Nyt riitti! Presidentti ei halua kärjistää kärhämää rokotettujen ja rokottamattomien välillä mutta teki sen nyt erittäin selvästi!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008347999.html
”Koronarokotekriittiset käyvät kiivasta keskustelua sosiaalisessa mediassa ja lähettelevät tulikivenkatkuisia viestejä rokotteiden puolestapuhujille.”
Rokotekriittiset on lähinnä puolustautuneet!
Ihan omassa elämässäkin tämä on niin, itse yritämme elellä ihan rauhassa emmekkä piinaa muita mielipiteillämme, tai tenttaa rokotustilannetta, mutta rokotteet ottaneet eivät jätä rauhaan!
Kommentit (1210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen ongelmalliseksi sen, että yhden rokotteen ottaminen ei riitä passiin. Koko passi on kyseenalainen muutenkin, mutta yksi rokote pitäisi riittää eikä velvoittaa ottamaan useampia. Koska niiden teho ei kestä kovin pitkään, on tuoreen 1 rokotteen ottaja melko samalla viivalla kuin kaksi aikoja sitten ottanutta. Ja vaaditaanko kohta passin vuoksi 3, 5, 10 rokotetta?
Tämäkin VIRHE. Näitä virheitähän passissa riittää. Siksi en edes halua sitä. Se on niin monella tapaa syrjivä, jos sairastettu tautikaan ei riitä.
Kyseiset virheet korjataan, mutta mistään ei sitä tietoa saada, että olet omasta mielestäsi mutta et todistettavasti koronan potenut.
Veikkaan että kuulut niihin ihmisiin, jotka eivät itse koskaan tee virheitä. Narsisti.
Kunhan saadaan siru käteen niin kännykkää ei tarvita tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tästä on riidellä. Valtaosa ottaa, osa ei ota. Veikkaan että Suomessa päästään ehkä noin 80 -prosenttiin rokotteenottajia. N. 20 % ei ota eikä siihen auta kiistely. Osa porukasta, jotka ei ota, saattaa ottaa jatkossa, jos valtaosa tuosta 80 % voi hyvin vielä vuoden parin päästä. Osa ei ota silloinkaan. Osa ottaa ehkä jos näkee taudin pahimmillaan lähipiirissään, osa ei silloinkaan. Joillekin sattuu myös rokotehaittoja, näiden lähipiirissä saatetaan päätyä kantaan, että rokotetta ei otetakaan. Yleisellä väestön tasolla tällä hetkellä on hyvä, että rokotteita otetaan; Kaikki muuttujat huomioiden enemmän hyötyä kuin haittaa kokonaisuudessaan. Yksilötasolla todennäköisempää että hyötyä, mutta kukaan ei voi kieltää, etteikö jonkun kohdalla osuisi myös ne rokotehaitat. Uskon, että suurin osa ihmisistä tämän oikeasti tajuaa jollakin tasolla, mutta se millaisen riskin haluaa itse henk. ottaa, on paljon kiinni siitä kuinka taipuvainen on näkemään itsensä erillisenä tästä maailmasta/yhteisöstä/valtaosasta populaatiota tai sitten osana tätä maailmaa. Mitä enemmän kokee, että on osa tämän yhteiskunnan palasia, sitä helpompi ja automaattisempaa ottaa rokote. Mitä enemmän kokee, että on erillinen yksilö tai osa jotain pienempää yhteisöä/aatemaailmaa, sitä taipuvaisempi on näkemään rokotteen tarpeettomana/vaarallisena.
Omalla kohdalla riippuu puhtaasti omasta terveydentilasta. Rokotteen riskit on mulle sairauksieni vuoksi isommat kuin koronan, jonka olen jo sairastanut vuoden 2020 alussa.
Onko sinulle lääkäri todennut näin, vai ”päättelitkö itse”? Minulla on tuttavia, jotka ”päättelivät itse”.
Ihan luin Pfizerin ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotetut luulivat, että korona poistuu maailmasta rokotteella. Silti samat ovat vaarassa kuin ennen rokotettakin. Heitä kusetettiin ja se herättää vihaa.
Rokotettuja sairastuu koronaan, vaikka 100% olisi rokotettuja!
Mutta se viha kusetuksesta pitää suunnata niitä kusettajia kohtaan, eikä rokottamattomia.
Rokotevastaiset ovat kusettajia ja kusetettuja. Silti vastuussa tekemisistään, elleivät ole holhouksessa. Jättäkää yritykset ja yrittäjät sekä muut ihmiset rauhaan ja istukaa kotona vaikka kuolemaanne asti.
Ei teillä ole oikeutta tartuttaa itseänne ja muita mielin määrin ja sen jälkeen kuormittaa terveydenhoitoa. ¥itun i di oo tit.
Juurikin tätä on Suomi. Punaiset vastaan valjoiset. Joku nauraa kävellessään pankkiin!!! Se ei ole rokotettu!
Rokotevastaiset ja rokotepassivastaiset ovat ilmeisesti kahtalainen ryhmä:
1. Persuihin päin kallellaan olevat kouluttamattomat miehet, joilla on paha auktoritettiongelma
2. Persuihin päin kallellaan olevat menopaussi-ikäiset tai postmenopausaalinaiset, joiden mielestä luontaustuotekauppiaat ovat jotenkin lähtökohtaisesti luotettavampia kuin lääketiede, koska "empatia" ja "ihmisen kokoinen".
Luontaismoskaa vain ei mitenkään testata eikä valvota, se myrkyttää ja tappaa. Kts. Mäkikuisma+maksavauriot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tästä on riidellä. Valtaosa ottaa, osa ei ota. Veikkaan että Suomessa päästään ehkä noin 80 -prosenttiin rokotteenottajia. N. 20 % ei ota eikä siihen auta kiistely. Osa porukasta, jotka ei ota, saattaa ottaa jatkossa, jos valtaosa tuosta 80 % voi hyvin vielä vuoden parin päästä. Osa ei ota silloinkaan. Osa ottaa ehkä jos näkee taudin pahimmillaan lähipiirissään, osa ei silloinkaan. Joillekin sattuu myös rokotehaittoja, näiden lähipiirissä saatetaan päätyä kantaan, että rokotetta ei otetakaan. Yleisellä väestön tasolla tällä hetkellä on hyvä, että rokotteita otetaan; Kaikki muuttujat huomioiden enemmän hyötyä kuin haittaa kokonaisuudessaan. Yksilötasolla todennäköisempää että hyötyä, mutta kukaan ei voi kieltää, etteikö jonkun kohdalla osuisi myös ne rokotehaitat. Uskon, että suurin osa ihmisistä tämän oikeasti tajuaa jollakin tasolla, mutta se millaisen riskin haluaa itse henk. ottaa, on paljon kiinni siitä kuinka taipuvainen on näkemään itsensä erillisenä tästä maailmasta/yhteisöstä/valtaosasta populaatiota tai sitten osana tätä maailmaa. Mitä enemmän kokee, että on osa tämän yhteiskunnan palasia, sitä helpompi ja automaattisempaa ottaa rokote. Mitä enemmän kokee, että on erillinen yksilö tai osa jotain pienempää yhteisöä/aatemaailmaa, sitä taipuvaisempi on näkemään rokotteen tarpeettomana/vaarallisena.
Omalla kohdalla riippuu puhtaasti omasta terveydentilasta. Rokotteen riskit on mulle sairauksieni vuoksi isommat kuin koronan, jonka olen jo sairastanut vuoden 2020 alussa.
Onko sinulle lääkäri todennut näin, vai ”päättelitkö itse”? Minulla on tuttavia, jotka ”päättelivät itse”.
Kuinka luotettavia nämä "lääkärit" on muka koronan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen ongelmalliseksi sen, että yhden rokotteen ottaminen ei riitä passiin. Koko passi on kyseenalainen muutenkin, mutta yksi rokote pitäisi riittää eikä velvoittaa ottamaan useampia. Koska niiden teho ei kestä kovin pitkään, on tuoreen 1 rokotteen ottaja melko samalla viivalla kuin kaksi aikoja sitten ottanutta. Ja vaaditaanko kohta passin vuoksi 3, 5, 10 rokotetta?
Tämäkin VIRHE. Näitä virheitähän passissa riittää. Siksi en edes halua sitä. Se on niin monella tapaa syrjivä, jos sairastettu tautikaan ei riitä.
Kyseiset virheet korjataan, mutta mistään ei sitä tietoa saada, että olet omasta mielestäsi mutta et todistettavasti koronan potenut.
Veikkaan että kuulut niihin ihmisiin, jotka eivät itse koskaan tee virheitä. Narsisti.
Nyt menit metsään. Nauratan töissä työkavereita mun virheillä. Oon varsinainen "blondi".
Minä en ymmärrä, mistä toiset tietävät oletko rokotettu vai et. Eihän sitä tarvitse kenellekään kertoa. Ei minulta kukaan ole kysynyt, enkä itse ole keneltäkään kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteella tehdään niin bisnestä, että niin kauan, kun valtiot rokottaa uusia ja uusia annoksia ja ostaa lisää rokotetta, ei tehottomuutta myönnetä
Bisnestä? Kovin huono on bisnesvainu, jos sillä tehdään bisnestä, kun se maksaa muutaman kymmenen senttiä.
Jos ei halua tukea bisnestä, paljon parempi vaihtoehto olisi jättää käyttämättä vitamiini valmisteet ja e-pillerit, kipu- ja särkylääkkeet jne.
Ja ne maskit, nehän vasta kalliita onkin, jolla tehdään bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
hgyj kirjoitti:
Surkea on kyllä rokote jos se täytyy puolen vuoden välein uusia. Sehän on ainakin 20 kertaa heikompi kuin jäykkishötsi. Miten niin heikkoa uskaltaa edes ottaa?
1. Puolivuotistehoste annetaan niille, jotka saivat ekan ja tokan piikin liian lyhyin väliajoin.
2. Virus muuntuu. Siksi se jossain vaiheessa kiertää aiemman immuniteetin, kts. Influenssat.
3. Jäykkis eli Tetanus on bakteeri. Bakteerit muuntuvat äärettömän hitaasti jos ollenkaan. Siksi niihin saatu immuniteetti kestää pitkään.
Jäykkäkouristusrokote ei kohdistu tetanusbakteeriin vaan sen aineenvaihduntatuotteinaan tuottamaan hermomyrkkyyn. Bakteeri itsessään on haavassakin varsin harmiton eikä tuhoa kudoksia tai edes aiheuta tulehdusreaktiota. Rokote sisältääkin inaktivoitua hermomyrkkyä, melko jännää :-)
Vastakkainasettelun aika on ohi. Työväen presidentti.
https://www.finna.fi/Record/werstas.M011-67164
Nyt vastakkainasettelun aika on in. Työväki työnnetään bussin alle ilman omantunnontuskia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, mistä toiset tietävät oletko rokotettu vai et. Eihän sitä tarvitse kenellekään kertoa. Ei minulta kukaan ole kysynyt, enkä itse ole keneltäkään kysynyt.
Kyllä multa on kysytty. Minä en ole kysynyt. Mitä se mulle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vastakkainasettelun aika on ohi. Työväen presidentti.
https://www.finna.fi/Record/werstas.M011-67164Nyt vastakkainasettelun aika on in. Työväki työnnetään bussin alle ilman omantunnontuskia.
Kokoomus.
hgyj kirjoitti:
Surkea on kyllä rokote jos se täytyy puolen vuoden välein uusia. Sehän on ainakin 20 kertaa heikompi kuin jäykkishötsi. Miten niin heikkoa uskaltaa edes ottaa?
Juu ja entäpä sitten poliorokote!? Niitähän pistetään kolme ihan muuaman kuukauden välein, onpa surkeaa :-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotetut luulivat, että korona poistuu maailmasta rokotteella. Silti samat ovat vaarassa kuin ennen rokotettakin. Heitä kusetettiin ja se herättää vihaa.
Rokotettuja sairastuu koronaan, vaikka 100% olisi rokotettuja!
Höpönlöppöä. Olen rokotettu enkä missään vaiheessa ole luullut että rokote suojaa sairastumiselta. Vaan että se suojaa vakavalta taudin muodolta.
Rokote on edelleen VAPAAEHTOINEN.
Juuri näin. Kukaan ei ole kuvitellut että koronalta välttyy rokotteella, mutta välttyy kuolemasta siihen ja viemästä sairaalapaikkaa joltain, joka tarvitsee hoitoa kipeästi jonkun muun sairauden vuoksi.
Sitä vidun sairaalapaikkaa ei edes saa heikot ja sairaat. Vaan vahvat ja terveet, joilla on mahdollisuus selviytyä takaisin työelämään! Ne, jotka luultavasti selviytyisivät ilman rokotettakin! Perusterveet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka olikaan se presidentti, jonka slogan on ollut tämä: vastakkain asettelun aika on ohi. En ole rokotevastainen. Minulla on terveydellisiä syitä, joiden vuoksi riski saada rokotteesta haittavaikutuksia, on jonkin verran kohonnut. Tämän on lääkäri sanonut. Presidentti on nyt linjannut, että olen matalasti koulutettu persu. Kiitos tästä. En tule ikinä unohtamaan enkä antamaan anteeksi tätä lynkkausta, jolla maan johto lietsoo vastakkainasettelua.
Eli et itse ymmärrä eroa rokottamattoman ja rokotekriitikon välillä? No, vello vaan kuvitellussa lynkkauksessa. Sinua ei toki mainittu eikä niitä persujakaan mutta mikäs sen mukavampaa kuin uhriutuminen.
Rokottamattomat tuomitaan yhtenä joukkona. Ei kysellä, kuka epäröi mistäkin syystä. Perusteluilla ei ole merkitystä.
Rokotteen ottaminen on vapaaehtoista. Yritys myös saa valita ihan itse asiakkaansa. Joten mikäli joku yritys haluaa asiakkaikseen vain rokotettuja, siihen ei pitäisi yhdelläkään rokotttamattomalla olla sanomista. Kaikki julkiset palvelut ja ruokakaupat ja apteekit ym. ovat täysin auki myös niille rokottamattomille. ravintolassa istuminen ei ole mikään elämisen välttämättömyys.
En todellakaan käsitä tätä nimenomaan rokottamattomien kiukuttelua sellaisia palveluita kohtaan, jotka valitsevat asiakkaikseen vain rokotettuja. Se on yrittäjän valinta ja siihen on yrittäjällä täysi oikeus, ihan kuten jokaisella on täysi oikeus olla ottamatta yhtään rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Oevoe nyt on Niinistökin menetetty.
Menetettiin jo 90-luvulla. Avatkaa silmänne.
Vierailija kirjoitti:
"yritämme elellä ihan rauhassa emmekkä piinaa muita mielipiteillämme"
Juu, mitä nyt kierrätte koulujen tienoilla ja rokotepaikoilla pelottelemassa ja hyökkimässä lasten ja aikuisten kimppuun, lähettelette ukaaseja ja trollaatte somessa, tämä aloitus hyvä esimerkki.
"Nyt riitti!", niin mikä nyt riitti? Mitä aiot tehdä?Teidän vuoksi ihmisiä menehtyy jo pitkäaikaussairauksiin, koska koronapotilaiden takia jonoihin kuolee, leikkauksiin ei pääse jne. Hävetkää.
En ole tehnyt mitään tuollaista enkä tunne ketään noin sekopäätä.
Tämä oli multa eka avautuminen asiasta.
Mitä aion tehdä? No en ainakaan ota rokotetta vaikka kuinka painostaisitte.
Aion puolustautua vaikka se teitä ärsyttäisi.
Aion kritisoida jopa presidentin lausumia.
Ihan asiallinen ja tarpeellinen kannanotto presidentiltä. Ei voi moittia.