Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riitti! Presidentti ei halua kärjistää kärhämää rokotettujen ja rokottamattomien välillä mutta teki sen nyt erittäin selvästi!

Vierailija
21.10.2021 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008347999.html

”Koronarokotekriittiset käyvät kiivasta keskustelua sosiaalisessa mediassa ja lähettelevät tulikivenkatkuisia viestejä rokotteiden puolestapuhujille.”

Rokotekriittiset on lähinnä puolustautuneet!
Ihan omassa elämässäkin tämä on niin, itse yritämme elellä ihan rauhassa emmekkä piinaa muita mielipiteillämme, tai tenttaa rokotustilannetta, mutta rokotteet ottaneet eivät jätä rauhaan!

Kommentit (1210)

Vierailija
141/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yli 12-vuotiaista 84.9% on saanut ensimmäisen rokotteen eli 15.1% on ilman. Kun tiedetään muualta tulleiden ja syrjäytyneiden suuri osuus rokottamattomista, niin kovin vähäinen on tavallisten suomalaisten joukko, joka vielä on ilman ekaa rokotusta.

Ja niistä suomalaista, jotka ovat ilman rokotetta, suurin osa on laitapuolen kulkijoita ja työttömiä.

Suomessa ei ole miljoonaa laitapuolen kulkijaa.

Ja vaikka olisikin, ei heitä teholla hoideta!

Vierailija
142/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran haluan kehua Niinistöä, että otti omaehtoisen karanteenin kahdesta rokotteesta huolimatta.

Saisi muut kahdesti rokotetut altistuneet seurata perässä. Niinkuin Niinistö sanoi, ei johdu rokotekadosta tautimäärien nousu vaan siitä, että ei enää varota kun rajoituksia ei ole/on vähäisemmät.

Kuka sen varmaksi tietää, että on ottanut rokotteet? Itse en usko, että olisi ottanut myrkkypiikkiä kehoonsa. Kyllä hän tietää mitä ne sisältää. On sen verran korkeassa asemassa. Paremminkin hänt vain pelotti, niin meni karanteeniin tai vain julkisuustemppu.

Ei sillä ole väliä onko ottanut vai ei. Pääasia että näyttää esimerkkiä kansalaisille eli pitää ne turvatoimet rokotteesta huolimatta. Tällä tavalla toimimalla hän osoittaa ja vetoaa kansalaisiin, että on liian aikaista luopua turvatoimista.

Sama

Ikävä kyllä turvatoimista mainittiin vain lyhyesti, pääasiahan oli maalittaa rokottamattomia törkeästi.

Riippuu millä sävyllä lukee uutisen. Itse kiinnitin huomion enemmän turvatoimiin kuin rokottamattomien maalittamiseen. Olen rokottamaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä bussi ja taxikuskit? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yli 12-vuotiaista 84.9% on saanut ensimmäisen rokotteen eli 15.1% on ilman. Kun tiedetään muualta tulleiden ja syrjäytyneiden suuri osuus rokottamattomista, niin kovin vähäinen on tavallisten suomalaisten joukko, joka vielä on ilman ekaa rokotusta.

Ja niistä suomalaista, jotka ovat ilman rokotetta, suurin osa on laitapuolen kulkijoita ja työttömiä.

Ihan vaan tiedoksi mutta ihan työssäkäyviä miehiä on rokottamatta näitä itäisen maan kansalaisia ja nuorisoa eivät halua koska pelkää sivuoireita samat kuin tauti. Ihan kaupan kassa rokottamatta. Ja hyllyttää ja kuorma auton kuljettaja. Voit itse kysellä ,oletko ottanut rokotteen.

Jokaisen terveystiedot ovat oma asia eikä niitä ole asiallista udella. Tuohon kysymykseen " Oletko ottanut rokotteen?" Kenenkään ei tarvitse vastata.

Ei tarvitse kysyä edes. Rokottamaton kyllä kertoo kysymättäkin.

En kerro, en kysy. Jokainen valitkoon itse mitä tekee.

Sen sijaan rokotetut tenttaa, jankuttaa, syyllistää, pelottelee.

Mutta emme taivu, siinähän tuskailette että ette voi määräillä muita.

Vierailija
144/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut luulivat, että korona poistuu maailmasta rokotteella. Silti samat ovat vaarassa kuin ennen rokotettakin. Heitä kusetettiin ja se herättää vihaa.

Rokotettuja sairastuu koronaan, vaikka 100% olisi rokotettuja!

Höpönlöppöä. Olen rokotettu enkä missään vaiheessa ole luullut että rokote suojaa sairastumiselta. Vaan että se suojaa vakavalta taudin muodolta.

Rokote on edelleen VAPAAEHTOINEN.

Vierailija
145/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tästä on riidellä. Valtaosa ottaa, osa ei ota. Veikkaan että Suomessa päästään ehkä noin 80 -prosenttiin rokotteenottajia. N. 20 % ei ota eikä siihen auta kiistely. Osa porukasta, jotka ei ota, saattaa ottaa jatkossa, jos valtaosa tuosta 80 % voi hyvin vielä vuoden parin päästä. Osa ei ota silloinkaan. Osa ottaa ehkä jos näkee taudin pahimmillaan lähipiirissään, osa ei silloinkaan. Joillekin sattuu myös rokotehaittoja, näiden lähipiirissä saatetaan päätyä kantaan, että rokotetta ei otetakaan. Yleisellä väestön tasolla tällä hetkellä on hyvä, että rokotteita otetaan; Kaikki muuttujat huomioiden enemmän hyötyä kuin haittaa kokonaisuudessaan. Yksilötasolla todennäköisempää että hyötyä, mutta kukaan ei voi kieltää, etteikö jonkun kohdalla osuisi myös ne rokotehaitat. Uskon, että suurin osa ihmisistä tämän oikeasti tajuaa jollakin tasolla, mutta se millaisen riskin haluaa itse henk. ottaa, on paljon kiinni siitä kuinka taipuvainen on näkemään itsensä erillisenä tästä maailmasta/yhteisöstä/valtaosasta populaatiota tai sitten osana tätä maailmaa. Mitä enemmän kokee, että on osa tämän yhteiskunnan palasia, sitä helpompi ja automaattisempaa ottaa rokote. Mitä enemmän kokee, että on erillinen yksilö tai osa jotain pienempää yhteisöä/aatemaailmaa, sitä taipuvaisempi on näkemään rokotteen tarpeettomana/vaarallisena.

Vierailija
146/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran haluan kehua Niinistöä, että otti omaehtoisen karanteenin kahdesta rokotteesta huolimatta.

Saisi muut kahdesti rokotetut altistuneet seurata perässä. Niinkuin Niinistö sanoi, ei johdu rokotekadosta tautimäärien nousu vaan siitä, että ei enää varota kun rajoituksia ei ole/on vähäisemmät.

Kuka sen varmaksi tietää, että on ottanut rokotteet? Itse en usko, että olisi ottanut myrkkypiikkiä kehoonsa. Kyllä hän tietää mitä ne sisältää. On sen verran korkeassa asemassa. Paremminkin hänt vain pelotti, niin meni karanteeniin tai vain julkisuustemppu.

Ei sillä ole väliä onko ottanut vai ei. Pääasia että näyttää esimerkkiä kansalaisille eli pitää ne turvatoimet rokotteesta huolimatta. Tällä tavalla toimimalla hän osoittaa ja vetoaa kansalaisiin, että on liian aikaista luopua turvatoimista.

Sama

Jaa mä en tiennytkään, että tuota joku pitää esimerkkinään.

Joo, otetaan kaikki 30 vuotta nuorempi puoliso, esimerkin mukaan. Joidenkin kansalaisten kohdalla se tarkoittaisi jo lapsiin sekaantumista.

Vierailija
147/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastettu tauti ei riitä, koska kukaan ei saa siitä rahaa!!!

Vierailija
148/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yritämme elellä ihan rauhassa emmekkä piinaa muita mielipiteillämme"

Juu, mitä nyt kierrätte koulujen tienoilla ja rokotepaikoilla pelottelemassa ja hyökkimässä lasten ja aikuisten kimppuun, lähettelette ukaaseja ja trollaatte somessa, tämä aloitus hyvä esimerkki.

"Nyt riitti!", niin mikä nyt riitti? Mitä aiot tehdä?

Teidän vuoksi ihmisiä menehtyy jo pitkäaikaussairauksiin, koska koronapotilaiden takia jonoihin kuolee, leikkauksiin ei pääse jne. Hävetkää.

Vierailija
149/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi mode poistaa jo tämänkin ketjun, samaa turhaa jankkaamista

Vierailija
150/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Awww, koko kansan Sauli ei taida osata käsitellä tätä sisäpoliittista tulenarkaa tilannetta ottamatta kantaa puolesta tai vastaan.

Vierailija
151/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka olikaan se presidentti, jonka slogan on ollut tämä: vastakkain asettelun aika on ohi. En ole rokotevastainen. Minulla on terveydellisiä syitä, joiden vuoksi riski saada rokotteesta haittavaikutuksia, on jonkin verran kohonnut. Tämän on lääkäri sanonut. Presidentti on nyt linjannut, että olen matalasti koulutettu persu. Kiitos tästä. En tule ikinä unohtamaan enkä antamaan anteeksi tätä lynkkausta, jolla maan johto lietsoo vastakkainasettelua.

Eli et itse ymmärrä eroa rokottamattoman ja rokotekriitikon välillä? No, vello vaan kuvitellussa lynkkauksessa. Sinua ei toki mainittu eikä niitä persujakaan mutta mikäs sen mukavampaa kuin uhriutuminen.

Vierailija
152/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen ongelmalliseksi sen, että yhden rokotteen ottaminen ei riitä passiin. Koko passi on kyseenalainen muutenkin, mutta yksi rokote pitäisi riittää eikä velvoittaa ottamaan useampia. Koska niiden teho ei kestä kovin pitkään, on tuoreen 1 rokotteen ottaja melko samalla viivalla kuin kaksi aikoja sitten ottanutta. Ja vaaditaanko kohta passin vuoksi 3, 5, 10 rokotetta?

Tämäkin VIRHE. Näitä virheitähän passissa riittää. Siksi en edes halua sitä. Se on niin monella tapaa syrjivä, jos sairastettu tautikaan ei riitä.

Kyseiset virheet korjataan, mutta mistään ei sitä tietoa saada, että olet omasta mielestäsi mutta et todistettavasti koronan potenut.

Veikkaan että kuulut niihin ihmisiin, jotka eivät itse koskaan tee virheitä. Narsisti.

Vierailija
153/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, kun presidentti otti esille tämän asian ja jonkun heille pitäisi puhua faktaa.

Eikö nämä rokottamattomat ymmärrä, kuinka suuri riski on heidän joutua sairaala- ja tehohoitoon, jos sairastuvat koronaan, kun nyt joka kolme neljästä on rokottamaton, kun se suhteutetaan tähän pieneen joukkoon eli n. 700.000 rokottamattomaan. Ja 2. rokotteen saaneita on 3.72 miljoonaa henkilö ja kaikkia rokotusannoksia on annettu 5.8 milj.annosta.

Eli rokote on ainoa jolla saadaan korona kuriin, ei sairastamalla, koska jo nyt tiedetään sama ihminen voi sairastua koronaan vaikka kymmenen kertaa, jos ei ole rokotettu. Ihan sama kuin polioviruksessa.

Vierailija
154/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut luulivat, että korona poistuu maailmasta rokotteella. Silti samat ovat vaarassa kuin ennen rokotettakin. Heitä kusetettiin ja se herättää vihaa.

Höpönlöppöä. Olen rokotettu enkä missään vaiheessa ole luullut että rokote suojaa sairastumiselta. Vaan että se suojaa vakavalta taudin muodolta.

No ei ainakaan riskiryhmiä ja vanhuksia näytä suojaavan.

Vierailija
155/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti tuotte esiin, että en ota!

Jatkuvasti riitelette, että pitää päästä sinne minne muutkin.

Jatkuvasti väitätte, että lääketieteen tutkimus maailmassa on yhtä höpöä ollut sokratesta saakka.

Jatkuvasti vähättelette vaaraa ja vähät välitätte, vaikka tartutatte niitä ihmisiä, jotka ei voi ottaa rokotetta.

Ette välitä muista ja pauhaatte täyttä humpuukia.

Käyttäydytte kuin tyhmät.

Vaaditte kuitenkin hoitoa.

Ette suostu näkemään kokonaisuutta vaan katsotte pelkkää omaa napaa.

Julistatte rokottamattomuutta kuin jotakin lahkouskontoa.

Mä en ole mihinkään noista syyllistynyt.

Sen sijaan rokotteen ottaneet tekee tuota, eivät jätä rauhaan, syyllistämistä, uhkailua, jankutusta, tenttaamista, jopa lapsille.

Miksi on niin vaikeaa ymmärtää että ihmiset tekee omat valintansa??

Mä en kenenkään kanssa ole ottanut koronaa puheeksi, annan jokaisen päättää itse enkä halua aiheuttaa konflikteja, mutta rokotteen ottaneet lähestulkoon ahdistelevat eivätkä enää tiedä muita puheenaiheita!

Mämämämämämämä. Tietänet kuitenkin että koronamyönteiset ovat hyökänneet kouluihin, yrityksiin, terveysasemille? Uhanneet ihmisiä ihan livenä väkivallalla ja jopa tap pamisella?  

Ai, enää en saa puhua edes itseni puolesta enkä puolustautua vääriltä väitteiltä?

Itseasiassa en ole tuollaisesta edes kuullut. Eikö noista olisi isot otsikot uutisissa? Seuraan kyllä lehtiä ja uutisia, en ole tuollaisesta nähnyt mitään.

Niistä oli kyllä isot otsikot. Todella valikoivaa on uutisten seuraamisesi, ehkä siitä johtuu tuo rokotevastaisuuskin? Näet vain sen mitä haluat nähdä.

Nämä eivät ole vääriä väitteitä eikä nyt ole oikea aika ajatella vain omaa itseään yksilönä. Se teissä rokotevastustajissa on vikana. 

Vierailija
156/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha tästä on riidellä. Valtaosa ottaa, osa ei ota. Veikkaan että Suomessa päästään ehkä noin 80 -prosenttiin rokotteenottajia. N. 20 % ei ota eikä siihen auta kiistely. Osa porukasta, jotka ei ota, saattaa ottaa jatkossa, jos valtaosa tuosta 80 % voi hyvin vielä vuoden parin päästä. Osa ei ota silloinkaan. Osa ottaa ehkä jos näkee taudin pahimmillaan lähipiirissään, osa ei silloinkaan. Joillekin sattuu myös rokotehaittoja, näiden lähipiirissä saatetaan päätyä kantaan, että rokotetta ei otetakaan. Yleisellä väestön tasolla tällä hetkellä on hyvä, että rokotteita otetaan; Kaikki muuttujat huomioiden enemmän hyötyä kuin haittaa kokonaisuudessaan. Yksilötasolla todennäköisempää että hyötyä, mutta kukaan ei voi kieltää, etteikö jonkun kohdalla osuisi myös ne rokotehaitat. Uskon, että suurin osa ihmisistä tämän oikeasti tajuaa jollakin tasolla, mutta se millaisen riskin haluaa itse henk. ottaa, on paljon kiinni siitä kuinka taipuvainen on näkemään itsensä erillisenä tästä maailmasta/yhteisöstä/valtaosasta populaatiota tai sitten osana tätä maailmaa. Mitä enemmän kokee, että on osa tämän yhteiskunnan palasia, sitä helpompi ja automaattisempaa ottaa rokote. Mitä enemmän kokee, että on erillinen yksilö tai osa jotain pienempää yhteisöä/aatemaailmaa, sitä taipuvaisempi on näkemään rokotteen tarpeettomana/vaarallisena.

Omalla kohdalla riippuu puhtaasti omasta terveydentilasta. Rokotteen riskit on mulle sairauksieni vuoksi isommat kuin koronan, jonka olen jo sairastanut vuoden 2020 alussa.

Vierailija
157/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti tuotte esiin, että en ota!

Jatkuvasti riitelette, että pitää päästä sinne minne muutkin.

Jatkuvasti väitätte, että lääketieteen tutkimus maailmassa on yhtä höpöä ollut sokratesta saakka.

Jatkuvasti vähättelette vaaraa ja vähät välitätte, vaikka tartutatte niitä ihmisiä, jotka ei voi ottaa rokotetta.

Ette välitä muista ja pauhaatte täyttä humpuukia.

Käyttäydytte kuin tyhmät.

Vaaditte kuitenkin hoitoa.

Ette suostu näkemään kokonaisuutta vaan katsotte pelkkää omaa napaa.

Julistatte rokottamattomuutta kuin jotakin lahkouskontoa.

Mä en ole mihinkään noista syyllistynyt.

Sen sijaan rokotteen ottaneet tekee tuota, eivät jätä rauhaan, syyllistämistä, uhkailua, jankutusta, tenttaamista, jopa lapsille.

Miksi on niin vaikeaa ymmärtää että ihmiset tekee omat valintansa??

Mä en kenenkään kanssa ole ottanut koronaa puheeksi, annan jokaisen päättää itse enkä halua aiheuttaa konflikteja, mutta rokotteen ottaneet lähestulkoon ahdistelevat eivätkä enää tiedä muita puheenaiheita!

Jos valitsee olla ilman rokotetta, niin silloin oikeustajuni mukaan valitsee myös taudin sairastamisen ilman yhteiskunnan kustantamaa hoitoa. Nythän rokottamattomat vievät tehohoitopaikat ja mm.syöpä- ja sydänleikkaukset viivästyvät ja niitä odottavat kuolevat jonoihin.

Sinun oikeustajusi mukaan ilmeisesti lihavat ja tupakoitsijat kuuluu tähän kategoriaan että saavat maksaa myös omat hoitonsa.

Vierailija
158/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei rokotetta ottamattomia jätetä rauhaan?Se on teidän oma valinta ettei nyt sitten baareissa ja matkoilla käydä.Olkaa kotona rauhassa,pitääkö siitä rokottamattomuudesta muutenkaan huudella?

Vierailija
159/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kukaan ei ole kuvitellut että koronalta välttyy rokotteella, mutta välttyy kuolemasta siihen ja viemästä sairaalapaikkaa joltain, joka tarvitsee hoitoa kipeästi jonkun muun sairauden vuoksi.

Vierailija
160/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla riippuu puhtaasti omasta terveydentilasta. Rokotteen riskit on mulle sairauksieni vuoksi isommat kuin koronan, jonka olen jo sairastanut vuoden 2020 alussa.

Onko sinulle lääkäri todennut näin, vai ”päättelitkö itse”? Minulla on tuttavia, jotka ”päättelivät itse”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme