Olen alkanut vihata Facebookia
Niin, otsikossa se jo tulikin. Koko Facebook on muuttunut narsistien temmellyskentäksi. Milloin siitä tuli sellainen? Ärsyttää ihmiset, jotka postailevat KOKO AJAN kuvia täydellisestä elämästään, lapsistaan, kodeistaan, matkoistaan, bilettämisestään, kaikesta, mitä ovat käsillään tehneet jne. Ettekö oikeasti voi elää ilman, että jatkuvasti esittelette erilaisia saavutuksianne julkisesti ja kerjäätte niillä huomiota? Mikä helvetti teihin kaikkiin on mennyt? Joo, sun vauva on söpö, mutta pitääkö siitä postata kuva joka toinen päivä? Miksi? Eikö sitä ole olemassa muuten? Joskus vain tekisi niin mieli sulkea koko tili. Pätekää jollekulle muulle.
Kommentit (87)
Mua ei ärsytä mikään, vaikka olen yli nelikymppinen. Jee! Minusta ei ole tullut katkera valittava keski-ikäinen!
Just niin! totesin saman jo useampi kuukausi sitten että ei siellä ole kuin tyhjänpäiväistä kehuskelua ja omakuvan kiillotusta. Päivääkään en ole katunut että lähdin sieltä pois! suosittelen samaa muillekin.
Kannattaa siirtyä oikeeseen elämään!
Kyllä on kateellista ja katkeraa väkeä taas. Miksiköhän minua ei ärsytä mikään? Olenkim silti empaattinen ihminen. Osaan iloita toisen onnesta. Ja te ette voi tietää, mitä vastoinkäymisiä ihmisellä on ollut, kun sanoitte että tiedätte onko jollakin ollut syöpä. Minulla on ollut syöpä ja sitä ei tiedä kukaan fb-kavereistani. Postailen mukavaa ja iloista. Iloitsen muiden iloista ja olen onnellinen. Jos ette pysty iloitsemaan toisen onnesta ja KAIKKI vituttaa niin lähtekää sieltä facebookista. Minusta on kuvottavaa että haluatte kieli pitkällä lukea surullisia päivityksiä.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:58"]
Kyllä on kateellista ja katkeraa väkeä taas. Miksiköhän minua ei ärsytä mikään? Olenkim silti empaattinen ihminen. Osaan iloita toisen onnesta. Ja te ette voi tietää, mitä vastoinkäymisiä ihmisellä on ollut, kun sanoitte että tiedätte onko jollakin ollut syöpä. Minulla on ollut syöpä ja sitä ei tiedä kukaan fb-kavereistani. Postailen mukavaa ja iloista. Iloitsen muiden iloista ja olen onnellinen. Jos ette pysty iloitsemaan toisen onnesta ja KAIKKI vituttaa niin lähtekää sieltä facebookista. Minusta on kuvottavaa että haluatte kieli pitkällä lukea surullisia päivityksiä.
[/quote]
Kyllä osaan iloita toisten oikeasta onnesta vaikka en enää facebookissa olekaan. Sitä kun vaan tietää että kulissien takana totuus on toinen. Ei kaikilla mutta yleensä näillä kovimmilla hehkuttajilla. Ensin söpöstellään tämän tästä yhdessä ja kohta status vaihtuukin sinkuksi ja parin viikon päästä onkin uusi elämän rakkaus kainalossa.
Tai sit kuvataan kaikkea ihanaa mitä on hommattu; ollaan vaan silmät korvat täynnä velkaa
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:58"]
[/quote]
Kyllä osaan iloita toisten oikeasta onnesta vaikka en enää facebookissa olekaan. Sitä kun vaan tietää että kulissien takana totuus on toinen. Ei kaikilla mutta yleensä näillä kovimmilla hehkuttajilla. Ensin söpöstellään tämän tästä yhdessä ja kohta status vaihtuukin sinkuksi ja parin viikon päästä onkin uusi elämän rakkaus kainalossa.
Tai sit kuvataan kaikkea ihanaa mitä on hommattu; ollaan vaan silmät korvat täynnä velkaa
[/quote]
Miksi mua ei häiritse tällainen? Ja ei kaikilla ole velkaa, vaikka ostavat paljon. Ihme oletus tuo, että on heti velkaa. Ja sinua vituttaisi silti joidenkin ostelu, vaikkei heillä olisi velkaa. Samoin minua ei häiritse paskan vertaa joidenkin sinkku-parisuhderallit. Keskity omaan elämääsi. Niin minäkin teen. Tosin mulla ei ole tarvetta olla katkera ja kateellinen, olen terve, suht. Rikas, hyvä parisuhde.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:58"]Kyllä on kateellista ja katkeraa väkeä taas. Miksiköhän minua ei ärsytä mikään? Olenkim silti empaattinen ihminen. Osaan iloita toisen onnesta. Ja te ette voi tietää, mitä vastoinkäymisiä ihmisellä on ollut, kun sanoitte että tiedätte onko jollakin ollut syöpä. Minulla on ollut syöpä ja sitä ei tiedä kukaan fb-kavereistani. Postailen mukavaa ja iloista. Iloitsen muiden iloista ja olen onnellinen. Jos ette pysty iloitsemaan toisen onnesta ja KAIKKI vituttaa niin lähtekää sieltä facebookista. Minusta on kuvottavaa että haluatte kieli pitkällä lukea surullisia päivityksiä.
[/quote]
Kuka on sanonut, että haluan lukea surullisia päivityksiä? Ihan tyhmä väite. Sanoin, että olen väsynyt siihen jatkuvaan itsensä korostamiseen ja kehumiseen. Monelle FB on vain keino kiillottaa omaa kuvaansa ja esitellä omia saavutuksiaan tai ulkonäköään. Minusta se on narsistista ja jollain tavalla häiriintynyttä. Kuvaavaa oli, että täällä AV:ssakin oli aloitus siitä, miksi joku ei saanut tarpeeksi tykkäyksiä Facessa. Ei vittu, aikuiset ihmiset! Koko sosiaalinen media on mennyt täysin epäsosiaaliseksi minä-minä-pelleilyksi. Ja tämä on vielä useimpien mielestä normaalia. AP
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:58"]Kyllä on kateellista ja katkeraa väkeä taas. Miksiköhän minua ei ärsytä mikään? Olenkim silti empaattinen ihminen. Osaan iloita toisen onnesta. Ja te ette voi tietää, mitä vastoinkäymisiä ihmisellä on ollut, kun sanoitte että tiedätte onko jollakin ollut syöpä. Minulla on ollut syöpä ja sitä ei tiedä kukaan fb-kavereistani. Postailen mukavaa ja iloista. Iloitsen muiden iloista ja olen onnellinen. Jos ette pysty iloitsemaan toisen onnesta ja KAIKKI vituttaa niin lähtekää sieltä facebookista. Minusta on kuvottavaa että haluatte kieli pitkällä lukea surullisia päivityksiä.
[/quote]
Kuka on sanonut, että haluan lukea surullisia päivityksiä? Ihan tyhmä väite. Sanoin, että olen väsynyt siihen jatkuvaan itsensä korostamiseen ja kehumiseen. Monelle FB on vain keino kiillottaa omaa kuvaansa ja esitellä omia saavutuksiaan tai ulkonäköään. Minusta se on narsistista ja jollain tavalla häiriintynyttä. Kuvaavaa oli, että täällä AV:ssakin oli aloitus siitä, miksi joku ei saanut tarpeeksi tykkäyksiä Facessa. Ei vittu, aikuiset ihmiset! Koko sosiaalinen media on mennyt täysin epäsosiaaliseksi minä-minä-pelleilyksi. Ja tämä on vielä useimpien mielestä normaalia. AP
[/quote]
Pitäisikö ihmisten sitten hokea olen paska ja ruma ja köyhä ja laittaa kuva itsestään krapulassa? Ettei sua vaan ahdista.
Sosiaalista "sosiaalisessa" mediassa olisi osoittaa aitoa kiinnostusta muihin ihmisiin eikä koko ajan vain promota omaa elämäänsä. Voisi vaikka ajatella, millainen päivitys oikeasti ilahduttaisi tai hyödyttäisi muita ihmisiä. Tällaisia ovat esim. kirja- tai leffasuositukset, vapaa-ajan vinkit, linkit hauskoihin sarjakuvastrippeihin tai ajatuksia herättäviin kolumneihin tai artikkeleihin. Toistuvat lähikuvat omasta naamasta eivät hyödytä tai ilahduta ketään. Samoin sosiaalista olisi virittää keskusteluja erilaisista aiheista. Tuntuu, että nykyään tällainen ei tule edes kenellekään mieleen. Sen sijaan postataan vaan kilvan kuvia, joista kaikki varmasti ymmärtävät, miten helvetin varakkaita, onnellisia ja ainutlaatuisia ME olemme.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:36"]Sosiaalista "sosiaalisessa" mediassa olisi osoittaa aitoa kiinnostusta muihin ihmisiin eikä koko ajan vain promota omaa elämäänsä. Voisi vaikka ajatella, millainen päivitys oikeasti ilahduttaisi tai hyödyttäisi muita ihmisiä. Tällaisia ovat esim. kirja- tai leffasuositukset, vapaa-ajan vinkit, linkit hauskoihin sarjakuvastrippeihin tai ajatuksia herättäviin kolumneihin tai artikkeleihin. Toistuvat lähikuvat omasta naamasta eivät hyödytä tai ilahduta ketään. Samoin sosiaalista olisi virittää keskusteluja erilaisista aiheista. Tuntuu, että nykyään tällainen ei tule edes kenellekään mieleen. Sen sijaan postataan vaan kilvan kuvia, joista kaikki varmasti ymmärtävät, miten helvetin varakkaita, onnellisia ja ainutlaatuisia ME olemme.
[/quote]
No toivottasti joku köyhä postaa kuvia kun asuu sillan alla, jotta sinä saat hyvän mielen. Miten muiden rikkaus vituttaa sua noin paljon? Terveisin ruma ja köyhä, mutta empaattinen
Mä rakastan facebookia! Olen tosi yksinäinen yh, ja jaan varmaan monien mielestä rasittavan paljon asioitamme somessa. Onneksi siellä on kuitenkin paljon kavereita joita ihan oikeasti kiinnostaa mitä meille kuuluu, tuntuu että edes joku välittää :)
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 10:58"]Kyllä on kateellista ja katkeraa väkeä taas. Miksiköhän minua ei ärsytä mikään? Olenkim silti empaattinen ihminen. Osaan iloita toisen onnesta. Ja te ette voi tietää, mitä vastoinkäymisiä ihmisellä on ollut, kun sanoitte että tiedätte onko jollakin ollut syöpä. Minulla on ollut syöpä ja sitä ei tiedä kukaan fb-kavereistani. Postailen mukavaa ja iloista. Iloitsen muiden iloista ja olen onnellinen. Jos ette pysty iloitsemaan toisen onnesta ja KAIKKI vituttaa niin lähtekää sieltä facebookista. Minusta on kuvottavaa että haluatte kieli pitkällä lukea surullisia päivityksiä.
[/quote]
Antaapas tämä teksti tosi empaattisen kuvan kirjoittajastaan...
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 11:36"]Sosiaalista "sosiaalisessa" mediassa olisi osoittaa aitoa kiinnostusta muihin ihmisiin eikä koko ajan vain promota omaa elämäänsä. Voisi vaikka ajatella, millainen päivitys oikeasti ilahduttaisi tai hyödyttäisi muita ihmisiä. Tällaisia ovat esim. kirja- tai leffasuositukset, vapaa-ajan vinkit, linkit hauskoihin sarjakuvastrippeihin tai ajatuksia herättäviin kolumneihin tai artikkeleihin. Toistuvat lähikuvat omasta naamasta eivät hyödytä tai ilahduta ketään. Samoin sosiaalista olisi virittää keskusteluja erilaisista aiheista. Tuntuu, että nykyään tällainen ei tule edes kenellekään mieleen. Sen sijaan postataan vaan kilvan kuvia, joista kaikki varmasti ymmärtävät, miten helvetin varakkaita, onnellisia ja ainutlaatuisia ME olemme.
[/quote]
No toivottasti joku köyhä postaa kuvia kun asuu sillan alla, jotta sinä saat hyvän mielen. Miten muiden rikkaus vituttaa sua noin paljon? Terveisin ruma ja köyhä, mutta empaattinen
[/quote]
Et taida olla kovin empaattinen, ja luetun ymmärtäminenkin on heikkoa. Ei vituta kenenkään rikkaus vaan jatkuva leuhkiminen. Ymmärrätkö eron? Et ehkä.
Voi tätä negatiivisuuden määrää... surullista
Ei saa hehkuttaa, koska muita vituttaa. Ei saa valittaa, koska muita vituttaa. Ei saa puhua töistä, koska muita vituttaa. Ei saa päivittää työttömyydestä, koska muita vituttaa. Ei saa päivittää koko ajan, koska muita vituttaa. Ei saa olla taustalla kyttääjä, koska muita vituttaa. Ei saa päivittää lapsistaan, koska muita vituttaa. Ei saa puhua koirista, koska muita vituttaa.jne jne jne
Oikeasti. Poistu facesta, jos kaikki siihen liittyvä Sinua vituttaa!!!!!
Up