Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa päänsärkyyn?

Vierailija
27.12.2023 |

Olen ottanut buranaa maksimiannoksen, lievensi mutta ei poistanut päänsärkyä. Sama juttu parasetamolin kanssa. Olen testannut myös hiljattain vanhentuneita estrogeenitabletteja 1 kpl/pv, ei vaikutusta. Olen pyöritellyt hartioita, saunonut, hieronut niskaa. 

Kipu tuntuu vaeltavan pään eri paikat läpi, siis yhtenä päivänä tuntuu eri puolella päätä, seuraavana taas eri paikassa ja sitä seuraavana eri paikassa. Tuntuu hormonaaliselta päänsäryltä, jota aiemmin ollut vain kierron ihan lopussa ja/tai alussa muutama päivä. Mutta nyt tämä on niin kuin jäänyt päälle. Pohdin siksi, että olisiko estrogeenipuutosta. Ikää 39 ja munasarjat toimivat aika huonosti. Uskaltaisiko noita juuri vanhentuneita estrogeenitabletteja testata enemmän? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri vois auttaa, tältä palstalta tuskin luotettavaa apua/neuvoja saat. Mites verenpaine?

Vierailija
2/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon pano.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri vois auttaa, tältä palstalta tuskin luotettavaa apua/neuvoja saat. Mites verenpaine?

Ei mitään tietoa verenpaineesta, ei ole mitattu. Suositeltu suolamäärä kyllä varmaan ylittyy, vaikka en lisää suolaa mihinkään. Alkoholia ja kahvia en käytä. Ap

Vierailija
4/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali.

Vierailija
5/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri auttaa ja arvioi tarvitko lääkettä tai fysioterapiaa.

Vierailija
6/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiku enemmän ja laihduta

Vierailija
7/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tietoa verenpaineesta, ei ole mitattu. Suositeltu suolamäärä kyllä varmaan ylittyy, vaikka en lisää suolaa mihinkään. Alkoholia ja kahvia en käytä. Ap

Montako tutkittua ja turvallista olet ottanut? 

Vierailija
8/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako tutkittua ja turvallista olet ottanut? 

En ymmärrä kysymystä. Ap

Vierailija
9/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liiku enemmän ja laihduta

Ei kai laihduttaminen asiaan liity, jos on normaalipainoinen. Olen siis normaalipainoinen. Ap

Vierailija
10/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenpainemittari usean vuoden takuulla maksaa marketissa alle 50€. Ibuprpfeeni kohottaa verenpainetta ja siten pahentaa päänsärkyä. 

Netistä voit tilata päähän laitettavan pakastimessa kylmennettän geelimyssyn, jota migreenipotilaat käyttävät. Sen nimin on Migracap.

Vierailija
11/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lisäravinteiden käytön hiljattain d-vitamiinia lukuunottamatta. Voiko se linkittyä tähän? Käytin aiemmin mm. lisämagnesiumia. Ap

Vierailija
12/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rip!

Vierailija
13/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain päänsärkyyn Triptyl-nimistä lääkettä. Alentaa kipukynnystä. Auttoi.

Vierailija
14/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta auttaa päänsärkyyn, laittaa aineenvaihdun liikkeelle ja mm. lymfaattinen kierto nopeutuu. 

Vierailija
15/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö särkylääkkeitä, sillä niiden sivuvaikutus on päänsärky. Juo vettä.

Vierailija
16/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain päänsärkyyn Triptyl-nimistä lääkettä. Alentaa kipukynnystä. Auttoi.

Tuohan on myös masennuslääke. Hyvä jos auttoi sinua. Itse en koske masennuslääkkeisiin. Ja vielä yleisenä haittavaikutuksena vihaisuus. Ei missään nimessä sovellu minulle. Ap

Vierailija
17/17 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukalon ja etusormen välissä olevassa ihopoimussa on aku-piste. Paina siitä kohtaa, mistä tuntuu pahimmalle noin 30 sekuntia-minuutti. Yleensä päänsärky lähtee tällä. Magnesiumin ottaisin takaisin, se rentouttaa lihaksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi