Sanoin sanan avioero - mies lähetti kuvan eropapereista :(
En voi uskoa todeksi. Mä lennän huomenna kotiin "työmaalta". Olin puhelimessa puhunut miehelleni, että jos ei tunteet muutu, pitää meidän hyväksyä, että erokin on yksi vaihtoehto. Pari päivää sen jälkeen sain whatsappilla kuvan avioeropapereista! Mä en tajua. Mies sanoo vain, että puhutaan kun olen kotona. Vauvalla (joka on nyt miehen kanssa) on kuulemma kaikki oikein hyvin. Alkoi sekin ahdistaa. Miksi mies tekee nyt näin eikä keskustele aikuismaisesti? En vain käsitä.
Kommentit (77)
Voi voi. Pitikö sinun itse ottaa ero esille? Nyt maksat tyhmyydestäsi. Neuvo kaikille naisille: Jos ette halua eroa, niin älkaa ehdottako sitä; älkää edes vihjaile.
Huhuu muru, tule jatkamaan tarinaa välipäivälomien kunniaksi! Oliko idyllijoulu suvun kesken vai tuliko ero? Lahjoiko isukki taas hiljaiseksi, lipsahtiko sinulla rakkaan vanhan ystävän tai satunnaisen työtoverin kanssa vieras pippeli pimpsaan? Käyttikö aviomies viihteellisesti huumeita joulun kunniaksi?
Manipulointia voi olla myös totaalinen välinpitämättömyys. Muistakaa se kun yläpeukutatte yksipuolisia tarinoita täällä. Harvoin kukaan on yksin syyllinen eroon. Asiahan nähdään aina siitä omasta näkökulmasta.
57
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:17"]Mies ei halua olla se joka jätetään? [/quote] Niin mäkin ajattelen. Mutta miksi se ei taistele minusta? Ehkä se vain pelaa. Haluaa mun sanovan, etten halua menettää sitä. ap
[/quote]
No mikset sinä taistele hänestä? Vai oletko sinä jotenkin ylimaallisen hieno saalis josta tusinamiehen pitäisi olla iuksesti kiitollinen ja taistella kynsin ja hampain, koska sinä voisit ottaa paremman tilalle koska vain?
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:17"]Mies ei halua olla se joka jätetään? [/quote] Niin mäkin ajattelen. Mutta miksi se ei taistele minusta? Ehkä se vain pelaa. Haluaa mun sanovan, etten halua menettää sitä. ap
[/quote]
Et ole sen arvonen, haluat vain taisteluita. Ei OLE mitään järkisyitä jatkaa kanssasi, ei kukaan halua olla suhteessa pelkästään riitelemisen vuoksi. Käytät varmasti myös seksiä vallan välineenä, niinkuin kaikkea muutakin lapsista lähtien. Tuolaisista naisista kannattaa pysyä kaukana, elämä opettaa.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:12"]
Mä en kyllä näe asiaa niin ku enemmistö täällä. Tosin riippuu hyvin paljon siitä miten asian esittää. Se, että ottaa avioeron sanana esiin ei välttämättä ole asialla uhkailua. Tyhjät avioeropaperit voivat sitä olla. Tai sitten ne ovat merkki siitä, että toinen osapuoli on kokenut asian uhkailuna ja haluaa osoittaa ettei suostu sellaiseen.
Parempi se, että on avoin suhteessa ja kertoo mitä miettii kunhan sen tekee toisen tunteita kunnioittaen. Joskus voi olla riidan aikana tai muuten tunteiden myllerryksessä niin sekaisin ettei välttämättä ajattele selvästi. Ja voi olla niin epätoivoinen että sanoo asioita vaan koska haluaa tilanteen muuttuvan. Myös paremmaksi. Eihän se loogista ole, mutta ei me ihmikset aina olla loogisia. En mä saa tosta aloitusviestistä näillä tiedoilla mitään uhkavaatimusta mun mielessä ja aika julmalta kuulostaa että tuollaisen asian takia olis oikeasti sen eron ansainnut.
