Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut vihata Facebookia

Vierailija
25.12.2014 |

Niin, otsikossa se jo tulikin. Koko Facebook on muuttunut narsistien temmellyskentäksi. Milloin siitä tuli sellainen? Ärsyttää ihmiset, jotka postailevat KOKO AJAN kuvia täydellisestä elämästään, lapsistaan, kodeistaan, matkoistaan, bilettämisestään, kaikesta, mitä ovat käsillään tehneet jne. Ettekö oikeasti voi elää ilman, että jatkuvasti esittelette erilaisia saavutuksianne julkisesti ja kerjäätte niillä huomiota? Mikä helvetti teihin kaikkiin on mennyt? Joo, sun vauva on söpö, mutta pitääkö siitä postata kuva joka toinen päivä? Miksi? Eikö sitä ole olemassa muuten? Joskus vain tekisi niin mieli sulkea koko tili. Pätekää jollekulle muulle.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö FB ole juuri sitä varten että siellä kerrotaan itsestään? Kenestä sitten jos ei itsestään? Kaikkienko siellä pitäisi olla hiljaa?

Vierailija
62/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa se, että oma elämä vaikuttaa niin tylsältä verrattuna muihin. Tai siihen, minkä käsityksen itsestään antavat facebookissa. Eihän sitä pitäisi verrata, kun ei siitä mitään hyvää itselle seuraa... Mutta mua siis ärsyttää se, että tunnen itseni huonommaksi kuin muut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minäkin lähdin pois. Tosi epäaitoa meininkiä. Enkä itsekään osannut olla oma itseni. Kyllä on helpottanut sen jälkeen :D

Muutenkin haen nykyään elämästä niitä asioita ja ihmissuhteita, jotka tekevät minut oikeasti onnelliseksi, eivätkä ole pakollista sosiaalista laumakäyttäytymistä, joka minua ainakin stressaa ja ahdistaa. Halutessani, osaan olla siinä kovinkin lahjakas ja olen joutunut usein eri tilanteiden ja porukoiden johtajaksi. Koitan opetella erilaiseksi. On se vanha sanonta: Sano sana, kuuntele kaksi. Niin oppii ja kokee elämää paremmin, kun ei sokeana ja kuurona hölötä koko ajan vaan omia juttujaan.

Nykyään koitan etsiä itseäni ja mitä oikeasti haluan ja tarvitsen ja se ei ole sosiaalisia pelejä vaan aitoja ja välittäviä ihmissuhteita, omaa tilaa, luontoa ja kaikkea muuta tylsää.

Entinen hedonistinen ja kapitalistinen "tosi cool" teini-minä ihmettelee haavi auki jossain taustalla, miten minusta tällainen "mummeli" oikein tuli kymmenessä vuodessa.

Mikä meni vikaan :D

P.S  On siellä siis hyviäkin tyyppejä. Se maailma ei vaan sovi meikäläisen pirtaan.

Vierailija
64/87 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat naamakirjassa nää äiti-tytär profiilikuvat :D Kuvassa kaksi ylimeikattua kantturaa ja teksti "samikset tai kaksi marjaa".Tulee mieleen,että siltä äiteeltä olis pitäny kakarat ottaa aikanaan huostaan kun ei osaa olla aikuinen ei kaveri eli se äiti.Jälkikasvulle ei pidä opettaa että kännykkä ja kamera ovat olemassa vain oman nassun kuvausta varten.

Vierailija
65/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 00:32"]Minä joka olen syövästä selvinnyt iloitsen joka ainoa päivä elämästä ja annan sen näkyä. Hehkutan onnea ja elämää ja iloa. Olen sen ansainnut. Miksi ilo ja onni kiukuttaa sinua ap? Haluaisitko lukea itkua ja surua? Siitäkö sinä nauttisit?
[/quote]

Minun Facebook-kaverini eivät ole mitään syövästä selvinneitä enkä tarkoittanut, ettei sellaisesta saisi iloita. Totta kai saa. Mutta vituttaa, kun koko palvelua käytetään pelkästään itsensä korostamiseen ja omien saavutusten esittelemiseen. Onko se mielestänne erityisen sosiaalista? Minusta ei. Ihmisistä on tullut ihan idiootteja. Jos joku olisi filmikameroiden aikaan esitellyt esim. työpaikan kahvipöydässä joka toinen päivä kuvia itsestään tai lapsistaan, häntä olisi pidetty rasittavana ja omituisena. Miksi vastaavanlainen käytös on nykyään täysin normaalia? AP

Vierailija
66/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 00:43"]Eikö FB ole juuri sitä varten että siellä kerrotaan itsestään? Kenestä sitten jos ei itsestään? Kaikkienko siellä pitäisi olla hiljaa?
[/quote]

Joo, mutta hei jotain rajaa. Joillakin se oman elämän esittely menee jo liiallisuuksiin. Ja nimenomaan epäaitous ärsyttää. Annan esimerkin: Yksi naimisissa oleva kaverini oli ihastunut työkaveriinsa, jonka vaimo on Facebookissa, mies itse ei. Tämä vaimo oli postannut profiiliinsa miehestään/perheestään jotain mukavaa, ja kaverini oli vetänyt herneet nenäänsä. Kaverini laittoi sitten taustakuvakseen näyttävän kuvan, jossa suutelee omaa miestään. Motiivina ei ollut tasan mikään muu kuin halu näyttää, että hänelläpä menee miehensä kanssa näin hyvin. Vaikka oikeasti siis kaverini haikaili tämän työkaverinsa perään. Eikö ole kypsää käytöstä? Ja nelikymppinen ihminen kyseessä.

Vierailija
67/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kirjoitti tuon viestin 13. Ja tämän.

Vierailija
68/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa lukea muiden iloista ja suruista, mutta tosiaan monilla facen päivittely on mennyt sellaiselle linjalle että koko ajan pitää laittaa itsestään jotain täydellisiä valokuvia yms oman kuvan kiillottamista. Ihan oikeasti, ei minua kiinnosta nähdä jonkun ihmisen tissivakoa tai valkoista hammasrivistöä eri kuvakulmasta joka ikinen päivä uudelleen ja uudelleen, enemmän kiinnostaa mitä muuta elämään kuuluu.

Vierailija
69/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 02:10"]

Ei minua haittaa lukea muiden iloista ja suruista, mutta tosiaan monilla facen päivittely on mennyt sellaiselle linjalle että koko ajan pitää laittaa itsestään jotain täydellisiä valokuvia yms oman kuvan kiillottamista. Ihan oikeasti, ei minua kiinnosta nähdä jonkun ihmisen tissivakoa tai valkoista hammasrivistöä eri kuvakulmasta joka ikinen päivä uudelleen ja uudelleen, enemmän kiinnostaa mitä muuta elämään kuuluu.

[/quote]

Niin ja tätä siis tekee ihan aikuiset ihmiset, ei mitkään teinit pelkästään.

Vierailija
70/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, huvittava tapaus on yksi toinenkin Facebook-kaverini. Hän harrastaa ruoanlaittoa ja esiintyy Facebookissa oikeana ehtoisena emäntänä. Kuvia tulee tasaiseen tahtiin milloin coeur de filet'stä, milloin juuri leivinuunista otetusta flammkuchenista jne. No, ei tässä vielä mitään, käyn tykkäilemässä kuvista. Tämä sama kaveri järjesti sitten joulun alla illanistujaiset. Arvatkaapa, mitä siellä tarjottiin. Glögiä ja kaupasta ostettuja pipareita. Ei mitään muuta! En kyllä ymmärrä. Tuostakin näkee, miten paljon tärkeämpää joillekin on vain luoda jotain imagoa itselleen. Järjestän juhlat, mutta ihailkaa te niitä herkkujani netistä. Eikö olis voinut vähän enemmän panostaa? Eikä ollut tasan mistään ajanpuutteesta kyse, kaverini ei ole työelämässä. Itse kun viimeksi kesällä järjestin kotonani juhlat, tein ruokia monta tuntia. En kuvatakseni niitä Facebookiin vaan ihan ilahduttaakseni vieraita. AP

Vierailija
71/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En viitsi kovin usein katsoa news feediä edes läpi kun joidenkin postaukset vain ärsyttävät. En jaksa katsella joka päivä uusia selfieitä, jotka kaikki näyttävät samalta, eikä niissä ole mitään muuta ideaa kuin oman naaman kuvaaminen mahdollisimman imartelevasta kuvakulmasta. Mun pari kaveria oikeesti laittaa useita kertoja viikossa selfieitään Facebookiin. Mun mielestä tää on jotenkin todella häiriintynyt villitys. Miksi pitää ottaa duckface tai tissinpuserrus kuvia itsestään ja laittaa ne julkisesti jakoon kerta toisensa jälkeen? 

Toinen, vielä ärsyttävämpi, fb päivitys on ne ainaiset valitus-statukset. Tulee myötähäpeä ja viha joka kerta kun joku valittaa esim. kelan tai sossun toiminnasta fbssä. Järkyttävää. En muutenkaan jaksa sitä ihmistyyppiä, joka päivittää usean statuksen päivässä jostain negatiivisesta tai yhdentekevästä. Ketä kiinnostaa?

Vierailija
72/87 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Facebook on sellainen työnhakupaikka. Ja senhän tietää kaikki, että eniten arvostetaan iloisia, reippaita, mukavia, rauhallisia, fiksuja, menestyviä ja tasapainoisia ihmisiä, joten kaikki kuvaukseen mahtuvat aiheet läntätään faceen. Kyse ei ole todellisuudesta vaan vaikutelman luomisesta. Vaikutelmia annetaan kulttuureissa, joissa pelätään. Ja sitähän meillä tehdään. Ne jotka uskaltavat olla aitoja, ovat helvetin rohkeita ja vahvoja tai sitten täydellisen välinpitämättömiä.

Vierailija
73/87 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin sieltä lopen kyllästyneenä. Yksi tyrkytti poliittista kantaansa joka käänteessä, toinen oli maailman paras jokaisessa työpaikassaan, jotka vaihtuivat tiuhaan tahtiin jne. Tulin siihen tulokseen, että eivät ne asiat liity mitenkään minnuu

Vierailija
74/87 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö FB ole juuri sitä varten että siellä kerrotaan itsestään? Kenestä sitten jos ei itsestään? Kaikkienko siellä pitäisi olla hiljaa?

Minä en kerro siellä itsestäni yhtään mitään.

Vierailija
75/87 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa kun siskoni peukuttavat kaiken sivullani, myös kavereitteni kommentit. Ja ruinaavat myös kavereitani omiksi kavereikseen vaikkeivät tunne oikeasti eivätkä pelaa samoja pelejä. En voi heitä oikein estääkään enkä tiedä miten vihjaisin asiasta, että voitteko elää sitä elämäänne siellä omilla seinillänne kiitos. 

Miksi et poista heitä kavereistasi?

Vierailija
76/87 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö moni vielä facebookkia? Itse lopetin sen käyttämisen 2011 kun aloitin instagramin. Viime vuonna lopetin senkin. Instagram oli ennen parempi mutta alkoi mennä huonommaksi heti kun facebook osti sen.

Vierailija
77/87 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:ssa on hyviä ryhmiä. Joitakin kiinnostaa vain Minä-Itse ja nuo muut.

Joitakin kiinnostaa pelkät asiat, ei ihmiset. Todellinen elämä eletään livenä. Minua kiinnostaa pelkät asiat. Ahdistun, jos joku alkaa kyselemään kuulumisia somessa. Pohjattoman tylsää, kuolen tylsyyteen. Olen äärimmäisen introvertti, mutta itseäni ei haittaa jos minua pidetään omituisena.

Usein postaan kiireesti jonkun uutisen ja häivyn saman tien. Kavereissa on sellaisia jotka koko ajan kyyläävät milloin tulen ja alkavat pommittaa viesteillä. Usein jätän vastaamatta ja häivyn. Olen kyllä aivan kauhea tyyppi, mutta en välitä.

Livenä sen sijaan käyttäydyn hyvin.

Vierailija
78/87 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FB:ssa on hyviä ryhmiä. Joitakin kiinnostaa vain Minä-Itse ja nuo muut.

Joitakin kiinnostaa pelkät asiat, ei ihmiset. Todellinen elämä eletään livenä. Minua kiinnostaa pelkät asiat. Ahdistun, jos joku alkaa kyselemään kuulumisia somessa. Pohjattoman tylsää, kuolen tylsyyteen. Olen äärimmäisen introvertti, mutta itseäni ei haittaa jos minua pidetään omituisena.

Usein postaan kiireesti jonkun uutisen ja häivyn saman tien. Kavereissa on sellaisia jotka koko ajan kyyläävät milloin tulen ja alkavat pommittaa viesteillä. Usein jätän vastaamatta ja häivyn. Olen kyllä aivan kauhea tyyppi, mutta en välitä.

Livenä sen sijaan käyttäydyn hyvin.

Jatkuu. Päätilillä ei voi yleensä olla kauan, koska joku alkaa pommittamaan. Siksi minulla on toinen tili johon en ota yhtään kaveria ja missä saa rauhassa seurata asioita jotka kiinnostavat. Pitää osata taktikoida netissä.

Vierailija
79/87 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Mua ahdisti, jos näin niitä punaisia pallukoita tulleiden viestien merkiksi. Siispä karsin kaikki ryhmät, joissa olin ja jäljelle jäi vain oma perhe.

Vierailija
80/87 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

FaceBook?Mikä se on ???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän