Haluaisitko mennä työkaveriesi kanssa saunaan?
Tätä ehdotetaan pikkujouluksi. Minä en todellakaan halua.
Kommentit (45)
Mikä ettei, olen muutenkin käynyt sekasaunoissa paljon varsinkin opiskeluaikana. Mutta ymmärrän kyllä, jos joku ei halua mennä työporukan kanssa saunaan. Olen itse mies, ja suurin osa työkavereistani on myös miehiä.
Vaimo menee aina pikkujouluissa alasti sekasaunaan firman miesten kanssa. On usein ollut ollut ainoa alaston nainen lauteilla, muut pyyhkeissä. Miehet kuulemma kännissä kehuvat hänen kroppaa ja pesevät selän suihkussa. Koko ilta saunotaan ja vilvoitellessakin vaimo ilman rihman kiertämää miesten edessä.
Yleensä vielä vetkuttelee pukemista erilaisilla verukkeilla, esim. käy vielä kerran saunan päälle uimassa altaassa ja vielä kerran ja vielä yhden kerran. Hän saattaa olla vielä siinä vaiheessa nakuna, kun toiset naiset on jo kuivatelleet ja pukeneetkin.
Vaimo kertoo kaiken kotiin palattuaan ja näkee, miten se minua kiihottaa. Sanoo, miten mukava on katsella välillä muutakin kuin kodin katkarapuosastoa. Kutsuu minua pikku sauna-aisuriksi. Ja muka harkitsee juhlien alussa, että viitsiikö lähteä saunomaan. Oikeasti on kotona jo hyvissä ajoin ajellut kaikki pois posliiniksi, jota ei minua varten tee edes pyynnöstä.
Meillä oli työtiimin kanssa yhteissaunomista uikkareissa, ja koko tiimi oli perustettu vasta puolisen vuotta aiemmin. Tilanteessa tuntui erityisen epämukavalta idealta, mutta muista se oli ilmeisesti hyvä idea. Saunon mieluummin sitten vaikka tuntemattomien miesten kanssa uikkareissa, kuin puolituttujen työkavereiden, joiden kanssa voi joutua tekemään töitä hankalissakin tilanteissa.
Ylipäätänsä ajattelisi, että saunomisee puolipakottaminen voi asettaa sellaiset ihmiset hankalaan asemaan, joilla on esimerkiksi terveydellinen syy, miksi eivät voi tai halua saunoa. Eikä sellainen kuulu työpaikoille.
Reiskan kanssa menisin, sillä on varmaan iso muna kun aina pullottaa sillä.
Naisten kanssa olen ollut saunassa, jos on joku kiva saunapaikka, jossa pääsee myös uimaan.
Ärsyttää jos joutuu pukemaan heti saunan jälkeen ruokailua varten. Inhottavan nihkeää.
Siksi saunominen yksin tai perheen kanssa on kivempaa.