Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silikoni-implantit

Vierailija
23.12.2014 |

Olen 21-vuotias nuori nainen ja olen hankkimassa silikonit ja olisi mukava kuulla kokemuksia. Miten leikkaus meni ja miten toipuminen sujui? Oletko tyytyväinen päästökseesi? Ja ei, en ole mikään Marianne Kallio tyyppinen bimbo.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 01:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 01:04"]No mikä se sun rintaliivikokosi on? Eihän C-kuppi ole mikään koko. Sulla ei ole tajua edes perusasioista. Onko siis kyseessä leveä selkä suhteessa rintoihin vai mikä? Toisaalta rintojen muoto on yksi asia ja koko on toinen, kolmas asia on rintojen sijoittuminen rintakehälle: sitä ei voi kovinkaan paljon muuttaa, koska leikkauksissa ei yleensä muuteta rinnan ns. juurta. Miten rinnat sijoittuvat rintakehälle? Lisäksi jos noin nuorena ottaa implantit kannattaa miettiä aikooko hankkia lapsia ja siihen liittyvät asiat. Sekä sen että luultavasti joutuu elämänsä aikana leikkauttamaan rinnat uudestaan muutaman kerran, eli pitäisi kerätä rahaa sitä varten säästöön.     [/quote] 85C on koko ja minulla on leveä selkä ja todella lihaksikkaan ja leveät hartiat. Sijainti rinnoilla on aikalailla siellä, missä pitääkin. Kuten sanoin, ei minulle ole suotu pyöreitä rintoja, vaan ne ovat suipot, joiden muotoon vaikuttaminen ja täyttäminen ovat asiat, joihin leikkauksella pyrin. Mitä lapsiin tulee, haluan niitä joskus. Olen ihan sinut sen asian suhteen, että kroppa muuttuu elämäni varrella, jolloin niitä joudun kenties korjaamaan. Minun iässä on vielä mahdoton ottaa kantaa siihen, tuleeko lapsia vai ei koska tilanteet muuttuvat. Voi olla, että joskus kadun rintojani tai tatuointia tai lasten hankintaa tai muuta valintaani elämässä. En kuitenkaan halua elää vartalossa, jossa en viihdy tai pitkittää päätöstä lasten hankinnan jälkeiseksi. Uskon kuitenin, että olen tehnyt minulle oikean ratkaisun.

[/quote]

Ei kannata ajatella että joku on "uskon" asia, vaan kannattaa harkita järjellä faktat.

Juu kuten ymmärsinkin leveä selkä on ongelma. Koossa 85C rinnanympärysmitta on n. 103 cm. Jos lisäät rintojen kokoa kolmella kuppikoolla kokoon 85F mitta on lähes 110 cm. Minkä levyinen on lantiosi?

Jos lantion ympärys on paljon rinnanympärystä pienempi, alkaa vartalosi todella olla ns. top-heavy eli rintojen suurennuttaminen voi koko vartalon osalta lisätäkin epäsuhtaisuutta.

Oletko harkinnut suurennusta vain katsomalla miltä näytät etupuolelta peilistä? Silloin saattaa unohtua hahmottaa koko kroppa ja miten rinnat siihen vaikuttaa. Eli jos koet että selkä on nyt leveä, niin ymmärräthän että vaatteet päällä + 2 tai 3 kuppikokoa tekee selän entistä isomman näköiseksi.

Oletko harkinnut rintojen suurennusta suhteessa vaatekokoon? Koska vaatteissa on nykyisin harvoin tilaa rinnan kohdalla, saati mitään leikkauksia yms., niin joutuisit ostamaan kaksi kokoa isompia vaatteita, että rintasi mahtuisivat. 

Rintojen muotoa korjataan Kelan kautta, jos kyseessä on ns. tubulaariset rinnat. Jos kyseessä on vain esteettinen haitta, implanteilla on varmaan mahdollista (ehkä yhdistäen muuhun leikkaukseen) saada parempi muoto. Välttämättä kokoa ei silloin tarvitse lisätä paljon. Jos rinnat eivät ole kaukana toisistaan, tämä voisi toimiakin. Yksi miettittävä asia on pitääkä rintoja nostaa, mitä alempana isompi rinta on, sitä roikkuvammalta se näyttää ja lisää myös niskakipuja.

Koska omasta kehosta on kyse, en lähtisi todellakaan kellekään puoskarille vaan satsaisin asialliseen sairaalaan.Sun tapauksessa on kyse siitä miten hyvin kirurgi ymmärtää mitä sa tarvitset ja pystyy konsultaatiossa sen kertomaan ja suunnittelemaan sulle. Lisäksi tärkeä on itse implantti tuotteena, ethän halua vääränlaista, joten ota selvää, mikä olisi sulle paras. Ennen konsultaatiota kannattaisi olla kaikki kotiläksyt tehtynä eli mitä kokoa merkkiä ja mallia harkitset ja olisi hyvä olla myös paperilla tiedot omista sairauksista sekä lääkityksistä.

Pitää muistaa että kyse on leikkauksesta, ja se on aina riski koska sut nukutetaan. Lisäksi voi tulla komplikaatioita, ne korvaa yleensä Kela, kuten kapseloitumisongelmassa. Mutta jos lapsia hankkii melko pian ja sen jälkeen voi joutua omalla rahalla korjauttamaan rinnat. 

Lisäksi silikonirintojen hoito menee niin että jos 21-vuotiaana ottaa sellaiset, niin pitää laskea sen varaan että aika usea toimenpide on vielä edessä elämän aikana. Lisäksi pitäisi käydä magneettikuvassa säännöllisin välein. Samoin mammografiassa. Nämä pitäisi varmaan itse kustantaa.

Sairauslomaa ei saa, joten leikkaus pitäisi järjestää oman loman yhteyteen. Jos vain implantit laitetaan, paranee nopeammin, n. 2 viikkoa ja se on aika jolloin joutuu nukkumaan selällään. Jos taas joudutaan tekemään enemmän muutoksia, sitten paraneminen kestää kauemmin.

Eli aika suuren vastuun itsestään tuossa ottaa, kannattaa siis valita kirurgi hyvin ja tehdä kotiläksyt hyvin ennen konsultaatioon menoa.

Vierailija
42/45 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret rinnat saavat kyllä sun ylävartalosi näyttämään entistä raskaammala. Oliko kirurgi kanssasi samaa mieltä epäsopusuhtaisuudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aa

Vierailija
44/45 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi daa. Oot nolo "aikuinen."
T. nuori ja ylpeä omasta kehosta juuri sellaiseba kuin se on

Vierailija
45/45 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Odota vielä muutama vuosi. Eikö nämä silikonit ala olla jo vähän yesterday joka tapauksessa? Maailmallahan noita jo poistatetaan vilkkaasti. Sama juttu tatuointien kanssa. Kukaan oikeasti cool tyyppi ei enää tatuoi itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän