Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tekee siivoojan töitä 10e/h palkalla?

Vierailija
23.12.2014 |

Eilen kävin työhaastattelussa siivoojan paikkaa. Muuten ihan hyvin meni koko haastattelu mutta palkkaus oli sitten mikä loksautti leukkani aki: 10,10e/h? Vaikka kyseessä olikin kokopäiväinen ja vakituinen työ niin nopsasti laskettuna palkka on vain reilu tonnikuussataa kuussa. Oma palkka pyyntöni oli niin kaukana tarjottu summasta, etten edes jäänyt vastatarjoilemaan mitään.
Varmasti tekijöitä olisi jonoksi asti mutta ne(ulkomaalaiset?) omaa oksaa sahaavat

Kommentit (242)

Vierailija
201/242 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko siivoojan tes-palkka on nyt tunnissa? En saa noita pdf:iä auki, joista sen näkisin.

9,30e/h alin palkka

15,17e/h ylin

Hanki sovellus niin saa auki.

Thänks. En pysty asentamaan sovellusta puhelimeen.

Miksi ei

En ole hän keneltä kysyit, mutta mun älypuhelimessa ei ole esim. Facebook toiminut yli vuoteen. Vanhemmissa puhelimissa eivät kaikki sovellukset enää toimi.

Kannattaisko sillon hommata uudempi puhelin.

Millä rahalla? Tuosta kympistä ei paljon puhelimia ostella.

Vierailija
202/242 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti älkää tehkö sitä työtä niin pienellä palkalla. En kyllä ymmärrä miksei liitto aja korkeampaa palkkaa.

Sitä on nostettu reilusti viime vuosina. En näe syytä miksi siivouksesta maksettaisiin vähemmän kuin kaupan henkilökunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/242 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko siivoojan tes-palkka on nyt tunnissa? En saa noita pdf:iä auki, joista sen näkisin.

11.43 minulla.

Vierailija
204/242 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis selvisikö se kuinka paljon ap oli odottanut saavansa palkkaa? (En jaksa selata kaikkia viestejä läpi...)

Vierailija
205/242 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilmeisesti jotku nykyäänkin tekee näitä siivoojan hommia, mutta nykyään siihenkin pitäisi olla jokin tutkinto/koulutus. Tein kyllä ite jonkin aikaa töitä siivousfirmassa, missä ei esimerkiksi vaadittu hygieniapassia laisinkaan, vaikka siivosimme kauppojen kylmätiskejä ja muita lihamyllyjä. Päivät venyi 12-14h mittaisiksi. Halusin eroon tuosta työsuhteesta ja kerran olin vuorossa erään työparin kanssa, jonka tiesin olevan juorukello. Sanoin sille, että oon ihan kännissä ja vetäny rauhottavia. Enää ei tarvinnut mennä sen päivän jälkeen töihin. Karenssi vähän kuumotteli, mutta hiljaa sovittiin työnantajan kanssa, että koska he rikkovat sääntöjä niin minä en siitä missään kerro, niin työnantaja ei kerro Kelaan, että hankin itse itselleni potkut. Tämä koeajalla ja ei tullut karenssia. Helkkarin hyvä juttu ja pari viikkoa tuosta, sain paremman työn. Siistiä sisätyötä, toimistohommaa ja siellä viihdyin ja sain vakkari-paikan.

Vierailija
206/242 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeehän tuo jonpäälle 1700/kk, pitäisi riittää kaikille.

Vierailija
207/242 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeehän tuo jonpäälle 1700/kk, pitäisi riittää kaikille.

Unohtuko vero ja muut palkasta maksettavat kulut?

Vierailija
208/242 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monet maahan muuttajat tekevät.

Vierailija
209/242 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10,67 peruspalkka. Itse saan 11,20 tunnilta. Se jotenkin vielä menettelee, mutta kiky tympii raskaasti.

Tuo nousi tässä kuussa, nyt on 11.02 e.

Vierailija
210/242 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille, minä saan siivoojan työstäni palkkaa 12.60€/h,

Et silleen, en eläisi 10€/h. Pitää maksaa asunnot ,sähköt, puhelimet, bussiliput ja ruuat, bensat, vakuutukset yms. Tekee äkkisilleen noin 1450€/kk

Vierailija
211/242 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä luulin että minulla on surkea palkka 12.20e tunti.

Vierailija
212/242 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10,30 siivoojan palkka vielä tänäkin päivänä. Elää sillä kun laittaa elämään.

Vierailija
213/242 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monet maahan muuttajat tekevät.

Eipä yleistetä. Täällä yks ei ma mu

Vierailija
214/242 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa sitten aloitin uudella työnantajalla siivoojan työn...myymäsiivous...ent työnantaja 11€ tunti.. uuden työnantajan kanssa solvin,että tulen töihin jos saan 12 € tunti....ja niin sain palkan...kielsi muille sanomasta palkkaani,koska he muut saavat kipa 2,.sen mukaan 11.02€ tunti.

Vierailija
215/242 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huonopalkkaiset, esim. laivasiivoojat, menisivät lakkoon, he saisivat paskaa niskaansa kaikilta yhteiskunnan hyväosaisilta jotka kyllä lakkoilevat. Sairaanhoitajilla on suhteellisen hyvät palkat. Kulttuurihörhöt vaativat koronatukia vaikka monet heistä ovat ökyrikkaita ökyasuntoineen ja ökyautoineen. Olisi myöskin hyvä muistaa että ei puhuttaisi vain matalapalkkaisista naisista koska monella matalapalkka-alalla miehet ovat enemmistönä.

Vierailija
216/242 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies. EI siivousalalan koulutusta. Palkka 11,02. Iltatyötä teen yhteensä 4 tuntia, joten iltatyöstä 0,72 lisä (muistaakseni).  Kesäkuussa palkat nousee 2%.

Työ on raskasta. Yllättävän raskasta. Loppuillasta tuntuu joka päivä, ettei vaan jaksa siivota viimeisiä huoneita laadukkaasti. huh. 

Olen silti tyytyväinen työhöni ja myös palkkaan. Ei ne pienet tulot, vaan pienet menot. Onnistun toisinaan säästämään jopa 700 euroa kuukaudessa! Erittäin taidokas rahankäyttäjä. Voisin pitää oppitunnin " 2200 niukin naukin"- hoitajille, rahankäytöstä ;) 

Vierailija
217/242 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies. EI siivousalalan koulutusta. Palkka 11,02. Iltatyötä teen yhteensä 4 tuntia, joten iltatyöstä 0,72 lisä (muistaakseni).  Kesäkuussa palkat nousee 2%.

Työ on raskasta. Yllättävän raskasta. Loppuillasta tuntuu joka päivä, ettei vaan jaksa siivota viimeisiä huoneita laadukkaasti. huh. 

Olen silti tyytyväinen työhöni ja myös palkkaan. Ei ne pienet tulot, vaan pienet menot. Onnistun toisinaan säästämään jopa 700 euroa kuukaudessa! Erittäin taidokas rahankäyttäjä. Voisin pitää oppitunnin " 2200 niukin naukin"- hoitajille, rahankäytöstä ;) 

Ei taida olla hoitajat kuitenkaan ne, jotka eniten rahankäyttö vinkkejä tarvitsevat; lakon syy ei ole palkan riittämättömyys elämään, vaan sen suhteellinen pienuus koulutukseen, työn vaativuuten ja vastuuseen ja usein huonoihin työoloihin nähden. Mieti sitä kun olet päivystyksessä vuoron vaihdon aikoihin, jos hoitaja miettii että onpa ollut raskas päivä, enpä taida jaksaa laittaa tätä viimeistä virtsakatetria/suonikanyyliä/haavataitosta/kipsiä tmstms. enää laadukkaasti. huh.

Vierailija
218/242 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta ihmiset on tyhmiä! Nää kommentit...siis jos ihmiset suostuu tekee tolla palkalla töitä eikä vaadi koskaan mitään niin ei tää maailma paremmaksi tule! Jos kaikki olis sitä mieltä että enemmän palkkaa niin sit sitä alkaa myös tulemaan mutta sen takia palkkaa ei nosteta koska on olemassa näitä kyrpiä jotka suostuu mihin vaa vaikka pesemään persettä ilmaiseksi!

Vierailija
219/242 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 /h on ihan hyvä palkka siivoustyöstä, voisi olla vähemmänkin eli vaikka 8/h. Palkat pitää suhteuttaa työn vaativuuteen ja tuottavuuteen.

Mitä tarkoitat tuottavuudella? Jos toimistot, tehtaat, rakennustyömaat jätettäisiin siivoamatta, silläkö ei olisi vaikutusta tuottavuuteen? Tai jos tehdastyöläiset siivoaisivat itse, niin sekö olisikin tuottavaa työtä?

Vaativuudeltaan siivous vastaa hyvinkin tehdastyötä.

Vierailija
220/242 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivoja,  yritän päästä lähihoitaja koulutukseen sillä palkkapussi paisuu

ihan mukavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä