Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riitti! Presidentti ei halua kärjistää kärhämää rokotettujen ja rokottamattomien välillä mutta teki sen nyt erittäin selvästi!

Vierailija
21.10.2021 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008347999.html

”Koronarokotekriittiset käyvät kiivasta keskustelua sosiaalisessa mediassa ja lähettelevät tulikivenkatkuisia viestejä rokotteiden puolestapuhujille.”

Rokotekriittiset on lähinnä puolustautuneet!
Ihan omassa elämässäkin tämä on niin, itse yritämme elellä ihan rauhassa emmekkä piinaa muita mielipiteillämme, tai tenttaa rokotustilannetta, mutta rokotteet ottaneet eivät jätä rauhaan!

Kommentit (1210)

Vierailija
501/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän myötä lopetan koronauutisten ja keskusteluiden seuraamisen, ja elän jatkossa kuin mitään ei olisikaan. Presidenttimme ensisijaisen tehtävän koronakriisin aikana tulisi olla säilyttää rauha maassamme. Hänestä ei ole juurikaan kuulunut koko kriisin aikana, ja sitten kun hän viimein avaa suunsa, on ulostulo tämä. Hän maalittaa vain yhden ääripään, vaikka toinen on aivan yhtä syyllinen tähän vastakkainasettelun kärjistymiseen. Tämä oli vain huonosti verhottua vihapuhetta, joka tulee vain kuumentamaan ihmisten tunteita entisestään. Minulle riitti. Pitäkää koronanne.

Mulla sama. Oon itse asiassa jo vähentänyt näiden propaganda-uutisten lukemista. Keskustelut on jääneet lähes kokonaan, Twitter sun muut. Tää presidentin ulostulo oli kyllä viimeinen niitti. Elämässä on paljon hyviä asioita kuitenkin. Tämä koronatouhu saa nyt jäädä. Tällä jauhamisella ei saa mitään hyvää aikaiseksi. Ei itselleen eikä muille.

Vierailija
502/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut luulivat, että korona poistuu maailmasta rokotteella. Silti samat ovat vaarassa kuin ennen rokotettakin. Heitä kusetettiin ja se herättää vihaa.

Rokotettuja sairastuu koronaan, vaikka 100% olisi rokotettuja!

Höpönlöppöä. Olen rokotettu enkä missään vaiheessa ole luullut että rokote suojaa sairastumiselta. Vaan että se suojaa vakavalta taudin muodolta.

Rokote on edelleen VAPAAEHTOINEN.

No ei ainakaan riskiryhmiä ja vanhuksia näytä suojaavan.

Jep, ei suojaa. Eli yhtä tyhjän kanssa koko rokote, koska perusterveet eivät muutamaa poikkeusta lukuunottamatta saa vakavaa tautimuotoa, olivat rokotettuja tai ei. Ketä sillä piikillä oikein suojataan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa vähän tätä palstaa. Kyllä te koronamyönteiset mylvitte erinomaisuttanne ja pilkkaatte järki-ihmisiä koko ajan. Kunnes kuolette.

Mä en ole pilkannut ketään.

Sinäkin tuossa annoit ymmärtää että rokottamattomat eivät ole järki-ihmisiä.

Kyllä se halveksunta tulee pääosin rokotettujen puolelta.

Juurikin näin.

Todella agresiivista haukkumista ja painostusta olen itsekin kokenut ja nähnyt.

Täälläkin joka päivä monta aloitusta aiheesta.

Eläkää onnellisesti nyt rokotteidenne turvin ja käykää baareissa, matkustelkaa jne...

Itselle nämä eivät ole tärkeitä asioita.

Entäs toisten sydän- ja syöpäleikkaukset? Eivätkä nekään ole sinulle tärkeitä asioita? Toisten henki ja terveys?

Nämä leikkauksista toipuvat ja sairautta potevat valitset tietysti itse missä ja miten liikkuvat. Ehkä kuitenkin toipuvat kotona ja tilaavat ruuan kotiovelle tai saavat läheisiltä siinä apua. Tuskin he ovat aktiivisia kauppakeskuksissa/konserteissa/tapahtumissa/baareissa pyörijöitä.

? Kysymys on siitä, että jo sovittuja leikkauksia joudutaan siirtämään koska tehohoitopaikat on varattu joillekin rokottamattomille "nuha"potilaille. Joko nyt alkaa raksuttaa mikä tässä pännii?

Vierailija
504/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan pressaehdokas se joskus sanoi vaaliplakaatissa "vastakkainasettelun aika on ohi?" Nyt syyllistyi itse sellaiswn luomiseen.

Mulla on ollut kunnioitus Niinistöä kohtaan. Ei ole enää.

Vierailija
505/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmm...suomalainen nenäspray koronaa vastaan olisi viittä vaille valmis, mutta Suomea ei silleen kiinnosta.

A Phase III clinical trial requires tens of thousands of human subjects and would cost around $50 million. But considering that despite Finland’s relative success in controlling the virus, the country has already had to borrow an additional €18 billion ($21 billion) to get by, the sum starts to look more like a drop in the ocean — adding up to about one quarter of a percent of the pandemic-induced public debt so far. The number becomes absurdly small when contrasted with the loss of life and economic devastation around the globe.

https://jacobinmag.com/2021/02/finland-vaccine-covid-patent-ip

Vierailija
506/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen ongelmalliseksi sen, että yhden rokotteen ottaminen ei riitä passiin. Koko passi on kyseenalainen muutenkin, mutta yksi rokote pitäisi riittää eikä velvoittaa ottamaan useampia. Koska niiden teho ei kestä kovin pitkään, on tuoreen 1 rokotteen ottaja melko samalla viivalla kuin kaksi aikoja sitten ottanutta. Ja vaaditaanko kohta passin vuoksi 3, 5, 10 rokotetta?

Rokotteen teho ei valitettavasti noudata tahtoasi. Moni rokote vaatii useamman pistokerran. Et ehkä muista sitä lapsuudestasi, mutta olet saanut monta tautia vastaan useamman pistoksen.

Normaaleissa rokotteissa muistisolut huolehtivat siitä, että kun vastustuskyky on kehittynyt niin se on olemassa, eikä sitä tarvitse turhaan uusilla buustereilla pitää yllä.

Tämä koko vasta-aineiden ylläpito elimistössä varmuuden vuoksi on järjetöntä. Miksei kehitetä normaalia rokotetta vaarattomaksi tehdystä viruksesta? Miksei tästä puhuta mitään?

mRNA-rokote on floppi.

Vierailija
507/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen ongelmalliseksi sen, että yhden rokotteen ottaminen ei riitä passiin. Koko passi on kyseenalainen muutenkin, mutta yksi rokote pitäisi riittää eikä velvoittaa ottamaan useampia. Koska niiden teho ei kestä kovin pitkään, on tuoreen 1 rokotteen ottaja melko samalla viivalla kuin kaksi aikoja sitten ottanutta. Ja vaaditaanko kohta passin vuoksi 3, 5, 10 rokotetta?

Tulin juuri ulkomailta ja voin kertoa ettei EU:n suurkaupungeissa ketään kiinnosta sinun mielipiteesi. Kaikkialle ravintoloihin ja sisätiloihin vaadittiin rokotustodistus kahdesta rokotteesta.

Tuo on sadoille miljoonille eurooppalaisille nyt tänä syksynä ihan normijuttu. Työpaikoillakin aletaan vaatia korotarokotetodistusta kahdesta rokotteesta.

Vierailija
508/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää edes lue propaganda uutisia,oikein toivotaan rokottamattomien joukkotuhoa,vaikka todellisuudessa rokotetut levittää deltaa, toi presidentti on myynyt sielunsa paholaiselle,on muka uskovaisesta perheestä,on maksanut sielunsa paholaiselle, muuten ulostulo ei olisi tuollainen,,ei ole oikein koskaan kuulunut presidentistä mitään mutta nyt pääministeriä myöten pakotetaan, syyllistetään ja niputetaan ja haukutaan kaikki jotka vähänkin kriittisiä mitä maallemme on tapahtunut. Tää kahtia jakoa surettaa ja pelottaa, en ota vastaan syyllistämistä,en ole tänä koko aikana sairastunut koronaan, testeissä käynyt useasti,pidän huolta hygieniasta yms, t toinen rokottamaton!

PS, presidentti puhui kerran avoimesti uudesta maailmanjärjestyksestä, vihreä siirtymä on mm,osa uutta maailmanjärjestystä!

Vierailija
509/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mmmm...suomalainen nenäspray koronaa vastaan olisi viittä vaille valmis, mutta Suomea ei silleen kiinnosta.

A Phase III clinical trial requires tens of thousands of human subjects and would cost around $50 million. But considering that despite Finland’s relative success in controlling the virus, the country has already had to borrow an additional €18 billion ($21 billion) to get by, the sum starts to look more like a drop in the ocean — adding up to about one quarter of a percent of the pandemic-induced public debt so far. The number becomes absurdly small when contrasted with the loss of life and economic devastation around the globe.

https://jacobinmag.com/2021/02/finland-vaccine-covid-patent-ip

Nenäspray tulee toimimaan tehosteena, eli ensimmäinen annos on joka tapauksessa otettava rokotteena. Mutta hienoa jos tulee, helpompi ottaa ja toimii siellä missä pitääkin eli limakalvoilla

Vierailija
510/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin juuri ulkomailta ja voin kertoa ettei EU:n suurkaupungeissa ketään kiinnosta sinun mielipiteesi. Kaikkialle ravintoloihin ja sisätiloihin vaadittiin rokotustodistus kahdesta rokotteesta.

Tuo on sadoille miljoonille eurooppalaisille nyt tänä syksynä ihan normijuttu. Työpaikoillakin aletaan vaatia korotarokotetodistusta kahdesta rokotteesta.

Normijutulta näyttää joo

Vierailija
511/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yli 12-vuotiaista 84.9% on saanut ensimmäisen rokotteen eli 15.1% on ilman. Kun tiedetään muualta tulleiden ja syrjäytyneiden suuri osuus rokottamattomista, niin kovin vähäinen on tavallisten suomalaisten joukko, joka vielä on ilman ekaa rokotusta.

Minä en tiedä syrjäytyneiden suurta osuutta. Kerrotko lisää? 

Miksi syrjäytyneet eivät ole tavallisia suomalaisia? 

Pohjanmaalla on alhaisin rokotuskattavuus. Minä olen kuvitellut, että siellä ollaan niin yritteliästä porukkaa, että niitä syrjäytyneitä on vähemmän kuin muualla Suomessa. Eikä kovin paljon muualta tulleitakaan olisi.

Unohdit, että Pohjanmaalla on suuria lestadiolaisalueita ja näillä alueilla rokotevastaisuus on kukkinut jo vuosia ennen koronaa. Jos siellä yhteen perheeseen kuuluu 15 henkeä, joista yksikään ei ota edes perusrokotteita, saati koronarokotetta ja noita perheitä on satoja, niin äkkiä se rokotekattavuus putoaa.

Joku vuosi sitten oli se hopeavesikohu, kun hopeavettä juotettiin jopa vauvalle, eikä ole mitenkään epätavallista tuolla parisataa kilometriä Vaasan yläpuolella.

Vierailija
512/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi rokotusta, mutta en ole vielä hankkinut koronapassia. Peruselämä kauppareissuineen sujuu passittakin.

Enää en jaksa kasvomaskia pitää, kuin ainoastaan töissä jossa on pakko: Sen lauluja laulat jonka leipää syöt. En tee kyseisestä pakosta numeroa. En hyväksy, että joku kutsuu mua lampaaksi kun kyse on siitä, että jos ei työnantajan määräyksiä tottele saa lopputilin ja perhe jää elättämättä. Mulla menis parissa kuukaudessa laskut ulosottoon jos tulot notkahtaisi. Jokainen järjestää elämänsä niin kuin parhaaksi näkee?

En vainoa ketään. Ketään ei voi pakottaa rokotetta ottamaan.

Mielestäni, mikäli rokotetta ei ota, pitää myös yrittäjiä ja muita häiritsemättä elää sen päätöksensä kanssa, ja muistaa, että yrittäjillä on oikeus valita asiakkaansa. Lisäksi on väärin hyökätä yrittäjien kimppuun, jotka noudattavat vain valtiovallan määräyksiä ja yrittävät pärjätä. Näen enemmän että rokottamat vainoavat määräysten noudattajia.

Joskus kasvomaskien käyttäjät mulkoilevat vihaisesti minua, kun en enää käytä vapaa-ajalla maskia, joka on minusta moukkamaista käytöstä. Mietin millaista tämä aika on ollut heille, jotka eivät voi terveyssyistä maskia käyttää. Varmasti raskasta olla silmätikkuna!

Ei voi yleistää, että ainoastaan rokottamattomat näkevät ongelmia tilanteessa, tai että ainoastaan rokottamattomat jättävät joitain määräyksiä noudattamatta.

Mielestäni kaikkien tulisi keskittyä omaan elämäänsä ja ymmärtää, ettei yksityishenkilöiden ja yrittäjien kimppuun hyökkääminen millään tavalla ratkaise mitään.

Suomessa on oikeus ottaa päättäjiin yhteyttä ja järjestää mielenosoituksia. Jokainen voi myös vaikuttaa ryhtymällä itse ehdolle tai äänestämällä omia mielipiteitä edistäviä ehdokkaita.

Someenkin saa kirjoitella mielipiteitään.

Eikö ole reilua ehdottaa, että käytettäisi noita keinoja yksityishenkilöiden ja yrittäjien piinaamisen sijaan, ihan riippumatta mielipiteestä?

Ei Jeesuskaan tällaista kivittämistä hyväksyisi.

Vierailija
513/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä oli rokotevastaisten mielenosoitus, jossa kannettiin ruumisarkkua. Nyt on yksi kantajista poissa. Pyysi sitten lopulta sairasvuoteellaan perhettään ottamaan rokotukset.

Surullista ja samaan aikaan niin kuvaavaa, rokottamattomat kantamassa omaa arkkuaan. Voimia omaisille.

Vierailija
514/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normijutulta näyttää joo

Taistele Italia👊

Vierailija
515/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtuiko tämänpäiväisestä syyllistämisulostulosta vahingossa tämä kuuluisa kommentti: En ole nähnyt, että he olisivat osoittaneet "tehokasta katumista"

Siitä olen hieman yllättynyt, että ulkomaalaistaustaiset on buukattu näissä propagandajulkaisuissa samaan syntisten kastiin. Heissähän on paljon rokottamattomia.

Joka aamu, kun avaa netin, odottaa uusi syyllistämishaastattelu. Kukahan silmäätekevä huomenna kertoo viisauksiaan.

Syylisiähän te rokottamattomat olettekin mm. pandemian pitkittymiseen, rajoitustoimien jatkumiseen, taloudellisiin menetyksiin, pahimmillaan kanssaihmisten kuolemiin. Pelottaako se piikki todella niin paljon, että olette valmiit kantamaan loppuikänne syyllisyyttä myös läheisten hengen menetyksestä kuten se eurajokinen hoitaja joutuu tekemään?

Sinä edelleen siis olet siinä uskossa, että vain rokottamattomat tartuttavat?

Kukaan ei ole siinä uskossa. Mutta jokainen aivoilla varustettu tietää sen, että rokottamattomat tartuttavat moninkertaisesti enemmän kuin rokotetut. Jokainen aivoilla varustettu tietää myös sen, että minkään rokotteen suoja tartunnalta missään asiassa ei ole 100 %, mutta joka tapauksessa koronarokotteiden suoja on hyvä myös tartuntaa vastaan. Joten sinä taukki voit lopettaa tuon vajaan ulinasi tuosta "rokotetutkin tartuttavat", koska se on pelkästään typerää eikä kerro itse asiasta yhtään mitään. Kertoo se toki sinun kykyjen puutteesta. 

Vierailija
516/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysykää kulkutautimyönteiset rokottamattomat kusiperseet siellä neljän seinänne sisällä sitten, jos ei rokote kelpaa, niin ei tarvitse kuormittaa typeryydellänne sitä terveydenhoitoa. Oksettavaa sakkia. 

Ja saat ulista vastakkainasettelusta vaikka maailman tappiin, minulta ei rokottomattomalle perssakille tule mitään muuta kuin kuraa niskaan. 

'

Varsinainen nobelin ansaitseva vihapuhe. Pitäisköhän rikosilmoitus kunnialoukkauksesta ja uhkauksesta....

'

Vierailija
517/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti tuotte esiin, että en ota!

Jatkuvasti riitelette, että pitää päästä sinne minne muutkin.

Jatkuvasti väitätte, että lääketieteen tutkimus maailmassa on yhtä höpöä ollut sokratesta saakka.

Jatkuvasti vähättelette vaaraa ja vähät välitätte, vaikka tartutatte niitä ihmisiä, jotka ei voi ottaa rokotetta.

Ette välitä muista ja pauhaatte täyttä humpuukia.

Käyttäydytte kuin tyhmät.

Vaaditte kuitenkin hoitoa.

Ette suostu näkemään kokonaisuutta vaan katsotte pelkkää omaa napaa.

Julistatte rokottamattomuutta kuin jotakin lahkouskontoa.

Miten voi elää noin houremaailmassa? Onko sinusta ilma märkää ja vesi kuivaa? Kesäisin pimeää ja talvella valoisaa, etenkin öisin? Rokottamattomat eivät laadi kymmeniä pelottelu-klikki-lehtikirjoituksia JOKA IKINEN PÄIVÄ, JOKA IKINEN VIIKKO, VIIKOSTA TOISEEN, KUUKAUDESTA TOISEEN. He haluavat elää rauhassa, mutta sinunlaisesi kimittäjä ei anna. Nauti sinä vaan rokotteestasi. Sehän pitää sinut turvassa... eikö?

Vierailija
518/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksellisen tiukkaa linjaa koronarokotusten osalta vetää Italia, joka vaatii rokotustodistusta tai negatiivista koronatestitulosta kaikilta työntekijöiltä. Uudet määräykset astuivat voimaan 15. lokakuuta.

Työntekijät, jotka eivät pysty esittämään voimassa olevaa terveystodistusta, voidaan lomauttaa ilman palkkaa.

Vierailija
519/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtuiko tämänpäiväisestä syyllistämisulostulosta vahingossa tämä kuuluisa kommentti: En ole nähnyt, että he olisivat osoittaneet "tehokasta katumista"

Siitä olen hieman yllättynyt, että ulkomaalaistaustaiset on buukattu näissä propagandajulkaisuissa samaan syntisten kastiin. Heissähän on paljon rokottamattomia.

Joka aamu, kun avaa netin, odottaa uusi syyllistämishaastattelu. Kukahan silmäätekevä huomenna kertoo viisauksiaan.

Syylisiähän te rokottamattomat olettekin mm. pandemian pitkittymiseen, rajoitustoimien jatkumiseen, taloudellisiin menetyksiin, pahimmillaan kanssaihmisten kuolemiin. Pelottaako se piikki todella niin paljon, että olette valmiit kantamaan loppuikänne syyllisyyttä myös läheisten hengen menetyksestä kuten se eurajokinen hoitaja joutuu tekemään?

EN suostu ottamaan syyllisen asemaa.

Mulla ei ole koko pandemian aikana koronaa (testeissä olen juossut), joten miten olisin sitä levittänyt?????

-rokottamaton

Miksi sinä juokset niissä testeissä? Eikö teikäläiset ole sitä mieltä, että koko koronaa ei ole tai se on pelkkä flunssa? Miksi luotat näihin testeihin, niitä tekevät samat ihmiset jotka myös rokottavat?

Vierailija
520/1210 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normijutulta näyttää joo

Taistele Italia👊

Tuosta vaan roskajoukkoa nippusiteisiin ja rokotuksen kautta vapaaksi. Helppo poimia rokottomattomat taukit tuosta, kun napsiin vaan kiinni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän