Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin syntipukkilapset jotka on tehty perinnöttömäksi? Aiotteko auttaa vanhempianne?

Vierailija
20.10.2021 |

En nyt tarkemmin ala esimerkein kuvaamaan hirveää väkivaltalapsuuttani, mutta siis mistään pienestä ”isä karjui vuonna -85” jutusta ei ole kyse vaan 18v kestäneestä julmasta kaltoinkohtelusta. Minä olen narsistin syntipukkilapsi (se kiltein, ahkerin, tunnollisin) ja minut on tehty perinnöttömäksi. Vanhemmat ovat siis elossa mutta lähestyvät 8-kymppiä eli ovat jo aika vanhoja.
Olin uskossa että auttamisvastuu kuuluu suosikkilapselle. Mutta näköjään sitä odotetaankin minulta. En haluaisi alkaa siihen.

Miten te muut, autatteko tai oletteko edes tekemisissä?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti käyttää samoja keinoja, kuin narsisti. Jos tietää, että perintö menee jo ohi, niin mitä väliä enää. Jokaisesta palveluksesta ottaa maksua. Tällä tavalla lypsää rahat pois.

Jos pitkään elää, niin saa ehkä kaikki lypsettyä.

Vierailija
62/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnöttömäksi on vaikea tehdä, ellet ole tehnyt todistetusti jotain oikeasti ikävää, joka voisi olla syy perinnöttömyyteen.

Lakiosan saa, vaikka olisi testamentattu enemmän muille lapsille.

Kyllä käytännössä voi tehdä, jos jakaa omaisuutensa pois elinaikanaan. En kyllä silti tuossa tilanteessa alkaisi hoitajaksi. Ap:n tilassa käytäisin sen ajan sijoittamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mene terapiaan, jos aloituksesi ei ole provo.

Kai sulla nyt aikuisena ihmisenä on jo oma perhe, jonka kanssa voit elää tasapainoista elämää.

Etkä enää aikuisena jankkaa ja muista ja  muistele jotain yli  30 vuotiaita asioita ja olemisia.

Nämä ei ole mitään 30v takaisia asioita vaan kaltoinkohtelua on ollut koko ajan, siis aikuisena myös. Et selvästi ymmärrä millaista on elää dysfunktionaalisessa perheessä. Ei se kaltoinkohtelu jää lapsuuteen, narsisti tekee sitä kuolemaansa asti - ja vielä sen jälkeenkin.

Narsisti kohtelee sinua huonosti tasan niin kauan kuin SINÄ annat kohdella. Nyt aikuinen vastuu kehiin. Itse olen ISOSTA narsistisuvusta irtautunut eli kyllä se irtaantuminen onnistuu jos itse tekee asialle jotakin. Nuorena päätin että en ala loppuelämäkseni uhriksi , enkä myöskään alkanut. Tee samoin!

No enpä tiedä. Mä olen myös narsistisuvusta irtautunut ja en antaisi tätä neuvoa. Nimittäin multa meni kaikki. Vanhemmat, sisarukset, koko suku. Ihan kaikki. Narsisti sai kaikki käänettyä mua vastaan ja kaikki hylkäsivät. Olen elänyt kohta 20v ilman mitään yhteyttä lapsuusperheeseen ja sukuun ja on aika yksinäistä. Kova oli hinta.

Miksi jäät kaipaamaan narsistia ja hoviaan ? Niitä reppanoita. Minä olin helpottunut kun pääsin eroon ja sain miehestäni ja hänen suvustaan itselleni rakkaita. Ja arvaapa miltä narsisista sisaruksinen tuntui kun kuulivat tästä : D

Vierailija
64/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mene terapiaan, jos aloituksesi ei ole provo.

Kai sulla nyt aikuisena ihmisenä on jo oma perhe, jonka kanssa voit elää tasapainoista elämää.

Etkä enää aikuisena jankkaa ja muista ja  muistele jotain yli  30 vuotiaita asioita ja olemisia.

Nämä ei ole mitään 30v takaisia asioita vaan kaltoinkohtelua on ollut koko ajan, siis aikuisena myös. Et selvästi ymmärrä millaista on elää dysfunktionaalisessa perheessä. Ei se kaltoinkohtelu jää lapsuuteen, narsisti tekee sitä kuolemaansa asti - ja vielä sen jälkeenkin.

Narsisti kohtelee sinua huonosti tasan niin kauan kuin SINÄ annat kohdella. Nyt aikuinen vastuu kehiin. Itse olen ISOSTA narsistisuvusta irtautunut eli kyllä se irtaantuminen onnistuu jos itse tekee asialle jotakin. Nuorena päätin että en ala loppuelämäkseni uhriksi , enkä myöskään alkanut. Tee samoin!

No enpä tiedä. Mä olen myös narsistisuvusta irtautunut ja en antaisi tätä neuvoa. Nimittäin multa meni kaikki. Vanhemmat, sisarukset, koko suku. Ihan kaikki. Narsisti sai kaikki käänettyä mua vastaan ja kaikki hylkäsivät. Olen elänyt kohta 20v ilman mitään yhteyttä lapsuusperheeseen ja sukuun ja on aika yksinäistä. Kova oli hinta.

Miksi jäät kaipaamaan narsistia ja hoviaan ? Niitä reppanoita. Minä olin helpottunut kun pääsin eroon ja sain miehestäni ja hänen suvustaan itselleni rakkaita. Ja arvaapa miltä narsisista sisaruksinen tuntui kun kuulivat tästä : D

No, sulla ihan eri tilanne kun sulla on muita korvaavia ja rakastavia ihmisiä ympärilläsi. Mulla ei ole. Joten ihan helvetin yksin sitä on, ja huonokin suku olisi parempi kuin ei mitään sukua.

Narsisti on vaarallinen aina. Kun sitä vastaan asettuu niin saat maksaa kovan hinnan. Esim äitini ja sisarukseni ei saa ottaa mitään yhteyttä muhun, narsisti kieltää. Äitini ei ole saanut nähdä koskaan lapsiani (lapsenlapsiaan).

Kiva jos sulla tuo päätös oli lopputulemaltaan onnellinen, mulla ei ollut.

Vierailija
65/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinnöttömäksi on vaikea tehdä, ellet ole tehnyt todistetusti jotain oikeasti ikävää, joka voisi olla syy perinnöttömyyteen.

Kyllä käytännössä voi tehdä, jos jakaa omaisuutensa pois elinaikanaan. En kyllä silti tuossa tilanteessa alkaisi hoitajaksi. Ap:n tilassa käytäisin sen ajan sijoittamiseen.

Mun suvussa (jossa on useampi narsisti, suurta ikäluokkaa) yksi teki näin. Teki testamentin jossa inhokkilapsi saa vain lakiosan ja sitten piti huolta että ei ole mitään pesää mistä ottaa lakiosa. Myi alihintaan ennakkoon maat ja talot, lahjoitti mökin, eli kaikki suosikeille ennen kuolemaa ja sitten kuollessa oli pari hassua tonnia enää kuolinpesässä.

Siinä sitten jotain yritystä oli nostaa asiasta lakijuttu mutta ei tainnut ottaa tuulta purjeisiin. Inhokki (joka oli siis kiltein lapsi) jäi ilman.

Vierailija
66/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, lakiosan saan koska olen elänyt kaikin puolin moitteetonta elämää, mutta oma epäilys on se että narsistivanhempi jotenkin kikkailee asiat niin että mitään lakiosaa ei olekaan. Esim jakamalla omaisuuden juuri ennen kuolemaansa niin että pesään ei jää mitään mistä voisi irroittaa lakiosan.

Joo mulle kävi näin. Eipä siinä oikein mitään voi tehdä. Mutta onneksi sitä tulee omillaan toimeen niin paras vain unohtaa menneisyys kun siitä ei mitään iloa ole.

Vierailija
67/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pakko lapsille mitään perintöä kerryttää tai säästellä.

Ikää kun tulee, niin myyn kiinteistöt ja arvotavarat ja käytän rahat itseeni.

Saahan ne lapset kieli pitkällä ootella perintöä.

Vierailija
68/78 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet edes toivomassa rahaa? Hieman ristiriitaista. Ei heillä ole mitään velvollisuutta antaa kenellekään mitään omista rahoistaan.

Vierailija
69/78 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha auttaa enää siinä vaiheessa, kun huomaa olevansa perinnötön ja perittävä tuonpuoleisessa.

