Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen VEGAANIsisko tulee taas jouluna meille!

Vierailija
22.12.2014 |

Eli mieheni vegaanisisko tulee meille ensimmäistä kertaa jouluksi perheineen! Hänen miehensä on ihan lihansyöjä, lapset kasvissyöjiä ja hän itse vegaani. En oikeasti tiedä mitä tarjottavaa noille keksisi...

Yhdellä hänen lapsistaan on vakava pähkinäallergia, eli manteleita ei saa olla edes samassa huoneessa! + tietenkin nuo muut rajoitukset, eli ei joulukinkkua, kalaa, kalkkunaa yms. Ei myöskään mitään missä on maitoa, munia tai muita eläinperäisiä tuotteita. Miehen sisko ei kuulemma myöskään edes siedä joulukinkun HAJUA! Ei jää enää mitään tarjottavaa joulupöytään... Itkettää. Minä, mieheni ja lapsemme olemme kaikki sekasyöjiä (eikä allergioita), ja nyt tämän takia pitää kaikilta evätä hyvät jouluruoat!

En voi enää edes tätä perua. Miehen siskon perhe on siis matkustanut tänne yli tuhannen kilometrin matkan (ja nyt siis yöpyvät anoppini luona). En siis missään tapauksessa enää voi kieltää vierailua!

Mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat käyvät ajallaan talo elää tavallaan.

Teet jouluruoat niin kuin teillä on perinteenä ja lisäksi jotain mikä sopii vieraille.

Ei kinkkua tarvitse jättää laittamatta jos joku ei sitä syö niin jättää ottamatta.

Ei kukaan ruokarajoitteinen voi määrittää mitä toiset syövät.

Huomioisin tuon pähkinäallergian/manteliallergian tietenkin koska se on terveyttä ja jopa henkeä välittömästi uhkaava. Kinkun haju ei ketään tapa.

Vierailija
22/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:38"]

Voiko vieraille vaikka soittaa etukäteen ja jutella, että tällaista ja tällaista olen suunnitellut pöytään laittaa. Sitten toisesta päästä kommentoidaan mikä on ookoo ja mikä ei ja ehkä esitetään jokin lisätoive

[/quote]

Mä en kyllä alkais neuvotella toisen monimutkaisten dieettien takia, että käykö nyt tää vai tää ja jos ei niin mikä kävis...!?!!! Kun menet heille, siellä ei ole tarjolla teidän ruokavalion ruokia yhtäkään. Tuokoon sapuskansa mukanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulevat teolla vaan pistäytymään (tyyliin eivät koko jouluksi), tarjoaisin sillä yhdellä aterialla jotain kaikille sopivaa. Jos tulevat tyyliin aaton pääillalliselle tai useammalle aterialle, sitten pitäisin omen perheen joulusuosikit mukana, mitta järjestöihin myös vegaanisen vaihtoehdon.
Minulle olisi kauhistus, jos joku ei saisi meillä itselleen sopivaa ruokaa. Vieraat ja vieraanvaraisuus kuuluvat yhteen.

Vierailija
24/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt on ongelma? Te syötte mitä syötte, voit varata hänelle jotain pöydässä ja muuten ottavat tietysti omat eväät. Minä olen keliaakikko ja ikinä koskaan ei ole ollut ongelma, enkä oleta että minulle tehdään erikseen sapuskat jika vierailuoaikassa... kääretorttu on se yleisin tarjottava ja olen iloinen, että eds sitä saa :) Tietysti toinen juttu on, että en juurikaan uskaltaisi muiden tekemiä syödä, varsinkaan vanhemman väen, minulla on oltava ruokavalion todella tarkka tai kivut ovat hirvittävät seuraavat neljä päivää.

Vierailija
25/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelit ja pähkinät kokonaan pois. Keitä riisipuuro heidän osalta veteen. Tee joku kiisseli. Varaa pakastimeen pkt kaura/soijajäätelöä. Rosolli taitaa käydä. Tee vihreä salaatti. Jos teet laatikoita, niin ota siitä sitä sosetta erilleen.

Vierailija
26/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:08"]Ai nyt vasta 2 pv ennen joulua, saat kuulla heidän saapuvan? Ihan yhtäkkiä päättivät tehdä tuommoisen 1000 km extempore reissun?

[/quote]

Ei vaan menivät aluksi vanhempiensa luokse. Sitten päättivät tulla poikkeamaan meilläkin, kun kerta lähellä ovat. Ap
[/quote]

Jos vain poikkeavat, niin tarjoaisin kahvia / teetä / glögiä ja pipareita tai joulutorttua. Annas pepparkakor -piparit ovat ainakin vegaanisia, samoin monet torttutaikinat. Katso lista: http://www.vegaanituotteet.net/joulu/

Vierailija
27/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:28"]Mantelit ja pähkinät kokonaan pois. Keitä riisipuuro heidän osalta veteen. Tee joku kiisseli. Varaa pakastimeen pkt kaura/soijajäätelöä. Rosolli taitaa käydä. Tee vihreä salaatti. Jos teet laatikoita, niin ota siitä sitä sosetta erilleen.
[/quote]

Älä keitä veteen puuroa, samalla vaivalla teet kookosmaitoon, ja luulisi kelpaavan myös sekasyöjille. Joulupuuro riisistä ja vedestä ei ole juhlaruokaa. Vegaanisia laatikoita saa kaupasta.

Vierailija
28/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:57"]

Eli mieheni vegaanisisko tulee meille ensimmäistä kertaa jouluksi perheineen! Hänen miehensä on ihan lihansyöjä, lapset kasvissyöjiä ja hän itse vegaani. En oikeasti tiedä mitä tarjottavaa noille keksisi... Yhdellä hänen lapsistaan on vakava pähkinäallergia, eli manteleita ei saa olla edes samassa huoneessa! + tietenkin nuo muut rajoitukset, eli ei joulukinkkua, kalaa, kalkkunaa yms. Ei myöskään mitään missä on maitoa, munia tai muita eläinperäisiä tuotteita. Miehen sisko ei kuulemma myöskään edes siedä joulukinkun HAJUA! Ei jää enää mitään tarjottavaa joulupöytään... Itkettää. Minä, mieheni ja lapsemme olemme kaikki sekasyöjiä (eikä allergioita), ja nyt tämän takia pitää kaikilta evätä hyvät jouluruoat! En voi enää edes tätä perua. Miehen siskon perhe on siis matkustanut tänne yli tuhannen kilometrin matkan (ja nyt siis yöpyvät anoppini luona). En siis missään tapauksessa enää voi kieltää vierailua! Mitä tekisitte tilanteessani?

[/quote]

ei sun tarvii tehdä mitään. tee lapsillesi joulu niinkuin ennenkin. 

sano ettet tiedä mitä erikoista pitäisi tehdä koska se ei ole sinulle tuttua. jos ei siedä jotain niin olkoon syömättä tai tehköön itse... jos ei siedä kinkun hajua niin on sitten eri huoneessa, pihalla, metsässä, vajassa tai jää kotiin.  

Vierailija
29/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:08"]Ai nyt vasta 2 pv ennen joulua, saat kuulla heidän saapuvan? Ihan yhtäkkiä päättivät tehdä tuommoisen 1000 km extempore reissun?

[/quote]

Ei vaan menivät aluksi vanhempiensa luokse. Sitten päättivät tulla poikkeamaan meilläkin, kun kerta lähellä ovat. Ap
[/quote]

Jos vain poikkeavat, niin tarjoaisin kahvia / teetä / glögiä ja pipareita tai joulutorttua. Annas pepparkakor -piparit ovat ainakin vegaanisia, samoin monet torttutaikinat. Katso lista: http://www.vegaanituotteet.net/joulu/
[/quote]

Olen siis itse vegaani, ja mieluummin joisin vain kahvia kuin stressaisin isäntäväkeä tai joutuisin kieltäytymään minulle ostetuista soijanakeista, jotka ovatkin epävegaanisia (useimmat ovat).

- 31

Vierailija
31/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi jos kinkun haju tökkii. Minä inhoan kinkun hajua, enkä koskaan syö joulukinkkua, mutta minä olen meillä se lihamestari, joka sen kinkun uuniin tyrkkää ja sitä vahtii. Koska 10 muuta sitä haluaa syödä, niin kinkkua pöydässä on, vaikka yksi ei sen hajua siedäkään.

Uskomatonta nirppanokkaisuutta kieltää muilta kinkku vain siksi, ettei sitä voi itse sietää.

Muuhun en ota kantaa, liian monimutkaista.

Vierailija
32/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:07"]

Joku ihme vegaanivihaaja taas liikkeellä.. Hanki elämä jooko

[/quote]

Tämän on kyllä kirjoittanut vegaani. Ihan niin kuin vastaavia juttuja päivästä toiseen. Ideana on päästä kertomaan miten sekasyöjien ruokia voi muuttaa vegaanisiksi ja mainostaa vegaanisia tuotteita. Taitaa olla joku pakkomielle käännyttää ihmisiä omaan uskontoonsa, mielenvikainen hörhö siis.

Vierailija
33/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako porukka, että tässä on kyseessä ap:n miehen SISKO, joka asuu kaukana?

Noinko te omaa siskoanne kohtelisitte?

Vierailija
34/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen vegaanivieraille näitä: kylmäsavutofua siivutettuna uunipellille, päälle sinappia ja korppujauhoja, sitten paistetaan. Rosollia ja salaattia kuten muillekin, rosollin kerman teen kaikille vispautuvasta kaura/soija/mikälie kermasta, perunalaatikon teen kauramaitoo, ja tummansiniseen keijuu, paistan uunissa punajuuria, porkkanaa ja lanttua. Jälkkärinä annaspipareita, tummaa suklaata (lidl) ja kuivattuja hedelmiä.

Vierailija
35/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen porkkana käteen ja toinen... Ja ite syötte kinkkua hyvällä ruokahalulla mässyttäen ;-)

Vierailija
36/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katat rouvalle pöytään vesilasin, monivitamiiniporetabletin ja kannullisen raikasta vettä. Toivotat hyvää ruokahalua ja sanot, että vettä saa nauttia niin paljon kuin jaksaa. :)

Vierailija
37/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:08"]Ai nyt vasta 2 pv ennen joulua, saat kuulla heidän saapuvan? Ihan yhtäkkiä päättivät tehdä tuommoisen 1000 km extempore reissun?

[/quote]

[/quote]
No niin. Yllätyspoikkeamista varten ei tarvii laittaa joulupöydän menua uusiksi. Käyt ostamassa niitä soijanakkeja ja keität potut. Pyydä kälyä tuomaan muut ruuat itse.

Vierailija
38/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ette todellakaan jätä sitä kinkkua pois.

Vierailija
40/82 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:57"]Eli mieheni vegaanisisko tulee meille ensimmäistä kertaa jouluksi perheineen! Hänen miehensä on ihan lihansyöjä, lapset kasvissyöjiä ja hän itse vegaani. En oikeasti tiedä mitä tarjottavaa noille keksisi...

Yhdellä hänen lapsistaan on vakava pähkinäallergia, eli manteleita ei saa olla edes samassa huoneessa! + tietenkin nuo muut rajoitukset, eli ei joulukinkkua, kalaa, kalkkunaa yms. Ei myöskään mitään missä on maitoa, munia tai muita eläinperäisiä tuotteita. Miehen sisko ei kuulemma myöskään edes siedä joulukinkun HAJUA! Ei jää enää mitään tarjottavaa joulupöytään... Itkettää. Minä, mieheni ja lapsemme olemme kaikki sekasyöjiä (eikä allergioita), ja nyt tämän takia pitää kaikilta evätä hyvät jouluruoat!

En voi enää edes tätä perua. Miehen siskon perhe on siis matkustanut tänne yli tuhannen kilometrin matkan (ja nyt siis yöpyvät anoppini luona). En siis missään tapauksessa enää voi kieltää vierailua!

Mitä tekisitte tilanteessani?
[/quote]
Kuule, ei he ole tulleet teille syömään vaan vierailulle! Laitat perheellesi normaalin jouluruoan. Lisäksi teet erikoishyvän salaatin ja ostat kaupasta jonkun valmiin kasvisruoan jossa ei oo noita mitä ei saa olla, voisko kasvispihvit tai joku vastaava +riisi olla sellainen eväs?. Pärjäät kyllä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan