Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit tässä tilanteessa ("kolmiodraama")?

Vierailija
29.12.2022 |

Olen kipuillut avioliitossani pari vuotta. Takana on pitkä suhde hyvän miehen kanssa, mutta elämä on tuntunut tyhjältä. Lapset harrastavat omiaan, he ovat jo nuoria, joilla on omat menonsa. Käyn lähinnä töissä. Olen ollut hieman allapäin aina, vaikka elämäni on näennäisesti onnellista ja hyvää.

Tapasin toisen miehen työelämässä, ihastuin häneen ja sain vahvasti vastakaikua. Hänellä on erilainen tilanne, koska ei rakasta omaa puolisoaan ja aikoo erota ennemmin tai myöhemmin. Heillä ei ole pitkää historiaa, mutta pieniä lapsia.

Tuntui kuin tämä toinen mies olisi ollut valmis suhteeseen (jonkinlaiseen, ehkä vain sivusuhteeseen) kanssani jos vain olisin ollut siihen itse valmis. Harkitsin asiaa kyllä huumassani.

En arvosta ihmisiä, jotka vaihtavat puolison lennosta uuteen tai virittelevät sutinaa toisen kanssa kun oma elämä on kaaoksessa. En arvosta myöskään pettäjiä, vaikka itse olen nyt henkisesti pettänyt miestäni. En siis arvosta itseänikään.

Keskustelin asiasta toisen miehen kanssa ja hän otti etäisyyttä minuun. Olen keskustellut mieheni kanssa asioista hyvin avoimesti ja kertonut tunteistani tätä toista miestä kohtaan ja että olen hieman hukassa itseni kanssa. Olen saanut apua terapiasta ja ystäviltä. Haluan voida hyvin omassa avioliitossani.

Tällä hetkellä suhde voi hyvin, olemme löytäneet vanhan yhteyden takaisin ja olen pitkästä aikaa tyytyväinen olooni ja elämääni!

Mutta tämä toinen mies otti minuun yhteyttä juuri. Hän haluaisi tavata.

En tiedä mitä tehdä, koska vanhat tunteet voivat nousta pintaan ja mitä iloa kummallekaan olisi tapaamisesta. En usko, että hän haluaa tavata ystävänä.

En tiedä hänen suhteensa tilaa tai mitään muutakaan, mutta hän oli minulle tärkeä ja läheinen ihminen.

Kertoisinko hänelle vain että en ole valmis tapaamaan häntä juuri nyt?

Ovatko muut olleet ikinä samanlaisessa tilanteessa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sen toisen miehen kanssa voi pilata kaiken

Vierailija
2/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan tyypillinen nykynainen. Iltapäivälehdet on täynnä teitä voimaantuneita naisia, jotka löytää sen oman seksuaalisuutensa vietettyään vuosia nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen ja yhteiskunnan sorto, alistamien ja epätasa-arvo on aidannut.#girlpower#voimaantuminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jo aika seistä omilla jaloillasi, eikä elää vain miesten kautta? Jokainen meistä kokee tuon vaiheen elämässään, jossa joutuu oikeasti kohtamaan itsensä. No, toiset alkaa levittelemään jalkojaan, löytää harrastuksen, esim koirat, jne. 

Vierailija
4/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haluat voida hyvin omassa avioliitossasi, vaikka teet siitä miehellesi hel vetin? Joko valitset vanhan liiton tai sitten se päättyy ja jatkat seikkailemalla. Molempia et voi saada ilman, että satutat miestäsi.

Tai sitten mietitte miehesi kanssa myös hänelle vastaavan ratkaisun, jonka ansiosta hän jatkaa kanssasi. Viikonloppumisu naapurikaupungissa tai sugardaddyna toimiminen voivat tehdä miehellesi hyvää.

Vierailija
5/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi olla vain sen miehen ystävä? Saat ystävyydestä iloa elämään ilman syrjähypyn laskeumia.

Vierailija
6/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustasukkainen ämmä yrittää usein transitoida omat ongelmansa muille. itsenä pettäminen se vasta silloin nastaa onkin.

Vierailija
7/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsisin jonkun itseäni kehittävän harrastuksen. 

Vierailija
8/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna kaikille

Vierailija
9/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsisin jonkun itseäni kehittävän harrastuksen. 

Tämä. Nyt herätys kaikki te naiset, jotka nyt elätte vain sen perheenne kautta. Teillä pitää olla jotakin omaakin.

Vierailija
10/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette iltatähden? 

Vierailija
11/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toinen mies väittää aikovansa erota saadakseen pimperoa ja kun on saanut ottaa taas "etäisyyttä". Ei ole mitään kolmiodraamaa, on vain mies joka pettää vaimoaan siihen halukkaiden naisten kanssa mutta ei todellakaan koskaan eroa. Kotona on hänellä varmasti ihan mukavaa ja kivaa perhe-elämää ja palvelut pelaa. Ei se halua sinuun vaihtaa tuota kaikkea.

Vierailija
12/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teette iltatähden? 

Kumman kanssa?

Vierailija
13/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena sen verran, että en itse tiedä voisinko jatkaa liittoani, jos puolisoni kertoisi minulle ja lähes joka toiselle vastaantulijalle ihastuneensa toiseen. Totta kai pitkässä liitossa ihastumisia tulee ja menee lähes kaikille, mutta pitääkö siitä nyt tuollainen numero tehdä? Jotkut asiat on hyvä pitää itsellään, ja avautuakin kannattaa vain harvoille ja valituille.

Vierailija
14/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa ehdottomasti kieltäytyisin tapaamisesta. Tiedät itse miten siinä käy jos näette, eli se vanha ihastus sieltä nousee pintaa. Toisaalta jos olet valmis menettämään kaiken nykyisen. Mitäköhän miehesi olisi mieltä tapaamisesta? Älä leiki tulella.

Itse menetin mieheni 30 yhteisen vuoden jälkeen ja siis miehen rakkaus loppui. Kipeätä tekee.

Vierailija
15/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää nainen. Sinulle oli tärkeä joku mielikuvitusolento kun olit kyllästynyt omaan arkeesi.

Vierailija
16/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne pienten lasten isät on "ihan just" eroamassa.

Vierailija
17/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei pelaa, joka pelkää... ...että menettää kaiken. Etenkin perheellinen ihminen.

Vaikka ei kovin uskonnollinen olisikaan, olisi hyvä muistaa elämässään, että tekee muille niin kuin itselleen haluaisi tehtävän tai edes niin, että ei tee sellaista, mitä ei haluaisi itselleen tehtävän.

Sivusuhteet eivät ole mitään täydellisiä rikoksia. On vain ajan kysymys, milloin jää kiinni.

Vierailija
18/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kuitenkaan se suhteenne voida hyvin kun tällaista edes mietit. Jos olisitte aidosti löytäneet sen yhteyden ja suhde olisi hyvä, et olisi miettinyt tätä hetkeäkään. Ole nyt edes itsellesi rehellinen.

Vierailija
19/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele itsellesi. Et ole onnellinen nykyisessä suhteessasi. Tulet sen huomaamaan ennemmin tai myöhemmin ja joko katkeroidut tai tyydyt siihen.

Vierailija
20/31 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele itsellesi. Et ole onnellinen nykyisessä suhteessasi. Tulet sen huomaamaan ennemmin tai myöhemmin ja joko katkeroidut tai tyydyt siihen.

Tämä. Sivusuhde on huono keino koittaa meikata piiloon sitä mikä oikeassa elämässä hiertää. Selvitä ensin mitä haluat siltä olemassa olevalta liitoltasi. Se ihastus on tuossa kuviossa ihan sivuseikka ja tietoisuutesi matalaotsainen keino vältellä ajattelemasta sitä mikä oikeasti on vaikeaa ajatella.

Puhun nyt kokemuksesta, vaikka sen ihastuksen kanssa päädyinkin lopulta yhteen. Ei ole  tarvinnut katua kun selvitin ensin sen olemassa olevan liiton loppuun. Samaa ei voi sanoa nykyisestä kumppanistani joka kietoi itsensä ja kaksi naista todella raskaaseen elämäntilanteeseen koska oli haluton kohtaamaan vaikeita keskusteluja parisuhteessaan. Ja on todella katunut vuosia tuolloista toimintaansa.