Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa kun meidän lapsi ei päässyt

Vierailija
21.12.2014 |

balettiesityksen päätähdeksi! Naapurin kakara sen roolin vei. Kyse 10-vuotiaista.

Ovat siis samassa balettiryhmässä ja piti valita se "päätähti" johonkin kevätesitykseen. No, minun tyttöni olisi halunnut pääosaan ja on todella taitava tanssija. En ymmärrä miksei häntä valittu. Naapurintyttö on mielestäni huono valinta rooliin. Tanssiesitys perustuu erääseen satuun, jossa päähenkilö on muutenkin VAALEATUKKAINEN. Ja nyt sitä esittääkin lapsi, joka ei ole edes kokonaan valkoihoinen!! Tanssii muutenkin omasta mielestäni kömpelön näköisesti. Oma lapseni olisi niin paljon parempi valinta! Että ottaa päähän. Kaikki sukulaisetkin sanoo, että meidän lapsi on taitava ballerina. Ja sitten tanssinope sanookin että naapurin kakara saa roolin! Ei saatana ottaa päähän, saako tästä tehdä valitusta?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:42"]Toivattavasti siis ap olet selittänyt lapselle tämän parhainpäin eli lapsi ymmärtää, että aina ei voi voittaa. :) naapurin lapsen vika tää ei ole, tietäähän lapsi sen? - 21 [/quote] Jos naapurin lasta ei olisi, minun lapseni olisi pääroolissa. ap

[/quote]

No suunnitteletko henkirikosta vai mitä? Et voi asialle mitään. Pettymyksiä tulee, eikä aina paraskaan voita.

Vierailija
42/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:48"]

Kannattaa kertoa lapselle, että kaikki etnisesti epäpuhtaat tulevat menemään hänestä ohi jatkossakin. Rotuvihaa kannattaa pohtia.

[/quote]

Kukahan sitä rotuvihaa tässä levittää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan selvä provo.

Vierailija
44/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:47"]

Olen itse puoliksi ulkomaalainen enkä rasisti ainakaan omasta mielestäni. Muita ulkomaalaisryhmiä ei mitenkään suosita Suomessa, esim työmarkkinoilla päinvastoin syrjitään, mutta mongolidit eli thait, filippiiniläiset, korealaiset ym on poikkeus. Oman lapseni koulussa esim viime keväänä yksi mongolidityttönen, joka hymyili robottimaista hymyään lavan edessä, sai KAKSI stipendiä. Tulisikohan tänä vuonna kolme? Ne mielistelee ja käyttäytyy kuin robotit, ei mitään todellista persoonaa monella niistä. Sillä mielistelyllä sitten menestyy koulussa. Nätimmät ja persoonallisemmat lapset eivät palkintoja saa. 

[/quote]

Mistäs lähtien koulun stipendit ovat olleet jotain helvetin kauneuskilpailuja? Kirjoituksesi on oksettava.

Minunkin lapseni koulussa kiinalaispoika sai stipendin. Tiedätkö miksi? Koska hän on kohtelias ja kiva, parantanut kielitaitoaan aivan uskomattoman paljon ja haluaa oppia vielä paremmin sekä suomea, englantia että ruotsia. Tsemppaa muita urheilussa ja saa hyviä arvosanoja. Todellakin meni stipendi oikeaan osoitteeseen

Vierailija
45/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla mun käly. Hänen lapset menee rikki jos eivät aina saa mitä haluaa ja tää leijonaemo käy milloin tarhassa milloin koulussa raivoamassa

Vierailija
46/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse puoliksi ulkomaalainen enkä rasisti ainakaan omasta mielestäni. Muita ulkomaalaisryhmiä ei mitenkään suosita Suomessa, esim työmarkkinoilla päinvastoin syrjitään, mutta mongolidit eli thait, filippiiniläiset, korealaiset ym on poikkeus. Oman lapseni koulussa esim viime keväänä yksi mongolidityttönen, joka hymyili robottimaista hymyään lavan edessä, sai KAKSI stipendiä. Tulisikohan tänä vuonna kolme? Ne mielistelee ja käyttäytyy kuin robotit, ei mitään todellista persoonaa monella niistä. Sillä mielistelyllä sitten menestyy koulussa. Nätimmät ja persoonallisemmat lapset eivät palkintoja saa. 

[/quote]

Kuulostat juuri sellaiselta äidiltä, jonka lihavat lapset rääkyvät, kiroilevat, osaavat hädintuskin lukea ja käyttäytyvät neljäsluokkalaisinakin kuin 5-vuotiaat. Sitten pitäisi antaa palkintoja, koska "meidän Jannica-Jessica ja Nico-Lumihiutale ovat niin ihanan räväköitä persoonia eivätkä mitään mielistelijöitä"

Vierailija
47/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:42"]Toivattavasti siis ap olet selittänyt lapselle tämän parhainpäin eli lapsi ymmärtää, että aina ei voi voittaa. :) naapurin lapsen vika tää ei ole, tietäähän lapsi sen? - 21 [/quote] Jos naapurin lasta ei olisi, minun lapseni olisi pääroolissa. ap

[/quote]

Onko tuo joku uhkaus? Eikö pelkkä reilu potku nilkkaan riittäisi?

Vierailija
48/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nättiys ja persoonallisuusko on muka joku syy antaa stipendi? Eiköhän ne stipendit anneta lahjakkuudesta ja siitä että pärjää koulussa hyvin. Sun lapsi ei pärjää joten ei saa palkintoja. Sorry nyt vaan. 

Vierailija
49/66 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:58"]

[/quote]

Mistäs lähtien koulun stipendit ovat olleet jotain helvetin kauneuskilpailuja? Kirjoituksesi on oksettava.

Minunkin lapseni koulussa kiinalaispoika sai stipendin. Tiedätkö miksi? Koska hän on kohtelias ja kiva, parantanut kielitaitoaan aivan uskomattoman paljon ja haluaa oppia vielä paremmin sekä suomea, englantia että ruotsia. Tsemppaa muita urheilussa ja saa hyviä arvosanoja. Todellakin meni stipendi oikeaan osoitteeseen

[/quote]

Eli sai jonkun säälistipendin. Mahtavaa. 

[/quote]

Sitten kun omat lapsesi oppivat jotain tai parantavat, älä missään nimessä kehu ja palkitse vaan muista  aina haukkua miten surkeita he ennen olivat. Pysyvätpähän nöyrinä ja ymmärtävät, että sääli on sairautta!

Vierailija
51/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:14"]

[/quote]

Nättiys ja persoonallisuusko on muka joku syy antaa stipendi? Eiköhän ne stipendit anneta lahjakkuudesta ja siitä että pärjää koulussa hyvin. Sun lapsi ei pärjää joten ei saa palkintoja. Sorry nyt vaan. 

[/quote]

Ei täällä todellakaan jaeta stipendejä pelkän koulumenestyksen perusteella, vaan ties mitä hyvä käytös ynnä muuta stipendiä, jotka menee mielistelijöille. Kukaan muu kuin tämä mongolidi ei saanut kahta stipendiä. 

Jees ja mua ei harmita, vaikka mun tytär ei ole arvosanojoiltaan parhaiden joukossa tässä vaiheessa, itse olin luokallani aikoinaan se, jolla oli aina paras keskiarvo ja sain ensimmäisenä stipendin, en tosin koskaan kahta kerralla tai edes peräkkäin, kun meidän koulussa opettajat oli reiluja ja stipendejä jaettiin tasapuolisesti välillä eri oppilaille. 

[/quote]

Kyllä sua taitaa pikkasen harmittaa. Tai itseasiassa aika paljonkin. Sun lapselle pitäis antaa joku erikoispalkinto vaikka se ei ole hyvä koulussa eikä osaa edes käyttäytyä. Mutta palkintoja pitäis saada. Mitä ihmeen reiluutta se on että joku luuseri saa palkinnon vaikkei mitään tee sen eteen? Ja ne jotka ahkeroi ja osaa käyttäytyä ei saa mitään.

[/quote]

Taidat olla jonkun hikari-rillipää-pullukan äiti. Mun tyttö on se, joka isona saa poikien huomion ja menestymismahdollisuudet työelämässä on hyvät, koska on sosiaalinen ja rohkea. Joten miksi harmittaisi, en todellakaan vaihtaisi ihanaa isosilmäistä kaunista tyttöni johonkin mongolidiin vain, että se saisi joskus stipendin. 

[/quote]

Muahhahhaa :D Arvot on kohdallaan teidän perheessä selvästi! Jos sun suurin saavutus on ollut poikien huomio niin ei ehkä kannata kuitenkaan vetää tyttöäsi siihen samaan lokaan. Niistä tytöistä, joiden pääasiallinen harrastus on poikien mielistely, tuppaa tulemaan vähän vanhempina masentuneita siiderivalaita.

Miksi jauhat ulkonäöstä? Ilmoita toki kaunis lapsesi missikisaan, jos haluat ulkonäöstä jaettavia palkintoja hänelle. :)

Vierailija
52/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkös ottanut asiaa liian vakavasti. kyllä tanssiesityksiä tulee vielä monta olemaan

Vierailija
53/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:59"]

Ei ihme jos ei päässy kun on tommonen äiti. Jos vielä lapsi äitiinsä tullut:(

[/quote]

On ihan mahdollista, että osittain ap:n takia lapsi ei saanut osaa. :( miettikää nyt: jos on kaksi täysin samantasoista tanssijaa mutta toisen vanhemmat komentelevat tanssinopettajaa, leuhkivat lapsensa suorituksilla ja haukkuvat muita, ja toisen taas ovat asiallisia ja reiluja niin kumpikohan näistä saa pääosan?

Vierailija
54/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käsitä miksi stipendien jaon pitäisi perustua ulkonäköön. kauhea ajatuskin, että lapsia arvioitaisiin sillä perusteella. tajuatteko miten huono juttu jotkin lasten missikisatkin ovat??

Vierailija
55/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin mieleni pahoitin.

Vierailija
56/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:45"]

en käsitä miksi stipendien jaon pitäisi perustua ulkonäköön. kauhea ajatuskin, että lapsia arvioitaisiin sillä perusteella. tajuatteko miten huono juttu jotkin lasten missikisatkin ovat??

[/quote]

Kyllähän ne tavallaan perustuu nyt, kun on parempi todennäköisyys saada stipendi, jos on rillipäinen, pullea, hiljainen hissukka ja muuten säälittävä tyyppi ja muistaa vielä mielistellä opettajaa. Myös itäaasialainen ulkonäkö on plussaa. Itseäkin säälittää nämä hikarit, kun vanhemmat polkevat itsetunnon maan tasalle arvostamalla koulunumeroiden kautta, mutta ei stipendejä silti pitäisi säälistä antaa epäsosiaalisimmille tapauksille. 

Ja miksi ei voisi lapsia palkita karismasta, sosiaalisuudesta ja rohkeudesta, jos ulkonäölle ei mitään voi, niin eihän sille älyllekään mitään sen enempää voi. Koulu palkitsee vain lammasmaisuudesta ja mielistelystä, tosielämän menestyjät pääsee kunnolla esille vasta myöhemmin. 

Vierailija
57/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:45"]

[/quote]

Kyllähän ne tavallaan perustuu nyt, kun on parempi todennäköisyys saada stipendi, jos on rillipäinen, pullea, hiljainen hissukka ja muuten säälittävä tyyppi ja muistaa vielä mielistellä opettajaa. Myös itäaasialainen ulkonäkö on plussaa. Itseäkin säälittää nämä hikarit, kun vanhemmat polkevat itsetunnon maan tasalle arvostamalla koulunumeroiden kautta, mutta ei stipendejä silti pitäisi säälistä antaa epäsosiaalisimmille tapauksille. 

Ja miksi ei voisi lapsia palkita karismasta, sosiaalisuudesta ja rohkeudesta, jos ulkonäölle ei mitään voi, niin eihän sille älyllekään mitään sen enempää voi. Koulu palkitsee vain lammasmaisuudesta ja mielistelystä, tosielämän menestyjät pääsee kunnolla esille vasta myöhemmin. 
[/quote]

Ei helvetti...

Vierailija
58/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme jos ei päässy kun on tommonen äiti. Jos vielä lapsi äitiinsä tullut:(

Vierailija
59/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:14"]

[/quote]

[/quote]

Ei täällä todellakaan jaeta stipendejä pelkän koulumenestyksen perusteella, vaan ties mitä hyvä käytös ynnä muuta stipendiä, jotka menee mielistelijöille. Kukaan muu kuin tämä mongolidi ei saanut kahta stipendiä. 

Jees ja mua ei harmita, vaikka mun tytär ei ole arvosanojoiltaan parhaiden joukossa tässä vaiheessa, itse olin luokallani aikoinaan se, jolla oli aina paras keskiarvo ja sain ensimmäisenä stipendin, en tosin koskaan kahta kerralla tai edes peräkkäin, kun meidän koulussa opettajat oli reiluja ja stipendejä jaettiin tasapuolisesti välillä eri oppilaille. 

Vierailija
60/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:58"]

[/quote]

[/quote]

Eli sai jonkun säälistipendin. Mahtavaa.