Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tekee siivoojan töitä 10e/h palkalla?

Vierailija
23.12.2014 |

Eilen kävin työhaastattelussa siivoojan paikkaa. Muuten ihan hyvin meni koko haastattelu mutta palkkaus oli sitten mikä loksautti leukkani aki: 10,10e/h? Vaikka kyseessä olikin kokopäiväinen ja vakituinen työ niin nopsasti laskettuna palkka on vain reilu tonnikuussataa kuussa. Oma palkka pyyntöni oli niin kaukana tarjottu summasta, etten edes jäänyt vastatarjoilemaan mitään.
Varmasti tekijöitä olisi jonoksi asti mutta ne(ulkomaalaiset?) omaa oksaa sahaavat

Kommentit (242)

Vierailija
141/242 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan. Siis marraskuun lopusta Helmikuun alkuun. Eli käytännössä sesonkina tienaa siivouksesta n. 2500€ kuussa, mikä voidaan minusta laskea jo normaaliksi palkaksi..

Vierailija
142/242 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen....nykyisin siistijät monesti joutuvat työssään koville,koska asiakkaat vaativat enemmän ja enemmän,kun taas työnantaja yrittää omalla tahollaan saada voittoa,siinä keskellä on siistijät.Työ on sekä ruumiiillisesti että henkisesti raskasta.Valituksia satelee,teet sitten niin tai näin,positiivista kuulet harvoin.Se että osa ihmisistä ei kuulu liittoon,esim; Pam,tavallaan ymmärrän.Viimeksikin kun piti saada niin hienot korotukset,mönkään meni.Tulihan sitä korotusta toki,mutta samalla vedettiin pois ykälisät ja palveluvuosilisät,eipä paljoakaan tuntunut palkassa.Siivoustyö nykyisin ei ole vain pöytien,-ja lattioiden pyyhkimistä.Itse olen tätä työtä tehnyt n. 19 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/242 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoustyö on vaativaa.mitoitukset ovat tosi tiukkaan tehtyjä jopa niin ettei työtään saa millään annetussa ajassa tehtyä lisäksi pitää osata käyttää koneita ja tietää erilaisista aineista miten niitä käytetään työ on a liarvostettua ja se näkyy palkoissa ja asenteissa ainoa keino nostaa alan arvostusta on palkkojen nosto toivon liittojen ajavan asiaa.

Vierailija
144/242 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan 10,80€/h, koulutusta ei ole. Onneksi aloitan yliopistossa opiskelun taas, ei tämmöisellä palkalla viitsisi vuositolkulla töitä tehdä. Kuussa siis vajaa 1800€.

Vierailija
145/242 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin hyvin tehdä pari kuukautta tuota hommaa, mulla on pienet menot ja käteen jäisi tuosta vuokran jälkeen 1400e humputtelurahaa.

Tuo 1600€ oli kyllä brutto, verojen ym. maksujen jälkeen käteen jää alle 1400€.

Vierailija
146/242 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan 10,80€/h, koulutusta ei ole. Onneksi aloitan yliopistossa opiskelun taas, ei tämmöisellä palkalla viitsisi vuositolkulla töitä tehdä. Kuussa siis vajaa 1800€.

Toivottavasti sulle käy paremmin kuin mulle, joka lähdin yliopistoon alalle, josta katosivat työpaikat viiden vuoden aikana. Jäljellä on pätkää ja projektia harvoille, harjoittelijan palkalla, palkattomilla ylitöillä ja karmeilla deadlineilla. Olen 39, valmistumassa, ja näyttää siltä, että jos jatko-opintopaikkaa ei heltiä, mun kannattaa palata aiempaan ammattiini, siivoamaan. Säilytin ihan ok työpaikkani (10 vuotta ja lopussa 2155€/kk). Sillä maksettiin asuntolaina ja kasvatettiin lapsi, joten jos tuonne palaa, voi tehdä vaikka joka toisen viikon. Tämä se merkillinen kannustinloukku on, mutta en ole ainoa.

Vierailija
147/242 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin niin jännää. Yhteiskunta ihmettelee, ettei suomesta löydy siivoojia (kohtaanto-ongelma). No miksei löydy: raskas työ - heikko palkka - ikä koskaan kiitosta. En itsekäään menis töihin tollasella palkalla. Mutta jos palkkaus olisikin luokkaa 12-13 euroo tunnilta, ei kohtaanto-ogelmaa olisi, ja työpaikat menisivät kuumille kiville.

Se on jännä miten yhteiskunta ei arvosta näitä raskaantyönraatajia. Puhtautta vaaditaan jo ihan työturvallisuuden lisäämiseksi, mutta et siitä palkkaa saa. Puhtautta vaaditaan turvaamaan potilasturvallisuutta, mutta et siitä palkkaa saa. Puhtautta vaaditaan myös paloturvallisuuden lisäämiseksi, mutta et siitä palkkaa saa. Mitä kaikkea puhtaus ja järjestys tuokaan tullessaan, mutta ei siitä sulle mitään makseta. Käsittämätöntä. Laittakaas faceen omat sivut puhtaustyöntekijöinä ja alkakaa keskustelemaan näistä ongelmista.

Tuokaa itsenne esille tärkeinä yhteisön jäseninä, jotka tuovat omalla työllään turvaa myös ympäristölleen. Kuulutelkaa itsestänne vaikka PAM:n sivuilla...

Olette tärkeä osa yhteiskuntaa! Ja kukas se kissan hännä nostais ellei kissa ite...

Vierailija
148/242 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki jotka ovat tarkasti perehtyneet tähän ansiokehitysohjelmaan, kun minulta joka olen koko ikäni siivonnut ja oli nämä kaikki kokemusvuosilisät tämä ansiokehitysohjelma tarkoitti että  kun esim. ansiokehitýsohjeman mukainen "ylimääräinen korotus" oli  vaikkapa 15 centtiä per tunti,se tarkoitti kohdallani sitä että samalla leikattiin kokemusvuosilisää 10 centtiä ja näin jatkettiin kunnes tämä kokemusvuosi lisä oli kokonaan syöty.

Olin silloin liitossa ja muistaakseni tarkistin jostain että tämä oli todellakin "oikein ",eli työnantajalla oli tähän oikeus. Tänä päivänä kuulen julkisuudesta että joillain on palkka ikälisien ansiosta huomattavasti suurempi kuin minulla ( 10,85 /h  ) joka olen ollut tällä paska-alalla 30 v. ja teen työtä samalla palkalla kuin hänkin jolle parhaillaan opetetaan mikä on harja ja mikä moppi. Onkohan kaikki mennyt ihan oikein ?

Vierailija
149/242 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkennus edelliseen, olen edelleen liitossa vaikka välillä kysynkin itseltäni : miksi ?

Vierailija
150/242 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 06:52"]

Eilen kävin työhaastattelussa siivoojan paikkaa. Muuten ihan hyvin meni koko haastattelu mutta palkkaus oli sitten mikä loksautti leukkani aki: 10,10e/h? Vaikka kyseessä olikin kokopäiväinen ja vakituinen työ niin nopsasti laskettuna palkka on vain reilu tonnikuussataa kuussa. Oma palkka pyyntöni oli niin kaukana tarjottu summasta, etten edes jäänyt vastatarjoilemaan mitään. Varmasti tekijöitä olisi jonoksi asti mutta ne(ulkomaalaiset?) omaa oksaa sahaavat

Mitä sä kuvittelit että niille suomenkieltä osaamattomille maaahanmuuttajille maksetaan? Meinaatko että siivoot paremmin kuin ne ja sulle pitäisi maksaa enemmän?

Veikkaan, että heillä tulee palkan päälle jotain erinäisiä runsaita tukia, mihin ei kantiksella ole mahdollisuuksia. Kyllähän heille tarjotaan esim. kalliita koulutuksiakin pikkurahalla mihin ei kantiksia huolita, joten pistää vähän mietityttämään missä kaikkialla muualla mennään yhtä eriarvoisesti.

Vierailija
151/242 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea asenne. Jostakin on lähdettävä

Vierailija
152/242 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se esim. kunta-alalla ole Lähihoitajan peruspalkka kuin vähäsen parempi kuin Laitoshuoltajan.

Laitoshuoltajan ammattikoulutus kesti ainakin 2000 luvun alussa 14 kk,  ja Lähihoitajan 3 vuotta,

siinä isompi ero, palkka lähes samalla tasolla.

Vierailija
153/242 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan palkka vain hieman parempi kuin Laitoshuoltajan Kunta-alalla.

Koulutuksessa eroa enemmän, Lähihoitalla se kestää 3 vuotta , Laitoshuoltajalla 14 kk.

Vierailija
154/242 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siivonnut 11,5e tuntipalkalla porrassiivouksessa. Jos oli tehopesu tai ikkukanpesu, niiltä tunneilta sain 12,7e. Mutta työ niin hirveää etten kesätyötä jatkanut enää syksyllä.

Vierailija
155/242 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt siivoustyötä yli 20 v, päivätyö, työmatka 2 km, etuna, työmatka setelit, kulttuurisetelit, ehdin saamaan ikälisät ja 38 päivää lomaa viidessä, palkka noin 10 e tunti ja vero prosentti 12 , olen tyytyväinen, ja ylpeä työstäni !!!

Vierailija
156/242 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 €/h on ihan hyvä palkka siivoustyöstä, voisi olla vähemmänkin eli vaikka 8€/h. Palkat pitää suhteuttaa työn vaativuuteen ja tuottavuuteen.

Juurikin noin, siivoojan työ on matalan tuoton työtä.... ainoastaan siinä lajissa pärjää yrittäjänä (25-35€/h). Jos työ ei tuota selkeästi ja suoraan rahaa, näin se palkkaus menee. Sitäkin hommaa tekee pienen hetken työläisenä, mutta kannattaa miettiä lisäkoulutusta tai yrittäjäksi ryhtymistä.

Vierailija
157/242 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen 10.33€/h

Kerroshoitaja eli hotellisiivousta

Vierailija
158/242 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen 10.33€/h

Menee vähän aiheen ohi, mutta minkälaista työtä hotellisiivous on? Onko siinä valtava kiire koko ajan? Tarvitaanko koulutusta? Itse harkitsen kerroshoitajan paikkojen hakemista. 

Vierailija
159/242 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tämä kaikki olisi perustulon lisäksi, niin....

Vierailija
160/242 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen 10.33€/h

Menee vähän aiheen ohi, mutta minkälaista työtä hotellisiivous on? Onko siinä valtava kiire koko ajan? Tarvitaanko koulutusta? Itse harkitsen kerroshoitajan paikkojen hakemista. 

Todella rankkaa, tiukasti aikataulutettua työtä jossa nimenomaan on valtava kiire. Koulutusta ei tarvita, mutta asenne ja fyysinen kunto pitää olla kova että työn kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme