists kuvista ei tykkää niin ei ehkä kannata sitten pitää tällaisia kavereina facessa.

Itse olen pitänyt oman kaveripiirini facessa suht pienenä eikä mulla tietenkään ole sellaisia tyyppejä kavereina, joiden päivitykset ärsyttää mua.

Musta face on mainio paikka ja sen haukkuminen ap:n tavalla on vähän sama kuin jos joku haukkuisi ruokapöytää, koska kaikki ruoat joita on siihen valinnut "on ihan paskoja". Pitäisköhän sitten valita toiset ruoat.....

Vierailija
32/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos noin ahdistaa. Poista tilisi. Ei kukaan pakota sinua siellä olemaan.

Vierailija
33/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:36"]Sosiaalista "sosiaalisessa" mediassa olisi osoittaa aitoa kiinnostusta muihin ihmisiin eikä koko ajan vain promota omaa elämäänsä. Voisi vaikka ajatella, millainen päivitys oikeasti ilahduttaisi tai hyödyttäisi muita ihmisiä. Tällaisia ovat esim. kirja- tai leffasuositukset, vapaa-ajan vinkit, linkit hauskoihin sarjakuvastrippeihin tai ajatuksia herättäviin kolumneihin tai artikkeleihin. Toistuvat lähikuvat omasta naamasta eivät hyödytä tai ilahduta ketään. Samoin sosiaalista olisi virittää keskusteluja erilaisista aiheista. Tuntuu, että nykyään tällainen ei tule edes kenellekään mieleen. Sen sijaan postataan vaan kilvan kuvia, joista kaikki varmasti ymmärtävät, miten helvetin varakkaita, onnellisia ja ainutlaatuisia ME olemme. [/quote] No toivottasti joku köyhä postaa kuvia kun asuu sillan alla, jotta sinä saat hyvän mielen. Miten muiden rikkaus vituttaa sua noin paljon? Terveisin ruma ja köyhä, mutta empaattinen [/quote] Et taida olla kovin empaattinen, ja luetun ymmärtäminenkin on heikkoa. Ei vituta kenenkään rikkaus vaan jatkuva leuhkiminen. Ymmärrätkö eron? Et ehkä.

[/quote]

Ei kuvien jakaminen ole mitään leuhkimista, sinä vain koet sen niin.

Vierailija
34/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa kun siskoni peukuttavat kaiken sivullani, myös kavereitteni kommentit. Ja ruinaavat myös kavereitani omiksi kavereikseen vaikkeivät tunne oikeasti eivätkä pelaa samoja pelejä. En voi heitä oikein estääkään enkä tiedä miten vihjaisin asiasta, että voitteko elää sitä elämäänne siellä omilla seinillänne kiitos. 

Vierailija
35/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeää fb yksityisyyden loukkaamista. Tajusin äsken että erästä henkilöä tarjotaan koko ajan kaverikseni. Siinä kävi näin: etsin erästä tuttua fb  nimihausta, ei ollut siellä, mutta katsoin erään kaiman profiilia etsiessäni häntä. TÄmä henkilö ei ollut minulle mistään tuttu, eikä meillä ole ainoatakaan yhteistä ystävää. MUTTA nyt hänen profiilinsa on KOKOajan "ihmisiä joita saatat tuntea" listauksessa!!!! ELI SAMA TOIMII TOISINKIN PÄIN!! Olen järkyttynyt! jos olen käynyt katsomassa jonkun henkilön profiilia parikin kertaa joka ei ole kaverini, voin olla varma että minua tarjotaan koko ajan hänen kaverikseen. Aika törkeää fb paljastaa näin kuka käy kenenkin profiilia katsomassa!!!!

Vierailija
36/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 00:41"]

No mun mielestä on ihan kivaa katsella kuvia ja lukea juttuja ihmisten harrastuksista, matkoista, käsitöistä, harrastuksista jne. Mutta kun pari kaveria postaa kuvia itsestään harva se päivä, milloin biksuissa milloin on hiukset värjätty tms. idioottia. Kyse kuitenkin aikuisista parikymppisistä ihmisistä! Milloin aikuisista tuli näin idiootteja?

Minä taas katselen mieluummin kuvia siitä ihmisestä, vaikka sitten niissä biksuissa. 

Mutta nämä harrastus. matka. liikunta ja käsityöpäivitykset. Huoh, miksi niitä muuten esitellään kuin huomionkipeänä? Ja sitten kommmentoidann, kuinka ihana taas, jee ja muuta paskaa. Ketään ei kuitenkaan oikeesti kiinosta kenenkään urheilemiset eikä huonosti tehdyt käsityöt.

[/quote]

Vierailija
37/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 00:34"]Ihmisillä on vaan joku outo tarve jakaa omia asioitaan, kuvista mielipiteisiin ja kokemuksiin. Samahan tietenkin pitää tämän palstan elossa. Facebookissa kun joku ilmottaa, että lähtee vaikka reissuun ni suurin osa kommenteista sellasta niiiii mäki, olin just siel jee, minä minä. Tosiaan huomionhakuisten temmellyskenttä.
[/quote]

Taitaa olla tampio se sun kaveria ku ilmoittaa lähtevänsä reisuun LOL seuraava ilmoitus Kämppä on tyhjätty kun olin poissa.. Noh tyhmä se sinäkin olet kun toista tolloa kadehdit.

Vierailija
38/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook oli joskus sitä mitä sen pitikin olla, nyt se on aikuisten hiekkalaatikko.

Vierailija
39/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:58"]Kyllä on kateellista ja katkeraa väkeä taas. Miksiköhän minua ei ärsytä mikään? Olenkim silti empaattinen ihminen. Osaan iloita toisen onnesta. Ja te ette voi tietää, mitä vastoinkäymisiä ihmisellä on ollut, kun sanoitte että tiedätte onko jollakin ollut syöpä. Minulla on ollut syöpä ja sitä ei tiedä kukaan fb-kavereistani. Postailen mukavaa ja iloista. Iloitsen muiden iloista ja olen onnellinen. Jos ette pysty iloitsemaan toisen onnesta ja KAIKKI vituttaa niin lähtekää sieltä facebookista. Minusta on kuvottavaa että haluatte kieli pitkällä lukea surullisia päivityksiä.
[/quote]

Kuka on sanonut, että haluan lukea surullisia päivityksiä? Ihan tyhmä väite. Sanoin, että olen väsynyt siihen jatkuvaan itsensä korostamiseen ja kehumiseen. Monelle FB on vain keino kiillottaa omaa kuvaansa ja esitellä omia saavutuksiaan tai ulkonäköään. Minusta se on narsistista ja jollain tavalla häiriintynyttä. Kuvaavaa oli, että täällä AV:ssakin oli aloitus siitä, miksi joku ei saanut tarpeeksi tykkäyksiä Facessa. Ei vittu, aikuiset ihmiset! Koko sosiaalinen media on mennyt täysin epäsosiaaliseksi minä-minä-pelleilyksi. Ja tämä on vielä useimpien mielestä normaalia. AP
[/quote]

Pitäisikö ihmisten sitten hokea olen paska ja ruma ja köyhä ja laittaa kuva itsestään krapulassa? Ettei sua vaan ahdista.
[/quote]

AP on nyt hei ihan kiimassa kun sai täällä yläpeukku enemmän kuin facebookissa koskaan ;-)

Vierailija
40/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 02:24"]Ja niin, huvittava tapaus on yksi toinenkin Facebook-kaverini. Hän harrastaa ruoanlaittoa ja esiintyy Facebookissa oikeana ehtoisena emäntänä. Kuvia tulee tasaiseen tahtiin milloin coeur de filet'stä, milloin juuri leivinuunista otetusta flammkuchenista jne. No, ei tässä vielä mitään, käyn tykkäilemässä kuvista. Tämä sama kaveri järjesti sitten joulun alla illanistujaiset. Arvatkaapa, mitä siellä tarjottiin. Glögiä ja kaupasta ostettuja pipareita. Ei mitään muuta! En kyllä ymmärrä. Tuostakin näkee, miten paljon tärkeämpää joillekin on vain luoda jotain imagoa itselleen. Järjestän juhlat, mutta ihailkaa te niitä herkkujani netistä. Eikö olis voinut vähän enemmän panostaa? Eikä ollut tasan mistään ajanpuutteesta kyse, kaverini ei ole työelämässä. Itse kun viimeksi kesällä järjestin kotonani juhlat, tein ruokia monta tuntia. En kuvatakseni niitä Facebookiin vaan ihan ilahduttaakseni vieraita. AP
[/quote]

Saman olisin tehnyt sinulle lildlin kesiä ja glögiä että saat valituksillesi aiheita, kuolet ilman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän