Miksi haluat olla parisuhteessa jossa et halua tehdä puolisosi kanssa mitään ja mikään ei ole yhteistä?
Ihmettelen siis miestäni.
Itse olen jo päättänyt että ero tulee mutta miehelleni en sitä vielä ole sanonut.
Mietin vaan miksi joku haluaa parisuhteen jos ei halua tehdä puolisonsa kanssa mitään, viettää kotona vietetyn ajan toisessa huoneessa omissa oloissaan. Ei syödä yhdessä, ei käydä kaupassakaan tms.
Ainut mitä hän haluaisin on seksiä kerran viikossa. Olen päättänyt että en enää suostu koska hän ei halua mitään muuta.
Kun sanoin että pitääkin alkaa sitten viettää muiden miesten kanssa aikaa kun sinulla ei sitä minulle ole. Hän vastasi että miksi miesten, mikset voi olla kavereidesi kanssa?!
Eli ei halua erota muttei halua vaan mitään.
Mikä ihmeen järki tällaisessa on, en pysty ymmärtämään. Ihan turha olla suhteessa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa pitää olla myös omaa aikaa ja omia juttuja. Kaikkea ei tarvitse tehdä yhdessä.
Totta kai, mutta rajansa kaikella. Ainakin itse miellän parisuhteen elämänkumppanuudeksi jossa puoliso on valittu sillä silmällä, että hänen kanssaan on kivempaa olla, tehdä ja kokea eli elää kuin yksin/kavereiden kanssa.
Sellainen ei ole mikään parisuhde jossa asioita tehdään yhdessä vain siksi, että on pakko (tai "hallitus" määrää) vaikka mieluummin olisi ihan missä tahansa muualla.
Itsellenikin parisuhde on käytännössä vielä yksi askel ystävyydestä ylöspäin. Se ihminen on itselleni niin tärkeä ja läheinen, että haluan jakaa elämäni tämän kanssa. En ymmärrä ollenkaan näitä jotka naureskelee että ei se puoliso ole mikään kaveri ja sillä on täysin omat jutut. Me päädyttiin mieheni kanssa yhteen koska meillä oli alusta asti kivaa yhdessä ja tykätään samoista asioista.
Samaa mieltä. En edes harkitsisi parisuhdetta kehenkään, joka ei olisi ns. sielunkumppanini ja jonka kanssa jokainen hetki ei olisi parempi kuin yksin (ja viihdyn yksin loistavasti). Minulle puolisoni on nimenomaan paras ystäväni ja vielä paljon enemmän. Olisi aivan hullua jos emme tekisi monia asioita yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minulle riittää pelkkä seksi.
mies
Sama juttu.
mies #2
Siinä tapauksessa ei kannata mitään parisuhteita edes harkita vaan keskittyä panosuhteisiin. Ei ole oikein huijata ketään seksileluksi.
Mietin samaa. Miksi olla parisuhteessa, jos ei halua parisuhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi eksän kanssa niin että kun muutettiin yhteen se muuttui tuollaiseksi. Kaikki vaivannäkö ja yhdessä tekeminen loppui ja istui vaan tietokoneella tai oli harrastuksissaan kun kerta olin koko ajan läsnä. En tee samaa virhettä toiste.
Meillä oli samaa, mutta sitten keskusteltiin asiasta. Tiivistettynä:
1. Minä sanon, että romantiikka on loppunut ja olisi hyvä vaikka kerran viikossa tehdä jotain romanttista yhdessä. Miehen mielestä liian sitovaa.
.... kuluu jonkun aikaa, minulla oikein mukava oma elämä ja harrastukset ....
2. Mies ihmettelee mihin kaikki seksi ja romantiikka on kadonnut. Nyt kun molemmat ovat huomanneet saman ongelman, voimme vihdoin miettiä ratkaisuja.
3. Alamme viettää aikaa yhdessä ja molemmat panostavat pieniin romanttisiin yllätyksiin ja eleisiin. Romantiikka palasi kuvioihin. Seksi seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi eksän kanssa niin että kun muutettiin yhteen se muuttui tuollaiseksi. Kaikki vaivannäkö ja yhdessä tekeminen loppui ja istui vaan tietokoneella tai oli harrastuksissaan kun kerta olin koko ajan läsnä. En tee samaa virhettä toiste.
1. Minä sanon, että romantiikka on loppunut ja olisi hyvä vaikka kerran viikossa tehdä jotain romanttista yhdessä. Miehen mielestä liian sitovaa.
2. Mies ihmettelee mihin kaikki seksi ja romantiikka on kadonnut. Nyt kun molemmat ovat huomanneet saman ongelman, voimme vihdoin miettiä ratkaisuja.
3. Alamme viettää aikaa yhdessä ja molemmat panostavat pieniin romanttisiin yllätyksiin ja eleisiin. Romantiikka palasi kuvioihin. Seksi seuraa.
Ihmiset jostain syystä kuvittelevat, että jos jokin asia parisuhteessa ei häiritse heitä itseään niin asian voi vain sivuuttaa ilman seurauksia. :D
Jos parisuhteessa on ongelmia, pari suhdetta auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset miehet kuvittelee naisen äidikseen ja näitä on paljon. Eivät tiedä eroa äidin ja tyttökaverin/vaimon välillä. Itsestäänselvyys jota ei tarvitse huomioida, kaikkihan on hyvin, kun mies kuitenkin samassa osoitteessa asuu. Miehen logiikkaa jota en ole koskaan ymmärtänyt. Äiti=piika, kokki, siivooja = tyttökaveri=vaimo.
Ei se aina mene noin. Minun isäni kykeni sijoittamaan tuohon yhtälöön erisuuruusmerkinkin. Halusi muuttaa tyttöystävänsä kanssa alakertaan kun mummu lähti sieltä vanhainkotiin, perhe olisi jatkanut eloaan yläkerrassa. Hänestä se oli ihan kuningasajatus.
Jep. Mun isä kihlautui salarakkaansa kanssa, kun oli vielä naimisissa äitini kanssa. Olisi kuulemma pitänyt jatkaa näin ja oli aivan hirvittävän tuohtunut, kun äitini halusi avioeron.
REPS KOPS!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, mutta meillä nainen on tuo läheisyydenvälttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset miehet kuvittelee naisen äidikseen ja näitä on paljon. Eivät tiedä eroa äidin ja tyttökaverin/vaimon välillä. Itsestäänselvyys jota ei tarvitse huomioida, kaikkihan on hyvin, kun mies kuitenkin samassa osoitteessa asuu. Miehen logiikkaa jota en ole koskaan ymmärtänyt. Äiti=piika, kokki, siivooja = tyttökaveri=vaimo.
Ei se aina mene noin. Minun isäni kykeni sijoittamaan tuohon yhtälöön erisuuruusmerkinkin. Halusi muuttaa tyttöystävänsä kanssa alakertaan kun mummu lähti sieltä vanhainkotiin, perhe olisi jatkanut eloaan yläkerrassa. Hänestä se oli ihan kuningasajatus.
Jep. Mun isä kihlautui salarakkaansa kanssa, kun oli vielä naimisissa äitini kanssa. Olisi kuulemma pitänyt jatkaa näin ja oli aivan hirvittävän tuohtunut, kun äitini halusi avioeron.
Tiedän vastaavan tapauksen. Kihlat ostettiin uudelle vaikka entisen kanssa oltiin vielä naimisissa. Ihmettelen vaan miten joku haluaa mennä kihloihin vielä naimisissa olevan kanssa. Kyllä he sitten tietysti erosivat, mutta jotenkin outoa, että ollaan kihloissa ja naimissa yhtä aikaa.
Siinä tapauksessa ei kannata mitään parisuhteita edes harkita vaan keskittyä panosuhteisiin. Ei ole oikein huijata ketään seksileluksi.