Hölmöhän sinä olet, jos kuvittelit auttamisen olevan suosikkilapsen velvollisuus. Ei tietenkään vaan sen epäsuositun pitää tehdä jotain ansaitakseen perintöä, ei suosikin. Elä sinä vain omaa elämääsi ja tulevaisuuttasi, älä menneisyyttä vanhempiesi lapsena.

Testamentilla perinnöttömäksi tekeminen edellyttää tosiaan rikostuomiota jostakin perittävää kohtaan tehdystä rikoksesta. Muuten se ei ole pätevä ja hyvin harvoin hyväksytään.

Vierailija
70/78 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksit ja loukkaat vanhemman kunniaa riittää perinnöttömäksi tekemiseen nykyään.

Vierailija
71/78 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeutettu lakiosaan perinnöstä mutta mitään velvollisuutta sinulla ei ole auttaa. Miksi auttaisit? Miksi edes harkitset?

Olen voimakkaasti syyllisyydentuntoinen. Siis siten että pelkään että ”vanhemmille tulee paha mieli”. Tedostan että syyllisyyteen ei ole aihetta mutta en osaa olla kokematta sitä.

Käsittelet tuon syllisyyden tunteen itseksesi. Tai terapeutilla. Auttamaan et kuitenkaan tuon varjolla ala.

Vierailija
72/78 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestän omaisuuteni niin, että siitä ei jää itserakkaille lapsille mitään.

Vierailija
73/78 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--------------

Miksi vihaat omia lapsiasi?

Vierailija
74/78 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--------------

Miksi vihaat omia lapsiasi?

En vihaa. Taustalla kunnianloukkaukset, jotka täyttävät rikoksien tunnusmerkit.

Eli jos vien oikeuteen, rapsahtaa sakot lapsille.

Vierailija
75/78 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nää loukkaajat odottelee jotain perintöä?

Ei onnistu tänä päivänä.

Sitä paitti vanhemmilla ei ole velvollisuutta jättää narskulapsille yhtään mitään perintönä.

Vierailija
76/78 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitti vanhemmilla ei ole velvollisuutta jättää narskulapsille yhtään mitään perintönä.

Ei olekaan jos jälkeläinen on 18-vuotias eikä vanhempi halua hyvittää mitään. Mutta ihmetyttää tuo "narskulapsi". Sellainen on joutunut vauvaikäisenä julman kaltoinkohtelun ja laiminlyönnin kohteeksi. Siitä juuri tulee pelko nähdä otsensä heikkona ja tavallisena.

Vierailija
77/78 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät sen, että heidän mielestään sun velvollisuus on auttaa heitä, mutta todennäköisesti tulevat tekemään kaikkensa ettet saa killinkiäkään heidän omaisuudestaan. Olet katso jo saanut niin paljon, kun olet saanut olla (palvelemassa ja pieksettävänä) heidän ihanassa seurassaan.

Eli jos autat vanhempasi, annat heille voiton ja häviät itse kaikessa. Etenkin siinä, kun nöyrryt heidän nöyryytettäväksi ja kiusattavaksi.

Lopeta heidän puheluihin ja viesteihin vastaaminen. Ja kun joskus vastaat, keksit tekosyitä (mitkä olet miettinyt etukäteen) miksi et ole heidän käytettävissään. Jos eivät usko, niin katkaise puhelu.

Alat elämään omaa elämääsi ja teet siitä mahdollisimman positiivisen, ihanan, energisen ja rennon, että kaikki ahdistukset, velvollisuudet, huonot omatunnot vanhempiasi kohtaan on helppo painaa unholaan.

Vierailija
78/78 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä saa :/ En ainakaan usko että minä tulen saamaan eikä kyllä kiinnostakkaan. Meidän perheessämme iltatähti sisarelleni on jo elinaikana todennäköisesti annettu kaikki. En usko että äitini enää omistaa itse mitään vaan sisarelleni on hankittu asunto, auto ja mökkikin varmaan jo hänen nimissään. Toisaalta minä pärjään omineen ja 35 v sisareni asuu lapsineen äidillämme, yksin ei pärjää. Äiti hoitaa lapsensa ja lapsenlapsenlapsensa ja äiti maksaa. Mutta apua on täältä turha odotella, hoitakoon sisareni ihan yksikseen äitini tulevaisuudessa jos tarvetta on. Viime aikoihin asti olen hypännyt auttamassa kun apua tarvitaan, nyt opettelen laittamaan oman perheeni etusijalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä