Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ne tarkoitti tuossa Suomen koronalähetyksessä kun sanoivat että koronan takia sairaalaan päätyy 'massakkaita' ihmisiä ?

Vierailija
21.10.2021 |

Mitä massakas ihminen tarkoittaa?

Miksi sitä korostettiin?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut elämäni aikana 3 vrk sairaalassa. Silloinkin olisin mieluummin mennyt kotiin, mutta eivät päästäneet. Minne voin mennä pyytämään anteeksi tätä sairaanhoidonresurssien tuhlaamista? N60

Minä olen 65v. Lasteni syntymän vuoksi olen ollut sairaalassa kaksi kertaa. Lisäksi yhden kerran umpisuolen tulehduksen vuoksi. Olisin selvinnyt sairaalakäynnistä hyvin nopealla aikataululla, mikäli lääkärit olisivat heti leikanneet, vaan piti odottaa, että pääsi puhkeamaan. Kuusi tuntia puhkeamisen jälkeen leikattiin, jonka vuoksi jouduin olemaan muutaman vuorokauden sairaalassa, kun tiputtivat antibioottia suoneen. Pyydän syvästi anteeksi, että olen näin rokottamattomana vienyt 20 vuotta sitten sairaalapaikan joltakin tarvitsevalta.

Pakko kysyä alapeukuttajilta, että miksi alapeukut. Olisiko minun pitänyt vain lähteä sairaalasta ilman antibiootteja, kun lääkärit tekivät virhearvioinnin, eivätkä heti leikanneet. Vai oletatteko ilman muuta, että kertomani on valetta? Lääkäritkö eivät voi erehtyä?

Tämä nyt kuitenkin tapahtui 2000 luvulla Porvoon sairaalassa.

Vierailija
42/55 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä siis näin sanottiin :D? Tosi hienoa jos vaihteeksi tartuttaisiin todelliseen ongelman juureen, eli läskeihin jotka tukkivat terveydenhuolloin ihan joka tavalla ja ilman pandemiaakin.

Täällä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008348563.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut elämäni aikana 3 vrk sairaalassa. Silloinkin olisin mieluummin mennyt kotiin, mutta eivät päästäneet. Minne voin mennä pyytämään anteeksi tätä sairaanhoidonresurssien tuhlaamista? N60

Minä olen 65v. Lasteni syntymän vuoksi olen ollut sairaalassa kaksi kertaa. Lisäksi yhden kerran umpisuolen tulehduksen vuoksi. Olisin selvinnyt sairaalakäynnistä hyvin nopealla aikataululla, mikäli lääkärit olisivat heti leikanneet, vaan piti odottaa, että pääsi puhkeamaan. Kuusi tuntia puhkeamisen jälkeen leikattiin, jonka vuoksi jouduin olemaan muutaman vuorokauden sairaalassa, kun tiputtivat antibioottia suoneen. Pyydän syvästi anteeksi, että olen näin rokottamattomana vienyt 20 vuotta sitten sairaalapaikan joltakin tarvitsevalta.

Pakko kysyä alapeukuttajilta, että miksi alapeukut. Olisiko minun pitänyt vain lähteä sairaalasta ilman antibiootteja, kun lääkärit tekivät virhearvioinnin, eivätkä heti leikanneet. Vai oletatteko ilman muuta, että kertomani on valetta? Lääkäritkö eivät voi erehtyä?

Edelleen sitä vastausta toivon, vai eikö löydy. Luulen kuitenkin tietäväni elämäni tapahtumat ehkäpä hieman paremmin kuin sinä alapeukuttaja.

Vai rokoteko on noin pahoja oireita aiheuttanut, että et kykene kommunikoimaan sanoin. Siinä tapauksessa olen pahoillani puolestasi

Vierailija
44/55 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi sivua spekulointia jostain, jonka joku nimetön tyyppi on todennäköisesti kuullut väärin 😂

Ihan normaalia tällä palstalla.

Vierailija
45/55 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit syö itsensä sairaaksi ja kuormittaa terveydenhuoltoa. Laihduttamalla siitä pääsee, hopi hop nyt vaan!

Vierailija
46/55 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee, että korona on vaarallinen ehkä 0,01 prosentille ihmisistä. Rokottamattomilla todennäköisyys voi olla monikymmenkertainen, mutta silti lähes olematon (tätähän ihmiset eivät ymmärrä, että jonkin asian monikymmenkertaisuus ei automaattisesti tee asiasta suurta). Tavallisen tallaajan on liki mahdotonta saada koronasta suurempia oireita.

Vierailija
47/55 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, lisäselvennykseksi, etten ole "massakas".

Lapsena olen sairastanut kotona tulirokon, tuhkarokon, hinkuyskän, sikotaudin ja vihurirokon. Olen vielä hengissä. Melko monta influenssakauttakin on tähän mahtunut, en ole sairastanut yhtäkään enkä myöskään ole ottanut influenssarokotteita koskaan. En tule myöskään ottamaan koronarokotetta, koska en tunne tarvetta tälle piikille.

Ota rauhallisesti! Eihän sinua kukaan syytä 20 vuotta sitten tekemästäsi sairaalareissusta. Olet niitä aikasi lapsia, jotka  selvisivät hengissä  ja ilmeisesti ilman vakavampia oireita. Kaikki eivät selvinneet ja monet  elävät vielä tänäänkin elämää rajoittavien rokko-ym. taudeista seuranneiden vammojensa kanssa.

Rokotuksilla tarttuvat taudit kuten vaikkapa hinkuyskä, johon itse kuolla, on saatu lähes häviämään maailmasta.  Enemmän kuin omaa tunnettani tarpeesta ottaa tai ei ottaa koronarokotetta, luotan kyllä tieteeseen ja tutkijoihin. Tuttavapiiristäni yksi henkilö (iäkäs), kuoli koronaan ja toisesta perheestä yksi sairasti vakavan muodon, josta jäi haju- ja makuaistien häviäminen muistoksi. Toiset perheenjäsenet selvisivät lievemmillä oireilla. Ikäsi puolesta kuulut riskiryhmään, joten korona voi olla sinulle vaarallinen ja johtaa sairaalaan, tehohoitoon tai kuolemaan. Olet ollut vastustuskykyinen ja terve tähän asti, mutta myös nuorempi.  Ehkä olet vatsakkaampikin, etkä niin vastustuskykyinenkään  kuin ennen.  Onnea kuitenkin valitsemallasi rokotuksettomalla tiellä.

Vierailija
48/55 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, lisäselvennykseksi, etten ole "massakas".

Lapsena olen sairastanut kotona tulirokon, tuhkarokon, hinkuyskän, sikotaudin ja vihurirokon. Olen vielä hengissä. Melko monta influenssakauttakin on tähän mahtunut, en ole sairastanut yhtäkään enkä myöskään ole ottanut influenssarokotteita koskaan. En tule myöskään ottamaan koronarokotetta, koska en tunne tarvetta tälle piikille.

Ota rauhallisesti! Eihän sinua kukaan syytä 20 vuotta sitten tekemästäsi sairaalareissusta. Olet niitä aikasi lapsia, jotka  selvisivät hengissä  ja ilmeisesti ilman vakavampia oireita. Kaikki eivät selvinneet ja monet  elävät vielä tänäänkin elämää rajoittavien rokko-ym. taudeista seuranneiden vammojensa kanssa.

Rokotuksilla tarttuvat taudit kuten vaikkapa hinkuyskä, johon itse kuolla, on saatu lähes häviämään maailmasta.  Enemmän kuin omaa tunnettani tarpeesta ottaa tai ei ottaa koronarokotetta, luotan kyllä tieteeseen ja tutkijoihin. Tuttavapiiristäni yksi henkilö (iäkäs), kuoli koronaan ja toisesta perheestä yksi sairasti vakavan muodon, josta jäi haju- ja makuaistien häviäminen muistoksi. Toiset perheenjäsenet selvisivät lievemmillä oireilla. Ikäsi puolesta kuulut riskiryhmään, joten korona voi olla sinulle vaarallinen ja johtaa sairaalaan, tehohoitoon tai kuolemaan. Olet ollut vastustuskykyinen ja terve tähän asti, mutta myös nuorempi.  Ehkä olet vatsakkaampikin, etkä niin vastustuskykyinenkään  kuin ennen.  Onnea kuitenkin valitsemallasi rokotuksettomalla tiellä.

En ole rokotusvastainen, lapseni ovat aikoinaan saaneet kaikki ohjelman mukaiset rokotteet. Tarkemmin en aio perustella nyt sitä miksen koronarokotetta ota. Minulla on perustelut, mutta ne jääköön terveydenhoitoviranomaisten ja minun väliseksi asiaksi. En ole "mahakas" vaikka ikää jo onkin. En myöskään lueskele "follari" sivustoja.

Vierailija
49/55 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen sitä vastausta toivon, vai eikö löydy. Luulen kuitenkin tietäväni elämäni tapahtumat ehkäpä hieman paremmin kuin sinä alapeukuttaja.

Vai rokoteko on noin pahoja oireita aiheuttanut, että et kykene kommunikoimaan sanoin. Siinä tapauksessa olen pahoillani puolestasi

Ei varmaankaan kukaan ajatellut, että sinun olisi pitänyt lähteä sairaalasta ilman antibiootteja. Ei kukaan varmaankaan ajatellut sinun valehtelevan. Ei kukaan varmaankaan ajatellut, että lääkärit ovat erehtymättömiä.  Ei kukaan varmaankaan ajatellut tietävänsä elämäsi tapahtumia paremmin kuin sinä. Rokotteesta tuskin aiheutuu kommunikointia vaikeuttavia sivuoireita. Sinun ei tarvitse olla pahoillasi rokotettujen puolesta, säästä energiaasi siltä osin.  Alapeukutus varmaankin aiheutui syyttävästä ja vihaisesta asenteestasi kaikkea kohtaan.

Eihän kenenkään ole pakko vastata kirjoituksiisi, mutta rähjäät ja ivailet, vaikka toimit pelkästään omien olettamustesi pohjalta arvaillessasi syitä alapeukkuihin.

Vierailija
50/55 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaankaan kukaan ajatellut, että sinun olisi pitänyt lähteä sairaalasta ilman antibiootteja. Ei kukaan varmaankaan ajatellut sinun valehtelevan. Ei kukaan varmaankaan ajatellut, että lääkärit ovat erehtymättömiä.  Ei kukaan varmaankaan ajatellut tietävänsä elämäsi tapahtumia paremmin kuin sinä. Rokotteesta tuskin aiheutuu kommunikointia vaikeuttavia sivuoireita. Sinun ei tarvitse olla pahoillasi rokotettujen puolesta, säästä energiaasi siltä osin.  Alapeukutus varmaankin aiheutui syyttävästä ja vihaisesta asenteestasi kaikkea kohtaan.

Eihän kenenkään ole pakko vastata kirjoituksiisi, mutta rähjäät ja ivailet, vaikka toimit pelkästään omien olettamustesi pohjalta arvaillessasi syitä alapeukkuihin.

Kysyin kyllä aivan asiallisesti, että miksi alapeukut, kun kerroin kolmesta sairaalakäynnistäni. Ei vielä kukaan ole vastannut kysymykseeni. Se anteeksipyyntö nyt oli kannanotto näihin rokotettujen jankkaamisiin, että rokottamaton väistämättä joutuu sairaalaan koronan vuoksi. Myös tämä, että rokottamattoman pitäisi kieltäytyä hoidosta sairastettuaan. Mielestäni tällainen kirjoittelu on ala-arvoista eikä perustu minkäänlaisille faktoille. Kirjoittelun sävy on paikoitellen lähes raivokasta ja hyvin syyttelevää rokottamattomia kohtaan.

Vierailija
51/55 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisten takia ei kannata syytellä siis kaikkia.

Hoikkana ihmisenä korona ei ollut itselleni mitään, oikein ihmettelin että mistä tässä kaikessa on kyse jos tällainen virus on aiheuttanut tällaisen hulluuden ympäri maailmaa.

Eli laihduttakaa, se auttaa jokaista. Eniten itseänne.

Olen laihtunut 27 kg juuri korona-aikana ja siitä syystä, että se on usein vakavampi juuri ylipainoisille. Silti olen pas--ka ja moraaliton ihminen, koska en halua ottaa rokotetta. 

Niin oletkin. Hyvä että tiedostat sen itsekin. Toisaalta ottamalla piikin et enää olisi sellainen.

Vierailija
52/55 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siis näin sanottiin :D? Tosi hienoa jos vaihteeksi tartuttaisiin todelliseen ongelman juureen, eli läskeihin jotka tukkivat terveydenhuolloin ihan joka tavalla ja ilman pandemiaakin.

Täällä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008348563.html

"Hieman vatsakas" - ilmeisesti ei saa sanoa ääneen sanaa ylipainoinen..

Vierailija
53/55 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, Suomessa yli puolet on ylipainoisia, ei ihme, että lekurit ja hoitajat ovat kovilla.

ootteko kattonut hoitajien,lääkäreiden heidän omaisiaan..puuskuttavat..näin myös obeesit tv asiantuntijat joita useita..samaten takinkääntäjä soini mm.

Vierailija
54/55 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassakin helv etin hankalia käännellä ja nostella edes sen verran, että saa alusastian alle.

Mitä valitat? Saat työaikana palkallisen treenin. Ei tarvitse ostella salikortteja.

Väärin.

Nostat raajan kerrallaan tai bodaat itsesi sellaiseksi, jotta jaksat tehdä työtäsi.

*huutonaurua* Pitäisikö päivällä kokeilla töissä tätä neuvoa hoitokodissa.

Kun sen yli satakiloisen pyllyn alle pitää saada vaippa vaihdettua tai alusastia niin koko massa pitää kääntää. Suurimmat hoidokit ovat sängyn levyisiä ja enimmillään on tarvittu kuusi hoitajaa että saa liikuteltua. Paitsi kun illalla vuorossa ei ole kuin kaksi/osasto

Vierailija
55/55 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen obeesi.

vaikk' ihoni on beesi,

ompi olo niin freeshi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi