Mitä ne tarkoitti tuossa Suomen koronalähetyksessä kun sanoivat että koronan takia sairaalaan päätyy 'massakkaita' ihmisiä ?
Mitä massakas ihminen tarkoittaa?
Miksi sitä korostettiin?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö massakas ole lihaksikas? Lihasmassa?
Massa on ihan mikä tahansa paino.
En ole silti kuullut puhuttavan läskimassasta. Onpa tyhmä sana.
En tiedä,laihakin joutuu teholle,tai kuolee...nyt joku yleistää.Ei kaikki paina 47kg.Nykylapsetkin pitkiä,hoikkia.
Olisivat halunneet sanoa läski, mutta käyttivät miehistä kiertoilmausta. Vähän kuin sanoisi naisoletetusta kurvikas tai muodokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassakin helv etin hankalia käännellä ja nostella edes sen verran, että saa alusastian alle.
Mitä valitat? Saat työaikana palkallisen treenin. Ei tarvitse ostella salikortteja.
Väärin.
”Toinen suuri virhe (joka saattaa myös johtaa loukkaantumisiin) on se, että liikkeisiin valitaan aivan liian suuret painot. Treenin tarkoitus on väsyttää lihas, ei liikutella mahdollisimman suuria painoja. Kun painot ovat pienemmät, voidaan keskittyä tekemään liike puristamalla juuri sillä lihaksella, johon kuormitus halutaan kohdistaa.”
Lapsikin tämän tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, jos toteat jollekin, että sinulla on upeasti kertynyt lihasmassaa, on se hiukan paremman kuuloista, kun läkimassan ihastelu 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassakin helv etin hankalia käännellä ja nostella edes sen verran, että saa alusastian alle.
Mitä valitat? Saat työaikana palkallisen treenin. Ei tarvitse ostella salikortteja.
Väärin.
”Toinen suuri virhe (joka saattaa myös johtaa loukkaantumisiin) on se, että liikkeisiin valitaan aivan liian suuret painot. Treenin tarkoitus on väsyttää lihas, ei liikutella mahdollisimman suuria painoja. Kun painot ovat pienemmät, voidaan keskittyä tekemään liike puristamalla juuri sillä lihaksella, johon kuormitus halutaan kohdistaa.”
Lapsikin tämän tajuaa.
Nostat raajan kerrallaan tai bodaat itsesi sellaiseksi, jotta jaksat tehdä työtäsi.
Vierailija kirjoitti:
Massa voi olla mitä tahansa massaa, punnittavaa materiaa. Ihra on myös massaa.
Läskillä voi olla myös lihasta ja lihaksikkaalla läskiä. Kyse on suhteista. Ylipainoinen eli läski on sitä mitä on: läski. Läskiys ei ole pysyvä tila, vaan läskeistä pääsee laihduttamalla. Ylipaino on merkittävä riskitekijä ja suora laukaisija moneen vakavaan ja pitkäaikaiseen sairauteen, parantumattomiin, loputonta lääkitystä vaativiin. Terveydenhuoltoa kuormittaviin. On se nyt kummallista, että tätäkään ei korrektiuden nimissä voida tuoda selkeästi esille. Korona on sen osoittanut täysin yksiselitteisesti, että riski vakavaan tautimuotoon on ylipainoisilla suuri. Eikä heitä rokotteet suojaa kuten normaalipainoisia, mutta kuvittelevat että rokote suo mahdollisuuden ylensyöntiin jatkossakin. Että muuta ei tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, jos toteat jollekin, että sinulla on upeasti kertynyt lihasmassaa, on se hiukan paremman kuuloista, kun läkimassan ihastelu 😆
Täytyykin töissä mainita, että onpa Ritvalle tullut vähän rasvamassaa lisää joululomalla, vai onko peräti lihasmassaa ;)
Tarkoittaa isomahaisia arabeja miehiä ja naisia . Näyttää ihan obelixilta.
Asenne . Hoitajilla on asenne ettei jaksa .
Vierailija kirjoitti:
Sanottiin VATSAKKAITA
No tuo sana kuulostaa ihan samalta kuin massakas.
Tähän ei lähdetä. Ketään ei syyllistetä.
Syökää extra D-vitamiinit (alhaiset tasot yhdistetty sairastuvuuteen), eläkää mahdollisimman terveellisesti, katsokaa/lukekaa uutisia max 1×vko.
Rokotus on vapaaehtoinen, jokainen punnitsee hyödyt ja haitat omalla kohdallaan.
Rauhaa, rakkautta ja iloista mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut elämäni aikana 3 vrk sairaalassa. Silloinkin olisin mieluummin mennyt kotiin, mutta eivät päästäneet. Minne voin mennä pyytämään anteeksi tätä sairaanhoidonresurssien tuhlaamista? N60
Minä olen 65v. Lasteni syntymän vuoksi olen ollut sairaalassa kaksi kertaa. Lisäksi yhden kerran umpisuolen tulehduksen vuoksi. Olisin selvinnyt sairaalakäynnistä hyvin nopealla aikataululla, mikäli lääkärit olisivat heti leikanneet, vaan piti odottaa, että pääsi puhkeamaan. Kuusi tuntia puhkeamisen jälkeen leikattiin, jonka vuoksi jouduin olemaan muutaman vuorokauden sairaalassa, kun tiputtivat antibioottia suoneen. Pyydän syvästi anteeksi, että olen näin rokottamattomana vienyt 20 vuotta sitten sairaalapaikan joltakin tarvitsevalta.
Paha sanoa, kun en lähetystä seurannut. Koska tuollaista sanaa ei ole olemassa, epäilen sinun vain kuulleen väärin.
Massoittain? Vatsakas?
Kaksi sivua spekulointia jostain, jonka joku nimetön tyyppi on todennäköisesti kuullut väärin 😂
Vierailija kirjoitti:
Lihavaa, ylipainoista.
Suorassa lähetyksessä oltava kieli keskellä suuta, ettei loukkaa jotain etnistä, tai origenellia ryhmää tai alkuperäiskansaa, tai lähes mistä tahansa herneet nenään vetävää porukkaa. Mikrosekunnissa ajateltuna, ennen kuin sana pääsee suusta ulos, voi lihava tuntua vaaralliselta ja someraivoa nostattavana ja vatsakas neutraalimmalta aja korrektimmalta.
Vierailija kirjoitti:
Missä siis näin sanottiin :D? Tosi hienoa jos vaihteeksi tartuttaisiin todelliseen ongelman juureen, eli läskeihin jotka tukkivat terveydenhuolloin ihan joka tavalla ja ilman pandemiaakin.
Alkoholinkäyttäjiin voitaisiin myös puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut elämäni aikana 3 vrk sairaalassa. Silloinkin olisin mieluummin mennyt kotiin, mutta eivät päästäneet. Minne voin mennä pyytämään anteeksi tätä sairaanhoidonresurssien tuhlaamista? N60
Minä olen 65v. Lasteni syntymän vuoksi olen ollut sairaalassa kaksi kertaa. Lisäksi yhden kerran umpisuolen tulehduksen vuoksi. Olisin selvinnyt sairaalakäynnistä hyvin nopealla aikataululla, mikäli lääkärit olisivat heti leikanneet, vaan piti odottaa, että pääsi puhkeamaan. Kuusi tuntia puhkeamisen jälkeen leikattiin, jonka vuoksi jouduin olemaan muutaman vuorokauden sairaalassa, kun tiputtivat antibioottia suoneen. Pyydän syvästi anteeksi, että olen näin rokottamattomana vienyt 20 vuotta sitten sairaalapaikan joltakin tarvitsevalta.
Niin, lisäselvennykseksi, etten ole "massakas".
Lapsena olen sairastanut kotona tulirokon, tuhkarokon, hinkuyskän, sikotaudin ja vihurirokon. Olen vielä hengissä. Melko monta influenssakauttakin on tähän mahtunut, en ole sairastanut yhtäkään enkä myöskään ole ottanut influenssarokotteita koskaan. En tule myöskään ottamaan koronarokotetta, koska en tunne tarvetta tälle piikille.
Massa on fysiikan perussuure. Ootko käynyt jo peruskoulusi kun et sitä tiedä?