Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vegaanit syövät jouluna?

Vierailija
21.12.2014 |

kerro

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmuja

Vierailija
2/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikoita, rosollia, sienisalaattia, pähkinöitä, rusinoita,riisipuuroa, raakasuklaata, glögiä, viiniä, jouluolutta...samoja jouluruokia mitä muutkin ilman kinkkua, kalaa ja maitoa esim riisipuurossa. Tykkään laittaa sieniproteiinista pääruuan.

Vierailija
4/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki laatikothan voi tehdä maidottomina. Mun äiti teki yhtenä jouluna, kun imetyksen takia jouduin olemaan maidottomalla ruokavaliolla.

Vierailija
5/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset jouluruuat ovat melko hyvin vegaanille soveltuvia; laatikot, rosollit. Poikkeuksena kinkku. Eiköhän jokainen sovella tarpeensa mukaan.

Vierailija
6/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

syövät ilmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juureslaatikoita, riisipuuroa, rosollia, omenoita, pähkinää, suklaata, leipää, tofua, soijamureketta, linssipihvejä jne. Näin ainakin meillä. Puuro tehdään kookosmaitoon (on muuten herkullista).

Vierailija
8/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juovat vain vettä, jossei ruoka kelpaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin kinkkua ja kalaa ja kaikkea lihapitoista. NAM

Vierailija
10/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippejä.. Eiku siis ituja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkua ja tomaattia kun muut nauttivat maidollisista,lihaisista,kalaisista ruuistaan :) näitä ainakin meidän nirsoilevalle tyttärelle tarjoillaan

Vierailija
12/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:00"]

kurkkua ja tomaattia kun muut nauttivat maidollisista,lihaisista,kalaisista ruuistaan :) näitä ainakin meidän nirsoilevalle tyttärelle tarjoillaan

[/quote]

Joo, sun hemmotellun nirsoprinsessan "vegaani"tyttären ruokavalio onkin yleistettävissä vegaaneihin. Not.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perinteinen linja meilläkin eli laatikoiden ja rosollin lisäksi seitanpaistia punaviinikastikkeella tai seitan-luumupataa, pähkinäkuorrutettua savutofua tai pähkinä-tofumureketta, pähkinöiden kanssa paahdettuja ruusukaaleja, hapankaalia, saaristolaisleipää ja merileväkaviaaria, uunijuureksia, maidottomia karjalanpiirakoita kikherne-tofulevitteellä, joulutorttuja (melkein kaikki valmiit torttutaikinat on vegaanisia), kookos- tai soijamaitoon keitettyä riisipuuroa, maidottomia suklaita tai kotitekoisia karkkeja, vihreitä kuulia, sienipateeta, samppanjaa ja punkkua, luumurahkaa pehmeästä tofusta, suklaafondantia, puolukkajäädykettä ja kinuskikastiketta. Ähky on tiedossa vegaanillakin siis.

Vierailija
14/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:00"]

kurkkua ja tomaattia kun muut nauttivat maidollisista,lihaisista,kalaisista ruuistaan :) näitä ainakin meidän nirsoilevalle tyttärelle tarjoillaan

[/quote]

Ja hän muistaa sen, kun olet vanha, hampaaton ja puhekyvytön mötkö. Itse tilauksesi teet, ja tilaukset toimitetaan perille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

riisipuuroa, pipareita, joulutorttuja, suklaata, banaani-maustekakkua, rosollia, porkkanalaatikkoa, bataattilaatikkoa, punajuurilaatikkoa, sitruunalinssejä, tofusalaattia, seitania, pähkinämureketta, focacciaa, paahdettua maa-artisokkaa ja hyviä viinejä.

Ainakin näitä on tulossa meidän joulupöytään.

Vierailija
16/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullo kossua

Vierailija
17/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin syödä salaatteja ja popsia sieniä, salaa syön kinkkua

Vierailija
18/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaaljoon kinkkua,

Vierailija
19/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakto-ovo ja teen quorn -kuutioista paistin. Lanttulaatikko on myös ehdoton lemppari jouluruuista.

Vierailija
20/54 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattuja rauduskoivun lehtiä porkkanapinaattihöystöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan