Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gynekologilla viimeksi 7 vuotta sitten, kuinka usein pitäisi käydä?

Vierailija
23.12.2014 |

Ei ongelmia, papat otettu eikä niissäkään koskaan mitään. Olen elämäni aikana käynyt vain kaksi kertaa gynellä, ei mitään ideaa, kuinka usein pitäisi käydä. Olen lapseton, ei raskauksia. Miten löydän Helsingistä monista gyneistä hyvän? Tai voiko kunnalliselle mennä? En tiedä ollenkaan, miten tämä homma toimii.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkiiko gyne rinnatkin? AP

Vierailija
42/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen. M..... Gyne TA. Asiallinen ja osaava nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:31"]Yksityinen. M..... Gyne TA. Asiallinen ja osaava nainen.
[/quote]

Anteeksi?

Vierailija
44/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi pilleritkin niin kunnallisella niitäkin uusitaan puhelimitse tai perhesuunnitteluneuvolassa terkkarin kautta ja tosiaan sen reseptin kirjoittaa terveyskeskuslääkäri, eli ei silloinkaan joka vuosi käydä ronkittavana. Varmaan nykyään "muuten" vaan käynti ei oikein kunnallisella onnistu, säästöt painaa päälle. Muistaakseni viimeksi seulonnassa sanottiin että viiden vuoden välein tehtävien seulontojen välissä olisi hyvä käydä yhden kerran papassa.

Vierailija
45/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:31"]Yksityinen. M..... Gyne TA. Asiallinen ja osaava nainen.
[/quote]

Anteeksi?
[/quote]

Saat anteeksi, tuossa on firman ja gynen alkukirjaimet...

Vierailija
46/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nyt niin paljon paljon yksityinen maksa, etteikö sinne voi mennä?!?

Vierailija
47/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yllätyin viimeksi, kun omalääkäri tutki rinnat. Ikinä ei ole "gynellä " tutkittu. Olen 25v. "Mielläni"kävisin vaikka joka vuosi papassa, että saisi ajoissa tietää jos jotain on pielessä.

Vierailija
48/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin just uusimassa pillerireseptin ja terkka sanoi, että kolmen vuoden välein ois hyvä, viime vuonna eri terkka sanoi, että kaksi vuotta välissä olis hyvä. Menen kuitenkin vasta ensi vuonna kun tuo viimeisin terkka niin sanoi.

Vierailija
49/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs nyt anneta väärää tietoa. Gynekologinen tarkastus hoituu terveysasemalla yleislääkärin ajanvarausajalla. Siellä voidaan tehdä sisätutkimus ja papa-koe. Yleislääkäri voi hoitaa mahdolliset reseptit ja arvioi, tarvitaanko erikoissairaanhoitoa. Jos suvussa ei ole syöpää, eikä muita riskitekijöitä ja sukupuolitauteja ei ole, niin terveysaseman ilmaiset palvelut ovat riittävät. Siinä papassa kannattaa käydä. Jos ei halua syöpää, niin kaksi vuotta on pitkä aika, jossa syöpä ehtii jo levitä. Itse käyn siitä syystä kerran vuodessa, vaikka ei ole riskitekijöitä.

Vierailija
50/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 16:03"]Eipäs nyt anneta väärää tietoa. Gynekologinen tarkastus hoituu terveysasemalla yleislääkärin ajanvarausajalla. Siellä voidaan tehdä sisätutkimus ja papa-koe. Yleislääkäri voi hoitaa mahdolliset reseptit ja arvioi, tarvitaanko erikoissairaanhoitoa. Jos suvussa ei ole syöpää, eikä muita riskitekijöitä ja sukupuolitauteja ei ole, niin terveysaseman ilmaiset palvelut ovat riittävät. Siinä papassa kannattaa käydä. Jos ei halua syöpää, niin kaksi vuotta on pitkä aika, jossa syöpä ehtii jo levitä. Itse käyn siitä syystä kerran vuodessa, vaikka ei ole riskitekijöitä.
[/quote]
Mulla ollut joskus muutos papassa, ehkä jonkun tulehduksen takia. Ton takia ja muutenkin ois kiva käydä papassa kerran vuodessa. Olen kuitenkin huomannut, että omalääkäri saattaa suhtautua tähän huonosti. Varmaan heidän mielestään turhaa ja liioiteltua, mutta itse en haluaisi leikkiä terveydelläni...

Vierailija
52/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

''papat otettu'' HAHA!

Vierailija
53/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:11"]

No huh huh, ei siellä todellakaan tarvitse vuosittain ravata levittelemässä ihan turhan päiten! Ihmeen innokkaita levittelijöitä nämä punkeromammat täällä.

[/quote]

No jokainen kai saa hoitaa terveyttään miten parhaaksi katsoo. Pillereiden käyttäjät kai periaatteessa joutuukin käymään vuosittain kun reseptiä uusitaan?

Kuinka usein käyt itse esim. hammaslääkärissä levittelemässä?
[/quote]
Mulla on ollut pillerit jo vuosikausia enkä kertaakaan ole mihinkään tutkimuksiin joutunut.

Vierailija
54/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt koskaan. En myöskään papa-kokeessa. 32-vuotias olen.

Vierailija
55/56 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:34"]Vaikka olisi pilleritkin niin kunnallisella niitäkin uusitaan puhelimitse tai perhesuunnitteluneuvolassa terkkarin kautta ja tosiaan sen reseptin kirjoittaa terveyskeskuslääkäri, eli ei silloinkaan joka vuosi käydä ronkittavana. Varmaan nykyään "muuten" vaan käynti ei oikein kunnallisella onnistu, säästöt painaa päälle. Muistaakseni viimeksi seulonnassa sanottiin että viiden vuoden välein tehtävien seulontojen välissä olisi hyvä käydä yhden kerran papassa.
[/quote]
Eihän reseptiä saisi uusia ilman, että katotaan verenpaine ja kysellään ne peruskysymykset ja onko ollu ongelmia pillereiden kanssa.

Vierailija
56/56 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up