Sanoin sanan avioero - mies lähetti kuvan eropapereista :(
En voi uskoa todeksi. Mä lennän huomenna kotiin "työmaalta". Olin puhelimessa puhunut miehelleni, että jos ei tunteet muutu, pitää meidän hyväksyä, että erokin on yksi vaihtoehto. Pari päivää sen jälkeen sain whatsappilla kuvan avioeropapereista! Mä en tajua. Mies sanoo vain, että puhutaan kun olen kotona. Vauvalla (joka on nyt miehen kanssa) on kuulemma kaikki oikein hyvin. Alkoi sekin ahdistaa. Miksi mies tekee nyt näin eikä keskustele aikuismaisesti? En vain käsitä.
Kommentit (77)
Mies on ilmeisesti jo ajatellut avioeroa aiemmin ja ryhtyi puuhaan heti kun lausuit maagisen sanan.
"Ero on yksi vaihtoehto" Huh huh ! Kyllä minua vituttaisi suunnattomasti jos puolisoni tuollain puhuisi.
T.mies
Jotenkin tuntuu kuin ap puhuisit työntekijälle joka hoitaa työnsä huonosti. Se on sun mies !
Helkkari mitä viestejä! Minkä ikäinen vauva teillä on? Äiti käy töissä ja isä kotona; verrattavissa parisuhteen kiristymiseen äidin vauvavapailla. Minä ainakin olen tapella uhannut asumiserolla, vaikken sitä oikeasti haluaisikaan. Missä olet AP töissä? Tai siis kuinka paljon teillä on vaan kahdenkeskeistä aikaa?
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:26"]Mitä ihmettä valitat? Sinä otat eron puheeksi ja et kestä, jos puoliso hyväksyy sen vaihtoehdon.
[/quote]
En ehdottanut eroa. En uhannut erolla. Puhuin meistä ja siitä, miten mua jännittää tulla kotiin samalla, kun on kauhea ikävä. Sanoin, että kaikki ei ole kuten pitäisi olla, että näin ei voi loppuelämä jatkua, tai ero on todennäköinen vaihtoehto. Minä rakensin, mies hajoittaa! Ne oli tyhjät avioeropaperit. Minusta se on uhkailua.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 03:49"]Helkkari mitä viestejä! Minkä ikäinen vauva teillä on? Äiti käy töissä ja isä kotona; verrattavissa parisuhteen kiristymiseen äidin vauvavapailla. Minä ainakin olen tapella uhannut asumiserolla, vaikken sitä oikeasti haluaisikaan. Missä olet AP töissä? Tai siis kuinka paljon teillä on vaan kahdenkeskeistä aikaa?
[/quote]
En ole nyt Suomessa, pian taas olenkin. Nähdään nyt parin viikon välein, välillä viikottainkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:26"]
Mitä ihmettä valitat? Sinä otat eron puheeksi ja et kestä, jos puoliso hyväksyy sen vaihtoehdon.
[/quote]
On hieman eri asia pohtia asiaa ääneen kun todella laittaa eropaperit vetämään??
[/quote]
Missä kohtaa ap sanoi, että mies laittoi eropaperit vetämään. Mies lähetti kuvan eropapereista. Tuskin hän on tässä välissä ehtinyt hakea yksipuolisesti eroa. Oliko kuvan eropaperit täytetty?
Ap, mielestäsi miehen pitäisi taistella sinusta. Mikä sinussa saa toisen taistelemaan? Sanavalintasi tuo mieleen jotkut keskiaikaiset turnajaiset, prinsessat ja kilpailvat kosijat. Ymmärtäisin, jos haluaisit miehen taistelevan suhteenne puolesta. Miten olet itse taistellut miehestäsi tai suhteenne puolesta ennenkuin otit eron puheeksi?
Mies ei ajattele taistelemista jos on niin paljon nähnyt vaivaa että hankkinut eropaperit sinulle näytettäviksi.
Mä en taistelis tollasesta vittupäästä ämmästä sekuntiakaan.
T. mies
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 05:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:26"]
Mitä ihmettä valitat? Sinä otat eron puheeksi ja et kestä, jos puoliso hyväksyy sen vaihtoehdon.
[/quote]
On hieman eri asia pohtia asiaa ääneen kun todella laittaa eropaperit vetämään??
[/quote]
Missä kohtaa ap sanoi, että mies laittoi eropaperit vetämään. Mies lähetti kuvan eropapereista. Tuskin hän on tässä välissä ehtinyt hakea yksipuolisesti eroa. Oliko kuvan eropaperit täytetty?
[/quote]
Minkä kuvan?? Eiköhän tuo viesti ole lähetetty ennen kuin on ollut tietoa mistään "kuvasta".
ap, te olette jo suhteessa, ei sinusta tarvitse taistella ellet ole joka päivä harkitsemassa uutta miestä. ja silloinkaan fiksu mies ei taistelisi vaan jättäisi paska-primadonnan sammakoidensa keskelle taisteltavaksi.
Ehkä miehesi haluaa, että sinä taistelet hänestä. Älä ota miestäsi itsestäänselvyytenä. Joskus on parempi nöyrtyä, jos haluaa saada asiat kuntoon. Voit muuten menettää todella paljon.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:15"]
En voi uskoa todeksi. Mä lennän huomenna kotiin "työmaalta". Olin puhelimessa puhunut miehelleni, että jos ei tunteet muutu, pitää meidän hyväksyä, että erokin on yksi vaihtoehto. Pari päivää sen jälkeen sain whatsappilla kuvan avioeropapereista! Mä en tajua. Mies sanoo vain, että puhutaan kun olen kotona. Vauvalla (joka on nyt miehen kanssa) on kuulemma kaikki oikein hyvin. Alkoi sekin ahdistaa. Miksi mies tekee nyt näin eikä keskustele aikuismaisesti? En vain käsitä.
[/quote]
Yllä avaus uudestaan sille, joka kysyi "minkä kuvan". Ehkä se tulee nyt luettua tarkemmin.
Meillä kans vaimo mietti avioeron mahdollisuutta. Minä laitoin hakemuksen vireille. Nyt on sitten ihan sekaisin. Minä olen suoran toiminnan miehiä. Tunteilla ei leikitä meidän perheessä. Viisi lasta jää minun hoidettavaksi. Elämä jatkuu.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 06:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:15"]
[/quote]
Yllä avaus uudestaan sille, joka kysyi "minkä kuvan". Ehkä se tulee nyt luettua tarkemmin.
[/quote]
No ei tuossa kyllä sanota suuntaan eikä toiseen.
Jos mies on vauvan lähivanhempi on eron tullessa sitä jatkossakin.
Iso riski mennä toiseen maahan pikkulapsiaikana. Työt vei voiton perhe-elämästä, koeta kestää seuraukset.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:17"]Mies ei halua olla se joka jätetään? [/quote] Niin mäkin ajattelen. Mutta miksi se ei taistele minusta? Ehkä se vain pelaa. Haluaa mun sanovan, etten halua menettää sitä. ap
[/quote]
Jos on luvannut tahtoa rakastaa, silloin avioero ei ilmesty puhelimitse käsiteltäviin erimielisyyksiin. Ei tarvitsisi edes kasvotusten. Se kertoo, ettei ole valmis rakentamaan suhdetta molemminpuolisen, toisen hyväksyvän pyyteettömän rakkauden varaan.
Jos otat avioeron puheeseen, se on ultimatum. Siihen paperit on vastaus, ei pelaamista. Nyt molempien on nöyrryttävä ja opeteltava nöyrtymään helpommin kuin ultimatumilla tai suhdetta on vaikea rakentaa rakkaudelle. Rakkaus on kärsivällinen...