Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cv lopullisesti pilalla - mistä uusi ammatti?

Vierailija
21.12.2014 |

Ansioluetteloni on katastrofaalinen johtuen mielenterveydenongelmista. Jokunen lyhyt pätkätyö ja muutamakymmenen opintopistettä yliopistossa. Paljon pitkiä aukkoja. Kukaan ei huoli minkäänlaiseen työhön minua, olen hakenut kymmeniin, ellei satoihin paikkoihin. 

Mistä saan ammatin, johon työllistyy varmasti? Sos. - ja terveysala ei käy, en ole soveltuva. Palkkaakin olisi kiva saada järjellisesti, jotta en vaipuisi eläkepäivinä takaisin köyhyyteen.

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi varmaan ensiksi miettiä, että millaisessa työssä on haittaa mielenterveysongelmista. Vai onko sulla lääkitys kohdallaan ja ongelmat varmuudella takana?

Vierailija
2/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt nyt "normaaliin" elämään, niin suorita yliopistotutkintosi loppuun.  4-5 vuoden opiskelujakso, joilloin saat opintopisteitä normaalisti, pitäisi olla riittävä näyttö työnanajille parantumisestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistövälittäjä? Yrittäjä?

Vierailija
4/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:04"]

Jos pystyt nyt "normaaliin" elämään, niin suorita yliopistotutkintosi loppuun.  4-5 vuoden opiskelujakso, joilloin saat opintopisteitä normaalisti, pitäisi olla riittävä näyttö työnanajille parantumisestasi.

[/quote]

en saa opintojani suoritettua, en pärjää. Olen suorittanut muutamassa vuodessa yhden vuoden opinnot. -ap

Vierailija
5/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:06"]

[/quote]

Supliikki ei riitä kiinteistönvälittäjäksi. Yrittäjyys saattaisi kiinnostaa, mutta en osaa mitään. Ei ole mitään, mitä tarjota asiakkaille. Toisaalta ei ole omia pääomiakaan. -ap

Vierailija
6/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:02"]

Sun kannattaisi varmaan ensiksi miettiä, että millaisessa työssä on haittaa mielenterveysongelmista. Vai onko sulla lääkitys kohdallaan ja ongelmat varmuudella takana?

[/quote]

Ongelmat ei ole takana ikinä, mutta jollakin on elettävä. No yliopisto-opinnot ei suju ollenkaan, joten ne on poissuljettu.

Vierailija
7/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:09"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:06"]

[/quote] Supliikki ei riitä kiinteistönvälittäjäksi. Yrittäjyys saattaisi kiinnostaa, mutta en osaa mitään. Ei ole mitään, mitä tarjota asiakkaille. Toisaalta ei ole omia pääomiakaan. -ap[/quote]

Osaatko siivota?

Vierailija
8/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selvisin samasta tilanteesta saamalla suhteilla työpaikan. Kävi hyvä tuuri.

Vierailija
9/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anarkisti?

Vierailija
10/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahtariksi ajamaan täyperävaunua? Poliisiksi?

Vierailija
11/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma, tosin on myös lapset joiden "piikkiin" voin laittaa 10 vuoden tauon työelämässä. Silti, työtä ei heru. Olen jo miettinyt että lisään sinne väliin jotain toimintaa esim. Ulkomailla tai sellaisessa yrityksessä jota ei ole enää olemassa. Haluan töitä, mutta menneisyyden takia ei taida onnistua.

Vierailija
12/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:09"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:06"]

[/quote] Supliikki ei riitä kiinteistönvälittäjäksi. Yrittäjyys saattaisi kiinnostaa, mutta en osaa mitään. Ei ole mitään, mitä tarjota asiakkaille. Toisaalta ei ole omia pääomiakaan. -ap[/quote]

Osaatko siivota?

[/quote] Osaan, mutta alan palkoilla ei elä. Olen sitäpaitsi ihan älykäs ihminen, saattaisin masentua monotonisessa työssä. Olen tehnyt siivoustyötä vuosia sitten, oli tosi rankkaa tehdä jotain niin kuolettavan tylsää. En pärjäisi pitkällä aikavälillä siinä. Sovellus paremmin edes vähän älyllisesti vaativampiin tehtäviin. -ap

Vierailija
13/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko jonkun muun alan opiskelu? Joku sellanen ammatti joka ei kuormittaisi liikaa.

Vierailija
14/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:18"]

Onnistuuko jonkun muun alan opiskelu? Joku sellanen ammatti joka ei kuormittaisi liikaa.

