Yli 40v naisella ei tee enää mitään.
Ei pysty enää lisääntymään yms. Kertokaa te muut yli nelikymppiset naiset mitä tekemistä meillä on enää elämässä?
Kommentit (64)
Ja tuota syvällisyyttä tulee iän ja elämänkokemuksen myötä. Oppii tuntemaan itsensä ja tietää omat tavat reagoida asioihin.
Enkä tarkoittanut nyt mitään baarireissuja tai matkustelua kuten elämänkokemuksella usein ymmärretään. Vaan matkaa omaan itseensä, seksuaalisuuteen, toiveisiin ja siihen että kykenee näkemään mahdollisuuksia elämässä. Niitä on aina
Mikä on ihanampaa kuin itsensä kanssa sinut oleva 80v :-) Ja taatusti rankempi elämä kuin meillä kenelläkään
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:44"]Olen samaa mieltä, tuon ikäisillä naisilla ei ole mitään käyttöä enää. Katkeriä ämmiä jotka valittavat ja mollaavat kaikesta, täällä sen on havainnut joka kerta kun katsoo noita viestiketjuja. Olen miettinyt sitä, että missä vaiheessa teillä menee elämä överiksi ja katoaa todellisuudentaju, milloin maailmanne muuttuu niin mustaksi ja ahdistavksi, että kaikki on pelkkää negatiivista paskaa? Alkaako se jo ennen 30 ikävuotta, sitä ennen, jälkeen vai tuleeko se jo maidonmukana? [/quote] Kuulostat pahasti juuri itse sellaiselta jolle niin käy, kun kielenkäyttöä lukee :-D:-D Eiköhän kaikilla ole heikkoja hetkiä missä iässä tahansa jolloin elämä tuntuu merkitystä vailla olevan.
[/quote]
Minä tiedostan mistä oma pahaoloni johtuu, teistä av-palstanaisista. Siitä, että täällä olen oppinut näkemään kuinka sairaita te olette ja se on johtanut omalla kohdallani näkemään tietyt asiat hyvinkin negatiivisesti.
[/quote]
Miten lapsellinen ihminen voi olla, jos täältä palstalta lukee jonkun 15-kesäisen teinitrollin negatiivisia juttuja ja alkaa itsekin ajatella kaikesta negatiivisesti? Tämä palsta on pelkkää fuulaa ja viihdekäyttöön tarkoitettu. Sun kannattaa pysyä virtuaalitodellisuudesta pois, ja keskittyä ihan niihin oikeisiin ihmisiin siinä ympärillä.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 11:07"]Ehkäpä sinun kannattaa keskustella ystävien tai muiden ihmisten, tarvittaessa ammattiauttajien kanssa, jos elämänasenne perustuu nettiin kirjoitettuun...?
Näiden kommenttienne sijaan olisitte voineet edes yrittää vastata kysymykseeni, mutta niin kuin odottaa sopikin, täällä se menee juurikin henkilökohtaisuuksiin välittömästi! Eikä minua ahdista millään tavalla mikään muu kuin nähdä miten ilkeitä ja sairaita mieleltään täällä kirjoittelevat naiset ovat.
[/quote]
"Sanat eivät voi satuttaa, mutta oma tulkintasi niistä voi"
Ilman mitään ilkeilyä, ei ole tervettä olettaa että tämä palsta kuvastaa maamme nais- ja miespopulaatiota. Jos tunnet pahaa oloa, poistu foorumilta. Jos tunnet ahdistusta muusta syystä tai tunnet tämän palstan vaikuttaneen negatiivisesti omaan elämänkatsomukseesi käsittele asiaa ja järkeile itsesi ulos siitä. Jos et itse siihen pysty niin juttele jollekulle.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 11:07"]
Ehkäpä sinun kannattaa keskustella ystävien tai muiden ihmisten, tarvittaessa ammattiauttajien kanssa, jos elämänasenne perustuu nettiin kirjoitettuun...?
Näiden kommenttienne sijaan olisitte voineet edes yrittää vastata kysymykseeni, mutta niin kuin odottaa sopikin, täällä se menee juurikin henkilökohtaisuuksiin välittömästi! Eikä minua ahdista millään tavalla mikään muu kuin nähdä miten ilkeitä ja sairaita mieleltään täällä kirjoittelevat naiset ovat.
[/quote]
Voi lapsi hyvä kun sinä et voi tietää ketkä täällä kirjoittelevista ovat naisia, tai edes tosissaan. Älä lue kaikkea negatiivista, on täällä yhtä paljon positiivista ja neutraaliakin kirjoitellua, pitää valita mitä lukee. Ja muutenkin vähän medialukutaitoa voisit kehittää.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 11:07"]Ehkäpä sinun kannattaa keskustella ystävien tai muiden ihmisten, tarvittaessa ammattiauttajien kanssa, jos elämänasenne perustuu nettiin kirjoitettuun...?
[/quote]
En tarkoittanut ilkeydellä vaan ihan hyvällä. Koetko olevasi masentunut? Silloin voisit hyötyä keskusteluavusta. Ei kukaan meistä voi sanoa mikä on Sinun Elämäsi Tarkoitus vaan sinun itsesi löydettävä elämääsi merkitystä
Miten olisi vapaaehtoistyö, muutto ulkomaille, alan vaihto ja uuden opiskelu? Ystävät? Lukeminen ja kirjallisuus ? Juokseminen ei maksa...
[/quote]
Jos sinä olet 42v niin minä olen joulupukki linjoilla terve.
Kun ei ole lapsia ja on yli 40, saa olla tietyllä tavalla ulkopuolisena monissa asioissa. Lapsiperheet ajavat aina edelle. Itse olen ottanut sen asenteen, että hienoa kun jotkut tekevät lapsia eikä minun tarvitse. En edes juuri hoida kenenkään lapsia, vaikka pidänkin lapsista. Edistän muuten lasten asiaa monilla tavoin mm. minulle tulee Lapsen maailma-lehti, olen Unisef:in kuukausilahjoittaja, annan säännöllisesti rahaa esim. Pelastakaa lapset-järjestön kautta "Eväitä elämään-ohjelmalle", tuin Lastensairaala-hanketta ja annan rahaa erilaisiin joulukeräyksiin jne. Mielelläni vielä tukisin jotakuta vähävaraista lapsiperhettä, mutta olen ollut liian laiska selvittääkseni, kuinka voisin tällaisen tuettavan perheen hankkia? Niin, että lasten asiaa voi ajaa lapsetonkin ja sellainenkin, joka ei juuri ole lasten kanssa tekemisissä.
Nelikymppinen on vielä ihan käypä mihin tahansa, toki lisääntyminen on pitänyt tehdä jo nuorempana, niin että nyt voi odotella lapsenlapsia. Monet tuolla facessakin hehkuttavat kuinka ihanaa on kun ovat päässeet viettämään nyt joulua lapsenlapsen kanssa, kyllä se tuo elämään ihan uutta hohtoa kun saa katsoa oman lapsen kasvua vanhemmaksi, silloin tietää että minun elämäni todellakin jatkuu uusissa sukupolvissa.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:55"]Kuka helvetti haluaa lisääntyä??? [/quote]mutsis halus
[/quote]ai 40 vuotiaana?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:55"]Kuka helvetti haluaa lisääntyä???
[/quote]mummos halus
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:34"]
Te näytätte meillä nuoremmille mallia siitä miten ihanaa elämä voi olla kun on vihdoin sinut naiseutensa kanssa ja itsetuntemusta.
[/quote]
Täällä kakskymppinen joka just haluais tätä. Olen muutaman kerran tavannut Aikuisia naisia ja se herättää suurta ihailua että on sinut itsensä ja naiseutensa kanssa. Silloin tämä miesten määrittämä käsitys naiseudesta tuntuu niin valheelliselta japinnalliselta.
[/quote]
Kyllä, juuri näin! Tätä tarkoitin. Ympäristö luo omia painetaan siitä millainen naisen tulee olla. On todella virkistävää oppia näiltä 40 v miten paljon naisille on mahdollista nykyään, jos niin itse haluaa. Mutta en väheksy nuoruutta millään lailla, kaikki elämänvaiheet on tärkeitä. Aion itsekin olla 40v.na mahdollisimman hyvä roolimalli nuoremmille. :-)
Millaisia asioita toivoisit elämältä jos et lapsia voi saada? Keskity mieluummin siihen, kuinmitä täällä kirjoitellaan. Ja keskusteluavun hakeminen ei ole häpeä. Eikä tarkoitus ollut nöyryyttää vaan auttaa.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:44"]Olen samaa mieltä, tuon ikäisillä naisilla ei ole mitään käyttöä enää. Katkeriä ämmiä jotka valittavat ja mollaavat kaikesta, täällä sen on havainnut joka kerta kun katsoo noita viestiketjuja.
Olen miettinyt sitä, että missä vaiheessa teillä menee elämä överiksi ja katoaa todellisuudentaju, milloin maailmanne muuttuu niin mustaksi ja ahdistavksi, että kaikki on pelkkää negatiivista paskaa? Alkaako se jo ennen 30 ikävuotta, sitä ennen, jälkeen vai tuleeko se jo maidonmukana?
[/quote]
Se alkaa valitettavasti jo syntymästä!! Varmaan ainakin 60% ellei enemmänkin, ihmisistä yleensä on negatiivisia nurisioita!!
No esimerkiksi voi olla 20v miesten kuumien päiväunien ja kuumien iskuyritysten kohde. Ja ihan mummona silittelen vaikka kissoja ja koiria.
Hei, katsokaa nyt niitä omia kommenttejanne, TÄMÄHÄN ON PELKÄÄ FUULAA JA SANAT EIVÄT LOUKKA!!! Vai miten se oli? Ymmärrättekö edes omia kirjoituksianne?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:55"]Kuka helvetti haluaa lisääntyä??? [/quote]mutsis halus
[/quote]ai 40 vuotiaana?
[/quote] Ei iästä ollut puhetta. Bussia voi silti.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 11:23"]No esimerkiksi voi olla 20v miesten kuumien päiväunien ja kuumien iskuyritysten kohde. Ja ihan mummona silittelen vaikka kissoja ja koiria.
[/quote]kuumien ruiskuruksien kohde myös ja sauvan seisottaja
Jos trollaat, niin voisit kyllä hommata yleissivistystä sen verran, tai keksiä paremman syyn, miksei 42v voi saada lapsia. Vaihdevuodet alkavat nykyään 50v. On paljon 40v odottajia. Ja lapsenlapsia ei juuri kenelläkään tuossa vaiheessa. Ja suurin osa lapsen itsensä puolesta toivoo ettei niitä vielä tule...
Jos haluaa lisääntyä, onnistunee, tuttava sai lapset 41 ja 44-vuotiaana. Jos ei, on edelleen parhaassa iässä. Elämänkokemusta ja ulkonäkökin vielä kunnossa (jos on pitänyt itsestään huolta( eikä ikäkään vielä paina.