Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa kun meidän lapsi ei päässyt

Vierailija
21.12.2014 |

balettiesityksen päätähdeksi! Naapurin kakara sen roolin vei. Kyse 10-vuotiaista.

Ovat siis samassa balettiryhmässä ja piti valita se "päätähti" johonkin kevätesitykseen. No, minun tyttöni olisi halunnut pääosaan ja on todella taitava tanssija. En ymmärrä miksei häntä valittu. Naapurintyttö on mielestäni huono valinta rooliin. Tanssiesitys perustuu erääseen satuun, jossa päähenkilö on muutenkin VAALEATUKKAINEN. Ja nyt sitä esittääkin lapsi, joka ei ole edes kokonaan valkoihoinen!! Tanssii muutenkin omasta mielestäni kömpelön näköisesti. Oma lapseni olisi niin paljon parempi valinta! Että ottaa päähän. Kaikki sukulaisetkin sanoo, että meidän lapsi on taitava ballerina. Ja sitten tanssinope sanookin että naapurin kakara saa roolin! Ei saatana ottaa päähän, saako tästä tehdä valitusta?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että se harmittaa, mutta aina ei mene nallekarkit tasan tässä elämässä. Itse olen oppinut olemaan välittämättä mistään pikkuasioista. Mitä vähemmän välitän, sen onnellisempi olen.

Vierailija
22/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään lapsen ja hänen äitinsä on samanlainen kuin sinä. Lapsi otti osaa piirrustuskilpailuun ja minun piti selittää moneen kertaan lapselle miksei hän voittanut. Lapsen äiti meni valittamaan tuomareille kilpailun tuloksesta. Kyseessä 4-vuotias lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon balettikoulussa ei aina oo reilua

Vierailija
24/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivattavasti siis ap olet selittänyt lapselle tämän parhainpäin eli lapsi ymmärtää, että aina ei voi voittaa. :) naapurin lapsen vika tää ei ole, tietäähän lapsi sen?

- 21

Vierailija
25/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:42"]Toivattavasti siis ap olet selittänyt lapselle tämän parhainpäin eli lapsi ymmärtää, että aina ei voi voittaa. :) naapurin lapsen vika tää ei ole, tietäähän lapsi sen?

- 21
[/quote]

Jos naapurin lasta ei olisi, minun lapseni olisi pääroolissa. ap

Vierailija
26/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai olisi pitänyt olla vaalea tanssija pääroolissa?

Entäs, kun Lucia-neidotkin voivat nykyään olla tummahiuksisia? Ja jopa poikia?

Ei kai nyt valmentaja ole tahallaan valinnut päärooliin huonoa tanssijaa? Niinkun sun ja tyttäresi kiusaksi? Enpä tähän usko.

Vierailija
27/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:42"]Toivattavasti siis ap olet selittänyt lapselle tämän parhainpäin eli lapsi ymmärtää, että aina ei voi voittaa. :) naapurin lapsen vika tää ei ole, tietäähän lapsi sen?

- 21
[/quote]
Jatkan vielä: en ilkeyttäni puhu, mutta lapset voivat tosiaan olla toisillee kateellisina tosi julmia.

Vierailija
28/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa lapselle, että kaikki etnisesti epäpuhtaat tulevat menemään hänestä ohi jatkossakin. Rotuvihaa kannattaa pohtia.

Vierailija
29/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:42"]Toivattavasti siis ap olet selittänyt lapselle tämän parhainpäin eli lapsi ymmärtää, että aina ei voi voittaa. :) naapurin lapsen vika tää ei ole, tietäähän lapsi sen?

- 21
[/quote]

Jos naapurin lasta ei olisi, minun lapseni olisi pääroolissa. ap
[/quote]
Et voi tietää. Ei oo lapsen vika, että valmentajan mielestä hän on rooliin sopivin. Ehkä olisi vielä joku kolmas ja neljäskin, jotka olisivat voineet roolin saada.

Vierailija
30/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roolit pitäisi arpoa halukkaiden kesken. Kun kaikki maksaa saman hinnan rahassa.

Vierailija
32/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin tuon harmistuksen, jos kyseessä olisi ollut jonkun halutun koulun pääsykokeet, joissa lapsi ei olisi pärjännyt ja joutuisit murehtimaan sitä, että lapsi joutuu tyytymään tavalliseen lähikouluun.

Mutta että balettikoulun esitys? En voi ymmärtää turhanpäiväisempää harmistusta.

Vierailija
33/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:53"]

Roolit pitäisi arpoa halukkaiden kesken. Kun kaikki maksaa saman hinnan rahassa.

[/quote]

Rahalla ei saa kaikkea. Ei vaikka äitiä kuinka kiukuttaa. Onneksi lahjakkuus menee usein rahan edelle.

Vierailija
34/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on mitä mainioin tilaisuus opettaa lapselle kuinka osataan iloita toisen puolesta.

Vierailija
35/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:08"]Naapurintyttö on mielestäni huono valinta rooliin.[/quote]

Ehkä sinun, mutta ei ratkaisevassa asemassa olevan tanssinopettajan mielestä. Enkä ihmettele opettajan päätöstä yhtään, jos aloittajan lapsi on vähänkään tullut äitiinsä...

Vierailija
36/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset hyv'ksy ett' lapesi on paska tanssimaan ja jos olet eri mielt' niin postaa lapsesi tanssia.

Vierailija
37/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet tappamaan sen naapurin kakaran!

Vierailija
38/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli parempi kun sun tyttösi.

Vierailija
39/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse puoliksi ulkomaalainen enkä rasisti ainakaan omasta mielestäni. Muita ulkomaalaisryhmiä ei mitenkään suosita Suomessa, esim työmarkkinoilla päinvastoin syrjitään, mutta mongolidit eli thait, filippiiniläiset, korealaiset ym on poikkeus. Oman lapseni koulussa esim viime keväänä yksi mongolidityttönen, joka hymyili robottimaista hymyään lavan edessä, sai KAKSI stipendiä. Tulisikohan tänä vuonna kolme? Ne mielistelee ja käyttäytyy kuin robotit, ei mitään todellista persoonaa monella niistä. Sillä mielistelyllä sitten menestyy koulussa. Nätimmät ja persoonallisemmat lapset eivät palkintoja saa. 

Vierailija
40/66 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:15"]Tämä on provo. Ei kukaan voi ajatella noin. [/quote] Eli sinulle olisi ok jos lapsesi hartaasti odottama rooli päätyisi jollekin muulle? Ei kukaan äiti voi ajatella noin! ap

[/quote]

Joo-o. Ehdotan että menet räyhäämään sille naapurin kakaralle ja pelottelet sen luopumaan roolista sinun lapsesi hyväksi. Rakastavan äidin käytöstä, eikö?