[/quote]
Nimenomaan asian esitystapa ratkaisee. Tosin puhelimessa eron mahdollisuuden esiin ottaminen ei ole paras mahdollinen hetki. Pelkät sanat ilman ilmeitä ja eleitä on niin helppo tulkita väärin. Ehkä tässä kävi niin, että kotia ja vauvaa hoitanut mies väsyneenä tulkitsi AP:n puheita väärin ja veti herneet. Vai oliko kuva eropapereista miehen tapa vastata, että hänkin on asiaa pohtinut? Aika paljon kertoisi se oliko paperit tyhjät vai jo valmiiksi täydetyt.
En pidä eron mainitsemista yhtenä mahdollisuutena välttämättä uhkauksena. Kaikki riippuu tavasta miten se esitetään. Toki rakentavempiakin tapoja on. Ja ainahan on se riski, että toinen ryhtyy sanoista tekoihin. Olen itsekin ottanut eron esiin yhtänä mahdollisuutena. Tosin niin päin etten sitä haluaisi, mutta sekin on mielessä käynyt. Meillä oli kyseessä epätoivoinen yritys saada vaimo keskustelmaan suhteesta / tunteistaan / tai ylipäätänsä mistään. Ja tätä oli edeltänyt parikymmentä erilaista keskusteluyritystä reilun vuoden aikana.
Suosittelisin AP:ta nyt malttamaan mielensä ja odottamaan, että pääse keskustelemaan miehensä kanssa naamakkain. Kissa on nyt pöydällä, mutta silti kannattaisi ottaa askel taakse ja keskustella eikälähteä heti vastahyökkäykseen.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:46"]
[/quote]
TAISTELE sinusta?????
naisilla on joku sairas käsitys että suhde on todellinen vain jos siinä on karmeaa köydenvetoa, taistelua, tappelua jne.... ALKUKANTAISTA!!! oot varmaan kanssa sovintoseksin kannattaja... :P
minusta suhde on aikuisella tasolla jos juuri noita asioita ei tehdä vaan puhutaan asiat rakentavasti.
m46
[/quote]
Mitä vanha patu täälä provoilee ihanille naisille. NYt vähän suuta soukemmalle tai minun pitää puuttua tilanteeseen. En ole kovinkaan helläkätinen mitä tulee väittelyyn. Luulisi käppänältä löytyvän vähän joulumieltä kuitenkin??? Annan vielä yhden mahdollisuuden ennenkuin käärin hihat ja aloitan sanallisen kurinpalautuksen.
MIES 22
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 10:26"]
[/quote]
TAISTELE sinusta?????
naisilla on joku sairas käsitys että suhde on todellinen vain jos siinä on karmeaa köydenvetoa, taistelua, tappelua jne.... ALKUKANTAISTA!!! oot varmaan kanssa sovintoseksin kannattaja... :P
minusta suhde on aikuisella tasolla jos juuri noita asioita ei tehdä vaan puhutaan asiat rakentavasti.
m46
[/quote]
Mitä vanha patu täälä provoilee ihanille naisille. NYt vähän suuta soukemmalle tai minun pitää puuttua tilanteeseen. En ole kovinkaan helläkätinen mitä tulee väittelyyn. Luulisi käppänältä löytyvän vähän joulumieltä kuitenkin??? Annan vielä yhden mahdollisuuden ennenkuin käärin hihat ja aloitan sanallisen kurinpalautuksen.
MIES 22
[/quote]
No nyt pelottaa, joku hädin tuskin vaipoista päässyt märkäkorva uhkailee verbaalisella väkivallalla anonyymipalstalla. Mitenhän tässä yönsä nukkuisi..
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 05:33"]
Mies ei ajattele taistelemista jos on niin paljon nähnyt vaivaa että hankkinut eropaperit sinulle näytettäviksi.
[/quote]
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/kun_ke6502/ *klik* *print*
ompa kamala vaiva!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 05:33"]
Mies ei ajattele taistelemista jos on niin paljon nähnyt vaivaa että hankkinut eropaperit sinulle näytettäviksi.
[/quote]
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/kun_ke6502/ *klik* *print*
ompa kamala vaiva!
[/quote]
EEEeii kuu se akka on kamala vaiva, jota on nähnyt. ??
Minusta on jo uhkailua jos ero sana on sanottu ääneen. Kaikki muu pitäisi ensin kokeilla. Ap on nyt turhaa tuskastunu miehelle joka on valmiiksi etsinyt käski eropaperit jotka ap itse on halunnut.. Vai onko tässä nyt niin että ap haluaa olla se joka jättää??
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 10:26"]
[/quote]
TAISTELE sinusta?????
m46
[/quote]
MIES 22
[/quote]
No nyt pelottaa, joku hädin tuskin vaipoista päässyt märkäkorva uhkailee verbaalisella väkivallalla anonyymipalstalla. Mitenhän tässä yönsä nukkuisi..
[/quote]
Märkäkorva jolla on kovat nyrkit. Unohdit.
Kokeilepa uudestaan. Kovanyrkkinen märkäkorva. Korvat yltäpäältä vihollisen veressä.
Mikä tässä Muru on nyt huonosti? ei ole paljon aikaa, kun itse avauduit palstalla haluavasi mahdollisesti avioeron. Sanoit puhuvasi vain asiasta ensin vanhempiesi kanssa, etkä edes tiennyt pidätkö vauvan itse vai jätätkö isälleen. Sinunko se paperi olisi pitänyt saada toimittaa, että sinua ei jätetä? Mies sentään osasi tehdä ratkaisunsa, eikä aikuisena ihmisenä tarvinnut siihen vanhempiensa siunausta. Ehkä olet pompottanut häntä jo liikaa.
On ihan ok sanoa, että jos asiat eivät muutu niin avioero on yksi vaihtoehto. Silloin toinenkin viimeistään tajuaa, että on tosi kyseessä. Se ei ole uhkailua, vaan fakta. Molempien pitää muuttaa toimintaansa, tai joskus vika on vain toisessa osapuolessa. Lapsellista ja harkitsematonta suuttua ja lähettää kuva avioeropapereista, se vasta on uhkailua jos jokin. Toinen on vain pohdiskellut asioita ja maininnut avioeron yhdeksi vaihtoehdoksi monien muiden joukossa. Silloin pitää alkaa tekemään korjausliikkeitä eikä heti luovuttaa ja pistää pillit pussiin.
Minun mieheni olisi vetänyt takasuoralla nyrkin kylpyhuoneen ovesta lävitse. Siinä sitten koko perhe muistelee vessanpöntöllä mistä oikein vetää.
Ap teki väärin, mies vain näytti. Johan ollaan hiljaa.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 03:35"]
"Ero on yksi vaihtoehto" Huh huh ! Kyllä minua vituttaisi suunnattomasti jos puolisoni tuollain puhuisi. T.mies
[/quote]
Niin, MIEHELLE ei voi noin sanoa, edes vihjata! Se on sillon kerrasta poikki, vaikka mitään muuta avioeron syytä ei olisikaan. Siksi olen itse välttänyt edes ajattelemasta, että itse ottaisin eroasioita millaan tasolla puheeksi, koska se on sillon "MUN päätös", vaikka mitään eropäätöstä ei olisi mielessäkään, yhtenä mahdollisuutena asioiden selvittämiseksi vain ohimennen mainittu. Mies ei kestä tulla hylätyksi!
Mutta kuinka ollakaan, mies voi kyllä latoa vuodesta toiseen suoraa erouhkausta mitä pienimmistäkin asioista suuttuessaan! Kuten esim, jos vaimo nyrpistää nenäänsä, kun huomaa miehensä tiiraavan edellä kulkevan nuoren naisen peffan liikkeitä. Siinä on miehelle syy raivota aivan mielipuolisena, huutaa kaikki mahdolliset ilkeytensä ja uhkauksensa ja lähteä ovet paukkuen, jopa viikoiksi, teille tietymättömille! Ja KAIKKI on VAIN vaimon syytä!!! Vaan eipä taida silloin olla puhtaat jauhot pussissa, jos tuollaisesta ottaa mielenköyhät kilarit ja uhkaa avioerolla! Ne nuorten naisten pers*iden tiiraamiset vissiin on ykkösasia ja vaimo tunteineen on ihan sama, miten häntä kohtelee. Kaikesta tuollaisesta huolimatta rakkaus ja sitoutuminen ja uskollisuus, jonka kerran alttarilla Jumalan ja ihmisten edessä lupasin, on se ykkösasia minulle, kohtelusta huolimatta. Jokainen näet vastaa VAIN OMISTA TEOISTAAN!!!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 08:39"]Eilen ilmoitin rouvalle että se on ohi nyt. En vaan kestä elää hänen akkainlehdistä kopioitua unelmien-keskiluokkaista-elämää. Kaikessa olen antanut periksi hammasta purren kun opin heti kuinka suuret kilarit vedetään jos ei olla hänen kanssaan samaa mieltä.
Vuodenvaihteessa jätän avioerohakemuksen. Kun olisi jo 16 vuotta sitten ymmärtänyt jättää väliin koko homman ja pysyä ikuisena poikamiehenä. Nyt hän ulvoo ettei hänelle voi käydä näin ja raivoaa ettei suostu eroon. Enää ei kysytä hänen suostumistaan, kun vaan ymmärtäisi asian.
Lasten kannalta ikävä asia. Ei, eikä ole toisia naisia yms, sain vaan tarpeeksi elämästä _hänen_ ehdoillaan. Kyseessä ei ole edes vahvatahtoisuus hänen suunnaltaan vaan koko ajan yltynyt lapsellinen "muttakunmäähaluunjatahdon"-jalanpoljenta, lähes nelikympoisellä "naisella"
Merry Xmas & Happy-Fucking-New-Year, honey.
[/quote]
Asiaa!! Niin moni perhe vois paremmin jos se kulissielämä jätettäis sinne lehtiin ; ) onnea tulevaan!
En lukenut ketjua, mutta ap, olikohan nuo kuvat otettu netissä täytettävästä lomakkeesta ja ihan pelkkä uhkaus, ilman, että mies oikeasti lähetti lomaketta mihinkään? Olisiko mahdollista?
Mun mies on äkkipikaistuksissaan ja minua kiusatakseen JA ALISTAAKSEEN lähettänyt eropaperit, mutta vetänyt ne takaisin aika nopeasti. Myöhemmin kyllä suuttuessaan kironnut, että pitikin vetää ne eropaperit pois. Nykyään olen itse täysin rauhallinen, vaikka mitä uhoisi. Tiedän, että tuo uhoaminen on HÄNEN epätasapainoisuuttaan ja epävarmuuttaan. Itse pysyn vakaana siinä päätöksessä, jonka kerran tein: rakastaa myötä- ja VASTOINKÄYMISISSÄ. Minut voidaan kyllä erottaa ilman todellista syytä (= pettäminen, ja siihen minulla ei ole mitään halua), mutta pitäisin sitä miehen ongelmana. Ja edelleen rakastaisin, koska lupasin rakastaa, "kunnes kuolema meidät erottaa"!
[/quote]
Jo nainen puhuu erosta, niin sillä on jo toinen. Joten mitä vittua sitä yhdestä naisesta tappelemaan jos ei kiinnosta, kun niitä on maailma täynnä.