Kuka tekee siivoojan töitä 10e/h palkalla?
Eilen kävin työhaastattelussa siivoojan paikkaa. Muuten ihan hyvin meni koko haastattelu mutta palkkaus oli sitten mikä loksautti leukkani aki: 10,10e/h? Vaikka kyseessä olikin kokopäiväinen ja vakituinen työ niin nopsasti laskettuna palkka on vain reilu tonnikuussataa kuussa. Oma palkka pyyntöni oli niin kaukana tarjottu summasta, etten edes jäänyt vastatarjoilemaan mitään.
Varmasti tekijöitä olisi jonoksi asti mutta ne(ulkomaalaiset?) omaa oksaa sahaavat
Kommentit (242)
Kannattaa hakee sairaalaan siivoon. Saa kaikki lisät ja peruspalkka parempi ku yksityisillä. Itellä 1780/ kk ja lisät tosiaan päälle.
Minä teen.
Periaatteessa kaikissa duunarin hommissa tuo sama alkupalkka.
Muita töitä ei ole, joten parempi tuokin kuin ei mitään.
Paljonko siivoojan tes-palkka on nyt tunnissa? En saa noita pdf:iä auki, joista sen näkisin.
Vierailija kirjoitti:
Yhden kesän olin hotellisiivoojaana ja palkka oli periaatteessa 10€/h, mutta siitä kyllä kusetettiin osa pois, eli ei maksettu kaikista tunneista tai maksettiin "vahingossa" väärin.
No kai vaadit rahojasi? Kusetus tosi yleistä siivousalalla.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko siivoojan tes-palkka on nyt tunnissa? En saa noita pdf:iä auki, joista sen näkisin.
9,30e/h alin palkka
15,17e/h ylin
Hanki sovellus niin saa auki.
10,67 peruspalkka. Itse saan 11,20 tunnilta. Se jotenkin vielä menettelee, mutta kiky tympii raskaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9,30e/h alin palkka
15,17e/h ylinHanki sovellus niin saa auki.
Thänks. En pysty asentamaan sovellusta puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
10 €/h on ihan hyvä palkka siivoustyöstä, voisi olla vähemmänkin eli vaikka 8€/h. Palkat pitää suhteuttaa työn vaativuuteen ja tuottavuuteen.
On paljo töitä joissa tuottavuus on vaikea laskea. Esim lastenhoito. Jokainen tajuaa, että lasten hyvät olot tuottavat tulevaisuudessa, mutta sitä on vaikea laskea rahassa. Ja siivoustyö on varmasti fyysisesti vaativampaa kuin moni muu työ. Myös henkisesti, vaikka moni aliarvioi.
Vierailija kirjoitti:
10 €/h on ihan hyvä palkka siivoustyöstä, voisi olla vähemmänkin eli vaikka 8€/h. Palkat pitää suhteuttaa työn vaativuuteen ja tuottavuuteen.
Mitäs hieno pieru itse teet ja millä palkalla kun et arvosta siivoojia ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljo töitä joissa tuottavuus on vaikea laskea. Esim lastenhoito. Jokainen tajuaa, että lasten hyvät olot tuottavat tulevaisuudessa, mutta sitä on vaikea laskea rahassa. Ja siivoustyö on varmasti fyysisesti vaativampaa kuin moni muu työ. Myös henkisesti, vaikka moni aliarvioi.
Kyllä, siivoaminen on hyvin fyysistä. On varmasti paikkoja, missä pärjää leppoisalla tekemisellä, mutta esim. liiketilasiivous ei sellaista ole. Monesti on kova kiire älyttömien mitoitusten vuoksi, on esim. 2 tuntia aikaa monta sataa neliötä. Samalla siinä tulee painetta myös henkisesti, että ehtii ja osaa tehdä edes tarpeeksi hyvin hommansa.
En ole jäämässä siivousalalle, vaan haen lääkikseen. Tämä kaikki kokemus matalapalkka-alalta, jonka arvostus on paikoin heikkoa, on ollut hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen 7.9€ täyspäiväsesti.. :(
Alhaisinkin palkka (harjoittelijoille) on tes:in mukaan 9.60e. Teet orjatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9,30e/h alin palkka
Miksi ei
Saan 11.2€ osa-aikaisena mutta jos vertaa kokoaikatyöhön tai työkkärin hiillostuksiin, on tämä parempi. Ainoa tuki asumistuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9,30e/h alin palkka
Miksi ei
En ole hän keneltä kysyit, mutta mun älypuhelimessa ei ole esim. Facebook toiminut yli vuoteen. Vanhemmissa puhelimissa eivät kaikki sovellukset enää toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9,30e/h alin palkka
Miksi ei
En ole hän keneltä kysyit, mutta mun älypuhelimessa ei ole esim. Facebook toiminut yli vuoteen. Vanhemmissa puhelimissa eivät kaikki sovellukset enää toimi.
Kannattaisko sillon hommata uudempi puhelin.
Nostetaas ketjua! Siivoojat, kertokaas palkkanne ja missä/kenellä töissä? Itsellä 11,43€/h tällä hetkellä, ISS Palveluilla hommissa. Aiemmin ohjaajana kun olin niin sain 14,32€.
Kuka tekee pelitestaajan työtä alle kympillä tunti?
Oikeesti???? Mun nuori sai kesätöissä 11€ tunnilta.
Mulla on peruspalkka 1914, ikälisien kanssa 2100. Käytännössä kk-tulot täydellä työajalla 2-vuorotyössä 2200-2700 riippuen tuleeko maksuun 1 vai 2 listan lisät. Kyllä tällä elää.