Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelen edelleen eksää

Vierailija
21.10.2021 |

Ajattelen edelleen 15 vuoden takaista eksääni. Seurustelimme, ihastuin toiseen ja erosimme. Menin naimisiin ja sain lapsia, hän myös tahollaan. Olemme nähneet välillä yhteisten ystävien kautta ja joskus kyselleet kuulumisia, ja edelleen tunnen aivan selittämättömän yhteyden ja sähkön välillämme, ja olen varma että hän myös. Huomaan sen katseista ja pienistä kosketuksista ohimennen, muka vahingossa. Samassa paikassa ollessamme etsin häntä katseellani ja huomaan, että hänkin minua. Hakeudumme toistemme seuraan.
Olen kaikki nämä vuodet miettinyt, teinkö virheen. Oliko meidät tarkoitettu yhteen? Olen onnellinen nykyisessäkin suhteessani, enkä todellakaan olisi valmis rikkomaan perhettäni. Välillä näen hänestä unta, viime yönä sellaista, jossa kerroin rakastavani häntä edelleen, ja hän vastasi samoin. Jollain tavalla tunnenkin näin, ja uskon että hän tuntee myös. Hän on vuosia sitten kertonut, ettei rakkautemme ole koskaan unohtunut. Tunnen samoin, ja tiedän että eihän sen välttämättä tarvitse unohtuakaan, mutta nämä ajatukset raastavat ajoittain vähän liikaa. Mietin mitä meistä olisi tullut? Miksi heitin pois sellaisen yhteyden, joka välillämme oli?
Kadun sitä, etten aikoinaan käsitellyt asiaa kunnolla, vaan aloin ihastuksen huumassa erottuamme melko pian uuteen suhteeseen. Mietin, onko tämä vain asia, jonka kanssa minun täytyy elää, kun en aiemmin tämän asian kanssa toiminut ehkä fiksuimmin. Unohtuvatko tunteeni koskaan? Ehkä löydämme toisemme joskus eläkepäivillä uudelleen.
En tiedä mitä tällä haen, tyhjennän vain ajatukseni tänne. Mielelläni kuulisin vinkkejä samoin tunteneilta tai muiltakin, miten selvittää omat ajatukset.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi nyt käsitellä ne tunteet? Ne nousevat tottakai pintaan kun et käsitellyt niitä eron jälkeen. On täysin normaalia, että eron jälkeen idealisoidaan ex-kumppani. Ongelmaksi koituu se, kun et käsitellyt niitä tunteita silloin ja nyt ne vaikuttavat suhteeseen nykyisen miehesi kanssa. 

Vierailija
2/3 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, helpommin sanottu kuin tehty. Kuinka käsitellä tunteet niin, että asiasta pääsisi yli? En koe idealisoivani häntä, vaan tuntuu etten ole näinkään pitkän ajan jälkeen täysin unohtanut tunteitani eikä selvästi ole hänkään.

Fakta on se, etten missään tilanteessa olisi valmis rikkomaan perhettäni. En, vaikka hän eroaisi ja ilmaisisi tunteitaan. Tämän takia ainoa vaihtoehto on vain päästä asiasta yli, mutta miten? Suurin ongelmani on se, että pelkään tehneeni virheen, ehkä minun olisi kuulunut olla hänen kanssaan? Hän olisi halunnut jatkaa, joten päätös oli minun. Muistan punninneeni suhteitani mieleni ollessa aivan pyörällä, ja arvotin tunteiden lisäksi ihan epäoleellisia asioita. Kertovatko näin pitkään säilyneet tunteeni, että tein väärän päätöksen ja väärin perustein? Asia ahdistaa ihan hirveästi nyt näkemäni unen jälkeen, enkä tiedä miten pääsisin yli näistä ajatuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan