Nyt riitti! Presidentti ei halua kärjistää kärhämää rokotettujen ja rokottamattomien välillä mutta teki sen nyt erittäin selvästi!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008347999.html
”Koronarokotekriittiset käyvät kiivasta keskustelua sosiaalisessa mediassa ja lähettelevät tulikivenkatkuisia viestejä rokotteiden puolestapuhujille.”
Rokotekriittiset on lähinnä puolustautuneet!
Ihan omassa elämässäkin tämä on niin, itse yritämme elellä ihan rauhassa emmekkä piinaa muita mielipiteillämme, tai tenttaa rokotustilannetta, mutta rokotteet ottaneet eivät jätä rauhaan!
Kommentit (1210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotetut luulivat, että korona poistuu maailmasta rokotteella. Silti samat ovat vaarassa kuin ennen rokotettakin. Heitä kusetettiin ja se herättää vihaa.
Rokotettuja sairastuu koronaan, vaikka 100% olisi rokotettuja!
Höpönlöppöä. Olen rokotettu enkä missään vaiheessa ole luullut että rokote suojaa sairastumiselta. Vaan että se suojaa vakavalta taudin muodolta.
Rokote on edelleen VAPAAEHTOINEN.
Juuri näin. Kukaan ei ole kuvitellut että koronalta välttyy rokotteella, mutta välttyy kuolemasta siihen ja viemästä sairaalapaikkaa joltain, joka tarvitsee hoitoa kipeästi jonkun muun sairauden vuoksi.
Kuinkahan monta ihmistä menehtyi kun hallitus pelotteli ihmiset tällä koronalla eikä moni ihminen enää uskaltanut mennä lääkäriin ja monikin jätti syöpähoitoja väliin. Sulkutoimista puhumattakaan. Kyllä ne syylliset on muut kuin rokottamattomat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen ottaminen on vapaaehtoista. Yritys myös saa valita ihan itse asiakkaansa. Joten mikäli joku yritys haluaa asiakkaikseen vain rokotettuja, siihen ei pitäisi yhdelläkään rokotttamattomalla olla sanomista. Kaikki julkiset palvelut ja ruokakaupat ja apteekit ym. ovat täysin auki myös niille rokottamattomille. ravintolassa istuminen ei ole mikään elämisen välttämättömyys.
En todellakaan käsitä tätä nimenomaan rokottamattomien kiukuttelua sellaisia palveluita kohtaan, jotka valitsevat asiakkaikseen vain rokotettuja. Se on yrittäjän valinta ja siihen on yrittäjällä täysi oikeus, ihan kuten jokaisella on täysi oikeus olla ottamatta yhtään rokotetta.
Mutta kumpiko voittaa ovella, rahtihame vai koronapassi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotetut luulivat, että korona poistuu maailmasta rokotteella. Silti samat ovat vaarassa kuin ennen rokotettakin. Heitä kusetettiin ja se herättää vihaa.
Höpönlöppöä. Olen rokotettu enkä missään vaiheessa ole luullut että rokote suojaa sairastumiselta. Vaan että se suojaa vakavalta taudin muodolta.
Näin varmaan suurin osa kansasta ajattelee. Jotkin tahot vain haluavat lietsoa vihaa rokotettujen ja rokottamattomien välille.
Myös influennssarokote on vapaaehtoinen, miksei siitä ole syntynyt kiistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tästä on riidellä. Valtaosa ottaa, osa ei ota. Veikkaan että Suomessa päästään ehkä noin 80 -prosenttiin rokotteenottajia. N. 20 % ei ota eikä siihen auta kiistely. Osa porukasta, jotka ei ota, saattaa ottaa jatkossa, jos valtaosa tuosta 80 % voi hyvin vielä vuoden parin päästä. Osa ei ota silloinkaan. Osa ottaa ehkä jos näkee taudin pahimmillaan lähipiirissään, osa ei silloinkaan. Joillekin sattuu myös rokotehaittoja, näiden lähipiirissä saatetaan päätyä kantaan, että rokotetta ei otetakaan. Yleisellä väestön tasolla tällä hetkellä on hyvä, että rokotteita otetaan; Kaikki muuttujat huomioiden enemmän hyötyä kuin haittaa kokonaisuudessaan. Yksilötasolla todennäköisempää että hyötyä, mutta kukaan ei voi kieltää, etteikö jonkun kohdalla osuisi myös ne rokotehaitat. Uskon, että suurin osa ihmisistä tämän oikeasti tajuaa jollakin tasolla, mutta se millaisen riskin haluaa itse henk. ottaa, on paljon kiinni siitä kuinka taipuvainen on näkemään itsensä erillisenä tästä maailmasta/yhteisöstä/valtaosasta populaatiota tai sitten osana tätä maailmaa. Mitä enemmän kokee, että on osa tämän yhteiskunnan palasia, sitä helpompi ja automaattisempaa ottaa rokote. Mitä enemmän kokee, että on erillinen yksilö tai osa jotain pienempää yhteisöä/aatemaailmaa, sitä taipuvaisempi on näkemään rokotteen tarpeettomana/vaarallisena.
Omalla kohdalla riippuu puhtaasti omasta terveydentilasta. Rokotteen riskit on mulle sairauksieni vuoksi isommat kuin koronan, jonka olen jo sairastanut vuoden 2020 alussa.
Toki myös näin. Yksilötasolla haitat vs. hyödyt voi olla juuri näin täysin päinvastaiset, mitä lasketaan rokotteiden/rokottamattomuuden jälkeen isommalle porukalle yhteensä. Jollekin yksilölle myös ilman, että etukäteen voidaan arvailla, rokote voi olla ja onkin suurempi haitta kuin korona tai ainakin nämä nykyiset variaatiot. Sitäkään ei myöskään tiedetä, mitä tulevaisuudessa tulossa varianttien osalta; muuttuuko tavallisesksi flunssaksi ja kuinka pian vai ehtiikö sitä ennen kiepsauttaa yhteiskunnan läpi vielä joku aiempia variantteja ovelampi ja ärhäkkäämpi tapaus. Aika arpapeliähän tämä on kokonaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotevastaisille tiedoksi: Olette hävinneet tämän pelin. Uusin tieto jenkeistä kertoo, että siellä aletaan rokottaa nyt 5-11 vuotiaat lapsetkin. EU ja muut maat varmasti seuraa perässä.
Onneksi älysin ostaa kolme vuotta sitten suurehkon määrän Pfizerin osakkeita.Sehän nähdään. Mitä luulet tapahtuvan kun lapsilla ilmenee ensimmäiset vakavat rokotehaitat?
Etkä ole muutenkaan tainnut seurata Usan tilannetta kunnolla. Siellä ihmiset vastustavat nyt isona rintamana rokotepakkoja.
Californiassa koulujen henkilökunta ja vanhemmat olleet kadulla, New Yorkissa ihmiset osoittavat mieltä mm. CNN:n edessä, Chicagossa poliisiliiton johtaja yllyttänyt olemaan ilmoittamatta rokotusstatusta pormestarin vaatimuksesta huolimatta, armeijan joukkoja on haastamassa Bidenia ja Pentagonia oikeuteen rokotepakon takia, Southwest Airlinesin työntekijät lakkoilleet jne.
Poliisit, sotilaat ja lentäjät siis. Arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ottanut rokotuksen mutta lähisukulaisissa on myös rokottamattomia. Onko nyt unohtunut kokonaan, että rokotuksen ottaminen on vapaaehtoista. Miksi otetaan niin kiihkeästi kantaa toisten puolesta. Jokainen hoitakoot omat asiansa.
Koska rokottamattomuudekla ja rokotuksille on merkitys koko yhteiskunnalle kaikilla tasoilla. Jopa Afrikassa asuvien afrikkalaisten rokottamattomuudella on merkitys Suomen kansalle ja taloudelle. Se yksilön ratkaisu vaikuttaa niin moneen asiaan. Moni meistä ottaa rokotuksen, koska tajuaa sen olevan tie pois tästä pandemiasta. Ei niin, että katsoo itse välttämättä tarvitsevansa rokotusta.
Ja väitän, että kohta kun tulee tutkimustuloksia siitä, minkälainen kudos ja ominaisuudet saa aikaan vaikean sairauden, niin moni sillä perimällä oleva rokottamaton menee ottamaan rokotuksen.
Oikeastikko joku luulee, että jotain työkyvyttömyyseläkeläistä hoidetaan kalliissa tehohoidossa? Vammaista tai vanhusta? Herätkää!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin varmaan suurin osa kansasta ajattelee. Jotkin tahot vain haluavat lietsoa vihaa rokotettujen ja rokottamattomien välille.
Täytyy sanoa tuosta influenssarokeettastakin, että muutama esimies (huono sellainen, henkisellä väkivallalla johtava) on yrittänyt painostaa siihenkin, mutta kerran kokeiltuani en ota uudestaan. Oli nimittäin ainoa talvi kun sairastin influenssan.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen ottaminen on vapaaehtoista. Yritys myös saa valita ihan itse asiakkaansa. Joten mikäli joku yritys haluaa asiakkaikseen vain rokotettuja, siihen ei pitäisi yhdelläkään rokotttamattomalla olla sanomista. Kaikki julkiset palvelut ja ruokakaupat ja apteekit ym. ovat täysin auki myös niille rokottamattomille. ravintolassa istuminen ei ole mikään elämisen välttämättömyys.
En todellakaan käsitä tätä nimenomaan rokottamattomien kiukuttelua sellaisia palveluita kohtaan, jotka valitsevat asiakkaikseen vain rokotettuja. Se on yrittäjän valinta ja siihen on yrittäjällä täysi oikeus, ihan kuten jokaisella on täysi oikeus olla ottamatta yhtään rokotetta.
Tämä ravintola painostus kohdistuu nimemomaan nuoriin ja jos et ole huomannut niin tämä "passi" on perustuslain vastainen. Mutta eihän Suomessa enää tarvi lakeja noudattaa. En noudata enää itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä tekstisi alkuosasta.
Jos tosiaan kunnioitettaisi muiden päätöksiä.
Sen sijaan rokottamattomat ei pahemmin kiukuttele rajoituksista, suurin osa toivoo että ne poistettaisi kokonaan.
Koronopassiakaan vastaan minulla ei ole mitään, he jotka kokevat sitä tarvitsevansa, käyttäköön sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"yritämme elellä ihan rauhassa emmekkä piinaa muita mielipiteillämme"
Juu, mitä nyt kierrätte koulujen tienoilla ja rokotepaikoilla pelottelemassa ja hyökkimässä lasten ja aikuisten kimppuun, lähettelette ukaaseja ja trollaatte somessa, tämä aloitus hyvä esimerkki.
"Nyt riitti!", niin mikä nyt riitti? Mitä aiot tehdä?Teidän vuoksi ihmisiä menehtyy jo pitkäaikaussairauksiin, koska koronapotilaiden takia jonoihin kuolee, leikkauksiin ei pääse jne. Hävetkää.
En ole tehnyt mitään tuollaista enkä tunne ketään noin sekopäätä.
Tämä oli multa eka avautuminen asiasta.
Mitä aion tehdä? No en ainakaan ota rokotetta vaikka kuinka painostaisitte.
Aion puolustautua vaikka se teitä ärsyttäisi.
Aion kritisoida jopa presidentin lausumia.
Kuvittele tilanne, että saat koronan joka vie sinut teholle. Sinut nukutetaan hoidon vuoksi ja et tiedä heräätkö ollenkaan siitä? Oletetaan, että selviät ja saat sen jälkeen kärsiä pitkään sairauksista, mitä monet ovat kärsineet ja kärsivät edelleen. Puolesta vuodesta vuoteen voi mennä, etkä ole työkuntoinen. Muuttuuko sinun kantasi rokotteeseen kärsimystesi jälkeen? Tehohoidon lääkäri sanoo, että kyllä rokotevastaisten asenne rokotteeseen alkaa muuttumaan kun alkavat selviytyä tehohoidosta. Noin luulen olevan. Ehkä yksi sadasta pyrkii pysymään kannassaan.
Naurettavaa, rokotushan ei estä henkilöä saamasta koronaa ja tartuttamasta sitä eteenpäin, mutta silti rokotetut suhtautuvat rokotuksiin kuin ne olisi pelastus koronalta ja kaikkien pitäisi siksi ottaa rokote, sitten kuitenkin pelkäävät rokottamattomia koska ”vain rokottamattomat levittävät koronaa”. Ei mitään logiikkaa😂
Ja tämä painostus ei kyllä saa ketään menemään rokotuksille, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa tuosta influenssarokeettastakin, että muutama esimies (huono sellainen, henkisellä väkivallalla johtava) on yrittänyt painostaa siihenkin, mutta kerran kokeiltuani en ota uudestaan. Oli nimittäin ainoa talvi kun sairastin influenssan.
Influenssa rokotteen todellinen teho on vaan n. 20% luokkaa. Että se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti tuotte esiin, että en ota!
Jatkuvasti riitelette, että pitää päästä sinne minne muutkin.
Jatkuvasti väitätte, että lääketieteen tutkimus maailmassa on yhtä höpöä ollut sokratesta saakka.
Jatkuvasti vähättelette vaaraa ja vähät välitätte, vaikka tartutatte niitä ihmisiä, jotka ei voi ottaa rokotetta.
Ette välitä muista ja pauhaatte täyttä humpuukia.Käyttäydytte kuin tyhmät.
Vaaditte kuitenkin hoitoa.Ette suostu näkemään kokonaisuutta vaan katsotte pelkkää omaa napaa.
Julistatte rokottamattomuutta kuin jotakin lahkouskontoa.
Mä en ole mihinkään noista syyllistynyt.
Sen sijaan rokotteen ottaneet tekee tuota, eivät jätä rauhaan, syyllistämistä, uhkailua, jankutusta, tenttaamista, jopa lapsille.
Miksi on niin vaikeaa ymmärtää että ihmiset tekee omat valintansa??
Mä en kenenkään kanssa ole ottanut koronaa puheeksi, annan jokaisen päättää itse enkä halua aiheuttaa konflikteja, mutta rokotteen ottaneet lähestulkoon ahdistelevat eivätkä enää tiedä muita puheenaiheita!Jos valitsee olla ilman rokotetta, niin silloin oikeustajuni mukaan valitsee myös taudin sairastamisen ilman yhteiskunnan kustantamaa hoitoa. Nythän rokottamattomat vievät tehohoitopaikat ja mm.syöpä- ja sydänleikkaukset viivästyvät ja niitä odottavat kuolevat jonoihin.
Miksi et syyllistä heitä, jotka ovat jo olleet koronan takia teholla aikaisemmin tässä 1,5 vuoden aikana. Koko ajan on leikkauksia peruttu koronapotilaiden tieltä ja silloin leikkausten peruminen olisi voinut olla jopa sinun syy. Jo teholla olleiden takia leikkausjonot ovat kasvaneet, heidän olisi pitänyt olla varovaisempia ja sairastaa se korona kotona. Heidän syynsä kun kävivät em-kisamatkalla, heiltä olisi pitänyt kieltää tehohoito, kun olivat holtittomia.
Hyshys, tämä unohtuu jotta saavat syyllistää nyt rokottamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti väitätte, että lääketieteen tutkimus maailmassa on yhtä höpöä ollut sokratesta saakka.
Jatkuvasti vähättelette vaaraa ja vähät välitätte, vaikka tartutatte niitä ihmisiä, jotka ei voi ottaa rokotetta.
Vaaditte kuitenkin hoitoa.Ette suostu näkemään kokonaisuutta vaan katsotte pelkkää omaa napaa.
Sen sijaan rokotteen ottaneet tekee tuota, eivät jätä rauhaan, syyllistämistä, uhkailua, jankutusta, tenttaamista, jopa lapsille.
Mä en kenenkään kanssa ole ottanut koronaa puheeksi, annan jokaisen päättää itse enkä halua aiheuttaa konflikteja, mutta rokotteen ottaneet lähestulkoon ahdistelevat eivätkä enää tiedä muita puheenaiheita!Jos valitsee olla ilman rokotetta, niin silloin oikeustajuni mukaan valitsee myös taudin sairastamisen ilman yhteiskunnan kustantamaa hoitoa. Nythän rokottamattomat vievät tehohoitopaikat ja mm.syöpä- ja sydänleikkaukset viivästyvät ja niitä odottavat kuolevat jonoihin.
Sinun oikeustajusi mukaan ilmeisesti lihavat ja tupakoitsijat kuuluu tähän kategoriaan että saavat maksaa myös omat hoitonsa.
Miten nämä elintasosairaudet liittyvät siihen, ettei ihminen ota rokotetta tappavaa tautia vastaan, ja vie paikan joltain sydän- tai keuhkopotilaalta.
Sydän- ja keuhkotauteihin, eikä syöpään, ole rokotetta, mutta hoitoa ja lääkkeitä on. Hoitoon ja leikkaukseen päösy sitävastoin viivästyy rokottamattomien koronapotilaiden vuoksi, ja ihminen saattaa jopa kuolla jonoon, hoitoonpääsyn viivästyminen ainakin tuntuvasti pahentaa sairauksia.
Minullakin on kahden vuoden aikana omat sairauteni pahentuneet, jopa vaaralliselle tasolle, koska säännölliset hoitokäynnit ja tarkkailu on ollut todella vaillinaista ja tapahtunut enimmäkseen puhelinsoitoilla, välillä verikokeilla olen käynyt ja lääkäri taas soittanut tuloksia ja niiden perusteella vaihtanut lääkityksiä minua tapaamatta edes ja näkemättä kehoani.
Vain kun jalkani ja naamani paisuivat yhtäkkiä vaarallisen näköisiksi pääsin livenä lääkärille ja taas kesti aikaa että saatiin selvitettyä ettei ole veritulppa, siihenkin joutui odottamaan ja pistelin ktseäni vatsaan verenohennuslääkkeillä noin viikon, että jalka uktrakuvattiin tulpan varalta.
Ei noi terveydenhuoltojonot ole enää leikin asia, ne vaikuttavat jo koko yhteiskuntaan.
Rokottamattomat elävät yhteiskunnassa, mutta heitä ei kiinnosta elää yhteisillä pelisäännöillä ja heidän vuoksi kaikki kärsii. En ymmärrä niin tyhmiä ihmisiä.
Ihmisellä ei ole pelkkiä oikeuksia, vaan myös velvollisuuksia. Emme ole täällä yksin omine napoinemme, jokainen on tämän maan yksi solu, jonka pitää tehdä oma osansa. Rokotuksen ottaminen on pieni vaiva tilanteen helpottamiseksi.
Eri
– Mielestäni rokottamattomat ovat tehneet itse itsestään panttivankeja. Näyttää olevan kahdenlaista ilmaa. Osa suhtautuu: ”ei ole lähelläkään”. Heille totean, että jos sattuu ihan kohdalle?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008347999.html
Entä jos se rokotteen vakava haittavaikutus osuu omalle kohdalle, Herra Presidentti?
En ymmärrä tätä panttivankihöpötystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ottanut rokotuksen mutta lähisukulaisissa on myös rokottamattomia. Onko nyt unohtunut kokonaan, että rokotuksen ottaminen on vapaaehtoista. Miksi otetaan niin kiihkeästi kantaa toisten puolesta. Jokainen hoitakoot omat asiansa.
Koska rokottamattomuudekla ja rokotuksille on merkitys koko yhteiskunnalle kaikilla tasoilla. Jopa Afrikassa asuvien afrikkalaisten rokottamattomuudella on merkitys Suomen kansalle ja taloudelle. Se yksilön ratkaisu vaikuttaa niin moneen asiaan. Moni meistä ottaa rokotuksen, koska tajuaa sen olevan tie pois tästä pandemiasta. Ei niin, että katsoo itse välttämättä tarvitsevansa rokotusta.
Ja väitän, että kohta kun tulee tutkimustuloksia siitä, minkälainen kudos ja ominaisuudet saa aikaan vaikean sairauden, niin moni sillä perimällä oleva rokottamaton menee ottamaan rokotuksen.
Jokainen joka ottaa rokotuksen, ottaa sen itsekkäistä syistä.
Rokotushan ei edes ole tie pois pandemiasta, tilannehan on jopa pahempi kuin vuosi sitten kun ei ollut rokotuksia ja nyt aletaan jo kolmatta piikkiä tyrkyttämään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun oikeustajusi mukaan ilmeisesti lihavat ja tupakoitsijat kuuluu tähän kategoriaan että saavat maksaa myös omat hoitonsa.
Tupakoitsijat maksavat jo omat hoitonsa tupakkaverona sekä säästyneinä eläkkeinä ja osan tupakoimattomienkin kuluista, älä sinä heistä huolehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viisas presidentti.
Joo järjestää eliitijuhlat iysenäisyyspäivänä rokotetuille!
Mä boikotoin tänä vuonna niitä, jos järjestää. En siis katso telkusta, kun muut juhlii.
:D
Ja asiakkaalla on täysi oikeus valita, kenelle rahansa kantaa.