Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin syntipukkilapset jotka on tehty perinnöttömäksi? Aiotteko auttaa vanhempianne?

Vierailija
20.10.2021 |

En nyt tarkemmin ala esimerkein kuvaamaan hirveää väkivaltalapsuuttani, mutta siis mistään pienestä ”isä karjui vuonna -85” jutusta ei ole kyse vaan 18v kestäneestä julmasta kaltoinkohtelusta. Minä olen narsistin syntipukkilapsi (se kiltein, ahkerin, tunnollisin) ja minut on tehty perinnöttömäksi. Vanhemmat ovat siis elossa mutta lähestyvät 8-kymppiä eli ovat jo aika vanhoja.
Olin uskossa että auttamisvastuu kuuluu suosikkilapselle. Mutta näköjään sitä odotetaankin minulta. En haluaisi alkaa siihen.

Miten te muut, autatteko tai oletteko edes tekemisissä?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöttömäksi on vaikea tehdä, ellet ole tehnyt todistetusti jotain oikeasti ikävää, joka voisi olla syy perinnöttömyyteen.

Lakiosan saa, vaikka olisi testamentattu enemmän muille lapsille.

Vierailija
2/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio auttaa millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Sanot suoraan että sua kohdeltiin niin huonosti, että et ole mitään velkaa. Jos tämä ei herätä mitään merkkejä siitä, että hän saattaisi tajuta tämän, ei ehkä kannata auttaa. Sano että soita sille suosikille.

Vierailija
4/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeutettu lakiosaan perinnöstä mutta mitään velvollisuutta sinulla ei ole auttaa. Miksi auttaisit? Miksi edes harkitset?

Vierailija
5/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnöttömäksi on vaikea tehdä, ellet ole tehnyt todistetusti jotain oikeasti ikävää, joka voisi olla syy perinnöttömyyteen.

Olet oikeassa, lakiosan saan koska olen elänyt kaikin puolin moitteetonta elämää, mutta oma epäilys on se että narsistivanhempi jotenkin kikkailee asiat niin että mitään lakiosaa ei olekaan. Esim jakamalla omaisuuden juuri ennen kuolemaansa niin että pesään ei jää mitään mistä voisi irroittaa lakiosan.

Vierailija
6/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeutettu lakiosaan perinnöstä mutta mitään velvollisuutta sinulla ei ole auttaa. Miksi auttaisit? Miksi edes harkitset?

Olen voimakkaasti syyllisyydentuntoinen. Siis siten että pelkään että ”vanhemmille tulee paha mieli”. Tedostan että syyllisyyteen ei ole aihetta mutta en osaa olla kokematta sitä.

Vierailija
7/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla. Sanot suoraan että sua kohdeltiin niin huonosti, että et ole mitään velkaa. Jos tämä ei herätä mitään merkkejä siitä, että hän saattaisi tajuta tämän, ei ehkä kannata auttaa. Sano että soita sille suosikille.

Suosikki on vanhempieni mielestä liian ”hieno” auttamaan. Sellaiset surkeat siivoojanhommat kuuluu minulle ilmeisesti. Olen siis akateeminen, suosikki amistaustainen, silti hän on se hieno ja ylevä, minä taas epäonnistunut lapsi.

Vierailija
8/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä nyt niin nössö ja lapatossu tahdoton ihminen ole että alat auttaa!? Pitää sulla senverran itsekunnioitusta olla jotta yksinkertaisesti kieltäydyt auttamisesta. Ja lakiosan saat perinnöstä vaikka vanhempasi olisivat minkälaisen testamentin tehneet.

Vierailija
9/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio auttaa millään tavalla.

Miten aiot ilmaista tämän? Siis kerrotko vanhemmille suoraan? Näin siis haluaisin toimia mutta olen varmaan niin nynny etten uskalla sanoa tätä päin naamaa…

Vierailija
10/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai sä nyt niin nössö ja lapatossu tahdoton ihminen ole että alat auttaa!? Pitää sulla senverran itsekunnioitusta olla jotta yksinkertaisesti kieltäydyt auttamisesta. Ja lakiosan saat perinnöstä vaikka vanhempasi olisivat minkälaisen testamentin tehneet.

Tämä on helppo sulle jos olet normaalista kodista, narsistin lapsi on aivopesty siihen että se kantaa vastuun vanhemman onnellisuudesta ja hyvästä mielestä. -ohis

Vierailija
11/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompottavat sinua niin kauan, kuin suostut hyppimään. Ota avioero vanhemmistasi ja elä omaa elämääsi. Onhan niillä jo palkattu hoitaja valmiina, jolle perintökin menee.

Vierailija
12/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on helppo sulle jos olet normaalista kodista, narsistin lapsi on aivopesty siihen että se kantaa vastuun vanhemman onnellisuudesta ja hyvästä mielestä. -ohis

Itse narsistin lapsena sanoisin, että jossain vaiheessa pitää aikuistua ja kantaa vastuu omasta elämästään ja hyvinvoinnistaan. Ei kannata hautaan asti jumiutua sinne lapsuuteen ja tehdä mitä vanhemmat käskevät.

-eri

Vierailija
13/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosikki on vanhempieni mielestä liian ”hieno” auttamaan. Sellaiset surkeat siivoojanhommat kuuluu minulle ilmeisesti. Olen siis akateeminen, suosikki amistaustainen, silti hän on se hieno ja ylevä, minä taas epäonnistunut lapsi.

Jos oot akateeminen, sun on helppo sanoa "juu kato kun ei ehdi, on noita ylitöitä...".

Ja edelleen, voit vaika todeta, että se suosikki varmaan tekis ton mua paremmin. Hehe!

Vierailija
14/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta voi jäädä aika pieneksi jos ja kun järjestelee vähän omaisuutta!😂

Vierailija
15/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ymmärränhän minä tämän ja pyydän anteeksi aapeeltä kärkästä sanavalintaani. Mua vaan alkoi suututtaa että ap ilmaisi ettei haluaisi auttaa mutta viestistä kuultaa jotta vanhemmat saa tahtonsa läpi.

Kuule ap, kun sinä et halua auttaa eikä sulla ole siihen MITÄÄN velvollisuutta niin rohkaise itsesi ja kieltäydy. Kuulostaa yksinkertaiselta ja loppuviimeksi se sitä onkin. Huomaan että ymmärrät olevasi kaltoinkohdeltu, älä enää suostu siihen. Ymmärrät kyllä että sun vastuulla ei ole vanhempiesi elämä, ei millään tavalla.

Tsemppiä ja rohkeutta!

Vierailija
16/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kaltaistasi taustaa. En kuitenkaa näkisi mitään syytä olla tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa. Oli sitten vanhempi tai kuka tahansa. Jos haluat kaikesta huolimatta olla hieman tekemisissä, niin suosittelelisin että harvoin, vähän, äläkä päästä millään tavalla lähelle elämääsi tai tietämään mitään täkeimpiä tai arkaluontoisia asioita. Älä näytä juurikaan tunteitasi heille, älä anna mitään, mihin voisi tarttua ikävällä tavalla. Sillä jos annat näistä "aseita" eli henkiläkohtaista informaatiota, niin ne käännetään varmasti sinua vastaan tavalla tai toisella.

En alkaisi kyllä auttamaan. Tuskin edes mitään kiitostakaan siitä saisit, päinvastoin. Tiedät varmati sen itsekin. Auttakoot muut, joita ovat kohdelleen vähän paremmin (?), jos haluavat.

Vierailija
17/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, lakiosan saan koska olen elänyt kaikin puolin moitteetonta elämää, mutta oma epäilys on se että narsistivanhempi jotenkin kikkailee asiat niin että mitään lakiosaa ei olekaan. Esim jakamalla omaisuuden juuri ennen kuolemaansa niin että pesään ei jää mitään mistä voisi irroittaa lakiosan.

Juurikin näin tulee siiriseni hyvin todennäköisesti käymään! No aina ei voi voittaa..🙏

Vierailija
18/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kaltaistasi taustaa. En kuitenkaa näkisi mitään syytä olla tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa. Oli sitten vanhempi tai kuka tahansa. Jos haluat kaikesta huolimatta olla hieman tekemisissä, niin suosittelelisin että harvoin, vähän, äläkä päästä millään tavalla lähelle elämääsi tai tietämään mitään täkeimpiä tai arkaluontoisia asioita. Älä näytä juurikaan tunteitasi heille, älä anna mitään, mihin voisi tarttua ikävällä tavalla. Sillä jos annat näistä "aseita" eli henkiläkohtaista informaatiota, niin ne käännetään varmasti sinua vastaan tavalla tai toisella.

En alkaisi kyllä auttamaan. Tuskin edes mitään kiitostakaan siitä saisit, päinvastoin. Tiedät varmati sen itsekin. Auttakoot muut, joita ovat kohdelleen vähän paremmin (?), jos haluavat.

Totta, saisin vain haukkuja, kaltoinkohtelua ja ehkä jopa väkivaltaakin siitä auttamisesta. Isäni on lähemmäs 80 mutta edelleen aika aggressiivinen ja väkivaltainen (ja fyysisesti vahva).

Olen ottanut paljon etäisyyttä ja kertonut vain todella vähän elämästäni, siksi kuvittelinkin että apua odottaisivat suosikilta joka on läheinen heille. Järkytys oli suuri kun kävi ilmi että piika-rooliin on ajateltu minua.

Vierailija
19/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio auttaa, enkä välitä pätkän vertaa siitä, mitä tekevät omaisuudellaan. Olen jo vuosikymmeniä elättänyt itse itseni ja aion tehdä niin jatkossakin.

Vierailija
20/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin tulee siiriseni hyvin todennäköisesti käymään! No aina ei voi voittaa..🙏

Narsistin kanssa ei KOSKAAN voi voittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi