Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiotko mennä työpaikkasi pikkujouluun

Vierailija
21.10.2021 |

Joita nyt järjestetään, koska kaikki kuulemma niin haluavat tavata työkavereitaan. Eipä kiirettä, enkä mene 100 hengen ryysikseen vapaaehtoisesti. En näe hyväksi tätä, että rajoitukset on poistettu liian nopeasti ja eletään kuin pellossa.

Kommentit (418)

Vierailija
361/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan mene.koko firma täysiä kusipäitä.firma on satamassa iso operaattori.

Vierailija
362/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kävin pikkujouluissa mutta en enää. Alkaa olla tylsiä bileitä. Ensin kehutaan muka hyvää porukkaa mutta lopuilasta joku avautuu päinvastaiseen suuntaan ilmapiiriä. Viimeksi kun oli mukana niin pihi lopulta soittaa poliisi js sairaankuljetus.  Antaa pentujen örveltää.. 

Kaveriporukalla järjestetään sitten omat. Hyvää ruokaa, sauna ja juomaa. Mukana saattaa olla joku muukin työpaikalta.  Ja jos joku alkaa kiukuttelee,  niin se yleensä lopetetaan alkuunsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisen ukon luulisi menevän innosta pinkeänä pikkujouluihin kun työkaverit ovat pitkälti 30-40-vuotiaita naisia. Mutta eipä juuri innosta. Juon alkoholia nykyisin hyvin harvoin ja kun juon niin haluan tehdä sen hyvien kavereitteni kanssa. Työkaverit ovat nimensä mukaisesti työkavereita ja haluan pitää heihin hyvät välit mutta se ei tarkoita että heidän kanssaan viettäisin vapaa-aikaa. Olen laittanut työvuorotoiveisiin pikkujouluillan ja seuraavalle päivälle pitkän vuoron joten annetaan nuoremmille tilaisuus bilettää.

Vierailija
364/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Minun mielestä jokainen firma voisi lahjoittaa tänä vuonna pikkujoulurahat niiden ihmisten hyvinvoinnin eteen kenellä nyt menee huonosti

Vierailija
365/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan väärä nimi koko sessiolla. Sillä ei ole mitään tekemistä joulun kanssa. Suomalaisten juopottelutapahtuma.

Tiesithän että pikkujouluja juhlitaan muuallakin kuin Suomessa. Olen asunut neljässä eri maassa ja kaikissa on ollut jonkinlaiset joulu-tai vuoden päättymisjuhlat. 

Vierailija
366/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heidän kanssaan joka arkipäivä. Ei kiitos. Sitäpaitsi juhlin joulua, en pikkujoulua.

Vierailija
367/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen niin kypsä että en todellakaan halua mennä. Olen mennyt kaikkina aiempina vuosina.

Vierailija
368/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa, tukka putkella. Valittavien ihmisten auttaminen väsyttää, olen bileeni ansainnut.

Vierailija
369/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin firmaa keväällä ja kiinnostaisi kyllä nähdä, millaisia pikkujouluja täällä järjestetään. Ainut vaan etten tunne sieltä ketään muuta kuin esimieheni, sillä pohjoismainen firma ja pääosin tehdään etätöitä.

Vierailija
370/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen vaahtokylpyyn ja nukkumaan.

Vierailija
371/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene, koska olen työtön työnhakija. Silloin kun olen ollut töissä, niin aina olen mennyt. Tykkään juhlimisesta ja pikkujoulut on kiva piristys loppuvuoteen.

Sun pitää mennä TE-toimiston pikkujouluihin, kun olet sen asiakas.

Vierailija
372/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Tänäkin vuonna olen töissä toisella työnantajalla samaan aikaan kun muut juhlivat. Osa-aikaisen arkea tämä.

Vierailija
373/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5x/25v käynyt. Aina olleet ajanhukkaa. Eli en mene.

Jos joku olisi kiinnostunut minusta tai minä hänestä tai mitään, eiväthän pikkujoulut olisi oikea paikka suhteeseen. Joskus esihenkilöni ehdotteli, ei haitannut, mutta tiedostin kiinnostuksen, eikä tiedosta ollut mitään hyötyä. Jotain mielenkiintoista voi olla, mutta en mene ellei pakoteta.

Vierailija
374/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kiinnostaa nykyiset pikkujoulut.

Joskus parikkymmentä vuotta sitten ne vielä oli ihan kivoja, eikä niissä ollut mitään sekoiluja vaan ilmapiiri oli mukava pienehköllä joukolla missä ihmiset jotenin tunsivat toiisena ja kaikki huomioiva kun nykyisin on isoja monia yksiköitä yhdessä ja väkinäisiä johdon keskinäisen kehun kerhon kokousta.

Nykyisin ilmapiiri töissä on muuttunut niin onnettomaksi, että se pönötys mitä on jäljellä on niin noloa että ei sitä kykene myötähäpeää tuntematta mihinkään tilaisuuksiin enää osallistua.

Ja tämä siis yhdessä isossa yliopistossa tässä maassa, viimeinen niitti oli 2010 yliopistouudistuksen jälkeen tehdyt organisaatiomuutokset ja pöhöttynyt keskijohto ja byrokratia.

Vierailija
375/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minkä työpaikan? Työttömänä veetuttaa tuollainen lorvailu ja kännäily.

Vierailija
376/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulla oli vielä kunnon joulujuhlia.lama aikaan alkoi juhlien alamäki.eipä enää kiinnosta.

Vierailija
377/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene, vaikka taas pyydettiin.

Ahdistaa kun on paljon ihmisiä ympärillä.

Siinä on ihan tarpeeksi että joutuu 40h viikossa olemaan tekemisissä työkavereiden kanssa.

Mulla on kyllä mukavat työkaverit ja ihan kiva aina välillä jutella niitä näitä, mutta viihdyn kuitenkin parhaiten itsekseni.

Vierailija
378/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin firmaa keväällä ja kiinnostaisi kyllä nähdä, millaisia pikkujouluja täällä järjestetään. Ainut vaan etten tunne sieltä ketään muuta kuin esimieheni, sillä pohjoismainen firma ja pääosin tehdään etätöitä.

No siinähän sitä on sitten tilaisuus tutustua.

Vierailija
379/418 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska ne on tylsät juhlat. On musiikkia ja purtavaa. Juomapuolta ei ole tarjolla, mutta autoilevana en tietysti pystyisi siitä nauttimaankaan. Minusta on teennäistä, jos pikkujoulut on sellaista väkisin kuivin suin istumista. 

Vierailija
380/418 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan mennyt työpaikan pikkujouluihin. Mutta osaan kyllä seuraavana päivänä teeskennellä, että "kävin viihteellä" ja että nyt on "migreeni". Mikäs sen hauskempaa kuin ottaa pari sairaslomapäivää firman laskuun!

Moni firma yrittää pihtailla pikkujoulujen järjestämisessä. Juhlat ovat tavallisena arkipäivänä (ma - to) eikä suinkaan viikonloppuna (pe - su). Näin siksi, koska ravintoloiden tilavuokrat ovat kalleimpia juuri viikonloppuiltaisin. Arkisin voit vuokrata ravintolan tai juhlahuoneiston paljon edullisemmin.