Aiotko mennä työpaikkasi pikkujouluun
Joita nyt järjestetään, koska kaikki kuulemma niin haluavat tavata työkavereitaan. Eipä kiirettä, enkä mene 100 hengen ryysikseen vapaaehtoisesti. En näe hyväksi tätä, että rajoitukset on poistettu liian nopeasti ja eletään kuin pellossa.
Kommentit (418)
Eikun ei järjestetä, koska olemme alkoholiton työpaikka.
En oikein ole tuota koskaan ymmärtänyt, kun kaikki kuitenkin käyttää holia tahoillaan.
Meinasin tänä vuonna kutsua työkaverit meille pikkujouluttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teilläkin ongelmat. On työt ja pikkujoulut ja mitä kaikkee. Voin ottaa tuon kaiken jonkun puolesta. Ihanaa olisi päästä edes kerran elämässä työpaikan pikkujouluihin. Tai olla niin säännöllisesti töissä, että saisi kutsun.
Ongelma on se, että jos ei kiinnosta niin ei voi ketää pakottaa. Jotenkin tekstistäsi huokuu närkästys siitä, että kaikki ei pidä sosiaalisista tapahtumista...
Tulkitset väärin. Olisin onnellinen pitkästä työsuhteesta, johon sisältyisi myös ne pikkujoulut ja muut työpaikka"edut". Minullakin olisi silloin edes mahdollisuus valita haluanko osallistua vai en, nyt olen automaattisesti ulkona.
En itsekään ole mikään supersosiaalinen henkilö, alkoholista ja bilettämisestä en välitä. Mutta kyllä mua harmittaa jäädä paitsi niistä kokemuksista, mitä moni saa työnantajan piikkiin: teatteriesityksiä, konsertteja, standup-esityksiä, risteilyjä, ravintolaruokailuja... Ei mulla noihin ole mahdollisuutta yksinkään, olisin kyllä kiitollinen, jos saisin tuollaista kokemuksia jonkun maksamana.
Siksi tuntuu kurjalta lukea näitä kommentteja. Itse vain skippaisin sen juhlintaosuuden. Kävisin työnantajan piikkiin syömässä, tai mikä nyt virallinen osuus olisikaan, ja sen jälkeen kotiin.
En mene pönötysjuhliin ... on parempaakin tekemistä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teilläkin ongelmat. On työt ja pikkujoulut ja mitä kaikkee. Voin ottaa tuon kaiken jonkun puolesta. Ihanaa olisi päästä edes kerran elämässä työpaikan pikkujouluihin. Tai olla niin säännöllisesti töissä, että saisi kutsun.
Ongelma on se, että jos ei kiinnosta niin ei voi ketää pakottaa. Jotenkin tekstistäsi huokuu närkästys siitä, että kaikki ei pidä sosiaalisista tapahtumista...
Tulkitset väärin. Olisin onnellinen pitkästä työsuhteesta, johon sisältyisi myös ne pikkujoulut ja muut työpaikka"edut". Minullakin olisi silloin edes mahdollisuus valita haluanko osallistua vai en, nyt olen automaattisesti ulkona.
En itsekään ole mikään supersosiaalinen henkilö, alkoholista ja bilettämisestä en välitä. Mutta kyllä mua harmittaa jäädä paitsi niist
Aa, okei. Sit ymmärsin väärin, pahoittelen. Luulen, et moni takertuu tyypillisesti ammattiosaston järkkäämiin pikkujouluihin (eli niihin "hörppyjuhliin").
En viitsi pilata viikoloppuani tuonmoisen takia. Olen pääkaupukiseudulla töissä, asun "kehä 5" liepeillä. Pikkujoulu on tietty pääkaupunkiseudulla, enkä viitsi poronhoitoalueelta tulla katselemaan kun muut kännäilee. Ittelle kun ei ole maistunut mikään alkoholi vuosiin.
Menisin tietysti, jos sellaiset järjestettäisiin. Valitettavasti ei järjestetä.
Meillä pidetään pikkujoulut jokatoinen vuosi työpaikan tiloissa ja jokatoinen vuosi jossain muualla. Osallistun kun ne on muualla, mutta ei kyllä nappaa tippaakaan lähteä vapaa-ajalla työpaikan ruokalaan "juhlimaan", joten tänä vuonna en osallistu.
Menen kun niissä yleensä saa varatuiltakin
Ei koskaan. Joskus kävin kahvilla ja pakenin. Joku haluaa päteä. Toinen vetää ilmaiset naamat säästä 10 e. Ja jos on muutostilanteita niin mielipiteitä.vaihtuu tiiviistikkin.
Täytyy käydä viran puolesta. Jälkiruuan jälkeen vaivihkainen katoaminen
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla vaihtoehtoja. Pieni firma, ja pikkujoulut on jo useemman vuosikymmenen järjestetty samalla kaavalla. Normi 20min. ruokatauko kestää n. 1h, työnantaja tilaa jostain paikallisesta raflasta hampurilaiset/pizzat/mitä työntekijöiden kesken on sovittu, käydään läpi vuoden kohokohdat ja työnantaja jakaa sitten lahjakassit.
Mieluummin kyllä tuo kuvio, kuin edellisen työnantajan joulusauna kaljakoreilla.
Kuulostaa tutulta. Eräässä asiakasfirmassa oli aikaisemmin pikkujoulristeilyt ja yö tai kaksi Tallinnassa tai jopa Riiassa. Ne oli tosi kivoja reissuja. Kun tuli tappioliset ajat niin käytiin jossain ravintolassa syömässä ja oli varattu joku saunatila tai mökkisysteemi ja siellä porukka sai saunoa, suödä ja juoda. Viimeksi oli vaan pidennetty perjantaipalaveri, käyrien näyttämistä ja kehumista puoli tuntia ja pitopalvelu toi jouluruuat. Oli kyllä hyvät sapuskat ja aina jäi yli, iltavuorossa niitä vielä syötiin. Aika köyhää touhua nykyään.
Kuten joku jo totesikin, 80 luvun juhlat oli niitä parhaita. Olen osallistunut nykyisen työantajan pikkujouluihin jo niin monena vuotena, etteivät ne enää ole jaksaneet aikoihin kiinnostaa. Hyvä niille, jotka tykkäävät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan väärä nimi koko sessiolla. Sillä ei ole mitään tekemistä joulun kanssa. Suomalaisten juopottelutapahtuma.
Tiesithän että pikkujouluja juhlitaan muuallakin kuin Suomessa. Olen asunut neljässä eri maassa ja kaikissa on ollut jonkinlaiset joulu-tai vuoden päättymisjuhlat.
Niin mutta ovatko bileet muualla maailmassa samanlaista kännäilyä ja sekoilua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan väärä nimi koko sessiolla. Sillä ei ole mitään tekemistä joulun kanssa. Suomalaisten juopottelutapahtuma.
Tiesithän että pikkujouluja juhlitaan muuallakin kuin Suomessa. Olen asunut neljässä eri maassa ja kaikissa on ollut jonkinlaiset joulu-tai vuoden päättymisjuhlat.
Niin mutta ovatko bileet muualla maailmassa samanlaista kännäilyä ja sekoilua?
Ei todellakaan kaikki firmat ole tuollaisia, missä vasemmistolaiset sekoilee.
Meidän yrityksessä otetaan ihan asiallisesti kuppia ja syödään hyvin.
Ikinä ei ole tarvinnut mennä väliin tappeluiden takia.
Taitaa olla suurin osa kok ja ps kannattajia, ainakin sen verran järkevältä kuulostaa ihan tavalliset keskustelut myös arkena.
"Tulkitset väärin. Olisin onnellinen pitkästä työsuhteesta, johon sisältyisi myös ne pikkujoulut ja muut työpaikka"edut". Minullakin olisi silloin edes mahdollisuus valita haluanko osallistua vai en, nyt olen automaattisesti ulkona.
En itsekään ole mikään supersosiaalinen henkilö, alkoholista ja bilettämisestä en välitä. Mutta kyllä mua harmittaa jäädä paitsi niistä kokemuksista, mitä moni saa työnantajan piikkiin: teatteriesityksiä, konsertteja, standup-esityksiä, risteilyjä, ravintolaruokailuja... Ei mulla noihin ole mahdollisuutta yksinkään, olisin kyllä kiitollinen, jos saisin tuollaista kokemuksia jonkun maksamana.
Siksi tuntuu kurjalta lukea näitä kommentteja. Itse vain skippaisin sen juhlintaosuuden. Kävisin työnantajan piikkiin syömässä, tai mikä nyt virallinen osuus olisikaan, ja sen jälkeen kotiin. "
Mainitsin tuolla aiemmin, että kiva kun on mahdollisuus osallistua. Minulla on ollut tuo mahdollisuus 4 kertaa.
Ikää kohtapuoliin 40...
En. Toivottavasti on peruttu yt- neuvottelujen takia.