Mikä on eka uutinen minkä muistat?
Täällä on toi keskustelu "Mikä on ollut maailmanlaajuisesti suurin uutinen teidän elinaikananne?", niin siitä tuli mieleen että mikä kenelläkin on eka uutinen minkä muistaa? Täällähän on tosi eri-ikäistä porukkaa.
Itse oon syntynyt -64 ja eka minkä varmasti muistan on se eka kuussakäynti -69, mummun ja papan kanssa telkkarista katsottiin.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
MacGyver jakson esittäminen peruttiin, kun nauhat ei tulleet Suomeen ajoissa
Ensin mietin että Tsernobylin räjähdys tai Berliinin muurin kaatuminen mutta kyllä se on Macgyverin nauhojen myöhästyminen.
Ensimmäiset uutiskuvat, jotka televisiosta muistan oli Afrikan nälkäänäkevistä lapsista. Ensimmäinen selkein yksittäinen uutinen on Olof Palmen murha. Vm 78
Aivan ehdottomasti prinsessa Dianan häät! Olen syntynyt 1977
Seurassa oli Diana paperinukke ja kaikki lehdet täyttyi kuvista. Pikkutytölle Kainuussa tämä oli kuin satua. Oli kesäloma ja koko perhe katsoi häät televisiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MacGyver jakson esittäminen peruttiin, kun nauhat ei tulleet Suomeen ajoissa
Ensin mietin että Tsernobylin räjähdys tai Berliinin muurin kaatuminen mutta kyllä se on Macgyverin nauhojen myöhästyminen.
Presidentti Paasikiven kuolema 1956.
Varhaisin uutinen jonka muistan taisi olla Dianan ja Charlesin häät. Sitten tietysti Kekkosen kuolema, Tsernobyl, Berliinin muuri, Estonia yms. Muistan myös Paavin vierailun Suomeen vuonna 1989. Paavin laskeutuessa lentokoneesta hänen päähineensä lennähti tuulen voimasta päästä ja vesirapakkoon tietysti :D
N vm.76
Sanomalehdessä oli kuva veteen sortuneesta sillasta joskus 2000-luvun alussa. Pelkäsin pitkään siltoja sen jälkeen.
John F. Kennedyn murha marraskuussa 1963. Televisiosta katsottiin. Olin viisivuotias.
Italian maanjäristys vuonna 1980. Olin 6v ja minua järkytti raunioista löytynyt itkevä vauva.
Kuulento tai Apollo 13. Seuraavaksi Biafran nälkäkriisi Nigeriassa. Sillä peloteltiin lapsia syömään. Energiakriisi 1973 Opecin öljysulun takia. Seuraavaksi happosateet, otsonikato ja hiljainen kevät. Ydinsotakriisi 1981. Sitten poliokriisi ja aids-kriisi. Sen jälkeen hullun lehmän taudin kriisi. Sen jälkeen viherpipojen kestokriisi. Sikaflunssakriisi. Koronakriisi, Ukrainan kriisi, öljykriisi taas, ilmastokriisi, Suomen talouskriisi, yleensä vaan maailmanloppu nykyään joka päivä. En ota vakavasti
Tsernobylin ydinvoimala onnettomuus.
80-luvulla ja se uutinen oli: ""NeekeriOnNeekeriJaSeOnNeekeri!""
Hyvin on tuo uutinen kestänyt aikaa, käytännössä ei ole fakta muuttunut mihinkään.
Winston Churchillin hautajaisia muistan katsoneeni, olin silloin 5-vuotias.
Olin viisivuotias, kun Mannerheim kuoli. Meiltä näkyi lentokentälle, jossa oli lippu puolitangossa ja muistan selvästi, kun kysyin äidiltä, että onko uutistenlukija kuollut. Äiti sitten selitti, kuka on Mannerheim. En pitänyt uutistenlukijan äänestä, enkä siitä, kun piti olla hiljaa, että aikuiset kuulevat.
Amerikkalaisten laskeutuminen kuuhun, valitettavasti se pajastui myöhemmin valeuutiseksi.