Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunisia ja Marokko - mitä eroa lomakohteena?

Vierailija
22.12.2014 |

Ei oikein ole käynyt selville oppaita lukemalla, niin kysyn nyt täältäkin. Löytyykö molemmissa paikoissa käyneitä? Onko kovastikin eroa siinä, millaisia maita ovat matkakohteina?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siis Sousse, Agadir ja muut lomakohteet noissa maissa. Eikö kukaan ole käynyt?

Vierailija
2/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokkolainen tuttuni sanoo, että Marokko on paljon länsimaisempi ja vapaamielisempi maa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään eroa. Paskoja kohteita molemmat.

Vierailija
4/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko kummassakin vain ranskaa ja arabiaa? Vai pärjääkö englannilla kummassakaan. Miksi ovat paskoja kohteita?

Vierailija
5/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 08:02"]

Marokkolainen tuttuni sanoo, että Marokko on paljon länsimaisempi ja vapaamielisempi maa.

[/quote] Olen lukenut asian olevan toisinkin päin, miten tuo ilmenee?

Vierailija
6/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ei siis kukaan ole käynyt.

Vierailija
7/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 08:06"]

Ei mitään eroa. Paskoja kohteita molemmat.

[/quote]

Miksi, perustele väitteesi? Vai onko ennakkoluuloja vain? Itsekin olen ajatellut matkustaa Marokkoon.

Vierailija
8/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisiassa kävin ja tykkäsin ihan. Ei tietysti ole yhtä rentoa kun kanarialla. Mut oma hohtosa sielä on.

Vierailija
9/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agadir on Atlantin ja Sousse Välimeren rannalla, muuta en tiedä.

Vierailija
10/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tunisia paikka, jossa uskaltaa käydä pienen lapsen kanssa? Onko paljon rikollisuutta?

Vierailija
11/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
12/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä käynyt mutta Marokko on ollut tosi in viime aikoina, marokkolainen sisustus, marokkolainen ruoka, marokkolaiset elämysmatkat mm. kuumailmapalloineen ja kamelisafareineen. Siellä on viime vuosina kuvattu sekä fiktioleffoja (Sinkkuelämää 2 joka sijoittui mukamas Abu Dhabiin, mutta eivät saaneet kuvata siellä joten valitsivat vapaamielisemmän Marokon kuvauspaikaksi) että realitysarjoja (America's Next Top Model, Real Housewives of New York jne) ja on eurooppalaisen tuntuinen paikka, syystä että maa on Ranskan entinen siirtomaa.

Jos Marokko kelpaa matkailumaana David ja Victoria Beckhamille perheineen, niin miksei meille :)

Tunisiasta olen kuullut pelkkää huonoa.

Vierailija
13/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 08:47"]

Onko Tunisia paikka, jossa uskaltaa käydä pienen lapsen kanssa? Onko paljon rikollisuutta?

[/quote]

Tunisialaiset ovat todella lapsirakkaita, huomioivat lastanne, antavat lapsellenne purkkaa, karkkia jne mutta tulevat heti käsi pitkällä vaatimaan teiltä vanhemmilta maksua siitä antamastaan "lahjuksesta" :D

Vierailija
14/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kuullut paljon huonoa Tunisiasta, mikä siitä maasta tekee niin kamalan, kun toisaalta olen lukenut sen olevan eurooppalaisin Afrikan maa? Onko Marokossa samoja huonoja puolia?

Vierailija
15/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta mä olen 5.1 menossa Agadiriin, voin sitten kertoa mitä pidin :)

Vierailija
16/30 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokko on eksoottisempi, siellä on monta unohtumatonta paikkaa, molemmat toki ihania matkailukohteita. Molemmissa pitkä turistikohde historia.

Vierailija
17/30 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
18/30 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kivoja, hieman erilaisia kohteita, mutta ei mielestäni voi oikein verrata rantakohteina - toinen on kesäkohde ja toinen talvikohde.

Tunisiassa rantakelit kesällä, Välimererellä kun sijaitsee. Tosi hienot ja siistit rannat, hyvää ruokaa, paljon nähtävää ja Sousse mukavan pieni kaupunki, mutta kuitenkin riittävästi tekemistä. Myös omatoiminen liikkuminen mm. junalla helppoa.

Marokko taas on Atlantin puolella ja siellä lämmintä myös talvella ja kesällä,sinne ei Suomesta tehdä valmismatkoja. Rannat on siistit ja Agadir on modernin oloinen ja isohko kaupunki. Hyvät ostosmahdollisuudet ja paljon hyviä ravintoloita. Mielestäni ei niin paljon nähtävää kun Tunisiassa ja omatoimisesti liikkuminen hankalampaa. Ja kaupankäynti vielä ärsyttävämpää kun Tunisiassa.

eli kumpaa suosittelisin, riippuu enemmänkin siitä mihin aikaa vuodesta olisi menossa, kohteina molemmat kuitenkin aika perus rantamestoja...

Vierailija
19/30 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
20/30 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän