Narsisti suuttuu jokaisesta menostani
Minulla ei saa olla mitään elämää. Pitää istua kotona 24/7 ja keskittyä ainoastaan olemaan kuulolla narsistia varten. On huono homma jos poistuu koti-ovesta ulos. Pikainen lenkki jotenkuten vielä menettelee. Joskus sekin aiheuttaa närää jos esim. viestiin vastaaminen viivästyy sen vuoksi. Kaupassa käyminen on aika paha. Aiheuttaa jo suuttumusta ja mielenosoitusta. Mutta, pahin on mikä tahansa harrastus tai siihen verrattavissa oleva asia. Siitä seuraa suuttumus, katkeruus, mykkäkoulu, monen päivän yhteyden poikki laittaminen ja jonkinlainen rangaistus tai kosto. Miten ihmeessä voi ajatella, ettei toisella saa olla mitään elämää? Oletteko muut kokeneet tätä narsistin taholta? Aina uudestaan hämmästyn, kun toistuu, että suuttuu tällaisista ihan arkipäiväisistä menoista, mitkä on normaalia elämää. Mitkään tapahtumat, illanvietot tai esim. sukulaisten juhlat synttärit, matkat ei tietysti edes tule kyseeseenkään.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko puolisosi kepulainen?
Ei, vihreä.
Ei todellakaan ole vihreä. Eikä edes ole minun vastaus.
-Ap
Emme edes ole parisuhteessa, emmekä asu saman katon alla. Muuten vaan monta vuotta jatkunut suhde. En edes ole hänen puoliso vaan jokin ”säätö”. Eli meillä ei edes ole virallista sitoutumista ja silti en saisi käydä missään.
Ei kai vaan tän saastan nimi ala J-kirjaimella?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin osuu tämä alkukirjain. t. narsun exä
Vierailija kirjoitti:
Emme edes ole parisuhteessa, emmekä asu saman katon alla. Muuten vaan monta vuotta jatkunut suhde. En edes ole hänen puoliso vaan jokin ”säätö”. Eli meillä ei edes ole virallista sitoutumista ja silti en saisi käydä missään.
Ja miksi alistut etkä naura sille päin naamaa että mitä ihmeen skeidaa sä jätkä selität? Ja mene menojasi? t. narsun exä
Vierailija kirjoitti:
Ei ala J-kirjaimella.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran näin on niin sano heippa jo tänään.
Minä olen ehdan hullun kanssa naimisissa ollut jo pidempään ja jos sinä voisit vaan lähteä, niin miksi ihmeessä et lähde.
Ajattelin tänä iltana käydä kaupassa mutta parempi etten mene, turhaahan se olisikin. Tuommoinen kontrollointi on tosi kuluttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ehdan hullun kanssa naimisissa ollut jo pidempään ja jos sinä voisit vaan lähteä, niin miksi ihmeessä et lähde.
Ajattelin tänä iltana käydä kaupassa mutta parempi etten mene, turhaahan se olisikin. Tuommoinen kontrollointi on tosi kuluttavaa.
Kestänyt melko kauan, että olen edes ymmärtänyt mitä tapahtuu. Niin vaikea edes käsittää, että joku voi ajatella noin, kuin tämäkin kait hullu mies, joka on alkanut vasta paljastumaan. En tajua, että mitä niin pahaa siinä edes on jos toinen käy kaupassa, että siitä pitää suuttua? En siis tajua millä logiikalla tällainen ihminen ajattelee ja miksi suuttuu? Varmasti otankin etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko puolisosi kepulainen?
Ei, vihreä.
Tiedän yhden vihreän narsistin, mutta luulen, että hän esittää ja yrittää sulattaa sillä naisten sydämet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi alistut etkä naura sille päin naamaa että mitä ihmeen skeidaa sä jätkä selität? Ja mene menojasi? t. narsun exä
Koska ap = F60.7 diagnoosilla
"Riippuvainen persoonallisuus ilmenee korostuneena hoivatuksi tulemisen tarpeena, joka johtaa mukautuvaan – jopa alistuvaan ja takertuvaan käyttäytymiseen sekä voimakkaaseen eroon joutumisen pelkoon. Yksin ollessaan riippuvainen tuntee itsensä voimakkaan avuttomaksi ja läheisen suhteen päättyessä hän pyrkii etsimään nopeasti uuden hoivaa ja tukea antavan suhteen. Riippuvainen persoonallisuus kokee, ettei hän kykene itse päättämään edes tavallisista arkielämän asioista, eikä varsinkaan suurista elämää koskevista päätöksistä.
Riippuvaisessa persoonallisuushäiriössä ominainen piirre on kyvyttömyys luottaa omaan pärjäämiseen ja usko siihen, että muilta on saatavissa tukea joka on välttämätöntä omalle pärjäämiselle. Joissain olosuhteissa, esimerkiksi sopivassa parisuhteessa henkilö voi olla käytännössä oireeton, tai oireita esiintyy vähän.
Riippuvaisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivät hakeutuvat usein hoitoon ahdistus- tai masennusoireiden takia. Heillä on myös taipumusta erilaisiin riippuvuuksien kehittymiselle. Häiriön syitä ei tiedetä."
Ap ei pysty eroamaan, koska hän ei pärjää yksin oman sairautensa takia.
Mitä ne rangaistukset ja kostot ovat?
Mitä mies vastaat kun kysyt miksi et saisi mennä kauppaan? Kai sinä nyt kyseenalaistat tämän käytöksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tyypillistä, kuten sekin, että jos narsisti on vaikka puhelimellaan jotain tekemässä (yleensä etsimässä pettämisseuraa), sinä et saa edes mainoslehteä vilkaista, kun et keskity 110% odottamaan jos vaikka narsisti keksii sinulle jotain sanottavaa.
Kyllä täytyy olla olematon itsekunnioitus tai nauttii siitä kun pääsee itse uhriutumaan jos jää siihen sohvalle töröttämään ja odottamaan mitä narsu seuraavaksi keksii. t. taas se narsun exä
En jäänyt enkä jaksanut uhriutua. Sianjättöaika oli jo viime vuosituhannella tämän tarinan osalta, vaikka termin opin täältä vasta noin kymmenen vuotta sitten :)
Somea ei siihen aikaan ollut, eikä panosovelluksia, mutta baareissa esitti sinkkua ja kai jonkun onnettoman numeronkin joskus sai, kun kännykkänsä oli valtion salaisuuttakin salaisempi, ei saanut edes katsoa pöydälle päin jos kännykkä oli siinä. Tai ainakin yritti uskotella että oli kysyntää jotta yrittäisin enemmän olla hänelle mieliksi. Vaikutus oli kylläkin päinvastainen. Aikani pelasin hänen peliään, mutta omilla säännöilläni. Ei ehkä ihan tervettä toimintaa itselläkään, mutta mennyt on mennyttä.
Narskutarallaa. Asiat vois olla tammalla huonomminkin..
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran näin on niin sano heippa jo tänään.
Eli suomennettuna: Jätä se sika...
Vierailija kirjoitti:
Pysy ihmeessä ikuisesti hänen kanssaan <3
Niin , pysy vain hänen kanssaan ettei eksy tuollainen kultakimpale vapaille markkinoille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ap = F60.7 diagnoosilla
"Riippuvainen persoonallisuus ilmenee korostuneena hoivatuksi tulemisen tarpeena, joka johtaa mukautuvaan – jopa alistuvaan ja takertuvaan käyttäytymiseen sekä voimakkaaseen eroon joutumisen pelkoon. Yksin ollessaan riippuvainen tuntee itsensä voimakkaan avuttomaksi ja läheisen suhteen päättyessä hän pyrkii etsimään nopeasti uuden hoivaa ja tukea antavan suhteen. Riippuvainen persoonallisuus kokee, ettei hän kykene itse päättämään edes tavallisista arkielämän asioista, eikä varsinkaan suurista elämää koskevista päätöksistä.
Riippuvaisessa persoonallisuushäiriössä ominainen piirre on kyvyttömyys luottaa omaan pärjäämiseen ja usko siihen, että muilta on saatavissa tukea joka on välttämätöntä omalle pärjäämiselle. Joissain olosuhteissa, esimerkiksi sopivassa parisuhteessa henkilö voi olla käytännössä oireeton, tai oireita esiintyy vähän.
Riippuvaisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivät hakeutuvat usein hoitoon ahdistus- tai masennusoireiden takia. Heillä on myös taipumusta erilaisiin riippuvuuksien kehittymiselle. Häiriön syitä ei tiedetä."
Ap ei pysty eroamaan, koska hän ei pärjää yksin oman sairautensa takia.
Hyvin kirjoitettu. Googleta myös "ohutnahkainen narsisti" , voi osua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestänyt melko kauan, että olen edes ymmärtänyt mitä tapahtuu. Niin vaikea edes käsittää, että joku voi ajatella noin, kuin tämäkin kait hullu mies, joka on alkanut vasta paljastumaan. En tajua, että mitä niin pahaa siinä edes on jos toinen käy kaupassa, että siitä pitää suuttua? En siis tajua millä logiikalla tällainen ihminen ajattelee ja miksi suuttuu? Varmasti otankin etäisyyttä.
Et tule koskaan ymmärtämään. Juokse kun vielä voit ja varaudu pitkiin jäähyväisiin. Näitä ei niin vain jätetä. Sua uhkaillaan, jopa kiristetään. Voit varautua likaiseen eroon. Kokemusta on.
Ei, vihreä.