Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet ja ärtyneisyys

Vierailija
16.01.2025 |

Mikä auttaa tähän ärtymykseen ja väsymykseen?

Onko luontaistuotteista apua vai onko apteekissa jotakin mitä saa ilman reseptiä?

Kokemuksia teidän vaihdevuosista?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologille ja hormoonikorvaushoito.

Vierailija
2/11 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko ärtymys siitä että et nuku kunnolla vai hikoilusta?

Omat vaihdevuodet olivat helpot, joten niistä ei ole apua. Luovuin kuitenkin jo hyvissä ajoin kahvista, tulisista mausteista ja lihasta, sekä rupesin harrastamaan liikuntaa 2-4 tuntia päivässä. Happihyppely aamuin illoin auttaa uneen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt kauhean helposti. Ikää 50, menkat tulee joskus kun jaksaa, ollut puoli vuotta väliäkin. Mulla ei ole ollut mitään muita oireita kuin vuotovälien ja -määrien vaihtelua koko vaihdevuosista. Mitään ehkäisyä tai hormoneita en ole käyttänyt, enkä edes luontaistuotteita. Kasvissyöjä olen ollut teinistä asti ja käytän usein soijatuotteita, lieneekö niiden kasviestrogeeneistä apua... Ei mulla koskaan kuukautiskierrotkaan aiheuttanut mitään mielialanvaihteluita, tai muuta oireita kuin verenvuotoa, joten ilmeisesti mun mieliala ei vaan reagoi hormoneihin oikein mitenkään.

On noista luontaistuotteistakin tullut jotain silti lueskeltua... Esim. Vogelilla näyttää olevan vaihdevuosiin tarkoitettuja tuotteita. Ärtymykseen ja mielialaan voisi auttaa mäkikuisma, joka vaikuttaa hieman SSRI-mielialalääkkeen tapaan, muttta huomattava että sen vaikutus alkaa vasta 3 viikon päästä aloittamisesta. Ashwagandha toimii myös, mutta siitä on hiljattain ollut juttua, että voi pidempään käytettynä olla maksatoksista. Sitten on tietysti erilaiset yleiset virkeyden lisääjät kuten ruusujuuri, ginseng tai gingko biloba.

Vierailija
4/11 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuuko ärtymys siitä että et nuku kunnolla vai hikoilusta?

Omat vaihdevuodet olivat helpot, joten niistä ei ole apua. Luovuin kuitenkin jo hyvissä ajoin kahvista, tulisista mausteista ja lihasta, sekä rupesin harrastamaan liikuntaa 2-4 tuntia päivässä. Happihyppely aamuin illoin auttaa uneen. 

En nuku kunnolla ja on väsy kun herään. Hikoilua ei ole. Kuumia aaltoja on jonkin verran. 

Vierailija
5/11 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppa Flowta ja Boosteria. Aivan ihanasti energiaa ja helpottaneet omia vaihdevuosioireita merkittävästi. Käytössä myös kalaöljy, sillä se on tärkeä pääkopalle.

https://www.arcticnutrition.com/fi/order?refCode=FG835E

t. Pirjo

Vierailija
6/11 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtymys ja väsymys ( huono unenlaatu) johtuvat estrogeenin puutteesta. Oireet korjaantuvat estrogeenillä ( hormonikorvaushoito). Käytä rahasi asiantuntemukseen eli gynekologiin, joka voi määrätä sulle täsmätuotteet. Älä tuhlaa rahojasi "luontaistuotteisiin", ne ei korvaa estrogeenin puutosta. 

Vierailija
7/11 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on aivan hevonvitunhirveät oireet, mutta luojan kiitos hormonikorvaushoito sopii. En varmaan olisi elossa ilman.

Vierailija
8/11 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä esivaihdevuodet, olo on muuttunut seesteisemmäksi ja seksi ei enää kiinnosta. Käytän ashwagandhaa, helokkiöljyä ja omega-3 luontaistuotteina(myös cbd nivelkipuihin välillä). Lisäksi rautaa sisältävä sanasolin vegaani monivitamiini(hyvä ihan sekasyöjillekin) Uskon että nämä vaikuttavat osaltaan seesteiseen oloon. 

Vierailija
9/11 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ärtymistä. Johtunee siitä, että elän itselleni mielekästä elämää tai kenties siitä etten ole koskaan käyttänyt mitään hormoneita. Ei voi tietää.

Vierailija
10/11 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ärtyneisyys tuli vasta korvaushoidon myötä. Olisin voinut katkoa ihmisiltä päät. Mihin korvaushoito on auttanut, on se älytön kuumuuden tunne. Minulla oli koko ajan kuuma, aivan kaiken aikaa. Ei mitään kuumia aaltoja vaan jatkuva, piinaava kuumuus. Unet paranivat sitä kautta, että korvaushoidon myötä ei ole koko ajan enää ihan niin kuuma. Nyt on vaan enää kuumia aaltoja.

Vierailija
11/11 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin esivaihevuosiin kasviestrogeenikapseleita, saa nähdä auttaako. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi