Gynekologilla viimeksi 7 vuotta sitten, kuinka usein pitäisi käydä?
Ei ongelmia, papat otettu eikä niissäkään koskaan mitään. Olen elämäni aikana käynyt vain kaksi kertaa gynellä, ei mitään ideaa, kuinka usein pitäisi käydä. Olen lapseton, ei raskauksia. Miten löydän Helsingistä monista gyneistä hyvän? Tai voiko kunnalliselle mennä? En tiedä ollenkaan, miten tämä homma toimii.
Kommentit (56)
Unohdin tuon, olen siis itsekin 30-vuotias. AP
No huh huh, ei siellä todellakaan tarvitse vuosittain ravata levittelemässä ihan turhan päiten! Ihmeen innokkaita levittelijöitä nämä punkeromammat täällä.
2:n alapeukuttajalle tiedoksi: sä et joudu osallistumaan mun papa-testeihin taloudellisesti, etkä mitenkään muutenkaan.
4, en ole punkero, vaan hoikka viiden lapsen äiti. se ei kuulu sulle, kuinka usein käyn ja milläkin lääkärillä. jos sinä et käy vuosittain, ei se tarkoita sitä etteikö joku muu niin tekis.
hauskaa joulua vaan teillekin
Kunnalliselle voi mennä. Parin vuoden välein suositellaan kai käytävän.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:11"]
No huh huh, ei siellä todellakaan tarvitse vuosittain ravata levittelemässä ihan turhan päiten! Ihmeen innokkaita levittelijöitä nämä punkeromammat täällä.
[/quote]
No jokainen kai saa hoitaa terveyttään miten parhaaksi katsoo. Pillereiden käyttäjät kai periaatteessa joutuukin käymään vuosittain kun reseptiä uusitaan?
Kuinka usein käyt itse esim. hammaslääkärissä levittelemässä?
Viimeksi kävin kymmenisen vuotta sitten.
t. lääkäri
Olen kolmen lapsen äiti, nuorin jo täysikäinen. Lapsivuoteen jälkeen en ole gynellä käynyt. Muutenkin käyn lääkärissä vain, jos on terveysongelmia.
En kovin usein ole käynyt, noin viiden vuoden välein ja siinä välissä joukkopapassa kerran. Nyt minulle on tehty kohdunpoisto ja lääkärin mukaan minun ei tarvitse käydä papassa, ellen erityisesti halua eikä lääkärissäkään säännöllisesti, ellei ole mitään vaivoja, rinnat pitää tutkia tietysti. Kun kysyin onko viiden vuoden väli hyvä, on kuulema, mutta tietysti saa käydä niin usein kuin haluaa, jos on jotain huolta mielessä. Yksityisellä käyn ja lääkäri on se sama joka leikkasikin minut.
Miten saan ajan kunnalliselle gynelle ja papaa? Uskokaa tai ette, en ole koskaan ollut kunnallisella lekkurilla sitten lapauuden, kiitos laajan yt-hoidon ja YTHS:n. Paljonko se maksaa. AP
Htisin mobiilin-av, kirjoitan sokkona, kun ei yp saa sivustoa toimimaan mobiilissa! AP
Se on joku juttu nykypäivänä joillekin. On muka PAKKO käydä esittelemässä sitä levinnyttä toosaa joka vuosi, vaikka mitään vaivaa ei olisikaan. Kuuluu muka olennaisena osana nykyajan avoimuuteen, pillua käytetään ronkittavana joka vuosi, koska niin muka kuuluu tehdä.
Kunnalliselle gynelle tuskin pääset vain tarkastukseen. Itse käyn kahden vuoden välein, paitsi papa vuosittain.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:21"]Kunnalliselle gynelle tuskin pääset vain tarkastukseen. Itse käyn kahden vuoden välein, paitsi papa vuosittain.
[/quote]
Oikeastiko? Miksen? AP
Käyn papassa muutaman vuoden välein.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:21"]Kunnalliselle gynelle tuskin pääset vain tarkastukseen. Itse käyn kahden vuoden välein, paitsi papa vuosittain. [/quote] Oikeastiko? Miksen? AP
[/quote]
Koska erikoislääkärille julkisella puolella tarvitset lähetteen, mitä et saa jos ei ole jotain syytä siihen. Toki en tiedä, onko jotain ehkäisyneuvolaa tms. mihin voi hakeutua, kun itse käyn yksityisellä puolella.
Alle 25-vuotiaat pääsee ehkäisyneuvolaan ilmaiseksi. Myös alle kaksi vuotta sitten synnyttäneet. Kaikki muut joutunevat käymään yksityisellä ellei ongelmia ole. Näin Turussa ainakin ymmärtääkseni.
Kunnallisella puolella gynekologeja on vain sairaaloissa ja heidän vastaanotolleen pääsee lähetteellä, kun on aihetta, sairauksia tms. Kunnallisella puolella on vain yleislääkäreitä terveyskeskuksissa ja heillä on tosi harvoin esim. ultraa käytettävissään. Minä en ainakaan suostu käymään tk:mme vaihtuvilla ja kokemattomilla klopeilla kopeloitavana. Yksityiselle on siis mentävä tsekkaukseen. Haluan aina sisätutkimuksen ultralla, sillä kerran löytyi hoitoa vaativa juttu, jota ilman ultraa ei olisi todettu.
Ahaa, kiitos tiedosta! Eli yksityinen on ainoa vaihtoehtok? Voi kakka. Miten paljon se lysti maksaa ja miten loydan Helsingista hyvan gynen? AP
mä oon käynyt joka vuosi 30 v täytettyäni, papa myös vuosittain