Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoin sanan avioero - mies lähetti kuvan eropapereista :(

Vierailija
23.12.2014 |

En voi uskoa todeksi. Mä lennän huomenna kotiin "työmaalta". Olin puhelimessa puhunut miehelleni, että jos ei tunteet muutu, pitää meidän hyväksyä, että erokin on yksi vaihtoehto. Pari päivää sen jälkeen sain whatsappilla kuvan avioeropapereista! Mä en tajua. Mies sanoo vain, että puhutaan kun olen kotona. Vauvalla (joka on nyt miehen kanssa) on kuulemma kaikki oikein hyvin. Alkoi sekin ahdistaa. Miksi mies tekee nyt näin eikä keskustele aikuismaisesti? En vain käsitä.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ilmoitin rouvalle että se on ohi nyt. En vaan kestä elää hänen akkainlehdistä kopioitua unelmien-keskiluokkaista-elämää. Kaikessa olen antanut periksi hammasta purren kun opin heti kuinka suuret kilarit vedetään jos ei olla hänen kanssaan samaa mieltä.

Vuodenvaihteessa jätän avioerohakemuksen. Kun olisi jo 16 vuotta sitten ymmärtänyt jättää väliin koko homman ja pysyä ikuisena poikamiehenä. Nyt hän ulvoo ettei hänelle voi käydä näin ja raivoaa ettei suostu eroon. Enää ei kysytä hänen suostumistaan, kun vaan ymmärtäisi asian.

Lasten kannalta ikävä asia. Ei, eikä ole toisia naisia yms, sain vaan tarpeeksi elämästä _hänen_ ehdoillaan. Kyseessä ei ole edes vahvatahtoisuus hänen suunnaltaan vaan koko ajan yltynyt lapsellinen "muttakunmäähaluunjatahdon"-jalanpoljenta, lähes nelikympoisellä "naisella"

Merry Xmas & Happy-Fucking-New-Year, honey.

Vierailija
62/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 04:01"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:26"]Mitä ihmettä valitat? Sinä otat eron puheeksi ja et kestä, jos puoliso hyväksyy sen vaihtoehdon.
[/quote]

En ehdottanut eroa. En uhannut erolla. Puhuin meistä ja siitä, miten mua jännittää tulla kotiin samalla, kun on kauhea ikävä. Sanoin, että kaikki ei ole kuten pitäisi olla, että näin ei voi loppuelämä jatkua, tai ero on todennäköinen vaihtoehto. Minä rakensin, mies hajoittaa! Ne oli tyhjät avioeropaperit. Minusta se on uhkailua.

ap
[/quote]

Minusta sinä aloitti uhkailun kun totesit eron olevan vaihtoehto. Sitä niittää mitä kylvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se haluaa että täytät ne eropaperit tai lopetat erolla uhkailun.

Vierailija
64/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuullostaa tyypilliseltä MINÄ_MINÄ_MINÄ-ihmiseltä. Elämän prioriteetit:

1. AP:n hyvinvointi

2. AP:n työ

3. AP:n parisuhde (= AP:m mies tanssii ap:n pillin mukaan ja huolehtii vauvasta)

Vierailija
65/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä taitaa olla toinen ukko työskentelymaassa, ja ap olisi pohjustanut tässä eroa mutta omalla aikataulullaan. Nyt ap on kovin järkyttynyt kun mies otti aloitteen käsiinsä. 

Vierailija
66/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Jos ottaa edes verhotusti puheeksi eron saa mielestäni syyttää itseään jos toinen tulee siihen tulokseen että se on vaihtoehto muiden joukossa.

Vierailija
67/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 07:24"]

Meillä kans vaimo mietti avioeron mahdollisuutta. Minä laitoin hakemuksen vireille. Nyt on sitten ihan sekaisin. Minä olen suoran toiminnan miehiä. Tunteilla ei leikitä meidän perheessä. Viisi lasta jää minun hoidettavaksi. Elämä jatkuu.

[/quote]

On kyllä ihan eri asia pohtia eri vaihtoehtojen mahdollisuutta kun lähteä ensin toimimaan. Hyvä sentään, että on rehellisiä ja kertoo puolisoa kohtaan avoimesti sen mitä miettii. Kunhan ei käytä sitä minään manipulointikeinona. Niitäkin on, että toinen on hautonut asiaa täysin yksin ja sitten vaan lähtee. Se vasta julmaa onkin! 

Vierailija
68/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:17"]Mies ei halua olla se joka jätetään? [/quote] Niin mäkin ajattelen. Mutta miksi se ei taistele minusta? Ehkä se vain pelaa. Haluaa mun sanovan, etten halua menettää sitä. ap

[/quote]

Hahah, jopa AV mammaksi olet kyllä harvinaisen tyhmä. Hauskaa loppuelämää. Ihmettelen miksi se mies ei ole jättänyt sinua jo.

Vierailija
69/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 04:01"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:26"]Mitä ihmettä valitat? Sinä otat eron puheeksi ja et kestä, jos puoliso hyväksyy sen vaihtoehdon.
[/quote]

En ehdottanut eroa. En uhannut erolla. Puhuin meistä ja siitä, miten mua jännittää tulla kotiin samalla, kun on kauhea ikävä. Sanoin, että kaikki ei ole kuten pitäisi olla, että näin ei voi loppuelämä jatkua, tai ero on todennäköinen vaihtoehto. Minä rakensin, mies hajoittaa! Ne oli tyhjät avioeropaperit. Minusta se on uhkailua.

ap
[/quote]
Ihan yksinkö rakensit? Vauvankin hankit ihan itse yksinäsi? Mahtaa olla rankkaa.
Älä ota puheeksi asiaa jota et kuitenkaan oikeasti halua kohdata. Miehesi ei jaksanut moista paskanjauhantaa ja päätti laittaa sen eron vireille kun sinä siitä aloit puhumaan. Turha itkeä kun paskat on housussa.

Vierailija
70/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies sanoisi, että jos hänen tunteensa eivät muutu, ero on vaihtoehto - en alkaisi "taistella" tai roikkua. Se kommentti veisi kaikki fiilikset ja innon yrittämisestä. Saattaisin hyvin hakea eroa siltä seisomalta. Toi on aika raskas kommentti.

Jos suhde jatkuisi, menisi minulla vuosia toipua siitä.

Vierailija
71/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä näe asiaa niin ku enemmistö täällä. Tosin riippuu hyvin paljon siitä miten asian esittää. Se, että ottaa avioeron sanana esiin ei välttämättä ole asialla uhkailua. Tyhjät avioeropaperit voivat sitä olla. Tai sitten ne ovat merkki siitä, että toinen osapuoli on kokenut asian uhkailuna ja haluaa osoittaa ettei suostu sellaiseen.

Parempi se, että on avoin suhteessa ja kertoo mitä miettii kunhan sen tekee toisen tunteita kunnioittaen. Joskus voi olla riidan aikana tai muuten tunteiden myllerryksessä niin sekaisin ettei välttämättä ajattele selvästi. Ja voi olla niin epätoivoinen että sanoo asioita vaan koska haluaa tilanteen muuttuvan. Myös paremmaksi. Eihän se loogista ole, mutta ei me ihmikset aina olla loogisia. En mä saa tosta aloitusviestistä näillä tiedoilla mitään uhkavaatimusta mun mielessä ja aika julmalta kuulostaa että tuollaisen asian takia olis oikeasti sen eron ansainnut. 

Vierailija
72/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 04:01"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:26"]Mitä ihmettä valitat? Sinä otat eron puheeksi ja et kestä, jos puoliso hyväksyy sen vaihtoehdon.
[/quote]

ap
[/quote]

Minusta sinä aloitti uhkailun kun totesit eron olevan vaihtoehto. Sitä niittää mitä kylvää.
[/quote]

Mun mielestä aikusten ihmisten tulis pystyä keskustelemaan rehellisesti suhteestaan, ilman että siitä toinen ottaa nokkiinsa tai kokee uhkauksena. En näe siinä mitään pahaa että otetaan esiin suhteen etenemisvaihtoehdot. Se on vielä puhetta ja ääneen realisointia. Se taas mitä mies teki on mielestäni lapsellista ja äkkipikaista. Kostonhaluista jopa. Taisi ottaa itsetunto osumaa ja halusi siksi näpäyttää noilla kuvilla. Tai tietenkin mahdollista että miehellä ollut itselläkin ero mielessä. Silti, naurettavaa teinikäytöstä tuollaiset kuvat. Avioliitto on aikuisten välinen liitto, niinpä ero ja erokeskustelut pitäisi pystyä hoitamaan aikuisina.

Vierailija
73/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on 10 vuotta huudettu että lähde pois äläkä enää tule takaisin, varmaan joka toisen riidan kohdalla. Tuskin on sitä varsinaisesti tarkkoittanut kun ei kuitenkaan ole ero tullut. Joku päivä kyllä viimeisen kerran sitä huutaa, sen verran vittumaista on. Ja seuraava nainen saakin jäädä yksin heti ensimmäisestä erouhkauksestaan. Tuskinpa ihmistä voi rakastaa, jos on eroja heti ehdottelemassa.

Vierailija
74/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 04:01"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:26"]Mitä ihmettä valitat? Sinä otat eron puheeksi ja et kestä, jos puoliso hyväksyy sen vaihtoehdon. [/quote] En ehdottanut eroa. En uhannut erolla. Puhuin meistä ja siitä, miten mua jännittää tulla kotiin samalla, kun on kauhea ikävä. Sanoin, että kaikki ei ole kuten pitäisi olla, että näin ei voi loppuelämä jatkua, tai ero on todennäköinen vaihtoehto. Minä rakensin, mies hajoittaa! Ne oli tyhjät avioeropaperit. Minusta se on uhkailua. ap [/quote] Minusta sinä aloitti uhkailun kun totesit eron olevan vaihtoehto. Sitä niittää mitä kylvää. [/quote] Mun mielestä aikusten ihmisten tulis pystyä keskustelemaan rehellisesti suhteestaan, ilman että siitä toinen ottaa nokkiinsa tai kokee uhkauksena. En näe siinä mitään pahaa että otetaan esiin suhteen etenemisvaihtoehdot. Se on vielä puhetta ja ääneen realisointia. Se taas mitä mies teki on mielestäni lapsellista ja äkkipikaista. Kostonhaluista jopa. Taisi ottaa itsetunto osumaa ja halusi siksi näpäyttää noilla kuvilla. Tai tietenkin mahdollista että miehellä ollut itselläkin ero mielessä. Silti, naurettavaa teinikäytöstä tuollaiset kuvat. Avioliitto on aikuisten välinen liitto, niinpä ero ja erokeskustelut pitäisi pystyä hoitamaan aikuisina.

[/quote]

Ensin uhkaillaan erolla. Sitten kun homma läsähtää omille silmille ruvetaan vetoamaan kypsään keskusteluun. Joopajoo. Eroon ei tarvita kuin yksi halukas, ei siinä tällaisessa tapauksessa ole mitään keskusteltavaa.

Vierailija
75/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 04:01"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:26"]Mitä ihmettä valitat? Sinä otat eron puheeksi ja et kestä, jos puoliso hyväksyy sen vaihtoehdon. [/quote] En ehdottanut eroa. En uhannut erolla. Puhuin meistä ja siitä, miten mua jännittää tulla kotiin samalla, kun on kauhea ikävä. Sanoin, että kaikki ei ole kuten pitäisi olla, että näin ei voi loppuelämä jatkua, tai ero on todennäköinen vaihtoehto. Minä rakensin, mies hajoittaa! Ne oli tyhjät avioeropaperit. Minusta se on uhkailua. ap [/quote] Minusta sinä aloitti uhkailun kun totesit eron olevan vaihtoehto. Sitä niittää mitä kylvää. [/quote] Mun mielestä aikusten ihmisten tulis pystyä keskustelemaan rehellisesti suhteestaan, ilman että siitä toinen ottaa nokkiinsa tai kokee uhkauksena. En näe siinä mitään pahaa että otetaan esiin suhteen etenemisvaihtoehdot. Se on vielä puhetta ja ääneen realisointia. Se taas mitä mies teki on mielestäni lapsellista ja äkkipikaista. Kostonhaluista jopa. Taisi ottaa itsetunto osumaa ja halusi siksi näpäyttää noilla kuvilla. Tai tietenkin mahdollista että miehellä ollut itselläkin ero mielessä. Silti, naurettavaa teinikäytöstä tuollaiset kuvat. Avioliitto on aikuisten välinen liitto, niinpä ero ja erokeskustelut pitäisi pystyä hoitamaan aikuisina.

[/quote]

Ensin uhkaillaan erolla. Sitten kun homma läsähtää omille silmille ruvetaan vetoamaan kypsään keskusteluun. Joopajoo. Eroon ei tarvita kuin yksi halukas, ei siinä tällaisessa tapauksessa ole mitään keskusteltavaa.
[/quote]

Minkä takia ihmisten pitää elää vaaleenpunasissa pilvilinnoissa missä realistisuus on kielletty? Tietenkin ero on mahdollista kaikissa suhteissa. Jos suhteen ongelmat ja eron mahdollisuuden kieltää, ei suhdetta tai sen epäkohtia pysty korjaamaan. Jännä kuinka ihmiset haluaa elää laput silmillä ja sormet korvilla ja kauhistua kun joku kehtaa kertoa ettei kuu olekaan tehty juustosta

Vierailija
76/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas, sustako pitäisi taistella? Oletko joku lohikäärmeen uhkaama prinsessa vai?

Vierailija
77/77 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sellanen että riidoissa hän on täysin välinpitämätön. Hän ei välitä mistään mitään ja ajaa mut täysin äärirajalle. Vasta kun itken että en jaksa tällaista enää, että on pakko erota jos ei mikään muutu, hän alkaa tajuamaan jotain. Olenko minä meidän suhteen pahis? Ne kyyneleet on aidot ja sydän on aina murtunut täysin. Hänellä on vaan joku sellainen tulkintansa asioihin että ei ole oikeita ongelmia jos ei joku vuoda verta, hikeä tai kyyneliä. Itse hän ei ole saanut valittaa mistään lapsena tai on syyllistetty. Oikeastikin mä olen tuon vuoksi hirviö ja ansaitsen eron kun tuolla tavalla murrun ja sanon sen kauhea e-sanan? Olenko manipuloija? Narsisti? Se on kauhea tila kun joutuu niin alas menemään. Muuten meillä on kaikki hyvin ja mies oikeesti ei taida tehdä tuota tahallaan. Luulen, että johtuu lapsuudesta.

Ehkä joku terapia olis kummallekin paikallaan.