[/quote]

kyllä, mutta en ole keksinyt mitään sellaista alaa. Melkein joka alalla on ylitarjontaa työvoimasta. -ap

Vierailija
15/126 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä älykkyydestäsi on, jos et suoriudu yliopisto-opinnoista? Mikä siinä opiskelussa mättää, kun et onnistu? Onnistuisiko AMK-opinnot? Tosin en tiedä heruuko niilläkään töitä. 

Jostain luin, että metsäkoneiden kuljettajista tulee olemaan kova pula. Mutta sekin taitaa olla enemmän käytännön ammatti.

Vierailija
16/126 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:06"]Kiinteistövälittäjä? Yrittäjä?
[/quote]

Supliikki ei riitä kiinteistönvälittäjäksi. Yrittäjyys saattaisi kiinnostaa, mutta en osaa mitään. Ei ole mitään, mitä tarjota asiakkaille. Toisaalta ei ole omia pääomiakaan. -ap[/quote]
Suomalainen ei kauheasti luota supliikki-ihmisiin. Pieni ujous tai jöröys voi yllättäen olla plussaa kiinteistönvälittäjälle.

Vierailija
17/126 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/126 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentava ketju. :( Taidan heti uuden vuoden alkajaisuksi erota yliopistosta, koska en voi pärjätä asiantuntijatyössä opintojen hitaan suorittamisen vuoksi. Arvosanat ovar hyviä mutta mielenterveysongelmien vuoksi opiskelen hitaasti.

Vierailija
19/126 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:12"]

Osaatko siivota?

[/quote] Osaan, mutta alan palkoilla ei elä. Olen sitäpaitsi ihan älykäs ihminen, saattaisin masentua monotonisessa työssä. Olen tehnyt siivoustyötä vuosia sitten, oli tosi rankkaa tehdä jotain niin kuolettavan tylsää. En pärjäisi pitkällä aikavälillä siinä. Sovellus paremmin edes vähän älyllisesti vaativampiin tehtäviin. -ap

[/quote]

Aika moni elää siivoojan palkalla. Sitä paitsi mikään ei estä sinua harrastamasta vaikka kuinka vaativaa aivojumppaa vapaa-ajallasi. Tai pohtimasta syntyjä syviä siinä luutun varressa. Kuulostaa ihan siltä että halveksut siivoojia ja pidät heitä tyhminä, ja itseäsi jotenkin parempana; "Olen sitäpaitsi ihan älykäs ihminen"

Vierailija
20/126 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:12"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:09"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:06"] Kiinteistövälittäjä? Yrittäjä? [/quote] Supliikki ei riitä kiinteistönvälittäjäksi. Yrittäjyys saattaisi kiinnostaa, mutta en osaa mitään. Ei ole mitään, mitä tarjota asiakkaille. Toisaalta ei ole omia pääomiakaan. -ap[/quote]   Osaatko siivota? [/quote] Osaan, mutta alan palkoilla ei elä. Olen sitäpaitsi ihan älykäs ihminen, saattaisin masentua monotonisessa työssä. Olen tehnyt siivoustyötä vuosia sitten, oli tosi rankkaa tehdä jotain niin kuolettavan tylsää. En pärjäisi pitkällä aikavälillä siinä. Sovellus paremmin edes vähän älyllisesti vaativampiin tehtäviin. -ap [/quote] Kyllä elää, mutta mitään extraa ei juurikaan jää. Minäkin olen erittäin taiteellinen sielu joka inhoaa tehdä samaa työtä päivästä toiseen, mutta pakko on jotta rahaa tulisi. Sinulla ei ole aihetta valittaa työllistymisen suhteen jos alat nirsoilla. Terveisin masennusta sairastanut siivooja

[/quote]

Siivoojan ammatti sopii ehkä sinunkaltaisellesi ihmiselle, muttei kaikille. Myös mielenterveysongelmaisilla on oikeus unelmiin ja ammatinvalintaan. Siivoojan työ tuskin on kenenkään unelma.

[/quote]

Itse asiassa minulle on tällä hetkellä unelma. Haaveilen laitoshuoltajan koulutuksen hankkimisesta, koska ala on niin hyvin työllistävä, että varmaan pääsisin valitsemaan juuri itselleni sopivan työpaikan (sijainti ja työajat). Tosin suunnitelmissa opiskella sitten vapaa-ajalla (rauhassa omaan tahtiin, koska paineita työelämään pääsystä ei olisi.)